You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #601712 Wysłany: 02 Sie 2012, 10:50; 
 Temat postu: Fiat Punto I
Offline
Forumowicz

Imię: kkkkkk
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Sie 2012,
Posty: 1
Witajcie mam ostatnio problem ze swoim puntem i chciałam się dowiedzieć czy mój mechanik miał rację. Otóż od jakiegoś czasu coś w silniku mi piszczy, jak zimny jest silnik to tego nie słychać dopiero jak się nagrzeje do piszczy.
Mój mechanik powiedział że panewki na wale w silniku się zacierają, i że najlepiej kupić nowy silnik..
Drugą rzeczą jest to że przy ruszaniu przy skręcaniu, czy hamowaniu strasznie mi zgrzyta i puka pod pokrywa silnika myślałam że to zawieszenie wymieniłam zawieszenie z przodu i co nic dalej stuka tak jakby coś się łamało. Gumy który trzymają silnik były wymieniane dwie bo trzecia była za droga. Czy możliwe jest to że trzecia guma która nie została wymieniona to właśnie ona??? Proszę o pomoc. Wszystko wymienione a tu dalej cos puka stuka i piszczy...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #601726 Wysłany: 02 Sie 2012, 12:45; 
 Temat postu: Re: Fiat Punto I
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Zmień mechanika.
Co do skręcania, to albo przekładnia kierownicza albo przeguby i końcówki drążków.
Natomiast piszczenie silnika trudno zidentyfikować, ale obstawiałbym np luźny pasek...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601762 Wysłany: 02 Sie 2012, 15:51; 
 Temat postu: "Fiat Punto I" - TYTUŁ TEMATU DO POPRAWKI !
kicia1991 napisał(a):
Otóż od jakiegoś czasu coś w silniku mi piszczy, jak zimny jest silnik to tego nie słychać dopiero jak się nagrzeje do piszczy.

Niestety przez internet (czysty opis tekstowy) nie sposób pomóc. Wiele rzeczy może "piszczeć jak się nagrzeje"...
Jeśli masz możliwość, to przyda się nagrać krótki filmik (albo chociaż dźwięk), np.telefonem, uchwycić moment wystąpienia tych pisków (z pozycji kierowcy, a jak się da, to pokazać wtedy również pracujący silnik, otworzyć maskę).
Nie potrzeba YouTube, plik z filmem można wrzucić na jakiś serwis wymiany plików, np. http://wyslijto.pl/ (nie trzeba podawać prawdziwych adresów e-mail).
Druga prośba na przyszłość - precyzyjniej formułować tytuł tematu, bo "Fiat Punto I" nic nie mówi (nie pozwoli innym w przyszłości wyszukać tego wątku, gdy będą mieć podobne objawy).

kicia1991 napisał(a):
Drugą rzeczą jest to że przy ruszaniu przy skręcaniu, czy hamowaniu strasznie mi zgrzyta i puka pod pokrywa silnika...
...stuka tak jakby coś się łamało...

Domysły: to mogą być przeguby w półośkach (najczęściej) albo sama skrzynia (dyferencjał), a jeszcze inna opcja, to sprzęgło.
Nie masz wśród znajomych/rodziny kogoś, kto by to ocenił (ktoś, kto ma zainteresowania techniczne, wiesz, że coś tam przy samochodach majsterkował)? Poproś kogoś o pomoc na żywo. Zmień też mechanika (i poproś, aby nowy mechanik się przejechał samochodem, ocenił w rzeczywistych warunkach jaka jest sytuacja).

-------------------------------------------------------------------------------------------
To wszystko, to kolejny przykład (było ich wiele na tym forum i nie tylko), aby unikać mechaników (i co się da, próbować najpierw naprawiać/diagnozować samodzielnie, nie bać się tego, a koszt narzędzi się zwróci).
Nie dość, że ogólnie, to ograniczone prostaki, niczego nowego się nie uczą w trakcie życia zawodowego (jest tylko kilka rutynowych warsztatowych sztuczek, jak małpa w cyrku), to jeszcze wykorzystują niewiedzę klienta, szczególnie kobiet (od razu "silnik do wymiany", a przedtem można chociaż naciągnąć na niepotrzebną wymianę kilku części).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO