You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #43949 Wysłany: 09 Wrz 2007, 13:11; 
 Temat postu: Wkurzająca przypadłośc! - gwiżdżacy kropek
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Jaworzno
Rejestracja: 01 Maj 2007,
Posty: 37
Witam jestem posiadaczem punto 1.2 8 V (60 KM ) s 2001. ( 66.5 Kkm) Mam juz od dłuższego czasu problem mianowice taki :
A)
1-na zimnym silniku w pewnym zakresie obrotów kropek mi pogwizduje ( dodawanie i zdejmowanie nogi z gazu)

2-dzwięk ten z kabiny słychać gdzieś po prawej stronie pod machą
- robiłem próby z matką matka dodawała gazu na zimnym silniku a ja szperałem uchem pod maską i wydawało mi sie że to alternator)
3- dzwiek ustaje po nagrzaniu silnika

Kilka uwag :
- wymieniony alternator na zamiennik( nowy )i dalej buczy
- pan antek co go wymieniał mówi ze pasek alternatora jest w porządku i jest dobrze napięty ( ale teraz gwiżdze czesciej i głosniej niż przedtem)

Co podejrzewam :
+może jednak to pasek alternatora ( ale nie ma takiego osłuchowego jazgotania)
+ łozysko oporowe na bloku silnika, gdzieś ząbek mógł sie ułamać?
+pompa wodna tylko ze sie nie znam wymieniłbym ją ale nie wiem po czym poznac ewentualnie ze to ona , szkoda kasy na wymiane jak to nie to. ( w aso lubią wszystko wymieniać nawet jak jest dobre i wymaga np zmiany tylko uszczelki)
+ w ASO chrzanów rozkladają ręce , przyjedz pan jak bedzie zimny, a ja mu na to ,no jak ja przyjade te 20 km to bedzie napewno zimny, to zostaw pan auto .
( wymieniałem niedawno rozrząd ( pan Antek)w marcu niestety nie znałem tego forum , wiec nawet nie wiedziałem ze takie rzeczy raczej sie zaleca robić razem. ( rozrząd plus pompa)

B). Jeszcze mam drugi problem ( choć może tak ma być) wymienilem sprzęgło w aso i teraz chodzi leciutko ale podobnie jak wczesniej na wstecznym powolnym ruszaniu słychać pod maską gdzieś nisko taki niski dzwiek jakby własnie buczenia ?

Wszystkie moje podejrzenia są wynikiem przeczytanych postów na forum , tylko własnie jak tu utarfić w to co dolega mojemu kropasowi, radzcie szanowni państwo , co według was jest najbardziej prawdopodobne, mam nadzieje ze komuś sie chciało czyatć te długie wypociny ale lapiej sie tu poradzić niż jeżdziecic od serwisu , pozdrwiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #43964 Wysłany: 09 Wrz 2007, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Poza tym, że to może być pompa wody, również może to być rolka napinacza paska rozrządu - była wymieniona razem z paskiem?
Jak była wymieniona, to niewykluczone że to też rolka, tylko został wasdzony bubel - dobra rolka kosztuje 40-50zł, a dobry pasek 36zł dla 60KM, 70zł dla 65KM.

Po2. Żeby wymienić pompę jest tyle samo zachodu co przy wymianie paska rozrządu, ba jak sie zluzuje pasek rozrządu, żeby wymienić pompę to pasek też trzeba wymienić (zluzowany pasek nadaje się do wyrzucenia :lol: ) - ale to tylko w teorii w książce naprawa punto II :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44063 Wysłany: 09 Wrz 2007, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
spoko z piszczeniem ;) mialem uno i było to samo ale tylko jak było chłodno i to od prawie nowości, teraz mam punto II i jest to samo :mrgreen: ale dopiero teraz zaczyna piszczec jak sie ochłodziło, wymieniony świerzo pasek rozrządu razem z rolką i paskiem altka. Więc to nie to, pompa wody stara i altek tez, ale mam to gdzieś bo jak dodam gazu to przestaje i jak ciepły też. Jak pisałem w uno przez 5 lat tez tak samo piszczało tylko nie pamiętam czy od nowości i nic sie nie stało, więc niech sobie piszczy :mrgreen:

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44192 Wysłany: 10 Wrz 2007, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kropka
Rejestracja: 03 Cze 2007,
Posty: 216
Ja mam 1.2 16v tez lekko podgwizduje ale jest to raczej przyjemny dźwiek cos wpodobi turbo sprezarki . Moze taki urok Punto :D

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic3836.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44505 Wysłany: 11 Wrz 2007, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wejherowo
Rejestracja: 29 Sie 2007,
Posty: 2
mam ten sam problem (oprócz lata i zimy). Jesienią i Wiosna jak rano odpalę Punto to dziwnie piszczy z od strony pasażera. Dzieje się tak zawsze rano, jak odpalam go po południu jak już poranna rosa zniknie to nie ma żadnych piszczeń, przez okres lipiec, sierpień tego nie było.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44509 Wysłany: 11 Wrz 2007, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 257
U mnie tez piszczy ale tylko jak mam nawiewy wlaczone :D wyalcz nawiewy i zoabcz czy dalej piszczy :D u mnie przestaje :P

_________________
Nothing great ever comes without a sacrifice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44640 Wysłany: 12 Wrz 2007, 14:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź
Rejestracja: 12 Sie 2007,
Posty: 156
Rafał napisał(a):
Dzieje się tak zawsze rano, jak odpalam go po południu jak już poranna rosa zniknie to nie ma żadnych piszczeń


Mi natomiast rano dziwnie klekocze, pozniej juz nie, dolalem oleju i klekotanie, w kazdym badz razie nie do konca, ale ustalo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44645 Wysłany: 12 Wrz 2007, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 26 Kwi 2007,
Posty: 9
sprawdź wentylator od chłodnicy.. gdy silniczek jest zaśniedziały, czasem lubi sobie pipiskiwać. Sam miałem ten problem do wczoraj, WD 40 plus odrobinka smaru i wentylator chodzi jak talala ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56611 Wysłany: 22 Paź 2007, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 57
jakubm82 napisał(a):
sprawdź wentylator od chłodnicy.. gdy silniczek jest zaśniedziały, czasem lubi sobie pipiskiwać. Sam miałem ten problem do wczoraj, WD 40 plus odrobinka smaru i wentylator chodzi jak talala ;)

wydaje mi się, że wentylator nie wlącza sie po odpaleniu silnika. a to piszczenie i klekotanie jest tylko po odpaleniu, a właściwie ruszeniu, bo na wolnych obrotach tak się nie dzieje. wiem, bo mam od kilku dni to samo i zachodzę w głowę co to może być, nie wiem czy się martwić, czy jechać do mechanika, czy przeczekać. u mnie jest świstanie i klekotanie, trwa to jakieś pół minuty.
może jednak ktoś na tym forum uporał się z tym, może niewielkim, problemem.

edit:dodam, że pasek, pompę i rolkę miałem wymienianą na wiosnę.

_________________
Punto I 1.1 Sole '99
czerwony jak cegła


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56847 Wysłany: 22 Paź 2007, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
hihi ten typ chyba tak ma bo w moim jest dokładnie to samo :mrgreen:

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56885 Wysłany: 23 Paź 2007, 08:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 57
i nikt z nic z tym nie robi :?: najbardziej zastanawia (i trochę martwi) mnie co tak "klepie"? :?

_________________
Punto I 1.1 Sole '99
czerwony jak cegła


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60563 Wysłany: 04 Lis 2007, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Inowrocław
Rejestracja: 04 Lis 2007,
Posty: 9
Witam wszystkich serdecznie. Panowie, problem charakterystycznego świstu przerobiłem na własnej skórze. Otóż odpowiedzialna jest za to pompa paliwa. Kiedy w końcu na to wpadlem i wymieniłem zdzirę :D okazało się, że dźwięk pozostał. Konieczne okazało się delikatne poluzowanie naciągu paska i efekt był natychmiastowy. Większość mechaników naciąga pasek rozrządu troszke mocniej niż jest to potrzebne a pompa jest na to bardzo wrażliwa i sobie gwiżdże :o .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60579 Wysłany: 04 Lis 2007, 22:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
mpsfc napisał(a):
odpowiedzialna jest za to pompa paliwa


A nie chodziło ci może o pompę wody ?? Bo nie bardzo rozumiem związek gwizdu z przodu maski z pompą paliwa, która jest z tyłu auta... :roll:

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60580 Wysłany: 04 Lis 2007, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
fakt pompa paliwa tak sobie gwiżdże jak się stoi za odpalonym autem, ale wewnątrz i z przodu na zewnątrz nie słychac ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61486 Wysłany: 07 Lis 2007, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Inowrocław
Rejestracja: 04 Lis 2007,
Posty: 9
Jasne, że o pompę wody :oops: , przepraszam ale już tak jest jak człowiek się spieszy.
Zapomniałem przedstawić moje auto, 2002 Sound 134 kkm od nowości w moich rękach :D
Pozdrawiam wszystkich kropkowiczów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61743 Wysłany: 08 Lis 2007, 13:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 57
ma rozumieć, że skoro jest to wina mocno naciągniętego paska, to pod wpływem niskiej temperatury pasek jest jeszcze mocniej napiętey, aż do nagrzania silnika i powrotu do standardpwego naciągu?
też miałem w tym roku wymieniane pasek i pompe wodną.

tak jak pisałem już wcześniej w tym samym momencie pojawia się i znika (kiedy gwizdanie) takie klepanie w silniku, trochę jak w dieslu, choć nie bardzo głośne. po przejechaniu kilku km też cichnie i na pewno jest to sprawka niskiej temperatury. czy ktoś też tak ma?

_________________
Punto I 1.1 Sole '99
czerwony jak cegła


Góra
 Profil  
 
 
 Post #395042 Wysłany: 11 Wrz 2010, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 13 Sie 2010,
Posty: 111
Pomógł: 2
No właśnie u mnie też dokładnie jak się zaczęło robić zimno to co odpalam auto rano lub wieczorem wychodząc z pracy to słychać świst ale to max min a później zanika i już się zacząłem bać co jest ale z tego co tu czytam to chyba nie jest to jakieś wyjątkowo groźne co?:)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO