|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 07:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Arik |
#613557 Wysłany:
19 Wrz 2012, 21:10; Temat postu: rozrusznik trudno kręci na początku + gasną kontrolki +zimny |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Ariel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Opalenica Rejestracja: 23 Sie 2012, Posty: 15
|
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96
problem z rozrusznikiem:
na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo.
ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna kręcić jak oszalały, jak gdyby nigdy nic, szybkie obroty jakby był zdrowy.
pierwszy obrót, max 2 ma ciężko, jak przejdzie - odpala szybko silnik, jak nie przejdzie, nie odpala i się zatnie - kontrolki gasną.
problem jest przeważnie na zimnym silniku, jak go zgaszę po chwili to przeważnie działa wszystko dobrze, ale nieraz również zdarza się problem na ciepłym.
na krótko rusza dobrze, po złożeniu trudno mi palcami zębatki bendiksu ruszyć, ale używając większej siły kręci się.
zrobiłem w rozruszniku: - rozebrałem rozrusznik, przeczyściłem, - wymieniłem szczotki (1 już prawie nie było), - nowy bendiks firmy MM, - pod bendiksem i tulejki nasmarowane tawotem, - elektromagnes jedyny nie rozbierałem: czyszczona tulejka i siknięta WD40, - przejechałem papierkiem wirnik, wydłubałem nożykiem bałagan między kawałkami wirnika po czyszczeniu, - tulejki nie wymieniałem - nie miały luzów
dodatkowo: - przejechałem papierkiem klemy przy aku + kable przy rozruszniku
Napięcie podczas rozruchu: - jak zdarzy mu się odpalać bez zacięcia (rzadko) to ma ok 9,5-10,5V i kręci jak oszalały, - jak się zatnie: 4,2-5,1V + kontrolki gasną. Jeśli puści, to podczas kręcenia 10-10,5V
AKU po 3 nockach bez odpalania na zewnątrz (temp 12*C) ma 12,4V, napięcie ładowania 13,8V na światłach przy 1800 obr/min.
Sprawdzałem pod nowym aku od seicento i: - pod aku tylko seicento bez włączonego silnika problem istnieje ten sam, (napięcie 12,5V) - pod aku seicento + punto problem pojawia się po dłuższym kręceniu, (napięcie 12,45V) - pod aku seicento + odpalony silnik seicento problemu nie ma. (napięcie 13,9V)
co jeszcze sprawdzić/zrobić? nie chcę odpalać na zapych.
_________________ ... gdyby żona dowiedziała się, co planuję zrobić z Jej GRANDE, pod pretekstem pękniętego kolektora dolotowego... : P
Włoszki w garażu: Grande Punto 1,4 T-Jet 120 KM LPG - modyfikujemy, Punto II 1.2 16v 80 KM LPG - grzebiemy i sprzedajemy, Fiat 126p Milicyjny - odpoczywamy sobie pod kocykiem : ) ----- Kite & Moto CB: Arik Poznań
|
|
Góra |
|
|
|
|
mario1978 |
#613605 Wysłany:
19 Wrz 2012, 22:41; Temat postu: Re: rozrusznik trudno kręci na początku + gasną kontrolki +z |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Moze masz "zlodzieja pradu", polecam Ci zajrzec tutaj, poczytasz jak zdiagnozowac gdzie Ci prad "ucieka". Sa tez wykresy jakie parametry powinien miec alternator w zaleznosci od temperatury - post604770.html#p604770
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|