|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 22:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Hooze |
#613645 Wysłany:
20 Wrz 2012, 08:42; Temat postu: powracające błędy P0170, P0130 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Radom Rejestracja: 24 Lut 2012, Posty: 29
|
Witam. Jako że większość przypadków jest indywidualnych założyłem nowy post na w sprawie powracających błędów P0170 i P0130. Próbuje sięgnąć pamięciom jak to się zaczęło... Najpierw zauważyłem podwyższone zużycie paliwa i zacząłem utożsamiać to z własną wymianą rozrządu i dla świętego spokoju po raz kolejny dostałem się do paska. Znaki zgadzały się wiec o rozrządzie zapomniałem. Po pewnym czasie w dość ciepły dzień (silnik mocno rozgrzany) na światłach odmówił współpracy. Ostygł, postał ze zdjętą klemą i załapał z migającym czekiem odczytałem błąd czujnika położenia wału korbowego. Czujnik wyjąłem i spod pękniętej izolacji (przy samym czujniku) posypały się zaśniedziałe przewody. Czujnik wymieniłem, zakodowałem i jakiś czas był spokój. Od tego momentu pojawiają się te dwa błędy i spalanie wzrasta do 9-10l/100km (reset pomaga na 2-3dni) dodam że po zakupie padła sonda przed katalizatorem i termostat (te dwie części są nowe)
Czy po tych suchych informacjach ktoś wie co może być przyczyną tego stanu rzeczy. Jest to o tyle irytujące że auto musi wozić moją zonę do pracy 70km dziennie
|
|
Góra |
|
|
|
|
mario1978 |
#613659 Wysłany:
20 Wrz 2012, 10:06; Temat postu: Re: powracające błędy P0170, P0130 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Problem zwiazany z pierwsza sonda lambda, regulacyjna. P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa. P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka. Wniosek: sprawdz styki, wtyczke itp. Usterka wskazuje albo na padniecie sobdy lambda, ale piszesz ze wymieniles, lub tez blad z polaczeniem. Pytanie czy masz dedykowana sonde lambda, czy tez uniwersalna i dorabiales wtyczke? Mozesz przelozyc sondy lambda miejscami. Obydwie sondy w kropce sa takie same, pierwsza sluzy do regulacji mieszanki, a druga jest diagnostyczna, wykrywa m.in. czy paliwo nie spalone, nie przedostaje sie do katalizatora. W innym watku dotyczacym problemow z sonda lambda - post610220.html#p610220, mariuz pisze mariuz napisał(a): jeżeli po zamianie błędy też "zamieniają się" miejscami, to winna będzie sonda lambda. Ostatecznie można je po prostu wykręcić i zamienić - obie są takie same. W moich archiwach znalazlem jeszcze taki link - http://www.autotechnikaekspert.republik ... .htm#Sonda Dokladnie pisze, jak zdiagnozowac sonde lambda
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
Hooze |
#613670 Wysłany:
21 Wrz 2012, 10:46; Temat postu: Re: powracające błędy P0170, P0130 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Radom Rejestracja: 24 Lut 2012, Posty: 29
|
Zakupiona sonda była dedykowana nie uniwersalna. Wiem że złośliwość rzeczy martwych nie zna granic więc może faktycznie sypnęła tylko dziwne że 3 dni jest ok a potem usterka powraca... nie dodałem że auto jeździ na gazie co prawda w zeszłym tygodniu odwiedziłem gazownika w celu spr.mieszanki i powiedział że z jego strony jest ok. Sprawdzę połączenia jak sugerujesz i może napięcia zanim przełożę sondy miejscami. [ Dodano: 21 Wrz 2012 09:46 ]Wydaje mi się że muszę odwiedzić gazowca i pokazać mu te wykresy... na benzynie: na gazie:
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#613937 Wysłany:
21 Wrz 2012, 18:31; Temat postu: Re: powracające błędy P0170, P0130 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Pierwszy wykres pewnie robiony na benzynie jest w porzadku, jest oscylacja. Drugi robiony na gazie jest plaski, co moze byc powodem Twoich bledow. Sonda jest w porzadku na benzynce. Gaz robi problemy. Zrob sobie porzadki z sonda lambda, bo moze Ci dojsc jesienia i zima dodatkowy blad, wypadania zaplonow, kiedy poprzez zle odczyty bedzie zbyt bogata mieszanka. A to bedzie Ci sie objawiac miganiem kontrolki "check engine" na zolto. Strasznie irytujace, wiedza to np. Ci, ktorym padla grzalka sondy lambda, miga dopoki silnik sie nie zagrzeje troche
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
Hooze |
#614035 Wysłany:
22 Wrz 2012, 08:29; Temat postu: Re: powracające błędy P0170, P0130 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Radom Rejestracja: 24 Lut 2012, Posty: 29
|
Cały wczorajszy dzień auto śmigało na benzynie i aż miło. Zero problemów. Po niedzieli odstawiam do gazowca i nim potrząsnę żeby się ogarnoł i przyłożył
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|