|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
639 |
#616397 Wysłany:
01 Paź 2012, 16:46; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
marcin5063 jakies sukcesy w temacie? Pytam bo mam identyczny problem i to od przeszlo 40tys km i jedynie na benzynie. na LPG chodzi az milo a na PB to tak jak u Ciebie. ja wymieniałem swiece, kable, cewki ale dopiero po regulazcji luzów temat zniknal na 7500km po czy wrócił i jest do tej pory. podczas ostatniej regulacji mechanik oznajmił mi ze to juz ostatnia regulacja bo za ok 20 -30 tys km glowica musi przejsc remont  tłumaczył to tym ze zawory wydechowe sa juz na "sztywno". w Sumie nie chce mi sie zbytnio w to wierzyc bo dlaczego jedynie na PB jakies pierdy z rury ida i bardziej sie silniczek miota po komorze niz na LPG.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
marcin5063 |
#616470 Wysłany:
01 Paź 2012, 20:03; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
już ręce mi opadają..;/;/
Ostatnio edytowany przez marcin5063, 01 Paź 2012, 20:56, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#616476 Wysłany:
01 Paź 2012, 20:23; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#616486 Wysłany:
02 Paź 2012, 10:05; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
Witam. Dziś wymieniłem te płytki regulacyjne zaworów i powiem szczerze że poprawa jest , ale nadal obroty falują i już nie zawsze ale od czasu do czasu pyrknie z wydechu... Panowie a może ktoś mi przesłać zdjęcie lub schemat jak powinny być podłączone przewody podcisnieniowe które ida do przepustnicy i korpusa wtryskiwacza?? bo w cieniasie małem coś podobnego, obroty falowały i troszke spalanie wzrosło z tym że nie pyrkało z wydechu, i okazało się że 2 przewody podciśnieniowe były zamienione miejscami, po zamianie było wszystko ok. może tutaj tak samo jest?? poprzedni właściciel robił głowicę to zdjął przepustnice i źle podłączył... co Wy na to?
kompresji nie sprawdzałem... a wtryskiwacz jest raczej dobry, nie zauwazyłem żadnych objawow aby sie z niego lało...;/
[ Dodano: 02 Paź 2012 10:05 ]
a co sądzicie o katalizatorze?? może jest lekko zapchany, albo się już kończy?? a jak sprawdzić wtryskiwacz?? czy podaje dobrą dawkę paliwa??
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#616571 Wysłany:
02 Paź 2012, 10:49; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
te wszystkie rzeczy to lepiej niech CI mechanik sprawdzi bo w domowych warunkach to se mozna jajecznice zrobic  Ja swojego przez te 40tys km drgawek chyba ze 100 razy do kompa podpinałem i analizowałem, porównywałem wykresy i parametry i nic nie wymysliłem. w 3 rózych ASO fiata tez nie stwierdzili nic. za ok 1.5 miesiaca wybieram sie do PLa i wówczas polece machanikowi by przyjrzał sie pompie paliwa, wtryskiwaczom, cisnieniu sprezania. Bo te drgawki pasuja jak ulał do wypalobych gniaz zaworowych lub samych zaworów. w wtedy to juz dłubanie z głowica i rozrzad i bla bla bla...
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#616581 Wysłany:
02 Paź 2012, 12:09; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
no tak, ale Ty pisałeś że na LPG chodzi Tobie idealnie, tylko na benzynie masz to co ja... więc moim zdaniem zawory i głowica odpada, bo na gazie byś miał jeszcze gorzej niż na PB. ja w czwartek montuję w swoim punto instalaję gazową, i zobacze jak to będzie chodziło, jeżeli dobrze to wina lezy po stronie układu paliwowego...
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#616584 Wysłany:
02 Paź 2012, 12:30; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Z ta głwowica to nie jestem do konca pewien bo fachman z ASO ok 10tys km temu jak mi zawory regulował to powiedział ze nastepna regulacja musi byc poprzedzona remontem głowicy bo zawory wydechowe sa juz na sztywno. Pozyjemy zobaczymu co sie z tego urodzi. Co do LPG to gaz fajna sprawa:) moja instalka ma juz za soba ok 55600km wiec zwróciła się juz jakis czas tem. spalanie mam ok 7.5-8l / 100km
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#616613 Wysłany:
02 Paź 2012, 14:30; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
no więc właśnie, ja w czwartek zakłądam gaz II generacji do mojego kropka i zobaczymy, jeżeli na gazie będzie wszystko ok, to temacik zawieszamy, i z czasem sobie wymienie wtryskiwacz  a tak to będe jeździł na gazie  a to spalanie co podałeś to oczywiście w mieście?? i jaką masz instalację LPG??
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#616615 Wysłany:
02 Paź 2012, 14:38; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ja mam sekwencje BRC SQ24 bo mój silnik to wielowtrysk. To spalanie to hmm... powiem tak: do pracy mam 48km w 1 stronę wiec robie dziennie ok 96 z czego jakies 90km autostrady a reszta to zakorkowane miasto. na trasie predkosc 100-110. Ok to daj znac co i jak wyszlo z Twoim pojazdem. Pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#616671 Wysłany:
02 Paź 2012, 18:12; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
639 o co chodzi z tymi zaworami na sztywno? Ten mechanik ma coś pod kopułą na sztywno:) A w głowicy możesz mieć gniazda zaworowe wypalone od złej regulacji gazu, uboższa mieszanka powoduje wypalanie gniazd.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#616727 Wysłany:
02 Paź 2012, 20:57; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
chodziło mu o zbyt mały luz i ze za jakis czas nie bedzie mozliwosci go zwiekszenia. co w/g niego bedzie objawiac sie tym ze zawór wydechowy nie bedzie domkniety podczas kiedy powinien szczelnie przylegac do gniazda. ile w tym prawdy hmmmm kto to wie?
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#616831 Wysłany:
03 Paź 2012, 09:12; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
No jest to mozliwe, gniazda sie wypalaja przez co zawor wchodzi jakby glebiej w glowice. No ale nie ma nic bez przyczyny, cos musisz miec nie halo skoro przy tak malym przebiegu juz takie cuda ci sie dzieje.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#617033 Wysłany:
04 Paź 2012, 19:59; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
Panowie, Czy to możliwe aby silnik 1.1 monowtrysk nie posiadał żadnej uszczelki pod korpusem przepustnicy?? tam powinny być co najmniej dwie uszczelki a u mnie nie ma żadnej... ;/;/ jak to możliwe?? Jak jest u WAS?? Chodzi dokładnie o dwie takie papierowe, jedna powinna sie znajdować na tym klocku oddzielającym korpus przepustnicy a kolektor ssący, a druga pod tym klockiem... [ Dodano: 04 Paź 2012 19:59 ]Witam koledzy  Przed chwilą odebrałem od gazownika mego kropka. I powiem że na LPG jeździ super, nie ma pyrkania z wydechu, ale pozostał objaw zamulenia, i lekkiego dławienia podczas przyśpieszania. W najbliższym czasie wymienię katalizator, a nastepnie dobiorę się do sondy lambda. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego że zniknęło to denerwujące pyrkanie i wreszcie silnik na wolnych obrotach chodzi równiuteńko. Moja instalacja LPG jest firmy TOMASSETTO model Bingo. więcej info bede mieć jak dostane papiery na butlę... 
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#617630 Wysłany:
06 Paź 2012, 18:57; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
No to widze ze masz identyczne wrazenia co do jazdy na gazie. jak pobawisz sie katem i lambda to daj znac jak Ci to wyszło
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#617638 Wysłany:
06 Paź 2012, 19:42; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
marcin5063 napisał(a): Panowie, Czy to możliwe aby silnik 1.1 monowtrysk nie posiadał żadnej uszczelki pod korpusem przepustnicy?? tam powinny być co najmniej dwie uszczelki a u mnie nie ma żadnej... ;/;/ jak to możliwe?? Jak jest u WAS?? Chodzi dokładnie o dwie takie papierowe, jedna powinna sie znajdować na tym klocku oddzielającym korpus przepustnicy a kolektor ssący, a druga pod tym klockiem... [ Dodano: 04 Paź 2012 19:59 ]Witam koledzy  Przed chwilą odebrałem od gazownika mego kropka. I powiem że na LPG jeździ super, nie ma pyrkania z wydechu, ale pozostał objaw zamulenia, i lekkiego dławienia podczas przyśpieszania. W najbliższym czasie wymienię katalizator, a nastepnie dobiorę się do sondy lambda. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego że zniknęło to denerwujące pyrkanie i wreszcie silnik na wolnych obrotach chodzi równiuteńko. Moja instalacja LPG jest firmy TOMASSETTO model Bingo. więcej info bede mieć jak dostane papiery na butlę...  Ale jak przełączysz na benzynę to dalej pyrka itp? A te mulenie to nie wina katalizatora na moje, przy wysokich obrotach by tym bardziej ci nie szedł jakby kat był niedrożny. Sonda też nic do tego nie ma. Bardziej bym się zajął silniczkiem krokowym. Może nie domyka kanału podczas przyspieszania i za dużo powietrza dostaje.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#617656 Wysłany:
06 Paź 2012, 20:55; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
jak przelaczam na benzynę to nie raz jest pyrkniecie ale też już nie takie jak na samym początku. Ja bym odrzucił silnik krokowy, gdyż na gazie też mi się dławi podczas przyśpieszania a w instalacji gazowej mam osobny silnik krokowy i na podstawie niego instalacja LPG pracuje. Dzwoniłem do gościa który mi zakładał LPG i powiedział że to może być sonda lambda. Jutro zdobędę samochód z którego pożyczę dobrą sondę i zamontuję do siebie i zobaczę  a po za tym to na LPG chodzi bardzo ładnie. 
|
|
Góra |
|
 |
Pawel1304 |
#617671 Wysłany:
06 Paź 2012, 22:27; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 189
|
A przypadkiem nie masz emulatora sondy na LPG? Bo jeśli tak to na gazie sonda nie pracuje więc nie ma na to wpływu.
_________________ Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#617956 Wysłany:
08 Paź 2012, 15:12; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
Witam panowie. Owszem mam emulator sondy, ale jak sonda daje fałszywy sygnał do kompa to i emulator bedzie wariował, tak Mi powiedział monter LPG. I znalazłym przyczynę pyrkania z wydechu i trzesienia silnikiem na biegu jałowym :D:D otóż sprawczynią była SONDA LAMBDA !!!!! po wymianie (fakt że na używaną) chodzi o niebo lepiej, nie pyrka, nie trzęsie, obroty sa w normie i nie jest już tak zamulony co wcześniej  :D:D:D:D
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#618001 Wysłany:
08 Paź 2012, 17:54; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
marcin5063 hmmm widze wniosłes coś zupełnie nowego w śledztwo. Tylko obawaim sie ze u mnie to nie będzie to bo wykres sondy wydaje się być poprawny. co prawda nie sinusoida ale cos na jej kształt tylko ze z ostrymi wierzchołkami. Błędu tez żadnego nie wywala. Jak bedę w PLu to zlece naprawiaczowi by mi podmienił sondy bo ponoc przed i za katem sa identyczne.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
marcin5063 |
#618031 Wysłany:
08 Paź 2012, 19:30; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Wrz 2012, Posty: 143
|
w punto 1.1 masz jedną sondę, przed katem  Mi też zadnego błędu nie pokazywało  Słuchaj są dwie mozliwosści jeśli to nie sonda to czujnik położenia wałka rozrządu bądz korbowego 
|
|
Góra |
|
 |
Norskee |
#626607 Wysłany:
18 Lis 2012, 16:00; Temat postu: Re: Trzęsie silnikiem na jałowym i pryka z wydechu??? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 48 Pomógł: 1
|
Podepnę się pod temat:) zimny odpala na 4-5 kopnięcie rozrusznika, jak się go zgasi i odpali po chwili, to odpala na 1 kopnięcie spalanie 10l+ przy emeryckiej jezdzie po poznaniu ( ostatnie tankowanie 17.6l =154km przejechane). Po obrotach tego nie widać, ale np trzymając kierownicę, albo otwarte dzwi czuć jak co chwile trzęsie mocniej - w tym momencie słychać pryknięcie z wydechu i tak w kółko.. świece wymienione=były bardzo ładne, więc nawet je zostawiłem w razie czego termostat ok czujniki ok- nie sprawdzilem czujnika polozenia przepustnicy przebić nigdzie nie widać powietrza lewego raczej nie bierze przewód do mapsensora jest ok odma jest ok brak masła pod korkiem oleju, ale było troszkę w odmie(raczej przez jazdę na krótkich odcinkach) olej świeży lambda mnie zbiła z tropu: -na początku na luzie latała w górę i w dół -po podkręceniu na stałe 3000rpm napięcie poszło do 0.7 i tak cały czas stało, a po puszczeniu już zaczęła działać normanie - kolejne wkręcenia na obroty sondy już nie zawieszały zrobiłem 2 filmy poglądowe http://www.youtube.com/watch?v=8mH9zvjIe1Q&feature=plcphttp://www.youtube.com/watch?v=4SLPpQhGgAw&feature=plcp - zaraz po skończeniu nagrywania przy kolejnych próbach na 3000rpm normalnie zaczęło latać tak samo jak na wolnych obrotach na yt trafiłem na kanał Stax'a, gdzie sam testował lambdę i znalazłem też filmik z pracą wydechu - niestety u niego wydech nie pyrkał, a sonda też mu się zawiesiła  , więc zakładam, że coś u mnie nie tak. Co o tym myślicie panowie? Jeśli tutaj wszystko jest ok. to ja już nie mam pomysłów @EDIT wczoraj przy odłączeniu lambdy samochód wcale nie reagował - wczoraj lambda pokazywała cały czas 0.56v dzisiaj po odłączeniu zaczął się dusić
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|