Regeneracja reduktora LPG.
Rok temu, miałem problem, nie chciał jechać na LPG, rzucało silnikiem na wolnych, trochę pomagało dłuższe rozgrzanie na benzynie, ale i tak nie do końca. Po namyśle.. membrany reduktora, i to było to. Czas, trudne warunki pracy, sprawiły, zanik ich elastyczności „struchlały”.
Instalacja miała 4 lata i 60 tyś przebiegu.
Naprawa, potrzebne rzeczy:
1. Zestaw naprawczy oryginalny w moim wypadku lovato elektronik.
48zł allegro.
2. Klucze imbus i torx, małe kompleciki, klucz 13,14,17 płaskie i oczkowe.
3. Benzyna- najlepiej wytrawiacz, szczotka drucianka, i inne do czyszczenia
4. Ok. 2 godzin, 1 piwko w trakcie czyszczonka.
Zakręćmy zawór na butli gazu, zapalmy silnik, przełączmy na LPG, niech się wypali co jest w reduktorze i przewodzie. Jak już zgaśnie, odłączamy akumulator i wyjmujemy, pamiętajmy zapiszmy gdzie szedł jaki kabelek, gdzie plus gdzie minus, odłączamy przewody z cieczą chłodniczą, trochę wycieknie płynu i ostro zapowietrzymy układ chłodzenia.. Odkręcamy reduktor i do „garażu”.
Mały imbusik i odkręcamy osłony, pod nimi są membrany. Po odkręceniu osłony, wyjmujemy membrany, plus dźwigienki, te są przykręcone na torx. Odkręcamy elektrozawory i czyścimy, pamiętajmy co jak idzie w elektrozaworach, w środku są ruchome elementy. Wykręcając śrubę regulacyjna tą dużą ze sprężynką policzmy ile obrotów wykręciliśmy, ewentualnie wkręcamy do końca i policzmy, chodzi o to by później od razu prawidłowo ustawić skład mieszanki.
Reduktor jest bardzo prostą konstrukcją, po wyjęciu tych elementów, czyścimy jego wnętrze, im dokładniej, tym lepiej..
W dźwigniach wyjmujemy uszczelki/grzybki, te grzybki są też w środku elektrozaworów, też je wyjmujemy bo są wyrobione. W zestawie naprawczym, jest wszystko co nam potrzeba, wszystko ładnie pasuje. Najlepiej rozebrać jeden elektrozawór i od razu go złożyć po wymianie grzybka i wyczyszczeniu.
Membrany
W moim reduktorze jest druga dyszka, biegu jałowego, w niektórych jej nie ma, odpowiada, za utrzymanie pracy silnika na wolnych obrotach, bez udziału membran, przez nią zawsze płynie gaz. Generalnie też zapamiętać jak była ustawiona, wkręćmy ją i pamiętajmy ile się wkręciła na Maksa, prawdopodobnie 1-2 obroty lub mniej. "Rys wyżej.."
Gdy już wszystko poczyszczone, zakładamy dźwigienki, przykręcamy je, następnie zakładamy membrany, zapinając je na dźwignie. Montujemy wszystko jak przy demontażu, ale w drugą stronę.
Wynik:) - Składaniem zajołem się w domku
Na tej fotce, opis śruby regulacyjnej..
Mam nadzieje, że mój poradnik da zarys całej operacji, naprawdę nic trudnego. Dodam, że autko po tym na gazie śmiga lepiej niż na benzynie:).
Autor: Adas
Pisałem to z myślą o..
