|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Black Pearl |
#627557 Wysłany:
24 Lis 2012, 16:55; Temat postu: Niebieski Dym |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 14 Kwi 2012, Posty: 87
|
Witam. kopci mi na zimnym silniku na niebiesko, jak się rozgrzeje to na biało. Wina pierścieni czy uszczelniaczy ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Norskee |
#627596 Wysłany:
24 Lis 2012, 20:35; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Karol
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 48 Pomógł: 1
|
Jeśli jeździsz tylko na krótkich odcinkach, to po rozgrzaniu możesz widzieć parę wodną ulatującą z wydechu(odkłada się tam masa wody) jeśli nie zrobisz kilkudziesięciu km, to ta woda będzie ciągle parować i może zasłaniać główny problem - kopcenie na niebiesko również na rozgrzanym silniku. Po samym kopceniu na niebiesko można powiedzieć jedynie, że pali olej kiedyś była taka zasada, która gdzieś tam zasłyszałem - jeśli kopci tylko chwilę po odpaleniu silnika i przy schodzeniu z wysokich obrotów, to będą uszczelniacze zaworów, a jak wali na niebiesko na luzie,lub przy podkręcaniu obrotów, to coś nie tak z pierścieniami i cylindrami Nie jestem pewien, czy dobrze zapamiętałem - niech ktoś poprawi w razie czego:) Mimo wszystko i tak ciężko będzie określić, nawet wróż maciej tutaj nie pomoże, bo nigdy nie ma 100%pewności 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#627598 Wysłany:
24 Lis 2012, 20:58; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Czy ubywa oleju 
|
|
Góra |
|
 |
Zyguś |
#627635 Wysłany:
24 Lis 2012, 23:20; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :) Rejestracja: 06 Sie 2011, Posty: 1757 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
Black Pearl |
#627681 Wysłany:
25 Lis 2012, 11:31; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 14 Kwi 2012, Posty: 87
|
nie ma majonezu, olej bierze. Zauważyłem ze jak bardzo się rozgrzeje w trasie to przestaje kopcić, olej bierze w dużych ilościach jeśli się jeździ w krótkich odcinkach. Najgorsze jest to że 4 miesiące była wymieniana UPG i uszczelniacze. Ale sądzę że mechanik ich nie wymienił ;/. Dawałem wtedy głowicę do splanowania i dałem mu gumki żeby przy okazji wymienił bo ma te ściągacze do zaworów. Z waszych wypowiedzi wskazuje wszystko na uszczelniacze.
|
|
Góra |
|
 |
Bryckas |
#628100 Wysłany:
27 Lis 2012, 00:44; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Black Pearl napisał(a): jak bardzo się rozgrzeje w trasie to przestaje kopcić, olej bierze w dużych ilościach jeśli się jeździ w krótkich odcinkach. Moim zdaniem to raczej nie uszczelniacze. Skoro po mocnym rozgrzaniu przestaje kopcić, czyli coś się rozgrzewa/rozszerza i, powiedzmy, uszczelnia. Np. pierścienie. Ale zacznijmy od tego, dlaczego robiłeś głowicę, opisz dokładnie. Czy wcześniej tez brał olej i tak kopcił?
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
 |
Black Pearl |
#628358 Wysłany:
28 Lis 2012, 20:08; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 14 Kwi 2012, Posty: 87
|
Wcześniej przepalał płyn chłodniczy. Części już mam. W weekend remont. Orientuje się ktoś jaki ma wymiar simering wałka rozrządu ?
|
|
Góra |
|
 |
Bryckas |
#628452 Wysłany:
29 Lis 2012, 08:22; Temat postu: Re: Niebieski Dym |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Rozumiem, że będziesz ściągał głowicę? Zobacz, czy tłoki mają luz poprzeczny. Dodatkowo zjedź każdym tłokiem na dół i sprawdź jak wyglądają gładzie cylindrów, czy widoczne jest honowanie. No i jeszcze mógłbyś poodkręcać stopki korbowodów, wyjąć tłoki górą, zdjąć pierścienie i po kolei wkładać je do odp. cylindrów, żeby zmierzyć jaki mają luz na zamkach. Ale to już trochę więcej roboty. Piszę o tym wszystkim, bo wtedy możesz dokładnie sprawdzić stan silnika. Nie życzę Ci, żeby się okazało po kolejnej zmianie uszczelniaczy, że to jednak nie one są problemem. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|