|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
hudy |
#626861 Wysłany:
19 Lis 2012, 22:12; Temat postu: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Paź 2012, Posty: 230
|
Witam.Jakie macie ładowanie alternatora i jakie powinno być prawidłowe w punto.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
|
|
Góra |
|
|
|
|
sqeern |
#626865 Wysłany:
19 Lis 2012, 22:42; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek | Grill
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostrów Wlkp. Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 152 Pomógł: 2
|
Cytat z innego tematu: punto 1.6 napisał(a): na wyłączonych odbiornikach powinno być co najmniej 14.10v na włączonym wszystkim co masz, na biegu jałowym nie powinno spaść do mniej jak 12.5v, przy obrotach około 2tys powinno być 13.5 do 14v Twoje pomiary wydają się mieścić w normie, aczkolwiek są zaniżone. Niech ktoś inny się wypowie. Być może przyczyną są zaśniedziałe łączenia przewodów alternator --> akumulator (ponoć przewód składa się z trzech części). Postaraj się oczyścić szczotką/papierem wszystkie złącza i klemy akumulatora oraz najlepiej zabezpieczyć je jakimś smarem (miedziowy lub wazelina).
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#626984 Wysłany:
20 Lis 2012, 19:02; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Nie ma żle, mam takie samo ładowanie. Jak robisz więcej kilometrów, to akumulator będzie zawsze naładowany. Jak jeżdzisz mało, to będziesz musiał go zimą podładować. Poza tym możesz sprawdzić, jakie napięcie wychodzi prosto z alternatora. Podłączasz wtedy plus miernika z grubszym kablem wychodzącym z alternatora, a minus z masą, np silnika.
|
|
Góra |
|
|
hudy |
#626996 Wysłany:
20 Lis 2012, 20:34; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Paź 2012, Posty: 230
|
będę musiał sprawdzić na alernatorze ale to jak skombinuje kanał bo od góry dojście kiepskie a od dołu nie wczołgam się niestety
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#627009 Wysłany:
20 Lis 2012, 21:11; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Weż jeszcze raz spojrzyj od góry, bo bez problemy sięgniesz.
|
|
Góra |
|
|
hudy |
#627130 Wysłany:
21 Lis 2012, 15:51; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Paź 2012, Posty: 230
|
z tego co pamietam to te kable wchodzą w plastikowa obudowę a nie widzę od góry jak się ja ściąga dlatego pomyślałem o kanale...
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#627141 Wysłany:
21 Lis 2012, 17:11; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Kable mają plastikowa osłone, ale nie są zabudowane. Weż latarkę, lusterko i wszystko będziesz widział.
|
|
Góra |
|
|
adagor28 |
#627293 Wysłany:
22 Lis 2012, 17:25; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 16 Wrz 2012, Posty: 148 Pomógł: 7
|
Cienki kabelek idzie na kontrolke a gruby idzie na rozrusznik i z niego do akumulatora, u mnie napiecie przy wlączonym silniku jest 14.3 v, mam świezo wymieniony mostek prostowniczy szczotki i regulator, u ciebie mogą się kończyć szczotki, bo podobno jak pada regulator to npiecie jest wyższe. demontaz alternatora bez kanalu max 10min. i wtedy bedziesz widzial w jakim stanie sa szczotki, ja ten alternator u siebie to z 10 razy wyciagałem, u gory masz śrube na klucz 17 najlepiej dwa klucze żeby sobie śrube przytrzymać, środek i dół na klucz 16 lub imbus 8, później odkrecasz cienki przewod klucz 8, i gruby przewod klucz 13 i alternator wyciagasz do gory, po odkreceniu śrub pasek sam spada.
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#627307 Wysłany:
22 Lis 2012, 19:42; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Ładowanie jak najbardziej prawidłowe, normy to 13,6V-14,4V
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
adagor28 |
#627350 Wysłany:
22 Lis 2012, 22:37; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 16 Wrz 2012, Posty: 148 Pomógł: 7
|
"Ładowanie jak najbardziej prawidłowe, normy to 13,6V-14,4V"
Popieram !! Tak jak kolega wyżej pisze nic nie szukaj, wszystko masz w porządku z ładowaniem.
|
|
Góra |
|
|
Seba34 |
#628184 Wysłany:
27 Lis 2012, 18:42; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 06 Paź 2009, Posty: 26
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#628206 Wysłany:
27 Lis 2012, 20:02; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Poradnik ok, ale zapomniał kolega dodać, że przed zabawą z kablami TRZEBA KONIECZNIE odłączyć aku.
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
Punciaczek1 |
#630151 Wysłany:
08 Gru 2012, 20:35; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Lis 2010, Posty: 35
|
Ludzie przecież t w alternatorze jest stabilizator na 14V to jak może podawać na akumulator większe napięcie niż 14 V?
|
|
Góra |
|
|
bunczu |
#630166 Wysłany:
08 Gru 2012, 21:25; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
Punciaczek1 napisał(a): Ludzie przecież t w alternatorze jest stabilizator na 14V to jak może podawać na akumulator większe napięcie niż 14 V? To samo chciałem napisać. Identycznie sprawa ma się z "ładowaniem" poprzez "gazowanie" silnikiem - nic to nie daje, stabilizator trzyma bez względów na obroty...U mnie ładowanie wynosi 13.8
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#630441 Wysłany:
10 Gru 2012, 13:36; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Punciaczek1 napisał(a): Ludzie przecież t w alternatorze jest stabilizator na 14V to jak może podawać na akumulator większe napięcie niż 14 V? Po pierwsze nie stabilizator, tylko regulator napięcia, po drugie powinien on utrzymywać napięcie w granicach 13,6-14,4V bez względu na obciążenie, a po trzecie regulator, jak większość rzeczy, też się czasem psuje i może utrzymywać nieprawidłowe napięcie. bunczu napisał(a): Identycznie sprawa ma się z "ładowaniem" poprzez "gazowanie" silnikiem - nic to nie daje, stabilizator trzyma bez względów na obroty. Włącz sobie wszystkie odbiorniki prądu i sprawdź napięcie przy 900rpm i później np. przy 2500rpm. Zakład, że nie będzie takie same?
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
Punciaczek1 |
#630452 Wysłany:
10 Gru 2012, 14:44; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Lis 2010, Posty: 35
|
OK. Nazywa się to regulator napięcia. Na czym zrealizowana jest regulacja? nie na stabilizatorze?
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#630531 Wysłany:
10 Gru 2012, 19:03; Temat postu: Re: ładowanie alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Punciaczek1 napisał(a): Nazywa się to regulator napięcia Słusznie... Punciaczek1 napisał(a): Na czym zrealizowana jest regulacja? Tutaj jest to dosyć przejrzyście opisane: http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|