You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 17:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 51  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #631297 Wysłany: 14 Gru 2012, 16:03; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
VIAKEN oferuje w sprzedazy "ELM327 v2 USB Euroscan 2013 na chipie STN1110 (NOWA GENERACJA EUROSCANA 16bit - 10x szybszy od starego ELM327) UWAGA POLSKI PRODUKT A NIE MADE IN CHINA" za 99 zl - http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy- ... -2013.html. Podobno ma byc tylko lepiej jak mozna wyczytac i produkt polski, chyba kupuja chipsety i sami produkuja. Jak ktos z Was bedzie to miec, niech napisze jak sie sprawuje. Pisza na dole strony ze z MultiEcuScanem wspoldziala.

Zdazylem juz dojsc do kilku komentarzy na forach, w tym i takich ze to klon OBD LINK'a gdzie znowu VIAKEN sprzedaje cos co NIE DZIALA - http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t286491240 (oryginal tutaj - http://www.scantool.net/scan-tools/pc-b ... nk-sx.html), sa z nim problemy - a sam autor MultiEcuScan potwierdzil, ze FES/MES z OBD LINK nie dziala i to tlumaczyloby problemy z chipem STN1110 - http://forum.multiecuscan.net/viewtopic ... 2618#p8419 Czyzby znow VIAKEN zapedzil sie w swojej reklamie? Jestem z tych klientow, ktorym wciskali kiedys kity ze problem lezy po stronie klienta, kupilem ELM'a ktory nie dziala z FES/MES - post579450.html#p579450 Obawiam sie, ze tu rowniez moze byc to samo :>

VIAKEN jest tak zachlanny kasy, ze nawet nie sprawdza co pisze - http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... n1110.html Przeciez jak wczesniej napisalem, autor FES/MES potwierdzil, ze ten interfejs nie dziala - http://forum.multiecuscan.net/viewtopic ... 2618#p8419

Producent sklonowanego chipa STN1110 z ktorego korzysta VIAKEN juz zdazyl wypuscic kilka aktualizacji firmware http://www.scantool.net/downloads/updates/stn1110/ z licznymi poprawkami oprogramowania do chipa STN1110. Jezeli policzyc koszt nawet jednej sztuki klona STN1110, za 9.99 $ daje to ok. 30 zl. Nie sadze aby kabel/obudowa/plytka/kilka czesci elektronicznych kosztowala wiecej niz 20 zl. VIAKEN sprzedaje wiec cos z prawie 100% marza. Jak wiadomo zakupy czesci robi sie bardzo duze, wiec i cena sie zmniejsza. Uwazam, ze ten klon za kilka miesiecy pojdzie za 50 zl, jak w necie wysypia sie negatywne opinie, a VIAKEN kupil pewnie cos co znowu bedzie miec problemy "wieku dzieciecego".... Stare klony ELM 327 ktore byly sprzedawane za 50 zl na kablu, teraz ida w internecie juz od 34 zl na bluetooth - http://allegro.pl/listing.php/search?bu ... ng=elm+327. Oto co potrafi zrobic kolejna wersja klona, chinczycy i importerzy pozbywaja sie zapasow magazynowych, a my klienci przy okazji mozemy tanio cos kupic i zauwazyc, jakie tanie sa te klony, ze sprzedajacemu klona za 34 zl na bluetooth oplaci sie i jeszcze zarobi.....
Cytuj:
STN1110 ChangeLog
ScanTool.net LLC

v3.2.0 - 2012/09/19
-------------------

- NEW: STIX (print extended FW version info)
- NEW: STSDI (set STDI HW ID string)
- NEW: STDICPO (report POR count)
- NEW: STDITPO (report time since POR)
- NEW: STDICES (report engine start count)
- NEW: STDBGM (set debug message level)
- NEW: Implemented engine crank/start detection
- NEW: Added engine crank counter output to STDIX command
- NEW: Implemented cumulative run time timer (returned via STDIX)
- NEW: Added UART RX OVERFLOW error to report UART Rx buffer overflow
- NEW: Added reset and sleep/wakeup trigger messages in debug message level 1 or above
- CHG: Improved voltage measurement precision to 3 decimal places for better accuracy at lower ANALOG_IN voltages
- CHG: Added optional voltage offset parameter to STVCAL command
- CHG: STVCAL command now accepts voltage down to 3 decimal point (1 millivolt) precision
- CHG: Added optional precision parameter to STVR command
- CHG: Maximum value for all voltage measurement-related commands is now 65.534V
- CHG: STVR command will now print --.-- when the calibrated voltage exceeds 65.534V
- CHG: Improved voltage calibration (STVCAL/ATCV commands) accuracy by sampling and averaging readings over about 500 ms
- CHG: Renamed STCAFCP/STCCFCP commands to STCFCPA/STCFCPC (old ones still available, but deprecated)
- CHG: STCSWM command now takes mode values from 0 to 8, which independently encode the high speed tool load output
- CHG: Zero length frames that generated "<DATA ERROR" will now generate "DATA ERROR" instead
- CHG: Improved CR+LF handling (ignore only the first LF after CR)
- CHG: Any fatal errors will now be printed again after a reset, to make sure they are not missed
- CHG: Improved accuracy of all timeouts from -1/+0 ms to -0/+0.5 ms precision
- CHG: Removed the possibility of device lockup, while handling a fatal error
- CHG: STSLUIT command will not accept a setting below 5 sec to prevent bricking
- CHG: Updated STDIX command output to include the new device status info
- CHG: Command cancellation via UART character is now much more responsive
- CHG: Device will no longer get stuck receiving OBD messages indefinitely during protocol detection or while handling keep-alives, if connected in parallel with another tester or if message filters are improperly configured
- BUG: UART inactivity sleep timer was not being reset if only CRs were being received
- BUG: UART Rx could lock up or start receiving corrupted data
- BUG: UART Tx could lock up or transmit corrupted data due to silicon erratum and race conditions
- BUG: Rarely, under very unusual conditions, UART inactivity sleep or other timeouts could get triggered prematurely
- BUG: After resetting voltage sense calibration to defaults (ATCV 0000, STVCAL), voltage-based sleep/wakeup triggers would fail to recalibrate until the next device reset
- BUG: ATCV 0000 and STVCAL commands ignored factory calibration saved via STSAVCAL until the next device reset
- BUG: STDIX command printed init month off by one
- BUG: There was a small chance of device lockup after finishing CAN message reception
- BUG: Waiting for CAN responses was not cancellable via UART character
- BUG: STSLUIT command was erroneously accepting 0 as a parameter
- BUG: Some commands that require one parameter would erroneously accept no parameters
- BUG: Protocol was not being saved after being detected via a monitoring command
- BUG: ISO 9141 protocol is now properly detected while monitoring (instead of being detected as KWP)
- BUG: There was a small chance that EEPROM would get corrupted if a device reset interrupted a specific write cycle



v3.1.0 - 2012/05/16
-------------------

- NEW: STCMM (set CAN monitoring mode)
- NEW: STFA (enable automatic filtering mode)
- NEW: STP (set protocol)
- NEW: STPR (report current protocol number)
- NEW: STPRS (report current protocol string)
- NEW: STPO (open protocol)
- NEW: STPC (close protocol)
- NEW: STPTO (set OBD response timeout)
- NEW: STPCB (set automatic check byte calculation/checking)
- NEW: STVCAL [no param] (reset voltage calibration to factory defaults)
- NEW: ATCRA [no param] (set CAN hardware filters to defaults)
- NEW: ATCSM (set CAN silent monitoring)
- NEW: ATJHF (set J1939 header formatting)
- NEW: ATJTM (set J1939 response timeout multiplier)
- NEW: ATBD (compatibility only - NOP)
- NEW: Renamed filtering commands to fit the new naming convention (old ones still available, but deprecated)
- NEW: Renamed STPRBR to STPBRR (STPRBR still available, but deprecated)
- NEW: Implemented PP 11 (J1850 Break Signal monitor enable)
- NEW: Implemented PP 12 (PWM/VPW pin polarity setting)
- NEW: Implemented PP 21 (ATCSM default setting)
- NEW: Added ability to turn off J1850 CRC calculation and checking
- NEW: Implemented CAN ERROR detection during monitoring
- NEW: Added capability to receive invalid CAN frames (STCMM 2 only)
- NEW: STDIX (factory use only, extended device ID information)
- CHG: Implemented new default J1939 timeouts
- CHG: Added CAN transmitter "Bus Off" mode indication to ATCS command
- CHG: Changed ATST and PP 03 default to 0x19 (102 ms)
- CHG: Removed length limitation on custom keep alive messages (ATWM command)
- CHG: Removed 8-byte Tx data length limitation for J1850 protocols (ATAL only)
- CHG: Increased CAN FIFO size from 23 to 31 frames
- CHG: Increased UART Tx buffer size from 512 bytes to 1k
- CHG: STRSTNVM command now also resets the device
- CHG: ISO 5-baud init will now not complete initialization if the key byte validation fails
- CHG: Increased ISO feedback settling wait time from 10% to 33% of bit time
- CHG: Now all filtering commands turn off automatic filtering mode
- CHG: ATAL is now forced on, when CAN auto formatting is off (ATCAF 0)
- CHG: UART Rx now ignores LF characters for the purpose of cancelling a command (CR+LF EOL handling)
- CHG: OBD Rx LED now blinks for all received messages, inluding internally consummed CAN flow control messages and KWP2000 StartComm responses
- CHG: Now ISO key bytes will be reset to '--' if init fails or is canceled (ELM327 v1.4 behavior)
- CHG: Relaxed some J1850 PWM timing settings to work better with slightly non-compliant ECUs
- CHG: STFAPG command now accepts PGNs 4 to 6 characters long
- BUG: ATTA command was changing headers even if the protocol was already open
- BUG: KWP fast init was not properly using user-set headers
- BUG: With protocol A5 set, autodetect would potentially not work properly with non-default headers set
- BUG: CAN Rx would sometimes lockup the IC during busy CAN bus monitoring due to FIFO corruption
- BUG: <RX ERROR was being printed on the next good frame (invalid frames could not be received)
- BUG: There could be erroneous <RX ERRORs after CAN FIFO overflow
- BUG: SRR bit was being incorrectly set when transmitting 29-bit CAN frames
- BUG: J1939 TP sessions would not time out if no CAN frames are coming in
- BUG: Entering monitoring mode would reset CAN settings to the protocol defaults
- BUG: Due to a race condition, heavy UART Tx traffic sometimes would generate FATAL ERROR 0x0101 [5, ...]
- BUG: Sleep triggers were not working if ATMA on startup was enabled (PP 00), until ATMA was terminated
- BUG: Protocol would not get properly saved if ATSP set it to the same protocol that was autodetected or set via ATTP
- BUG: STIBR command would not correctly set baud rates above 32767 baud
- BUG: Actual default values for the PowerSave voltage triggers were different from those reported by the STSLCS command
- BUG: KWP2000 fast init did not work reliably with vehicles that have multiple ECUs responding to StartCommunication message
- BUG: SLEEP input polarity setting was being ignored
- BUG: PP 0B PWR_CTRL pin polarity setting was being ignored
- BUG: Some sleep triggers could glitch after about 24 days of continuous operation



v2.1.3 - 2011/01/11
-------------------

- NEW: Added voltage level sleep/wakeup PowerSave triggers (STSLVL, STSLVLS, and STSLVLW commands)
- NEW: Added voltage change wakeup PowerSave trigger (STSLVG and STSLVGW commands)
- NEW: Added STVR command (read battery voltage with two decimal places precision)
- NEW: Added STVRX command (return battery voltage in ADC steps)
- NEW: Added STVCAL command (calibrate voltage measurement)
- NEW: Added STSLPSP command (set PWR_CTRL output polarity
- NEW: Added STSLXP command (set polarity of the external SLEEP input)
- CHG: Updated STSLCS command output for clarity and to include the new PowerSave triggers
- CHG: RST_NVM input and STRSTNVM command now also reset the voltage calibration to the default value
- BUG: Setting programmable parameter 17 to 00 would turn off keep-alives
- BUG: Programmable parameter 17 setting was being ignored
- BUG: ATRV command output was not ELM327 compliant through the entire range (100.0V could be displayed instead of --.-V)
- BUG: Some timeout settings could be violated for a short period of time after about 24 days of continuous operation



v2.0.4 - 2010/10/21
-------------------

- CHG: All protocol transmit pins are now always driving (passive) to eliminate undefined bus states for certain driver configurations



v2.0.3 - 2010/08/25
-------------------

- NEW: Initial release
Podsumowujac dotychczasowe aktualizacje firmware, ktore nie sa jeszcze ostatnimi jak mozna sie domyslec:
- poprawki bledow [BUG] - 36
- zmiany funkcji [CHG] - 38
- nowe funkcje [NEW] - 43

Jak latwo zauwazyc, istotnych poprawek + zmian w oprogramowaniu chipa STN1110 bylo w sumie 72 w ciagu kilku aktualizacji firmware. A to tylko te zmiany o ktorych producent chipa poinformowal, ile jest "ukrytych wad fabrycznych"?

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #631322 Wysłany: 14 Gru 2012, 19:42; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Tylko że:
-jeśli ELM327 ma wadę programową to musisz wymienić cały chip na nowszą wersję, a STN1110 to wgranie nowego FW tak jak np. w telefonie
-STN1110 ma tryb komatybilny software'owo z ELM327 (na jednakowe komendy reaguje jednakowo)

STN1110 to NIE JEST KLON tylko inne urządzenie kompatybilne protokołem z chipem ELM327.

BTW. Oryginalny chip ELM327 kosztuje 19$ (załóżmy w hurcie 9$). Do tego konwerter na usb (3$) albo na bluetooth (6$). I pokażcie mi, które z dostępnych na allegro mają oryginalny elm327 ;)

http://elmelectronics.com/prices.html

Inna sprawa, że ELM nawet nie kryje się z tym, że bazują na pic18f2480 startującym od niecałych 5$ w detalu czym sami proszą się o chińskie klony ;) Ciekawe czym sa spowodowane problemy z STN1110 - może Viaken nie potrafi przerysować schematu z noty katalogowej? :E

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631325 Wysłany: 14 Gru 2012, 21:44; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
mariuz napisał(a):
Ciekawe czym sa spowodowane problemy z STN1110 - może Viaken nie potrafi przerysować schematu z noty katalogowej? :E
Napisalem do nich pismo aby usuneli bledne informacje ze strony, dolaczajac powyzsze linki. Odpisali na maila, ze temat juz nieaktualny i ze sprawdzili, dziala. Nic tylko zaufac/kupic/sprawdzic. Ponizej cytuje odpowiedz z VIAKEN'a
Cytuj:
Sugeruję czytać ze zrozumieniem, to będzie Pan mniej się denerwował. Interfejs nie działał owszem, ale w 2011r. (co chyba widzi Pan po datach na forum). Teraz w menu ma Pan do wyboru w opcjach interfejs obdlink, właśnie z powodu tego że stn mają trochę inną komunikację i autor programu to uwzględnił. Wszystko ma Pan dok ładnie opisane w instrukcji od naszego interfejsu

Pozdrawiam
Wojciech Szczepa
http://www.viaken.pl
tel. (012)257-10-16, 696-906-696
fax. (012)257-10-16
pn.-pt. 9:00-17:00
Serdecznie zapraszamy na naszą stronę http://www.viaken.pl
Jak na razie nie mam potrzeby aby kupic sobie tego fejsam ale jak pisze mariuz, znakomity znawca elektroniki (taka prawda, zadne komplementy), byc moze w styczniu zafunduje sobie ten interfejs. Jak ktos bedzie szybszy niech napisze czy warto inwestowac.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631404 Wysłany: 14 Gru 2012, 23:50; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
A tam zaraz znakomity.. przesadzasz grubo - lepsi tu na forum siedzą - tylko sie nie chcą odzywać. Jeden miał bodykompa od nowa oprogramować, drugi zegary przeprogramowywać.. szkoda że tematy ucichły bo mogłoby być coś ciekawego...

Ten STN1110 to też jest po prostu jakiś PIC z odpowiednim programem - czyli taka sama zasada produkcji co ELM327 :E Tylko patrzec jak wycieknie bootloader (albo ktoś napisze od nowa) i będzie można na zwykłego proca wrzucać oryginalny FW od STN1110...

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632452 Wysłany: 21 Gru 2012, 16:45; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
koledzy kupiłem elm 327 1.4b i mam problemy z połączeniem z FES. Jest na to jakaś rada?

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632481 Wysłany: 21 Gru 2012, 19:27; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
skovi bylo opisane na forum - przerobka ELM 327, poszukaj a znajdziesz rozwiazanie - post613610.html. Lub tez trafiles na takiego ELM'a 1.4b ktory nie wspolpracuje z FES'em. Tak bylo w moim wypadku, pieniadze wyrzucone do kosza - post579450.html#p579450 Bylo tutaj szeroko opisywane, wiec musisz wrocic na poczatek watku i poczytac co forumowicze robili, aby zaradzic Twoim problemom.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632483 Wysłany: 21 Gru 2012, 19:38; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Witam. Czytam i czytam ten temat i już głupieje. Czy mógł by mi ktoś mądry napisać (podać link) jaki kabel mam kupić do mojego Punto 1.1 97r?

Pozdrawiam.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632486 Wysłany: 21 Gru 2012, 19:53; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Puntolot_bartex bylo na forum szeroko opisywane w roznych tematach, wyszukiwarka nie gryzie. Zacznij od lektury mojego poradnika, na stronie http://www.download.mojakomorka.eu jest plik "Diagnostyka komputerowa - ALFA ROMEO, FIAT, LANCIA" - na 3 stronie masz przyklad jakiego kabla potrzeba do PUNTO I - VAGKKL - http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html Co mozesz zrobic za pomoca tego kabelka oraz FES'a tez tam znajdziesz opis. Reszta na forum. Jak odrobisz zadanie dowiesz sie wiecej, nikt nie bedzie powielac czegos co juz bylo opisywane X razy. Zanim jednak cos zrobisz, przeczytaj DOKLADNIE poradnik, jak dobiera sie kabel do konkretnego samochodu. A potem dopiero jak bedziesz miec ta wiedze, poszukaj sobie tematow. Polecam Ci rowniesz poszukac sobie nt. programu IAWSCAN - topic28398.html

Tutaj masz dyskusje nt. PUNTO I czego potrzeba - topic37747.html Wyszukiwarka Ci pomoze ;)

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632487 Wysłany: 21 Gru 2012, 19:53; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
mario1978 - jak najbardziej się z Tobą zgadzam było X razy, jednak czytam i czytam, że jeden kabel działa, drugi się nie łączy itd.
Czyli ten kabel: http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html plus oczywiście przejściówka na OBD I będzie bez problemu działać z programem Iav scan?

Pozdrawiam.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632489 Wysłany: 21 Gru 2012, 20:09; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Jakbys dokladnie przeczytal link ktory Ci podalem przed chwileczka wyzej - topic37747.html, to tam pisze rafko89xp jasno i wyraznie - post610790.html#p610790, cytuje:
rafko89xp napisał(a):
Z tym, ze lepiej jest kupic VAGKKL z przelacznikiem - http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html To samo pisze w moim poradniku. Ja wiem ze to moze wydawac sie niezrozumiale na samym poczatku, ale naprawde nie ma wielkiej filozofii. Poczytac moj poradnik i wszystko bedzie jasne. Zawsze sluze pomoca na PW jak ktos napisze.
Puntolot_bartex napisał(a):
(...)I będzie bez problemu działać z programem Iav scan?
Rece opadaja.... - wklejam co wyzej napisalem:
mario1978 napisał(a):
Polecam Ci rowniesz poszukac sobie nt. programu IAWSCAN - topic28398.html
Wchodze w ten link i co czytam:
tzok napisał(a):
Napisałem program do diagnostyki układów sterowania silnika IAW-8F/16F/18F stosowanych w Puntach mk.1 55, 60, 75.

Program jest dostępny na licencji Open Source, działa pod Windows (.NET 2.0 lub MONO) i wymaga zwykłego interfejsu ISO-KKL (znanego też jako VAG-COM 409-1) z przejściówką OBD2 na FIAT-3pin. Interfejs może być w wersji USB lub RS-232
Jak masz pytania czy dziala ten program czy nie, masz tam PW do autora. Rowniez autor napisal jakie interfejsy sa potrzebne. W skrocie, "podepnij" sie pod interesujace Cie tematy, to dostaniesz odpowiedz w interesujacym Cie temacie. Nie robmy tutaj znowu smietnika, bo nie chce sie skorzystac z wyszukiwarki i "podpinac" pod juz istniejace tematy celowe.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 21 Gru 2012, 20:12, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #632490 Wysłany: 21 Gru 2012, 20:10; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Tak wiem o tym Iaw scan. Chciałem się po prostu upewnić, żeby nie wydać kasy w błoto ;) W końcu lepiej się zapytać dwa razy niż stracić ;)?
Ok w takim razie wszystko jasne. Sprawie sobie w/w zestaw pod choinkę.

Pozdrawiam.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632526 Wysłany: 21 Gru 2012, 22:40; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
mario1978 napisał(a):
skovi bylo opisane na forum - przerobka ELM 327, poszukaj a znajdziesz rozwiazanie - post613610.html. Lub tez trafiles na takiego ELM'a 1.4b ktory nie wspolpracuje z FES'em. Tak bylo w moim wypadku, pieniadze wyrzucone do kosza - post579450.html#p579450 Bylo tutaj szeroko opisywane, wiec musisz wrocic na poczatek watku i poczytac co forumowicze robili, aby zaradzic Twoim problemom.


Mario1979 to się chyba wpie... z tym kablem, bo mój ELM 327 1.4b nie ma żadnej z tych płytek które są na zdjęciach (nawet nie wiem co przerabiać)! Z innymi programami łączy się z ecu, ale z FES nie chce w żadnej z wersji! W zakładce test widzi go i pisze, że jest zgodny z 1.3+, ale jak próbuje połączyć to pisze, że mam sprawdzić kabel lub port com. Ty też tak miałeś?

ps. najgorsze, że go rozebrałem i już nie mogę go oddać (jestem wkr... na maksa!!! 50zł z błoto!!)

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632553 Wysłany: 22 Gru 2012, 02:00; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
skovi, zamiast się wkurzać może byś zapodał fotki wnętrz swojego ELM 327


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632563 Wysłany: 22 Gru 2012, 08:45; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
skovi napisał(a):
ps. najgorsze, że go rozebrałem i już nie mogę go oddać
Ja tez rozebralem i tez 50 zl do kosza poszlo. Ale jak piszesz widzi Ci w innych programach, wiec kabel sprawny moim zdaniem, tyle ze program nie wspolpracuje. W moim wypadku wogole zaden program nie dziala :!:
skovi napisał(a):
(jestem wkr... na maksa!!! 50zł z błoto!!)
Ciesz sie, podobnie jak i ja, ze tylko 50 zeta poszlo do kosza, a nie np. pare stowek za oryginalne kabelki....

Jak napisal wojtass18 wrzuc zdjecia swojego interfejsu (obudowa + srodek z dwoch stron), byc moze ktos cos pomoze. Ja rowniez postaram sie w miare mozliwosci wrzucic swoj, chociaz ja machnalem reka na to.... Nie jestem elektronikiem wiec d... na maxa. A zadnego opornika nie mam ktory podobno psuje interfejs. Podobno mam juz przerobionego ELM'a. Acha.... bedzie Ci widzial go jako ELM 1.3+, wszystko dokladnie opisalem wraz z rzutami ekranowymi i korespondencja z VIAKEN w linku powyzej post579450.html#p579450

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632565 Wysłany: 22 Gru 2012, 09:21; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
Próbowałem uruchamiać jako 1.3+ i nic! Dziś wrzucę fotki kabla, może coś zaradzicie, bo kabel kupiłem 3 dni temu na allegro jako "najanowszy ELM 327 1.4b POPRAWIONY". Fajnie poprawiony :E A to aukcja: http://allegro.pl/elm-327-1-4b-elm327-najnowszy-2012-obd2-diagnozapl-i2814401804.html

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632571 Wysłany: 22 Gru 2012, 10:17; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
skovi, wszystko ładnie pięknie ale ten ELM nie jest przerobiony pod FES'a i dlatego Ci nie działa ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632572 Wysłany: 22 Gru 2012, 10:23; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Sposób na sprawdzenie kabla:
http://www.ubucentrum.net/2011/01/podac ... czyli.html

Jako terminal pod windows polecam np. putty

P.S. Wersja 1.4A nigdy nie istniała, więc kupowanie od osób chwalących się posiadaniem 1.4A jest ryzykowne :P

A tak w ogóle to w zupełności wystarczająca jest wersja 1.3A. Producenci podróbek prześcigają sie w numerkach, więc 1.3a jest już mniej oblegana przez oszustów :E

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632576 Wysłany: 22 Gru 2012, 11:06; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
skovi napisał(a):
Próbowałem uruchamiać jako 1.3+ i nic! Dziś wrzucę fotki kabla, może coś zaradzicie, bo kabel kupiłem 3 dni temu na allegro jako "najanowszy ELM 327 1.4b POPRAWIONY". Fajnie poprawiony :E
Kupilem rowniez "poprawiony" i jak pisalem nie dziala - post579450.html#p579450. Witam w klubie ;) skovi moge zaryzykowac stwierdzenie, ze NIE CZYTALES DOKLADNIE TEMATU, wiec pretensje mozesz miec tylko i wylacznie do siebie. Pare stron wczesniej mario pisze co potrzeba do Grande Punto - post610404.html#p610404 i podaje zrzut interfejsu, inny z wygladu niz Twoj. Nawet sprzedajacy to inna osoba - VIAKEN, a jak wpiszesz VIAKEN w google to wszedzie o nich "glosno", wiekszosc w internecie ludzi kojarzy VIAKEN z interfejsami diagnostycznymi. Inni sprzedawcy to jak pisze mariuz, bajkopisarze i sprzedawcy marzen. Coz za bledy trzeba placic, jak sie nie chce czytac tematow dokladnie, to potem jest loteria i placz na forum.... :cry: a dodatkowo zlosci na caly swiat, tylko nie na siebie :> Oczywiscie zdjecie nie moze byc wyznacznikiem jakosci interfejsu (bo nieuczciwi sprzedawcy klonuja wszystko, wlacznie z opisami z innych aukcji), ale juz widac ze po tym co napisalem, po widocznych roznicach w zdjeciu interfejsu, nie powinienes sie tym fejsem wogole interesowac z aukcji o ktorej piszesz, Ci co sprzedaja ELM'a wspolpracujacego z FES/MES maja dodatkowo wrzucone zrzuty ekranowe z programu, a w Twojej aukcji nie ma zrzutow z FES/MES wiec nawet nie masz "zaczepki" do sprzedajacego, ze klamie, bo moim zdaniem pisze prawde. A ze nie kazdy z nas jest mechanikiem samochodowym, to juz inna bajka. Kazdy kupuje interfejsy diagnostyczne na wlasna odpowiedzialnosc.
mariuz napisał(a):
Producenci podróbek prześcigają sie w numerkach, więc 1.3a jest już mniej oblegana przez oszustów :E
skovi daleko nie trzeba szukac, na samej gorze tej strony zaczynam dyskusje nt. nastepcy ELM327, interfejs oparty o chipset STN1110, ktory dziala szybciej od starego ELM327 a jednoczesnie naprawia wiele bledow w komunikacji i jest kompatybilny wstecz z ELM327. Wiem wiem.... jest 2x drozszy, ale jak pisze dalej mariuz, warto w niego zainwestowac - post631297.html#p631297

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632579 Wysłany: 22 Gru 2012, 11:09; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tobiasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 10 Sie 2012,
Posty: 60
Pomógł: 1
Takie krótkie pytanko ;)
Czy na chwile obecną można kupić kabel pasujący do FL-ki bez mechanicznych przeróbek tego kabla?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632583 Wysłany: 22 Gru 2012, 11:29; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
mario1978 napisał(a):
jak pisze dalej mariuz, warto w niego zainwestowac -


Czegoś takiego nie napisałem, bo tego kabla nie miałem w ręku.
Ja osobiście kupiłem dawno temu elm327 1.3a za ponad 100zł i korona mi z głowy nie spadła. Szczególnie, ze każde podłączenie w warsztacie to koszt rzędu 50zł, a w ASO to ponad stówka.

P.S. obudowa identyczna jak z aukcji skovi.

tobi3776,mi działa bez żadnych przeróbek. Z tego co pamiętam to po FL komunikacja odbywa się jednakowo - różnią się tylko niektóre czujniki.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632585 Wysłany: 22 Gru 2012, 11:40; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tobiasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 10 Sie 2012,
Posty: 60
Pomógł: 1
http://allegro.pl/komplet-fiat-alfa-lan ... 82817.html
Ten kabel zdaje się być odpowiedni. Warto przecież dać tę stówkę nawet tak jak mówiłeś:
Cytuj:
Ja osobiście kupiłem dawno temu elm327 1.3a za ponad 100zł i korona mi z głowy nie spadła. Szczególnie, ze każde podłączenie w warsztacie to koszt rzędu 50zł, a w ASO to ponad stówka.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632587 Wysłany: 22 Gru 2012, 11:45; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
mariuz napisał(a):
Ja osobiście kupiłem dawno temu elm327 1.3a za ponad 100zł

też gdzieś tyle dałem ze 3lata temu i też nic nie przerabiałem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632596 Wysłany: 22 Gru 2012, 12:40; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
tobi3776 napisał(a):
http://allegro.pl/komplet-fiat-alfa-lan ... 82817.html
Ten kabel zdaje się być odpowiedni.


TO jest VAG KKL. Nie obsługuje CAN, więc nici ze wspomagania kierownicy, programowania zegarów itp, za to połączy się z poduchą.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632611 Wysłany: 22 Gru 2012, 13:29; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 209
Pomógł: 1
mario1978, ja nie mam pretensji do nikogo oprócz siebie! Jestem zły na siebie! A że najpierw przed kupnem nie przeczytałem tego tematu to prawda. Po prostu wyczytałem na aukcji, że ELM 327 + adapter 3 pasuje do Fiata więc kupiłem. Nie myślałem, że ELM 327 jest takim bublem, że niektóre chodzą a niektóre nie, nawet te same wersje są różne od siebie. Przyznaję się, że podszedłem do sprawy jak laik - kabel to kabel - działać będzie jak tak piszą na aukcji (bo pisze, że obsługuje Fiata!). Jednak nadal po przeczytaniu tematu nie mam zielonego pojęcia jaki kabel kupić! Czy 1.3a czy 1.4a i lutować? VIAKEN kabla ELM 327 nie ma w ofercie i terez wiem, że to coś znaczy :roll: - a znaczy to ,że nie te kable sprawiają problemy i tyle.
Ja po prostu szukam u Was porady co dalej robić? Szukać nowego kabla ELM 327 (bo adapter typ 3 mam) pod fes (a jak ten NAJNOWSZY nie bądzie działać? - już jeden NAJNOWSZY MAM!), czy spróbować naprawić ten? Ale jak?

_________________
Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT
kiedyś było:
Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG
Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG
Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632616 Wysłany: 22 Gru 2012, 13:40; 
 Temat postu: Re: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błęd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Daj wyraźne zdjęcia obu stron płytki - a najlepiej skany.

Co do kupowania to wersję 1.3a (np. na 2009 rok).

1.4a 1.5 1.5a to na 100% podróbki i proszenie się o kłopoty.
Z prawdziwych elmów były 1.3a i 1.4b.
Przy czym praktycznie nie różnią się funkcjonalnością.

A jeszcze jedno: kupiłeś pełną wersję MES?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1261 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 51  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO