You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 09 Maj 2024, 10:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #633646 Wysłany: 28 Gru 2012, 00:28; 
 Temat postu: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Forumowicz

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Gru 2012,
Posty: 1
Witam.Mam ogromny problem.Wymieniałem płyn chłodniczy na zimowy w serwisie Feu Vert. Było to jak dobrze pamiętam 2 grudnia.I od tego 2 grudnia samochód stał pod blokiem aż do wigilii i nie był w ogóle używany.Dopiero 25 grudnia jechałem do sąsiedniego miasta.Zdziwiło mnie trochę że ogrzewanie coś nie działa ale pomyślałem, że auto długo stało i trzeba pewnie trochę poczekać.Ale temperatura silnika wydawała mi się trochę za duża a po chwili zapaliła mi się jeszcze kontrolka oleju.I co się okazało,że płynu chłodniczego nie ma w ogóle.Silnik uratowało przed przegrzaniem chyba tylko to, że było bardzo zimno bo wskazówka nie doszła do maksimum(trochę powyżej środka skali).Wiem że popsuć się mogło wiele rzeczy uszczelka,głowica,pompa wodna .....itd,albo też nic. Nieszczelność zaobserwowałem pomiędzy gumową rura a zbiornikiem wyrównawczym bo tam najprawdopodobniej spuszczali stary płyn(świadczy o tym nowy cybant).
Wychodzę więc z pytaniem jak walczyć o swoje prawa bo serwis będzie chciał się z wszelka cenę wybielić.Przez ich niechlujstwo może mnie czekać kosztowna naprawa.Mam próbować dochodzić swoich praw w sadzie?
Problem jest tez taki że samochód został ze 36 kilometrów od tego serwisu a na lince holować go nie mogę na taką odległość bo to automat,a Fue Vert powiedział że to nie jest ich problem(choć usterka wystąpiła z ich winy) i mam sobie sam zapłacić za lawetę.
Proszę o jakieś rady


Góra
 Profil  
 

 
 Post #633648 Wysłany: 28 Gru 2012, 00:36; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14381
Pomógł: 128
shagy napisał(a):
Fue Vert powiedział że to nie jest ich problem(choć usterka wystąpiła z ich winy) i mam sobie sam zapłacić za lawetę.

Zażądaj rozmowy z kierownikiem. Jeśli to nie pomoże to z centralą na Polskę (pewnie Warszawa), a jeśli i to nie przyniesie spodziewanego efektu, to skontaktuj się z UOKiK.
Dobrze by było gdyby Ci się udało zrobić zdjęcie, gdzie wyciekł płyn (o ile będzie jeszcze o nim ślad). Sfotografuj również miejsce, o którym piszesz (skąd wyciekł płyn) i nic nie tykaj pod maską.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633678 Wysłany: 28 Gru 2012, 06:28; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
Masz faktury na robotę?

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633712 Wysłany: 28 Gru 2012, 13:09; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
shagy napisał(a):
.Silnik uratowało przed przegrzaniem chyba tylko to, że było bardzo zimno bo wskazówka nie doszła do maksimum (trochę powyżej środka skali).Wiem że popsuć się mogło wiele rzeczy uszczelka,głowica,pompa wodna .....itd,albo też nic. Nieszczelność zaobserwowałem pomiędzy gumową rura a zbiornikiem wyrównawczym bo tam najprawdopodobniej spuszczali stary płyn(świadczy o tym nowy cybant).

Myślę, że chyba nic poważnego się nie stało. Prawdopodobnie założyli nieprawidłowo ten cybant i płyn kapał z układu chłodzenia. Nie wiem ile go zostało w układzie jak uruchomiłeś silnik, ale jak w układzie zrobiło się ciśnienie, to płyn wyciekł. Może warto spróbować zalać nowy płyn do układu (wcześniej prawidłowo zamocować ten cybant). Odpowietrzyć układ chłodzenia i po uruchomieniu silnika, jak na wskaźnikach będzie wszystko OK, to będziesz mógł autem wrócić do domu.
A tak jak wcześniej pisali koledzy, wcześniej zrób zdjęcia miejsca tego wycieku i reklamuj tą usługę (u kierownika serwisu lub w ich centrali).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633816 Wysłany: 28 Gru 2012, 22:12; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Forumowicz

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Gru 2012,
Posty: 1
Dziękuje wszystkim z odpisanie na posta i propozycje.Jutro znajomy dociągnie mnie do siebie na kanał.Wszystko dokładnie oglądnę i porobię foty.No i spróbuje doszczelnić układ.
Co do faktury nie posiadam bo dostałem zwykły rachunek(mam nauczkę na przyszłość).
Jak wlałem wczoraj płyn na zimny silnik to płyn nie wyciekł do dzisiaj rana.Dopiero jak włączyłem silnik to momentalnie zaczęło się lać,nawet po jego wyłączeniu(więc mniemam że pompy szlag nie trafił)
Martwi mnie tylko że sczerniał mi olej,bo przed tą feralną jazdą był "normalny".No i mam w silniku widoczną sadzę(albo to grafit,nie znam się).
I jakbyście mi pokrótce opisali odpowietrzanie układu chłodniczego po jego zalaniu.
Z góry dziękuję


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633843 Wysłany: 29 Gru 2012, 00:20; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13058
Pomógł: 54
shagy napisał(a):
Ale temperatura silnika wydawała mi się trochę za duża a po chwili zapaliła mi się jeszcze kontrolka oleju.I co się okazało,że płynu chłodniczego nie ma w ogóle.


Chłopie szykuj się na robienie UPG i uszczelniaczy, tfu co ja gadam... wymianę wszystkich uszczelek silnika z pierścieniami włącznie. Jak silnik jechał na sucho bez płynu to wskazówka temp wskazała Ci temp powietrza plastikowym kolektorze - bo tam jest czujnik. Jakby był zalany i silnik miał w rzeczywistości podobną temp to wskazówka była by daleko poza skalą. A lampka oleju - olej się zagotował. A on ma temp wrzenia ponad 350*C. Normalna temp oleju to nieco ponad 100*. Silnik masz moooocno przegrzany, do remontu bo teraz będzie palić więcej oleju niż paliwa.

[ Dodano: 28 Gru 2012 23:04 ]

BogdanK napisał(a):
Myślę, że chyba nic poważnego się nie stało
:E :E :E Nic by się nie stało gdyby czujnik temp byk wkręcony w kadłub silnika czy głowicę a nie w plastikowy kolektor.

[ Dodano: 28 Gru 2012 23:09 ]

shagy napisał(a):
I jakbyście mi pokrótce opisali odpowietrzanie układu chłodniczego po jego zalaniu.

topic6421.html pkt 3, 8

[ Dodano: 28 Gru 2012 23:13 ]

Koszt będzie taki, ze szukałbym nowego silnika. Nauczka na przyszłość - jak się silnik nie nagrzewa w normalnym tempie już trzeba sprawdzać poziom płynu, temp węży organoleptycznie rękami. 5min to max co silnik może pracować bezpiecznie bez płynu chłodniczego na biegu jałowym. Nawet na mocno zapowietrzonym ukł chłodzenia zaraz po wymianie silnik powinien się normalnie nagrzewać. Właściwie płyn chłodniczy bo to co mamy na wskazówce to nie temp silnika tylko cieczy chłodzącej na wylocie z silnika do nagrzewnicy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633866 Wysłany: 29 Gru 2012, 01:13; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
shagy napisał(a):
Co do faktury nie posiadam bo dostałem zwykły rachunek(mam nauczkę na przyszłość).


Rachunek uproszczony jest również dokumentem potwierdzającym to, że robili coś przy aucie...na podstawie tego ścigaj ich.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633923 Wysłany: 29 Gru 2012, 13:05; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
bunczu napisał(a):
shagy napisał(a):
Co do faktury nie posiadam bo dostałem zwykły rachunek(mam nauczkę na przyszłość).


Rachunek uproszczony jest również dokumentem potwierdzającym to, że robili coś przy aucie...na podstawie tego ścigaj ich.

Problemem może być czas po którym reklamowałeś tą usługę. Płyn w układzie chłodzenia wymieniono Ci 2 grudnia, a Ty problem zgłosiłeś im w dniu 27 grudnia (czyli po ponad 3 tygodniach). Ty wiesz, że między 3 a 24 grudnia nie jeździłeś. Oni mogą twierdzić, że usługę wykonali prawidłowo, płyn został wymieniony i nic nie kapało (szkoda, że po przyjeździe do domu, po tej wymianie nie sprawdziłeś czy wszystko jest OK, czy nie ma żadnych wycieków). Dopiero w dniu 25 grudnia jak jechałeś, to pod wpływem ciśnienia w układzie chłodzenia płyn wyciekł przez zbyt słabo dokręcony cybant. Ale i tak próbuj reklamować tą usługę, bo ipIV ma rację, szkody w silniku mogą być znaczne :(

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633969 Wysłany: 29 Gru 2012, 16:46; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14381
Pomógł: 128
shagy napisał(a):
Dziękuje wszystkim z odpisanie na posta i propozycje.Jutro znajomy dociągnie mnie do siebie na kanał.Wszystko dokładnie oglądnę i porobię foty.No i spróbuje doszczelnić układ.
Co do faktury nie posiadam bo dostałem zwykły rachunek(mam nauczkę na przyszłość).
Jak wlałem wczoraj płyn na zimny silnik to płyn nie wyciekł do dzisiaj rana.Dopiero jak włączyłem silnik to momentalnie zaczęło się lać,nawet po jego wyłączeniu(więc mniemam że pompy szlag nie trafił)
Martwi mnie tylko że sczerniał mi olej,bo przed tą feralną jazdą był "normalny".No i mam w silniku widoczną sadzę(albo to grafit,nie znam się).
I jakbyście mi pokrótce opisali odpowietrzanie układu chłodniczego po jego zalaniu.
Z góry dziękuję

Im więcej teraz grzebiesz na własną rękę, tym mniejsze szanse na reklamowanie usługi.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633984 Wysłany: 29 Gru 2012, 17:25; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Forumowicz

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Gru 2012,
Posty: 1
witam.Napełniłem i odpowietrzyłem układ chłodniczy i bezpiecznie dojechałem do tego serwisu.Silnik się nie przegrzewał,trzymał obroty,nie dymiło,ogrzewanie działało poprawnie.Chłodziwo lało się tylko na włączonym silniku na wyłączonym prawie w ogóle.Najdziwniejsze było to że tak w połowie drogi na postoju przestało nagle kapać a kontrolka błędu-awarii silnika się wyłączyła i już tak do końca trasy.
Jak zaobserwowałem na kanale kapie z dziwnego miejsca bo gdzieś z góry zaraz nad filtrem paliwa. Myślałem że to z pompy wodnej ale ona była wymieniana jeszcze zanim jeszcze kupiłem samochód.No ale w serwisie mówią że to nie ich wina i że to kapie gdzieś z rozrządu.Ale pasek rozrządu mam wymienić dopiero za 30 tyś. bo jakiś czas przed sprzedażą samochód miał kapitalny remont.Samochód kupiłem od szwagra,który woli nie zjeść,nie napić się tylko władować kasę w samochód więc mam pewność większa niż kupiłbym samochód od obcego.No i mam na wszystko rachunki :).
Więc pytam robią ze mnie idiotę w tym Fue Vert'cie i chcą ode mnie kasę wyciągnąć(powiedzieli 900 zł)lub sami nie wiedzą co się stało,czy może jest to możliwe to co mówią.
Proszę o konkretne odpowiedzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #634004 Wysłany: 29 Gru 2012, 18:21; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13058
Pomógł: 54
zaznacz na zdjęciu w paincie skąd leci ;)

[ Dodano: 29 Gru 2012 17:21 ]

shagy napisał(a):
gdzieś z góry zaraz nad filtrem paliwa.
Filtr paliwa jest w baku :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #634029 Wysłany: 29 Gru 2012, 19:15; 
 Temat postu: Re: Felerna wymiana płynu chłodniczego w serwisie Feu Vert
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
shagy napisał(a):
Fue Vert'cie i chcą ode mnie kasę wyciągnąć(powiedzieli 900 zł

sieć tych warsztatów to jak ASO


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO