|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 06:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ludw |
#57371 Wysłany:
24 Paź 2007, 13:28; Temat postu: Stukot na zimnym silniku . |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 9
|
Witam .
Gdy zapalam rano swój bolid 1.2 8V a w nocy było zimno silnik stuka jak stary diesel, gdy trochę pochodzi i sie rozgrzeje to jest ok .
Drugi problem przy wysokich obrotach z silnika dobiega odgłos jak by podskakująca nakrętka. Czego to może być oznaka ?
Silnik nie traci mocy ani nic ale tych odgłosów dawniej nie było.
Olej i pasek zmieniany nie dawno. Może świece bo nie wiem czy były zmieniane jak go kupiłem dwa miesiące temu ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#57434 Wysłany:
24 Paź 2007, 17:11; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Tutaj chyba TTTM mam to samo, ale ja dawno nie regulowałem luzów zaworów - 40kkm temu 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Adek4100 |
#57489 Wysłany:
24 Paź 2007, 19:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kropka Rejestracja: 03 Cze 2007, Posty: 216
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#57671 Wysłany:
25 Paź 2007, 06:40; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Adek4100 napisał(a): Ja mialem coś takiego ale na niskih obrotach taka oslonka aluminiowa byla odkręcona i nie trzęsła !
Ty masz 16V 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#57697 Wysłany:
25 Paź 2007, 09:20; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#57867 Wysłany:
25 Paź 2007, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: ipIV luz masz regulowany ?? a nie ma tam takich plytek o odpowiedniej grubosci ktore po prostu sie wymienia ??
właśnie w ten sposób sie reguluje luz 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#57959 Wysłany:
25 Paź 2007, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
Emer |
#61751 Wysłany:
08 Lis 2007, 13:27; Temat postu: Re: Stukot na zimnym silniku . |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 57
|
ludw napisał(a): Witam . Gdy zapalam rano swój bolid 1.2 8V a w nocy było zimno silnik stuka jak stary diesel, gdy trochę pochodzi i sie rozgrzeje to jest ok .
mam to samo i też poszukuje odpowiedzi na forum, co to takiego?
_________________ Punto I 1.1 Sole '99
czerwony jak cegła
|
|
Góra |
|
 |
Jamalstar |
#62080 Wysłany:
09 Lis 2007, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 09 Lis 2007, Posty: 3
|
Stukot pochodzi od zawszesnego zaponu spowodowanego bledem w centralce "TTTM" (spalanie stukowe). spowodowane to jest bledem jaki powstaje w wyniku informacji z kilku czujnikow: temp. powietrza, temp: silnika itp przez co zle dopasowany jest czas zaplou, po podgrzaniu sie silnika ta przypadłosc ustaje. Mozna ja jeszcze zlikwidowac przez uruchomienie na kilkanascie sek. silnika i go wylaczenie po czy ponowne uruchomienie. Z praktyki wiem ze nie jest to nic groznego i nie ma sie czym przejmowac.
|
|
Góra |
|
 |
michal099 |
#62567 Wysłany:
10 Lis 2007, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wałbrzych / Mysłowice Rejestracja: 03 Sie 2007, Posty: 135
|
Dzis sprawdzilem u siebie czy to co pisze Jamalstar jest prawda... I... I faktycznie - potwierdzam: silnik zimny - zapalamy - stukanie. Gasimy na moment po czym odpalamy znowu i juz tego nie slychac ;-)
_________________ pozdrawiam,
Michał
Punto II 1.2 '02
|
|
Góra |
|
 |
Grzesko |
#62672 Wysłany:
11 Lis 2007, 12:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 26 Paź 2007, Posty: 9
|
Jamalstar napisał(a): Stukot pochodzi od zawszesnego zaponu spowodowanego bledem w centralce "TTTM" (spalanie stukowe)
Mi poprzedni własciciel powiedział, że stukanie jest spowodowane tym, że do zaworów hydraulicznych <mówie o silniku 1.2 16V> musi dojsc olej. I wystarczy , że silnik chwilke popracuje i stukot znika.
|
|
Góra |
|
 |
Gennosuke |
#63730 Wysłany:
14 Lis 2007, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
Witam jeżeli stuka na zimnym silniku to w 99% jest TTTM więc wystarczy uruchomić samochód po czym go wyłączyć i na nowo uruchomić powinno ustać stukanie. a co do dziwnych dźwięków to myslę ze wina może leżeć po stronie aluminiowej osłony katalizatora więc proponuję od niej zacząć poszukiwania  pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|