|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
SiDO |
#645450 Wysłany:
14 Lut 2013, 22:42; Temat postu: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz Rejestracja: 14 Gru 2010, Posty: 85
|
Witam, posiadam punciaka z silnikiem 1.1 I mam kilka problemów. Jeden najbardziej dokuczliwy to to że rano ciężko mu idzie odpalenie... Trzeba pokręcić troszke żeby zapalił. Ale zdarzyło sie pare raze że i z 10 minut mu zajęło zanim załapał. Potem przez cały dzien już w miare jest dobrze Druga sprawa to taka że powoli ubywa płynu z chłodnicy. Oleju też ale mniej. I wiem że to na pewno uszczelka pod głowicą ale pytanie czy trzeba to robić od razu czy jest ryzyko że w pewien piękny dzien stanie na środku drogi i odmówi dalszej jazdy ? Pozdrawiam. Mam gdzieś filmik z tego odpalania to moge wrzucić jeśli chcecie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#645465 Wysłany:
14 Lut 2013, 23:23; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
SiDO napisał(a): wiem że to na pewno uszczelka pod głowicą ale pytanie czy trzeba to robić od razu czy jest ryzyko że w pewien piękny dzien stanie na środku drogi i odmówi dalszej jazdy ? Pozdrawiam. masz nie sprawny silnik i się dziwisz że kiepsko pali  jeśli faktycznie masz UPG to do warsztatu, chyba że chcesz za jakiś czas silnik wymieniać. O problemach z zapłonem sporo na forum szukajka nie parzy 
|
|
Góra |
|
 |
dawid781 |
#645466 Wysłany:
14 Lut 2013, 23:33; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Leżajsk Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 625 Pomógł: 1
|
SiDO napisał(a): ubywa płynu z chłodnicy. Oleju też ale mniej. Odkręć świece a dowiesz się czemu kiepsko pali
_________________ FIAT PUNTO 1.1 S + LPG Niestety już go nie ma http://fiatpunto.com.pl/topic18386-50.html BYŁ: Opel Vectra 2.0 DTI  JEST Renault Laguna II 1.9dCi 120KM
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#645485 Wysłany:
15 Lut 2013, 01:19; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
SiDO napisał(a): Druga sprawa to taka że powoli ubywa płynu z chłodnicy. Oleju też ale mniej. I wiem że to na pewno uszczelka pod głowicą Ubywanie płynu chłodniczego czy oliwy, wcale automatycznie nie oznacza uwalonej UPG. Gdyby Ci któregoś przybywało, no to wtedy jest już dość jasny sygnał  . Olej może przepalać przez rozwalone pierścienie albo uszczelniacze (albo jedno i drugie  ). Niewielkie ilości może tracić "na zewnątrz", np. przez rozsypaną UPZ, oring cewek, simmering wału czy nieszczelną miskę. Sposobów i miejsc na "gubienie wody" jest całe mnóstwo - o czym się sam przekonałem  . Oczywiście opisane przez Ciebie zachowanie, może mieć przyczynę w uszkodzonej uszczelce głowicy, ale wcale nie musi.
|
|
Góra |
|
 |
SiDO |
#645511 Wysłany:
15 Lut 2013, 10:51; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz Rejestracja: 14 Gru 2010, Posty: 85
|
A jak sprawdzić czy to faktycznie uszczelka ? Masła na bagnecie nie ma, na korku wlewu oleju też nie, mocy nie ubyło, nic nie szarpie.
|
|
Góra |
|
 |
kelek |
#645587 Wysłany:
15 Lut 2013, 15:55; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 19 Gru 2011, Posty: 372 Pomógł: 6
|
Olej może ubywać z pod pokrywy zaworów bądź z pod Cewek mało widoczne ale spradzić możesz mi przez 6tyś km ubyło mi 3litry po czym postanowiłem to zrobić i zmieniłem uszczelke pod pokrywą i oring na cewce to do dziś mam spokój  też trzeba pamiętać o tym żeby spiłować szpilki...  co do ubytek płynu czy nie ucieka ci z pod pompy nie leje? warto zaglądnąć pod spód samochodu i tam widać wszystko taki dziwny kolor bedzie jakby ci powiedzieć spleśniały.
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic32756.html
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#645596 Wysłany:
15 Lut 2013, 17:02; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Najwięcej wali się z uszczelki cewek i lewej wałka rozrządu 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
SiDO |
#645614 Wysłany:
15 Lut 2013, 18:58; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz Rejestracja: 14 Gru 2010, Posty: 85
|
Gdzie znajde tą uszczelke cewek ? Bo uszczelke pokrywy klawiatury wymieniałem nie dawno i już jest dobrze.
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#645629 Wysłany:
15 Lut 2013, 19:54; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
To jest taki oring, który uszczelnia podstawkę cewek- ona wchodzi w miejsce, gdzie w silniku FIRE pierwotnie był rozdzielacz mechaniczny zapłonu, trochę to skaszanili.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
SiDO |
#645631 Wysłany:
15 Lut 2013, 19:59; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz Rejestracja: 14 Gru 2010, Posty: 85
|
A mógł byś mi na jakimś zdjęciu pokazać gdzie to sie znajduje ?
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#645636 Wysłany:
15 Lut 2013, 20:11; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
marcineks100 |
#645834 Wysłany:
16 Lut 2013, 16:27; Temat postu: Re: Trzeba dłużej kręcić aby zapalił |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Sty 2013, Posty: 41
|
Może ucieka ci woda przez nieszczelną nagrzewnice? Miałem taki problem kiedyś w Golfie. Zobacz czy dywaniki z przodu nie są wilgotne? Czy szyby rano masz zawsze zaparowane? Jesli tak to spróbuj tej pary, jeśli jest słodka to znaczy że płyn chłodniczy ucieka przez nagrzewnice.
Połóż na noc karton pod silnik, zobacz czy zostawia plamy, jeśli tak to jakie? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|