|
Obecny czas: 15 Maj 2025, 07:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dzimmi80 |
#645238 Wysłany:
13 Lut 2013, 23:57; Temat postu: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia wału |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Małdyty Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 120
|
witam!! czy punto odpali na "pych" przy uszkodzonym czujniku położenia wału lub uszkodzonym immobilizerze??bo moje auto ot tak nagle przestało odpalać z kluczyka i tylko w ten sposób idzie go ruszyć(tak wiem ,że to niezdrowe dla silnika  do tej pory palił bez problemów,pracował równo,migała(w zależności od temperatury otoczenia - im chłodniej tym rzadziej) kontrolka "check engine" i nagle bach...włożę kluczyk świeci się "code",wkładam drugi raz kontrolka "code" gaśnie,słychać normalnie załączającą się pompę,rozrusznik kręci aż do rozładowania akumulatora,a tu znaku życia.FES pokazuje błąd: U1600 - Klucz elektroniczny U1601 - Transmisja komunikatów CAN żona karze zezłomować  a ja próbuje znaleźć rozwiązanie i stąd moje ww.pytanie...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#645245 Wysłany:
14 Lut 2013, 00:14; Temat postu: Re: czy punto odpali na "pych" przy uszkodzonym czujniku... |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dzimmi80 napisał(a): zy punto odpali na "pych" przy uszkodzonym czujniku położenia wału lub uszkodzonym immobilizerze? Nie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#645246 Wysłany:
14 Lut 2013, 00:15; Temat postu: Re: czy punto odpali na "pych" przy uszkodzonym czujniku... |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Nie  . Gdyby tak było, to immo nie bardzo spełniałoby swoją funkcję - kradło by się auta "na pych"  . To samo przy CPW - jeżeli to przez niego auto nie odpala, to nie odpali na pych, linke czy cokolwiek innego...  Ale jeśli dobrze rozumiem, to z klucza kręci, ale nie odpala, a na pych pali bez problemu?
|
|
Góra |
|
 |
dzimmi80 |
#645306 Wysłany:
14 Lut 2013, 11:11; Temat postu: Re: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia w |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Małdyty Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 120
|
tak na pych pali bez problemu.po odpaleniu pochodzi trochę i można go zapalić z kluczyka,a jak dłużej postoi to znowu trzeba pchać 
|
|
Góra |
|
 |
kelek |
#645315 Wysłany:
14 Lut 2013, 12:01; Temat postu: Re: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia w |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 19 Gru 2011, Posty: 372 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#645316 Wysłany:
14 Lut 2013, 12:04; Temat postu: Re: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia w |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
dzimmi80, jakby któreś z wyżej wymienionych nie działało to byś na pych nie palił. Twoja diagnoza jest zła, a pisanie że pali pomimo uszkodzenia to brnięcie w złą uliczkę...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
dzimmi80 |
#645320 Wysłany:
14 Lut 2013, 12:15; Temat postu: Re: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia w |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Małdyty Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 120
|
aaa zapomniałem  1,2 8v benzyna
Ostatnio edytowany przez dzimmi80, 14 Lut 2013, 18:45, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#645360 Wysłany:
14 Lut 2013, 17:15; Temat postu: Re: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia w |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
No to dość ciekawe  . Tego typu numery, tzn. na zimnym pali, a na ciepłym nie - bądź na odwrót, najczęściej są objawem uszkodzenia któregoś z czujników. No ale jeśli nadal utrzymujesz, że "popchnięcie" rozwiązuję problem, to winę "elektryki" możemy wykluczyć...
|
|
Góra |
|
 |
dzimmi80 |
#645855 Wysłany:
22 Lut 2013, 13:56; Temat postu: Re: czy odpali na pych przy uszkodzonym czujniku położenia w |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Małdyty Rejestracja: 03 Lip 2008, Posty: 120
|
dziś trochę pogrzebałem przy kropku i co się okazuje??na żadnym przewodzie nie ma iskry na świecy,chyba że nie potrafię tego poprawnie sprawdzić(tzn.wykręciłem świecę,oczyściłem pokrywę żeby była lepsza masa,założyłem przewód,położyłem na silniku,rozruch i nic na żadnym przewodzie).zmierzyłem rezystancję cewek,obie mają identyczne wartości przy 1°C:uzwojenie pierwotne ma 0,9 Ω,uzwojenie wtórne 6,67 kΩ.chyba niemożliwe żeby naraz spaliły się wszystkie cztery świece(wymienione ok.2 miesiące temu w serwisie na RC10YCC) lub przewody(nie zmieniane nigdy jeszcze przeze mnie,a jeżdże już piąty rok  )??jak sprawdzić czy na cewkach podawane jest prawidłowe napięcie??czy jednak szukać przyczyny z immobilizerem,bo przy pierwszym włożeniu kluczyka świeci się "code",ale pompa pracuje prawidłowo,po wyjęciu i ponownym przekręceniu kontrolka już gaśnie normalnie... [ Dodano: 19 Lut 2013 00:26 ]w tym momencie auto już nie chce zapalić na "pych",brak iskry na każdym przewodzie i każdej świecy.rezystancja czujnika położenia wału 1,21 kΩ,czyli podobno prawidłowa.rozrusznik kręci bez problemu,przypadkowo zakręciłem na biegu i silnik szarpnął,więc rozrząd nie zerwany.cewki jak napisałem wyżej pomierzone i parametry wydają się prawidłowe.a tak w ogóle problem zaczął się(tak mi się przynajmniej wydaje)po wpadnięciu w dziurę.czujnik uderzeniowy/bezwładnościowy wciśnięty,tylko nie miałem kiedy pomierzyć czy działa poprawnie.bezpieczniki pod kierownicą i pod maska sprawdzone.znajdę jeszcze jakieś czujniki czy tajemniczo ukryte przełączniki które mogą powodować problemy z zapłonem??tydzień temu rano palił prawidłowo,po południu kręci ale bez efektu...pięć lat w sumie bezawaryjnej jazdy,a od jakiegoś czasu co i rusz jakaś niemiła niespodzianka [ Dodano: 22 Lut 2013 13:55 ]ufff mój kropek odżył  a wszystko dzięki ogólnie polecanego pana Krzysztofa z KO-CAR z Tych.po krótkiej rozmowie od razu postawił poprawną diagnozę:brak masy centralki wtryskowej(jakoś to przeoczyłem).po przeczyszczeniu styku i porządnym dokręceniu(ASO się nie popisało przy wymianie uszczelki,nie dokręcili konkretnie)silnik odpalił od razu  i dzięki temu udało się zaoszczędzić parę stówek 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|