|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
premo1422 |
#644222 Wysłany:
08 Lut 2013, 23:40; Temat postu: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
Witam miałem wymieniony kpl. rozrządu + olej+ paski klinowe
po odbiorze słychać jakby terkotanie ( nie duże ale coś nie tak mówię) na 1 i 2 biegu z małym gazem jest to najbardziej słyszalne.
gadałem z mechanikiem i powiedział że ustawił rozrząd zgodnie z cechami ( a że robię auto u niego od 5 lat i to dobry znajomy ojca) a wcześniej ktoś sobie namalował jakieś oznaczenia farbą ale on ustawił jak pisałem z cechami
auto Fiat Punto Sporting 1,2 16V
niewiem czy coś sprawdzać czy jeździć i niczym się nie martwić ( od wymiany zrobiłem ok 100 km)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PZ_Punto |
#644226 Wysłany:
09 Lut 2013, 00:17; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011, Posty: 596 Pomógł: 4
|
Hmmm ja też miałem po zmianie paska, napinacza i pompy wody terkotanie przez długi czas. Potem ucichło. Wymianę robił mechanik - było to 1,5 roku temu. Nic sie nie stało od tego terkotania.
_________________ Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D. www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych. Zapraszam!
|
|
Góra |
|
 |
Pawelec90 |
#644309 Wysłany:
09 Lut 2013, 20:37; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
A ja coraz bardziej zaczynam wierzyć, że ostatnimi czasy, dystrybucją pasków, rolek i pomp, rządzi jakaś bliżej nieokreślona teoria spiskowa i zmowa producentów  . A poważnie, to przerabiałem to samo pół roku temu... tzn. nie wiem, czy dokładnie to samo, bo u mnie rozrząd wydawał dźwięk trochę zbliżony do tego, jaki wydobywa się z alternatora na krótko, przed jego ostatnim tchnieniem  . Co ciekawe, występuję tylko w określonym zakresie obrotów. Najpierw sprawdziłem pasek - czy nie za mocno napięty, albo czy gdzieś nie obciera, no i czy rozrząd dobrze ustawiony, dla spokoju sumienia, został sprawdzony półroczny alternator  . Jako, że równolegle z rozrządem, zmieniałem też wałek i głowicę - to i te elementy zostały sprawdzone - czy przypadkiem wałek się nie przyciera czy cuś... z braku pomysłów, już nawet luz zaworowy skontrolowałem  W końcu się poddałem... a za kilka dni, wpadł kolega z centomanii, na podpięcie pod komputer - świeżutko po swapie, na nowym rozrządzie  . Dokładnie to samo - ten sam dźwięk, ten sam zakres obrotów itp. Potem spotkałem się z czymś takim jeszcze w jednym cento i w kropku - wszyscy zgodnie deklarowali, że niedawno wymieniali rozrząd  .Także wychodzi na to, że po prostu musiała wyjść jakaś felerna partia rolek/pomp. Ja to już olałem - co jakiś czas tylko kontroluję stan paska - tak, dla spokoju sumienia  . Niedługo będę zmieniał wałek - więc także pasek i rolke - no i się okaże, czy to pompa, czy rolka. Wrzuć może nagranie - wtedy na pewno znajdzie się ktoś kumaty, kto od razu będzie wiedział co to jest  .
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#644358 Wysłany:
10 Lut 2013, 01:54; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
PZ_Punto napisał(a): Hmmm ja też miałem po zmianie paska, napinacza i pompy wody terkotanie przez długi czas. Potem ucichło. Wymianę robił mechanik - było to 1,5 roku temu. Nic sie nie stało od tego terkotania. czyli raczej moge spokojnie spać jestem ciekaw jak ten mój krop jeździł z tym przestawionym rozrządem bo mam juz go 4,5 roku a wszystko chodziło jak należy dzięki narka
|
|
Góra |
|
 |
Lukasztg |
#644624 Wysłany:
11 Lut 2013, 15:12; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Lukasz
Samochód: Punto Bertone
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie góry / Regensburg Rejestracja: 01 Paź 2012, Posty: 80 Pomógł: 2
|
W 16V nie ma cech do ustawiania rozrządu
_________________ W rodzinie Lancia Thema 2.0 16VT, Fiat Coupe 2.0 16VT, Bravo 1.2 16V, Punto II FL 1.4 16V
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#646732 Wysłany:
19 Lut 2013, 17:41; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
Lukasztg napisał(a): W 16V nie ma cech do ustawiania rozrządu jak nie ma?? to jak rozrząd na czuja sie ustawia?? ciekawe co widział mechanik jak nie cechy? gadał ze wcześniej ktoś sobie namalował jakieś oznaczenia farbą a jakie objawy źle ustawionego rozrządu są:??
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#646818 Wysłany:
19 Lut 2013, 22:39; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
przy przeskoczonym rozrządzie o ząbek może dwa może chyba nie być problemu ale może motor nie pracować jak powinien.Przy większym przestawieniu po dopaleniu samochodu silnik ci się oźrebi;] Rozrząd prawidłowo się ustawia wg. specjalnych przyrządów
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#646949 Wysłany:
20 Lut 2013, 14:43; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
dziś zrobiłem autem ok120 km i nic chodzi normalnie, przyspiesza nic poza tym terkotanie jest tak do obrotów max 1700-2000. wiec chyba bedzie tak jak pisał Pawelec90
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#646962 Wysłany:
20 Lut 2013, 15:05; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Lukasztg napisał(a): W 16V nie ma cech do ustawiania rozrządu To chyba prawda. U kolegi w 16v trzeba było samemu namalować znaki, bo fabrycznych nie było.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#646966 Wysłany:
20 Lut 2013, 15:13; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
STax napisał(a): Lukasztg napisał(a): W 16V nie ma cech do ustawiania rozrządu To chyba prawda. U kolegi w 16v trzeba było samemu namalować znaki, bo fabrycznych nie było. kurde musze wierzyć mch ze wsystko ok auto chdzi więc myśle ze chwile pojeżdż i zobacze a ma inne pytanko w elektryce wiec jak możecie pomóc
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#646972 Wysłany:
20 Lut 2013, 15:30; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Tzn nie ma znaków od strony rozrządu, ale na pewno jest znak na skrzyni (przez okienko widoczny). Tylko nie wiem jak go zgrać z wałkiem rozrządu bez znaku...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Lukasztg |
#647145 Wysłany:
21 Lut 2013, 12:25; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Lukasz
Samochód: Punto Bertone
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie góry / Regensburg Rejestracja: 01 Paź 2012, Posty: 80 Pomógł: 2
|
Nie ma znaków cech itd / itp. Sam rozrząd wygląda jak w 8v ponieważ wałek ssący jest napędzany kołem zębatym wałka wydechowego. Więc mamy tylko jedno koło pasowe na wałku wydechowym. A ustawia się przy pomocy czujnika zegarowego i dwóch kołków blokujących. A jak już ustawiamy na farbe to przy napinaniu przeskoczy nam na 99% o ząbek do przodu.
_________________ W rodzinie Lancia Thema 2.0 16VT, Fiat Coupe 2.0 16VT, Bravo 1.2 16V, Punto II FL 1.4 16V
|
|
Góra |
|
 |
premo1422 |
#648204 Wysłany:
25 Lut 2013, 23:31; Temat postu: Re: inna praca po wymianie rozrządu |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
witam kurde już na środę jestem umówiony z kolesiem ale wpadłem na pomysła zawsze jeździłem na oleju MOBILE 15W40 teraz w tym roku ze względu na kasę zminiłem na elf 15w40 i może dlatego słychać jakby klekotanie - a może jest to wina zmiany oleju?
A jakoś niechce mi się wierzyć że to zawory bo jakby były zawory to po odpaleniu byłoby słychać a silnik jak pracuje na luzie nic nie słychać tylko jak jedziesz na biegu słychać jakby klekotanie/terkotanie.
Chyba dam sobie spokój chyba żeby spuścić trochu elfa i dolać Mobila któego mam jakieg 0,5 l
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|