|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 05:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bialko0019 |
#648417 Wysłany:
27 Lut 2013, 08:41; Temat postu: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
Witam Was. Już wiele rzeczy mi tutaj pomogło, że muszę się po raz kolejny poradzić Was.. A minowicie mam problem z zamarzniętym parownikiem od czasu do czasu. Jak zamarznięty, to gaśnie, spada z wolnych obrotów itd.. Doszedłem do wniosku z pomocą forum, że to spowodowane jest przez zbyt niski stan plynu chłodniczego. No własnie - płynu musze dolewać, teraz przy mniejszych mrozach czasami i wody czasami doleję w ramach "pozornej oszczędności".. ;p Płyn musze dolewać co ok. 2tygodnie z jakiś litr. Nie mam kanału i nie mogę zobaczyć przy obecnej pogodzie czy gdzieś nie wycieka płyn z jakiejś rurki ( bylo cieplej niczego nie zauważyłem nawet ) no i czy to uszczelka pod glowicą bo para zawsze jest z wydechu przy obeznej pogodzie Dodam, że na postoju silnik potrafi się zagrzać do czerwonego pola aż włącza się wiatrak, przy normalnej jeździe w trasie wskaźnik temp podniósł się tylko max do 1/4 podziałki. Na postoju nie mam cieplego powietrza z nawiewu - musze chać by było ciepłe ;p t też dziwne.. Jakie mogą być jeszcze obiawy, co mogę sprawdzić, czy to aby nie uszczelka, pompa ..? Oleju mi nie przybywa, nie ma mazi pod korkiem ani plynu ani oleju.. Olej jest ok, w porządku trzyma poziom...
|
|
Góra |
|
|
|
|
bunczu |
#648443 Wysłany:
27 Lut 2013, 11:47; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie. Rejestracja: 31 Lip 2011, Posty: 641 Pomógł: 10
|
Skoro ubywa płynu chłodniczego to albo go przepala, albo go gubi.
_________________ "Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.
|
|
Góra |
|
|
Grubson696 |
#648471 Wysłany:
27 Lut 2013, 15:14; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 24 Lip 2012, Posty: 24
|
Jak przegazujesz auto to słyszysz takie ciche bulgotanie w środku?? Zamarzający parownik, brak ogrzewania, i ubytki płynu chłodniczego sugerują początki UPG. Odpal samochód poczekaj 5 min i zobacz czy górny wąż w chłodnicy jest miękki bo jeśli jest twardy to kompresja przedostaje się do układu chłodzenia.
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#648580 Wysłany:
27 Lut 2013, 23:36; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
Dziękuję za odpowiedzi Panowie.
No tak, rzecz jasna że go ubywa gdzieś ( ale wycieków raczej nie zauwżyłem ) albo paruje i nie widać..
Parownik zamarza sporadycznie, czyli wtedy gdy nie zauważe i nie doleje płynu chłodniczego/wody. Ogrzewanie jest tylko wtedy gdy jadę - jak stoję nie ma. Rzecz jasna gdy parownik zamarznięty to w ogóle nie ma ogrzewania i gasnie. Jak jeszcze można sprawdzić upg przy takowej pogodzie - właśnie czy ten wąż jest twardy czy miękki ? Jutro z rana sprawdzę ten wąż i odpiszę.
|
|
Góra |
|
|
Grubson696 |
#648611 Wysłany:
28 Lut 2013, 08:53; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 24 Lip 2012, Posty: 24
|
Tak właśnie naszymi domowymi sposobami najłatwiej sprawdzić tego węża. Oczywiście są jeszcze inne objawy uszczelki takie jak budyń pod korkiem, na bagnecie. Jeśli nie masz ogrzewania na postoju to może to też wskazywać na pompę wody ale tego nie jestem pewien. sprawdź jeszcze czy płyn chłodniczy w chłodnicy nie bulgota, i czy nie śmierdzi z niego spalinami.
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#653134 Wysłany:
21 Mar 2013, 00:17; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
No kurcze... Wąż jest taki nie twardy, nie mięki - można go scisnąć, ale nie jest aż tak bardzo łatwo ;p budyniu nie ma, oleju nie przybywa, nie kopci w wydechu, plyn nie bulgota a ciągle ubywa.. ;p może to przez sam płn albo trojdzielnik gazu? ;p no a z tym ogrzewaniem na postoju to nie mam zadnego pojęcia dlaczego tak sie dzieje.. mszę jechać, dopiero leci cieple - może to być wina pompy? bo robiac rozrzad nie wymieniałem jej i nie wiem kiedy była wymieniana... ;p
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#653138 Wysłany:
21 Mar 2013, 00:58; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Kolego nie zrozum mnie źle, ale skoro nie wiesz kiedy był robiony rozrząd (w tym pompa), to wymieniasz całość - kpl. można kupić za ~130 zł. Co do przyczyn gubienia wody, to może ich być całe mnóstwo - nieszczelność chłodnicy (najczęściej na łączeniu zbiorniczka), nagrzewnica (charakterystyczny zapach przy ciepłym nawiewie - coś jakby magi albo vegeta ), nieszczelność na pompie wody, ew. same węże/połączenia. Może też być UPG. Na sprawdzenie szczelności, jest taki dość prostacki sposób (ale działa przy większych nieszczelnościach) , przyspiesza też odpowietrzanie . Odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i dmuchasz ile pary w płucach . Jeżeli dasz radę, to znaczy, że gdzieś cieknie .
|
|
Góra |
|
|
marcineks100 |
#653164 Wysłany:
21 Mar 2013, 10:35; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Sty 2013, Posty: 41
|
Grubson696 napisał(a): Tak właśnie naszymi domowymi sposobami najłatwiej sprawdzić tego węża. Oczywiście są jeszcze inne objawy uszczelki takie jak budyń pod korkiem, na bagnecie. Jeśli nie masz ogrzewania na postoju to może to też wskazywać na pompę wody ale tego nie jestem pewien. sprawdź jeszcze czy płyn chłodniczy w chłodnicy nie bulgota, i czy nie śmierdzi z niego spalinami. Budyń może się pojawiać też jesli kolega robi krótkie trasy tj. silnik nie nagrzewa się do odpowiedniej temperatury. Także tym bym się nie wzorował.
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#654473 Wysłany:
26 Mar 2013, 18:56; Temat postu: Re: ubytki plynu chlodniczego i zamarazniety parownik |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
No ja rozumiem, ale nie dysponuje jak ktoś inny gotówką, by wymieniać coś, co może działać - dlatego się Was pytam, czy to wina pompy - jeśli tak - to wymienię Wiadomo, można się mylić, ale chciałbym zminimalizować jak najbardziej bo nie dysponuję ani kanałem, ani garażem, a jak któregoś dnia chciałem wykręcić rozrusznik to zamarzłem pod samochodem ;p Czyli oznaki zamarzniętego parownika (jest położony wysoko dosyć), zimnego powietrza na postroju a czasami i jak jadę na trasie (nawet jak płyn chłodniczy jeszcze jest) to raczej może to być źle albo w ogóle działającej pompy? ;p
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|