You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #654101 Wysłany: 25 Mar 2013, 12:08; 
 Temat postu: Grande Punto Sport 1.9 mJTD 130KM i "losowość" pracy silnika
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Wrz 2012,
Posty: 55
Witam.
Od jakiegoś czasu obserwuję w swoim Grande dość dziwną sytuację. Otóż, mam wrażenie że czasem silnik jest żwawszy (łatwiej wchodzi na obroty, lepiej przyspiesza) niż zazwyczaj, chociaż nie mogę powiedzieć, że na co dzień jest mułem, po prostu czuć różnicę.
Ale od początku. Jakiś czas temu zaczęła mi się palić kontrolka "check engine", byłem u znajomego który podpiął go pod komputer, okazało się że powodem błędu był zawór EGR. Niestety nie nadawał się on do wyczyszczenia (po czyszczeniu i skasowaniu błędu kontrolka dalej się zapalała), w związku z czym został wymieniony. Myślałem, że to załatwi sprawę, bo wyczytałem że zwalony EGR powoduje właśnie m. in. kopcenie (owszem, kopcił) i słabość silnika. Po wymianie kontrolka się nie pali, natomiast mechanik przeprowadził jazdę testową według której wszystkie parametry silnika były ok, włącznie z ciśnieniem doładowania itd.
Jednak to dziwne wrażenie nadal mnie nie opuszcza. Najgorsze jest to, że zacząłem dokładniej obserwować pracę silnika i warunki jego pracy, niestety nie doszukałem się żadnej reguły w tym wszystkim. Po prostu co jakiś czas silnik jest żwawszy, niezależnie od tego czy jest zimny, warunków na zewnątrz itp.
Szczerze mówiąc nie wiem też jak rozmawiać z mechanikami. Bo na 99% zostanę zbyty, że tak mi się tylko wydaje :P A chyba jednak tak nie jest. Czy macie jakieś przypuszczenia, ewentualnie podobne doświadczenia do moich? Zaznaczam że moja wiedza na temat motoryzacji od strony technicznej jest nikła, opieram się głównie na subiektywnych odczuciach i tym co wyczytałem, m. in. na tym forum.
Dzięki za wszelką pomoc!

PS Dodam tylko, że podczas przyspieszania słychać delikatne świszczenie, zakładam że to turbina. Jednak, tak jak pisałem, mechanik po wymianie EGR przeprowadzał jazdę testową, która nie wykazała problemów z turbiną.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #654433 Wysłany: 26 Mar 2013, 16:54; 
 Temat postu: Re: Grande Punto Sport 1.9 mJTD 130KM i "losowość" pracy sil
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
EGR nowy czy używany? Takim pisaniem oczekujesz trochę wróżenia z fusów, jedź na hamownie i wszystko wyjdzie.

btw filtr powietrza kiedy wymieniany, przepływka sprawdzana? Pisz więcej informacji, albo telefon do wróżbity Macieja :mrgreen:

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO