|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 10:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bialko0019 |
#666386 Wysłany:
10 Maj 2013, 19:51; Temat postu: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
WItam Was ponownie. Wiem, że są podobne tematy, ale nie jestem pewien czy chodzi akurat o to, co w tamtejszych przypadkach i mam pytanie przy okazji. Jakiś czas temu wycieków nie było płynu, ale jakoś go trochę ubywało. Z czasem zauwazyłem, że pomaga dolewanie i odpowietrzanie. Teraz już zaczeło porządnie leciec płynem (teraz to już wodą bo bym nie wyrabiał kupować) i widze tylko wyciek w zaznaczonych miejscach - pewnie cieknie gdzieś powyżej, ale nie mam jak zajrzeć dzisiaj już. Zaczyna lecieć jak jets uruchomiony silnik, ciurkiem, jak dodaję gazu to chyba nawet i więcej. Jest zaznaczona na jednym zdjęciu zebatka - to od jej spodu lecą też kropelki. W zimę parownik zamarzał, teraz na gazie mniej mocy odczuwam (tak samo było jak nie było petrygo już). Czy to pompa wody, uszczelka jej? Słyszałem, że oplach lubi cieknąć z pompy, ale tutaj? a i takie głupie pytanie... która ta mała zębatka to pompa wody?
|
|
Góra |
|
|
|
|
czech22 |
#666389 Wysłany:
10 Maj 2013, 20:07; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Wygląda na to ze cieknie z pompy, tylko nie wiem, czy spod uszczelki. Ile pompa ma przebiegu. Ten stożek to właśnie winowajca. Masz lpg, więc niech się wypowiedzą również w tym temacie. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
|
AndyPol |
#666391 Wysłany:
10 Maj 2013, 20:17; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Wygląda na wyciek z pompy cieczy chłodzącej. Na drugim zdjęciu pompa jest bardzo dobrze widoczna. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#666393 Wysłany:
10 Maj 2013, 20:24; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
No właśnie w tym problem, że nie wiem - wymieniałem pasek rozrządu po kupnie, ale pompę postanowiłem trochę później - i tak musze wymienić, więc może i tu problem.. Ale czy spadanie płynu z pompy już tak ciurkiem to może powodować zmniejszenie ciśnienia i spadek mocy na lpg? Dodam, że samochód nigdy mi się nie rozgrzał podczas jazdy powyżej 1/3 wskażnika, tylko na postoju i nawet jak bym tak rozgrzany to jak odkręcałem korek wlewu płynu to nigdy nie próbowałem tamtędy uciec (a chyba powinien poparzyć)... ? ;-)
|
|
Góra |
|
|
graczyk |
#666441 Wysłany:
10 Maj 2013, 23:51; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012, Posty: 2280 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Zyguś |
#666442 Wysłany:
10 Maj 2013, 23:55; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :) Rejestracja: 06 Sie 2011, Posty: 1757 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
STax |
#666468 Wysłany:
11 Maj 2013, 08:53; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666489 Wysłany:
11 Maj 2013, 11:07; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#666556 Wysłany:
11 Maj 2013, 16:36; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
O Panowie, nie pomyślałem, że przez łożysko w taki sposób jak STax opisał może lecieć, no tak - dziękować Wam bardzo ;-) A że słabnie na lpg to pewnie dlatego, że i parownik jest wysoko dość położony i w zimę problem z nie trzymaniem obrotów a teraz ze słabnięciem bo jest cieplej. Dzisiaj już nie kupię pompy i tak - więc zabiorę się za to w poniedziałe i opowiem. Mam tylko jeszcze kilka pytań, bo podobno można wymienić pompę nie musząc ustawiać rozrządu (czytałem artykuł tutaj na forum). Nie najszybszym sposobem żeby niczego nie ruszać, było by poluzowanie koła 1. potem napinacza 2. i zabezpieczeyć jak na którymś opisie by się pasek nie ruszył (na kole 1.) jakąś żabą, potem zdjęć pasek z zębatki 3. (ona się nie obkręci sama delikatnie przypadkiem ?) odkręcić i przykręcić pompę 4. nałożyć pasek uważając by nie uruszyć 1 no i nałożyć na 3. i potem napinacz przykręcić - chodzi by ząbki paska i koła zębate były na tych samych miejscach, prawda? ;-) No i wiadomo naciąg musi być jak na obrazku. Dobrze zrozumiałem? )
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666581 Wysłany:
11 Maj 2013, 18:48; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#666596 Wysłany:
11 Maj 2013, 19:32; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
bialko0019, jak wymieniałes pasek to myślę, że również rolke. O ile sam wymieniałeś to możliwe, że za bardzo naciągnąłeś pasek i pompa zaczęła cieknąć. Paska nie można naciągnąć ani za bardzo, ani za słabo. Przy wymianie zrzuć pasek, bo będzie przeszkadzać. Bardzo łatwo go nastawić. Nie tylko tak jak na obrazku. Prościej jest nastawić w taki sposób, że górny walek ustawiamy zgodnie ze znakami, z kolei wał za pomocą znaku na kole zamachowym. http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52 Poczytaj sobie Jeszcze jedno nie musisz odkręcać kola pasowego i dlatego jest prościej i dokładniej.
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666611 Wysłany:
11 Maj 2013, 20:11; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#666627 Wysłany:
11 Maj 2013, 20:48; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
NiebieskiSX, pasek to dopiero co wymieniał.
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666634 Wysłany:
11 Maj 2013, 21:32; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#666649 Wysłany:
11 Maj 2013, 22:26; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
NiebieskiSX, spoko, nieporozumienie.
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666682 Wysłany:
12 Maj 2013, 08:08; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#666707 Wysłany:
12 Maj 2013, 11:16; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
Jestem bez kanału tylko podwórko na którym mam mały rów dzięki czemu wchodze pod samochód heheh No ale jak się nie ruszy - to nie muszę ustawiać No pasek wymienany był ale nie przezemnie tylko znajomego mechanika - naciąg widzę jest spoko Zaznaczę sobie dokłanie które ząbki gdzie są, nawet pasek w którym miejscu, samochód na klockach i nie ma mowy żeby się ruszyło - logiczne że jak włożę na tych samych zębach kóre są na tym samym miejscu to nic nie muszę ustawiać Jesli można to powiedzcie mi jeszcze gdzie kurcze jest drugi odpowietrznik (podobno jest gdzieś przy reflektorach, nie moge zlokalizować po zdjęciu na samnaprawiam.com) znalazłem tylko na wężu prowadzącym do nagrzewnicy...
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666723 Wysłany:
12 Maj 2013, 11:42; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
TheStig |
#666795 Wysłany:
12 Maj 2013, 16:08; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
Ten pomysł z "nie ruszaniem" rozrządu nie jest zbyt dobry, przestawi Ci się i nawet nie zauważysz. Najprościej jest ustawić górne koło wałka na znak z głowicą (tak precyzyjnie jak się da), a dolne za pomocą nacięcia w kole zamachowym i uwaga, znaki muszą się idealnie pokrywać na napiętym już pasku. Podczas napinania paska, dolne koło pasowe potrafi się przesunąć nieznacznie (wystarczy centymetr, dwa i już samochód nie będzie pracował jak powinien, spadnie moc). Ja poradziłem sobie z tym tak, że podniosłem auto na lewarku, rozebrałem rozrząd, założyłem nowy pasek itd, kręciłem kołem które było uniesione by ustawić znak na kole zamachowym i przed napięciem paska bardzo powoli opuściłem samochód by zablokować w ten sposób koło pasowe by nie drgnęło podczas napinania i właśnie tak było. Wszystko śmiga jak ta lala. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666803 Wysłany:
12 Maj 2013, 17:07; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
bialko0019 |
#666892 Wysłany:
12 Maj 2013, 22:19; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012, Posty: 34
|
Hehe no nie chcę ruszać, bo kurcze boje się że coś źle ustawie ;p Ale skoro tak dobrze tłumaczycie i pomagacie to może się skusze ;p tylko dopytam: czyli po założeniu paska itd podnosze samochód i kręcę kołem które jest uniesione w taki sposób, by 1. było ustawione na znak jak na rysunku, a potem opuszczam samochód, napinam i co? kiedy i czym ustawiam dolne 3. na znak no i w obudowie sprzęgła kolejny? bo nie mogę skumać.. Jeśli mogli byście jeszcze to mi podpowiedzieć..
|
|
Góra |
|
|
TheStig |
#666909 Wysłany:
12 Maj 2013, 23:42; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
To zacznijmy od początku. 1. Zdejmujesz pokrywę rozrządu (oczywiste) 2. Luzujesz napinacz paska rozrządu 3. Podnosisz auto 4. Ściągasz koło 5. Upewniając się, że samochód jest odpowiednio zabezpieczony i nie ma szans by spadł z lewarka/podnośnika/kobyłki odkręcasz 3 śrubki 13 dolnego koła pasowego 6. Luzujesz od dołu 2 śruby mocujące alternator (klucz 17) i 1 śrubę, którą się reguluje naciąg paska (dostęp od góry, od maski samochodu) 7. Ustawiasz górne koło pasowe wałka rozrządu na znaki dokładnie tak jak jest na fotce, którą podałeś wcześniej 8. Zakładasz pasek rozrządu (nie napinając go, ani nic), po prostu zakładasz go na swoje miejsce aby luźno sobie wisiał 9. Tak samo jak pasek rozrządu nakładasz pasek klinowy alternatora na koło pasowe (tak by sobie wisiał) i przykręcasz dolne pasowe wału 10. Zakładasz pasek klinowy na alternator, napinasz go odpychając go np. duużym śrubokrętem i jednocześnie przykręcając śrubę do regulacji napięcia, o której napisałem powyżej (wszystko wykonujesz póki co stojąc przed autem) 11. Gdy już ustawisz naciąg i przykręcisz górną śrubę, możesz wejść po auto by dokręcić dwie pozostałe. 12. Jeśli dokręcisz wszystko jak trzeba, pasek będzie napięty, to zakładasz koło, przykręcasz je wszystkimi śrubami (tyle ile się da na podnośniku) 13. Otwierasz gumową zaślepkę w skrzyni biegów i kręcąc niewielkimi ruchami kołem szukasz wcięcia na kole zamachowym. 14. Ustawiasz te wcięcie kręcąc delikatnie kołem w prawo lub w lewo tak, aby największa strzałka (opisana jako 0 stopni) wskazywała dokładnie te wcięcie na kole zamachowym 15. Gdy masz ustawione wcięcie i górne koło pasowe ze znakiem na głowicy, to możesz bardzo powoli opuścić auto 16. Jeśli samochód jest już na ziemii i koło dotyka podłoża, to przekładasz pasek przez wszystkie koła i napinacz 17. Również z wyczuciem napinasz pasek rozrządu. Widziałem w internecie, jak ludzie przekładali klucze imbusowe przez oczka w napinaczu i zapierali się śrubokrętem, ale ja posłużyłem się kluczem od kół dostępnym w standardowym wyposażeniu punto i naciągałem pasek wkładając go pomiędzy napinacz, a łapę silnika (wskazana jakaś szmatka by nie zniszczyć przypadkiem rolki) 18. Jeśli napniesz pasek, patrzysz w okienko skrzyni, czy wcześniej ustawione znaki dalej się ze sobą zgrywają. 19. Jeśli znaki się zgrywają, to podnosisz znowu auto, kręcisz kołem w prawą stronę o kilka obrotów, po czym zatrzymujesz się w momencie, gdy znak górnego koła pasowego zgra się z wcięciem w głowicy jak ustawiałeś wcześniej. Gdy się zgrywa, to patrzysz jeszcze raz w okienko w skrzyni i jeśli znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką, to wszystko jest ok. (Jeśli znaku w ogóle nie widać, to kręć kołem aż górne koło pasowe wałka zrobi jeszcze jeden obrót) 20. Upewniasz się jeszcze, czy naciąg paska jest odpowiedni i składasz obudowe. To chyba wszystko, naprodukowałem się, bo jest to moja świeża wiedza (robiłem to jakiś tydzień temu) i musiałem 2 razy rozbierać bo źle ustawiłem znaki, dlatego w moim "poradniku" tyle pisałem o tym by konrolować co chwile zgranie znaków aż do momentu napięcia paska i poźniej, gdy jest już napięty (nie ma sensu rozbierać kilka razy). To wszystko tylko tak wygląda skomplikowanie, idzie to zrobić mając jedynie wiedzę jak to wszystko z grubsza funkcjonuje. Oczywiście pominąłem wymianę pompy wody, ale to możesz doczytać w innym poradniku kolegi yaboll UWAGA! Wszystkie operacje przeprowadzasz mając wbity 4,5 biegAutor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
|
NiebieskiSX |
#666929 Wysłany:
13 Maj 2013, 07:55; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#666946 Wysłany:
13 Maj 2013, 09:50; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Koledzy bialko0019, nie wymienia paska, tylko pompę wody. Nie musi zrzucać koła jezdnego ani pasowego, ani alternatora. Wystarczy tylko klucz bodajże 22 do kręcenia wałkiem rozrządu. Ustawić można tak jak wyżej napisałem i to wszystko. Można ewentualnie zaopatrzyć się w małe lusterko do spoglądania ustawień na kole zamachowym. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
|
TheStig |
#666948 Wysłany:
13 Maj 2013, 09:56; Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
czech22 napisał(a): Koledzy bialko0019, nie wymienia paska, tylko pompę wody. Nie musi zrzucać koła jezdnego ani pasowego, ani alternatora. Wystarczy tylko klucz bodajże 22 do kręcenia wałkiem rozrządu. Ustawić można tak jak wyżej napisałem i to wszystko. Można ewentualnie zaopatrzyć się w małe lusterko do spoglądania ustawień na kole zamachowym.
Jeśli nie zakłada nowego paska, to po wymianie pompy wody niech robi wszystko od 13. punktu mojego mini poradnika, wtedy faktycznie nie trzeba odkręcać dolnego kola pasowego i alternatora za razem. Wtedy wystarczy poluzowac napinacz, wymienic pompę, ustawić znaki jak napisałem i naciągnąć. Tylko jest jedno ale. Przy każdej ingerencji w rozrządu zaleca się wymienić uszczelniacz wałka rozrządu. Trzeba w tym celu odkręcić koło wałka rozrządu (najlepiej poluzować na samym początku jak jeszcze pasek jest napięty, koło będzie stawiało większy opór) Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|