You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Paź 2014, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #666386 Wysłany: 10 Maj 2013, 19:51; 
 Temat postu: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
WItam Was ponownie.

Wiem, że są podobne tematy, ale nie jestem pewien czy chodzi akurat o to, co w tamtejszych przypadkach i mam pytanie przy okazji.

Jakiś czas temu wycieków nie było płynu, ale jakoś go trochę ubywało. Z czasem zauwazyłem, że pomaga dolewanie i odpowietrzanie. Teraz już zaczeło porządnie leciec płynem (teraz to już wodą bo bym nie wyrabiał kupować) i widze tylko wyciek w zaznaczonych miejscach - pewnie cieknie gdzieś powyżej, ale nie mam jak zajrzeć dzisiaj już. Zaczyna lecieć jak jets uruchomiony silnik, ciurkiem, jak dodaję gazu to chyba nawet i więcej. Jest zaznaczona na jednym zdjęciu zebatka - to od jej spodu lecą też kropelki. W zimę parownik zamarzał, teraz na gazie mniej mocy odczuwam (tak samo było jak nie było petrygo już). Czy to pompa wody, uszczelka jej? Słyszałem, że oplach lubi cieknąć z pompy, ale tutaj?

Image

Image

a i takie głupie pytanie... która ta mała zębatka to pompa wody? ^^


Góra
 Profil  
 

 
 Post #666389 Wysłany: 10 Maj 2013, 20:07; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 1778
Pomógł: 8
Wygląda na to ze cieknie z pompy, tylko nie wiem, czy spod uszczelki. Ile pompa ma przebiegu. Ten stożek to właśnie winowajca. Masz lpg, więc niech się wypowiedzą również w tym temacie.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666391 Wysłany: 10 Maj 2013, 20:17; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1097
Pomógł: 81
Wygląda na wyciek z pompy cieczy chłodzącej. Na drugim zdjęciu pompa jest bardzo dobrze widoczna. :wink:

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666393 Wysłany: 10 Maj 2013, 20:24; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
No właśnie w tym problem, że nie wiem - wymieniałem pasek rozrządu po kupnie, ale pompę postanowiłem trochę później - i tak musze wymienić, więc może i tu problem.. Ale czy spadanie płynu z pompy już tak ciurkiem to może powodować zmniejszenie ciśnienia i spadek mocy na lpg? Dodam, że samochód nigdy mi się nie rozgrzał podczas jazdy powyżej 1/3 wskażnika, tylko na postoju i nawet jak bym tak rozgrzany to jak odkręcałem korek wlewu płynu to nigdy nie próbowałem tamtędy uciec (a chyba powinien poparzyć)... ? ;-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666441 Wysłany: 10 Maj 2013, 23:51; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Gracik
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012,
Posty: 2038
Pomógł: 5
bialko0019 napisał(a):
(a chyba powinien poparzyć)... ? ;-)

jeśli wszystko działa poprawnie to tak, ale w Twoim przypadku całe ciśnienie ucieka pompą, zacznij od zlikwidowania wycieku

_________________
było: http://fiatpunto.com.pl/topic34295.html
jest: http://fiatpunto.com.pl/topic40031.html
jest: http://fiatpunto.com.pl/topic44220.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666442 Wysłany: 10 Maj 2013, 23:55; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :)
Rejestracja: 06 Sie 2011,
Posty: 1757
Pomógł: 7
stawiam na pompe ;)

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Mój punciak :) ===> topic32422.html

Image

http://carsteamosw.phorum.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666468 Wysłany: 11 Maj 2013, 08:53; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 22636
Pomógł: 110
Pompa, też to kiedyś u siebie przerabiałem. Cieknie pewnie nie spod uszczelki, tylko przez łożysko pompy, a ona kręcąc się chlapie płynem w górę i stąd wrażenie, że wyżej też cieknie.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 21.12.13
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm 11,3s do 100km/h

Soprany ostre jak samurajskie miecze, bas głeboki jak tunele Vietcongu... Bo dobre CA to takie, z którego jest zadowolony właściciel :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666489 Wysłany: 11 Maj 2013, 11:07; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
na 100 pompa :) mi też tak ciekło gdy go kupiłem
poprzedni mechanik spartolił robotę i kupił najtańszą pompę i wyciekała przez łożysko woda :)

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666556 Wysłany: 11 Maj 2013, 16:36; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
O Panowie, nie pomyślałem, że przez łożysko w taki sposób jak STax opisał może lecieć, no tak - dziękować Wam bardzo ;-) A że słabnie na lpg to pewnie dlatego, że i parownik jest wysoko dość położony i w zimę problem z nie trzymaniem obrotów a teraz ze słabnięciem bo jest cieplej. Dzisiaj już nie kupię pompy i tak - więc zabiorę się za to w poniedziałe i opowiem. Mam tylko jeszcze kilka pytań, bo podobno można wymienić pompę nie musząc ustawiać rozrządu (czytałem artykuł tutaj na forum).

Image

Nie najszybszym sposobem żeby niczego nie ruszać, było by poluzowanie koła 1. potem napinacza 2. i zabezpieczeyć jak na którymś opisie by się pasek nie ruszył (na kole 1.) jakąś żabą, potem zdjęć pasek z zębatki 3. (ona się nie obkręci sama delikatnie przypadkiem ?) odkręcić i przykręcić pompę 4. nałożyć pasek uważając by nie uruszyć 1 no i nałożyć na 3. i potem napinacz przykręcić - chodzi by ząbki paska i koła zębate były na tych samych miejscach, prawda? ;-) No i wiadomo naciąg musi być jak na obrazku. Dobrze zrozumiałem? ;))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666581 Wysłany: 11 Maj 2013, 18:48; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
zawsze bezpieczniej jest ustawić bo nie wiadomo kiedy ci sie koło ruszy i później 2 razy tyle roboty :)

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666596 Wysłany: 11 Maj 2013, 19:32; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 1778
Pomógł: 8
bialko0019, jak wymieniałes pasek to myślę, że również rolke. O ile sam wymieniałeś to możliwe, że za bardzo naciągnąłeś pasek i pompa zaczęła cieknąć. Paska nie można naciągnąć ani za bardzo, ani za słabo.
Przy wymianie zrzuć pasek, bo będzie przeszkadzać. Bardzo łatwo go nastawić. Nie tylko tak jak na obrazku. Prościej jest nastawić w taki sposób, że górny walek ustawiamy zgodnie ze znakami, z kolei wał za pomocą znaku na kole zamachowym.
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52 Poczytaj sobie
Jeszcze jedno nie musisz odkręcać kola pasowego i dlatego jest prościej i dokładniej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666611 Wysłany: 11 Maj 2013, 20:11; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
koło pasowe odkręca się przy wymianie paska
więc kupuj nową pompę ( nie polecam tanich chińskich zamienników )
wymień ją i ustaw sobie rozrząd tak jak na tym linku

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666627 Wysłany: 11 Maj 2013, 20:48; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 1778
Pomógł: 8
NiebieskiSX, pasek to dopiero co wymieniał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666634 Wysłany: 11 Maj 2013, 21:32; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
wiem dlatego pisze ze dopiero przy wymianie paska

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666649 Wysłany: 11 Maj 2013, 22:26; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 1778
Pomógł: 8
NiebieskiSX, spoko, nieporozumienie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666682 Wysłany: 12 Maj 2013, 08:08; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
zrób sobie to jak najszybciej bo przez taki mały problem może powstać bardzo duży
u mnie to sie pierw objawiało małym wyciekiem to olałem bo kilka kropli mi nie przeszkadzało
i ciekło tylko jak stał na prostym i nie zawsze bo były dni że w ogóle nie ciekło a były dni ze pojawiła sie plamka
a później już codziennie pojawiała sie plama z tygodnia na tydzień coraz większa i silnik też nie rozgrzewał się tak jak miał to robić

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666707 Wysłany: 12 Maj 2013, 11:16; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Jestem bez kanału tylko podwórko na którym mam mały rów dzięki czemu wchodze pod samochód heheh ;)

No ale jak się nie ruszy - to nie muszę ustawiać ;) No pasek wymienany był ale nie przezemnie tylko znajomego mechanika - naciąg widzę jest spoko ;) Zaznaczę sobie dokłanie które ząbki gdzie są, nawet pasek w którym miejscu, samochód na klockach i nie ma mowy żeby się ruszyło - logiczne że jak włożę na tych samych zębach kóre są na tym samym miejscu to nic nie muszę ustawiać ;)

Jesli można to powiedzcie mi jeszcze gdzie kurcze jest drugi odpowietrznik (podobno jest gdzieś przy reflektorach, nie moge zlokalizować po zdjęciu na samnaprawiam.com) znalazłem tylko na wężu prowadzącym do nagrzewnicy... ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666723 Wysłany: 12 Maj 2013, 11:42; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
jeden jest za kolektorem to właśnie ten od nagrzewnicy
a drugi na chłodnicy pod prawym reflektorem czarny kureczek
largeimg,IMG_4d7bb5425a586881.jpg
czerwone kółeczko
no jeśli tak chcesz bez ustawiania to powodzenia :)
nie musisz mieć kanału żeby zmienić pompę

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666795 Wysłany: 12 Maj 2013, 16:08; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012,
Posty: 185
Pomógł: 10
Ten pomysł z "nie ruszaniem" rozrządu nie jest zbyt dobry, przestawi Ci się i nawet nie zauważysz. Najprościej jest ustawić górne koło wałka na znak z głowicą (tak precyzyjnie jak się da), a dolne za pomocą nacięcia w kole zamachowym i uwaga, znaki muszą się idealnie pokrywać na napiętym już pasku. Podczas napinania paska, dolne koło pasowe potrafi się przesunąć nieznacznie (wystarczy centymetr, dwa i już samochód nie będzie pracował jak powinien, spadnie moc). Ja poradziłem sobie z tym tak, że podniosłem auto na lewarku, rozebrałem rozrząd, założyłem nowy pasek itd, kręciłem kołem które było uniesione by ustawić znak na kole zamachowym i przed napięciem paska bardzo powoli opuściłem samochód by zablokować w ten sposób koło pasowe by nie drgnęło podczas napinania i właśnie tak było. Wszystko śmiga jak ta lala.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666803 Wysłany: 12 Maj 2013, 17:07; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
no właśnie też koledze mówię żeby jednak ustawił
to tak jak byś wymieniał olej bez zmiany filtra po 10 tysiącach

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666892 Wysłany: 12 Maj 2013, 22:19; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sie 2012,
Posty: 34
Hehe no nie chcę ruszać, bo kurcze boje się że coś źle ustawie ;p Ale skoro tak dobrze tłumaczycie i pomagacie to może się skusze ;p tylko dopytam:

Image

czyli po założeniu paska itd podnosze samochód i kręcę kołem które jest uniesione w taki sposób, by 1. było ustawione na znak jak na rysunku, a potem opuszczam samochód, napinam i co? kiedy i czym ustawiam dolne 3. na znak no i w obudowie sprzęgła kolejny? bo nie mogę skumać.. Jeśli mogli byście jeszcze to mi podpowiedzieć.. ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666909 Wysłany: 12 Maj 2013, 23:42; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012,
Posty: 185
Pomógł: 10
To zacznijmy od początku.
1. Zdejmujesz pokrywę rozrządu (oczywiste)
2. Luzujesz napinacz paska rozrządu
3. Podnosisz auto
4. Ściągasz koło
5. Upewniając się, że samochód jest odpowiednio zabezpieczony i nie ma szans by spadł z lewarka/podnośnika/kobyłki odkręcasz 3 śrubki 13 dolnego koła pasowego
6. Luzujesz od dołu 2 śruby mocujące alternator (klucz 17) i 1 śrubę, którą się reguluje naciąg paska (dostęp od góry, od maski samochodu)
7. Ustawiasz górne koło pasowe wałka rozrządu na znaki dokładnie tak jak jest na fotce, którą podałeś wcześniej
8. Zakładasz pasek rozrządu (nie napinając go, ani nic), po prostu zakładasz go na swoje miejsce aby luźno sobie wisiał
9. Tak samo jak pasek rozrządu nakładasz pasek klinowy alternatora na koło pasowe (tak by sobie wisiał) i przykręcasz dolne pasowe wału
10. Zakładasz pasek klinowy na alternator, napinasz go odpychając go np. duużym śrubokrętem i jednocześnie przykręcając śrubę do regulacji napięcia, o której napisałem powyżej (wszystko wykonujesz póki co stojąc przed autem)
11. Gdy już ustawisz naciąg i przykręcisz górną śrubę, możesz wejść po auto by dokręcić dwie pozostałe.
12. Jeśli dokręcisz wszystko jak trzeba, pasek będzie napięty, to zakładasz koło, przykręcasz je wszystkimi śrubami (tyle ile się da na podnośniku)
13. Otwierasz gumową zaślepkę w skrzyni biegów i kręcąc niewielkimi ruchami kołem szukasz wcięcia na kole zamachowym.
14. Ustawiasz te wcięcie kręcąc delikatnie kołem w prawo lub w lewo tak, aby największa strzałka (opisana jako 0 stopni) wskazywała dokładnie te wcięcie na kole zamachowym
15. Gdy masz ustawione wcięcie i górne koło pasowe ze znakiem na głowicy, to możesz bardzo powoli opuścić auto
16. Jeśli samochód jest już na ziemii i koło dotyka podłoża, to przekładasz pasek przez wszystkie koła i napinacz
17. Również z wyczuciem napinasz pasek rozrządu. Widziałem w internecie, jak ludzie przekładali klucze imbusowe przez oczka w napinaczu i zapierali się śrubokrętem, ale ja posłużyłem się kluczem od kół dostępnym w standardowym wyposażeniu punto i naciągałem pasek wkładając go pomiędzy napinacz, a łapę silnika (wskazana jakaś szmatka by nie zniszczyć przypadkiem rolki)
18. Jeśli napniesz pasek, patrzysz w okienko skrzyni, czy wcześniej ustawione znaki dalej się ze sobą zgrywają.
19. Jeśli znaki się zgrywają, to podnosisz znowu auto, kręcisz kołem w prawą stronę o kilka obrotów, po czym zatrzymujesz się w momencie, gdy znak górnego koła pasowego zgra się z wcięciem w głowicy jak ustawiałeś wcześniej. Gdy się zgrywa, to patrzysz jeszcze raz w okienko w skrzyni i jeśli znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką, to wszystko jest ok. (Jeśli znaku w ogóle nie widać, to kręć kołem aż górne koło pasowe wałka zrobi jeszcze jeden obrót)
20. Upewniasz się jeszcze, czy naciąg paska jest odpowiedni i składasz obudowe.


To chyba wszystko, naprodukowałem się, bo jest to moja świeża wiedza (robiłem to jakiś tydzień temu) i musiałem 2 razy rozbierać bo źle ustawiłem znaki, dlatego w moim "poradniku" tyle pisałem o tym by konrolować co chwile zgranie znaków aż do momentu napięcia paska i poźniej, gdy jest już napięty (nie ma sensu rozbierać kilka razy).

To wszystko tylko tak wygląda skomplikowanie, idzie to zrobić mając jedynie wiedzę jak to wszystko z grubsza funkcjonuje.

Oczywiście pominąłem wymianę pompy wody, ale to możesz doczytać w innym poradniku kolegi yaboll
UWAGA! Wszystkie operacje przeprowadzasz mając wbity 4,5 bieg

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666929 Wysłany: 13 Maj 2013, 07:55; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 1964
Pomógł: 9
tu masz kolego z obrazkami opisane i z numerami kluczy jakich potrzebujesz
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666946 Wysłany: 13 Maj 2013, 09:50; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 1778
Pomógł: 8
Koledzy bialko0019, nie wymienia paska, tylko pompę wody. Nie musi zrzucać koła jezdnego ani pasowego, ani alternatora. Wystarczy tylko klucz bodajże 22 do kręcenia wałkiem rozrządu. Ustawić można tak jak wyżej napisałem i to wszystko. Można ewentualnie zaopatrzyć się w małe lusterko do spoglądania ustawień na kole zamachowym.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666948 Wysłany: 13 Maj 2013, 09:56; 
 Temat postu: Re: ciurkiem leci płyn chłodniczy
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012,
Posty: 185
Pomógł: 10
czech22 napisał(a):
Koledzy bialko0019, nie wymienia paska, tylko pompę wody. Nie musi zrzucać koła jezdnego ani pasowego, ani alternatora. Wystarczy tylko klucz bodajże 22 do kręcenia wałkiem rozrządu. Ustawić można tak jak wyżej napisałem i to wszystko. Można ewentualnie zaopatrzyć się w małe lusterko do spoglądania ustawień na kole zamachowym.


Jeśli nie zakłada nowego paska, to po wymianie pompy wody niech robi wszystko od 13. punktu mojego mini poradnika, wtedy faktycznie nie trzeba odkręcać dolnego kola pasowego i alternatora za razem. Wtedy wystarczy poluzowac napinacz, wymienic pompę, ustawić znaki jak napisałem i naciągnąć. Tylko jest jedno ale. Przy każdej ingerencji w rozrządu zaleca się wymienić uszczelniacz wałka rozrządu. Trzeba w tym celu odkręcić koło wałka rozrządu (najlepiej poluzować na samym początku jak jeszcze pasek jest napięty, koło będzie stawiało większy opór)

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO