You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #671940 Wysłany: 02 Cze 2013, 14:33; 
 Temat postu: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Pomorsko
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 29
Witam , mam do kapitalnego remontu silnik 1.1 55km zastanawiam się czy kupić drugi i podszykować i go wstawić czy dać inny trochę większy jak tak to od czego ? może jakiś 90km lub większy . Mam kumpla mechanika warsztat dostępny 24/h i pomoc fachowca sam także dłubię więc i wymiana nie będzie kosztowna , tenże kolega ma punciaka cabrio z silnikiem 1.2 tylko nie wiem jaka wersja może wykorzystać ten silnik całego punciaka może mi sprzedać za bezcen bo nie ma do niego papierów a i części bym sprzedał to by kasa wruciła . Proszę o propozycje ale nie typu chyba ten ... chyba tamten ... potrzebuję konkretów propozycji wymiany silnika ale na silnik naprawdę konkretny najlepiej 8V bo słyszałem że najlepsze w exploatacji i najtańsze a 16-stki sprawiaja problemy .Pozdrawiam

_________________
k@zabawny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #671943 Wysłany: 02 Cze 2013, 14:42; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Jak masz tanio 1.2 to się nawet nie zastanawiaj, SPI czy MPI ?

Nie do końca rozumiem o co pytasz, więc określ się z konkretnym pytaniem ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671952 Wysłany: 02 Cze 2013, 14:55; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Pomorsko
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 29
cams napisał(a):
Jak masz tanio 1.2 to się nawet nie zastanawiaj, SPI czy MPI ?

Nie do końca rozumiem o co pytasz, więc określ się z konkretnym pytaniem ;)



SPI czy MPI ? nie wiem jaki pozatym czym sie rużnią który lepszy , może 1.1 55km można jakos podrasować - dolot , . Mam kupiony wydech końcowy i strumienię , spawają mi kolektor rurowy z nierdzewki 4-2-1 (i tu właśnie problem bo jak bende wymieniał na 1.2 to kolektor inny musze spawać ) nie chodzi mi o rakiete bo jeżeli już to kumpel mnie namawia na jakiś silnik 1.6 - 1.8 ale tak naprawdę nie wiem jaki jest sprawdzony i pasuje bez większych przeróbek

_________________
k@zabawny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671953 Wysłany: 02 Cze 2013, 14:59; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
SPI to monowtrysk a MPI wielopunkt + parę zmian w silniku ( mówię o 1.2 )

Jeśli masz możliwość to pakuj 1.2 75 MPI Wchodzi bez większych przeróbek, a jak masz wiązkę silnikową to bez żadnych przeróbek ;) I masz 20KM więcej na start. Dopiero 75 opłaca się jakoś mocniej dłubać

Do 1.2 SPI nie będziesz za to musiał wymieniać nawet kompa silnika, tyle że tylko 5KM więcej uzyskasz ;)

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671958 Wysłany: 02 Cze 2013, 15:15; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Pomorsko
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 29
cams napisał(a):
SPI to monowtrysk a MPI wielopunkt + parę zmian w silniku ( mówię o 1.2 )

Jeśli masz możliwość to pakuj 1.2 75 MPI Wchodzi bez większych przeróbek, a jak masz wiązkę silnikową to bez żadnych przeróbek ;) I masz 20KM więcej na start. Dopiero 75 opłaca się jakoś mocniej dłubać

Do 1.2 SPI nie będziesz za to musiał wymieniać nawet kompa silnika, tyle że tylko 5KM więcej uzyskasz ;)


mogę całe autko wziąć chce kumpel 200euro tyle dał za niego więc i wiązka , komputer wszystka ma w sobie. Jutro się dowiem jaki silnik ma w tym cabrio wtedy się odezwę po poradę . Jeszcze pytanko czy jest rużnica w jeździe jak duża między 55 km a po wymianie na 75

_________________
k@zabawny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671966 Wysłany: 02 Cze 2013, 15:33; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Rejestracja: 12 Sie 2011,
Posty: 1224
Pomógł: 34
Kolektora wydechowego nie musisz spawać na nowo bo basuje do obu silników (1.1-55 1.2-60 i 1.2-75).
Wg mnie nie ważne czy bedzie to 1.2-60 czy 1.2-75 i tak bym przerzucał całość jak masz i tak silnik do kapitalnego remontu. Jeżeli byś zmieniał na MPI to prucz samego silnika musisz zmenić wiązkę elektryczną, kompa, pompę paliwa, pewnie bedzie też w tym cabrio np. wspomaganie to byś sobie też przełożył :)

_________________
Moje Punto --> http://fiatpunto.com.pl/topic36739.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671968 Wysłany: 02 Cze 2013, 15:39; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
spawaj, spawaj - żeliwny się nie umywa do rurowego :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672135 Wysłany: 03 Cze 2013, 09:53; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Pomorsko
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 29
wieza87 napisał(a):
Kolektora wydechowego nie musisz spawać na nowo bo basuje do obu silników (1.1-55 1.2-60 i 1.2-75).
Wg mnie nie ważne czy bedzie to 1.2-60 czy 1.2-75 i tak bym przerzucał całość jak masz i tak silnik do kapitalnego remontu. Jeżeli byś zmieniał na MPI to prucz samego silnika musisz zmenić wiązkę elektryczną, kompa, pompę paliwa, pewnie bedzie też w tym cabrio np. wspomaganie to byś sobie też przełożył :)


bendę dzisiaj wiedział jaki silnik to napiszę a kolektor spawam bo cały wydech robie z nierdzewki i chcę mieć jakość połączoną z wyglądem + polerka , apropo kolektora ktoś na forum pisał że są koledzy którzy wiedzą jak się wylicza długość rur w takim kolektorze ma ktoś namiary. Dzisiaj dostałem tłumiki , dokładki na progi i lotkę ze stopem oraz flansze przyszły z włoch do zacisków hamulca na tył ale kasy odpłyneło :shock:

[ Dodano: 03 Cze 2013 08: ]

rzel napisał(a):
spawaj, spawaj - żeliwny się nie umywa do rurowego :mrgreen:


jest wart zachodu , wiem dlatego spawam :D

_________________
k@zabawny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673691 Wysłany: 08 Cze 2013, 20:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 05 Sty 2013,
Posty: 133
Pomógł: 1
Tylko żeby się nie okazało że jak przełożysz ten silnik z Cabrio pojeździsz chwile to nie będzie tak samo do remontu.

_________________
Kod:
Gaz rządzi, gaz pany, kto nie ma gazu ten zacofany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673707 Wysłany: 08 Cze 2013, 21:45; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Pomorsko
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 29
lukk napisał(a):
Tylko żeby się nie okazało że jak przełożysz ten silnik z Cabrio pojeździsz chwile to nie będzie tak samo do remontu.



niestety cabrio kumpel musiał odstawić do niemiec ale bende miał punto z silnikiem 1,2 i najpierw przejdzie generalkę potem wyląduje w aucie - czy warto dla mnie tak nie ważne ile włożę w kropka ważne że będzie jedyny i nie powtarzalny i jeszcze dodam nie zadawajcie pytań czy się opłaca - tak opłaca kupiłem go specjalnie do remontu podłoga i reszta już jest wyspawana i zakonserwowana fotele u tapicera , lakier w puszkach już w domu , wydech a raczej dwa już kupione alusy także , sprężyny do zawieszenia jużmam z huty sprężyn w Krakowie takie pod zamówienie , dokładki do zdeżaków i progi kupione oj wiele musiał bym jeszcze wymieniać ale warto bo kropek ma idealną linie do tuningu i nie mam ochoty na inny samochodzik , a i jeszcze lampy już na tył zamówiłem takie jak na fotce i oczywiście z tyłu tarcze z przodu także nowe ale 257mm . Ja to robię dla siebie to moje hobby nie dla opłacalności , pozatym będzie inny niż te które oglądamy po tuningu to będzie klubowe autko - co znaczy klubowe ? to zobaczycie gwarantuję że takiego auta nie ma w Polsce ani nawet w europie :D :shock: :lol:


Załączniki:
file.php.jpg
file.php.jpg [ 26.56 KiB | Obejrzany 4093 razy ]

_________________
k@zabawny
Góra
 Profil  
 
 
 Post #673722 Wysłany: 08 Cze 2013, 22:49; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 05 Sty 2013,
Posty: 133
Pomógł: 1
Myślę że dobrą linię obrałeś najpierw rozebrać silnik i zobaczyć co tam w środku siedzi a dopiero potem montować w furce.

_________________
Kod:
Gaz rządzi, gaz pany, kto nie ma gazu ten zacofany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673751 Wysłany: 12 Cze 2013, 22:54; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika Punto1 1.1 55
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Pomorsko
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 29
lukk napisał(a):
Myślę że dobrą linię obrałeś najpierw rozebrać silnik i zobaczyć co tam w środku siedzi a dopiero potem montować w furce.


panewki , wał głowica kompletnie i szlif + nowe tłoki , pierścienie , wałek sport a potem w autko no i oczywiście dół do malowania piecowego , pokrywy malowane + chrom mam nadzieje że do listopada wyrobię :D

[ Dodano: 12 Cze 2013 21: ]

kzabawny napisał(a):
lukk napisał(a):
Myślę że dobrą linię obrałeś najpierw rozebrać silnik i zobaczyć co tam w środku siedzi a dopiero potem montować w furce.


panewki , wał głowica kompletnie i szlif + nowe tłoki , pierścienie , wałek sport a potem w autko no i oczywiście dół do malowania piecowego , pokrywy malowane + chrom mam nadzieje że do listopada wyrobię :D


oto nowe sprężynki robione na zamówienie i flansze na tył do tarcz teraz czekam na zaciski i montaż :D


Załączniki:



_________________
k@zabawny
Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO