You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 08 Maj 2025, 04:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #673144 Wysłany: 06 Cze 2013, 18:23; 
 Temat postu: Migająca lampa ładowanie aku
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 8
Hej wszystkim.

Jakis czas temu, bardzo sporadycznie, zapalała mi sie na chwilę kontrolka ładowania akumulatora w moim punto90 i po jakims krótkim czasie sama gasła. Mechanik stwierdził ze to na pewno regulator napięcia, tak więc go wymieniliśmy.

Przez kilka dni było ok ale teraz, kiedy odpalę samochód, dioda ładowania zaczyna migać. I tak miga przez jakies 2-3 km a nastepnie gasnie i juz sie nie odzywa. Miał ktos kiedys podobny problem?
Zeby wyjac alternator z mojego samochodu trzeba sie solidnie nagimnastykowac (Włosi maja fantazje) a nie wiem czy wina lezy po stronie altka.

Zauważyłem że dioda miga ze sporą częstotliwością podczas hamowania, natomiast podczas normalnej jazdy głównie się świeci.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #673442 Wysłany: 07 Cze 2013, 19:34; 
 Temat postu: Re: Migająca lampa ładowanie aku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Z tego, co piszesz stan kiedy miga, lub ciągle świeci kontrolka ładowania jest dość częsty, więc przy pomocy miernika uniwersalnego z zakresem 20V DC można się upewnić, na jakim poziomie jest napięcie ładowania. Świecąca się kontrolka często świadczy o zużytych ( krótkich) szczotkach węglowych, które mechanik powinien skontrolować podczas wymiany regulatora napięcia. Powinien również sprawdzić i oczyścić przyłącza i zaciski alternatora. Do sprawdzenia kwalifikuje się również naciąg paska alternatora, jak również jego prawidłowe zamocowanie. Miałem przypadek, gdy alternator był niedokręcony, co powodowało jego poruszanie się podczas pracy i problemy z prawidłowym ładowaniem.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674062 Wysłany: 10 Cze 2013, 12:19; 
 Temat postu: Re: Migająca lampa ładowanie aku
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
U mnie nagle alternator przestał ładować. Nie było wcześniejszych oznak, mechanicznie wszystko jest prawidłowo. Czy w tym przypadku można jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną braku ładowania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674073 Wysłany: 10 Cze 2013, 14:06; 
 Temat postu: Re: Migająca lampa ładowanie aku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Sprawdź kabel wzbudzenia, mam takie same objawy. Po przegazowaniu silnika do wyższych obrotów ładowanie sie pojawia na zadowalającym poziomie, bo alternator z magnetyzmu szczątkowego sam sobie indukuje prąd wzbudzenia i zaczyna to jakoś chodzić. U mnie pewnie ten kabel gdzieś sie przetarł, załamał, mam na nim 0,6V, a powinno być 12V

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674336 Wysłany: 11 Cze 2013, 17:58; 
 Temat postu: Re: Migająca lampa ładowanie aku
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 8
Byłem wczesniej u mechanika, wymienilem regulator napiecia razem ze szczotkami, wiec to odpada. Pasek na alternatorze powinien byc w porzadku (sam go z mechanikiem zakladalem). Dzisiaj bylem u elektronika, ktory podlaczyl aku do miernika i stwierdzil ze aku jest znakomicie ladowane (dodawanie gazu nic nie zmienialo w poziomie ladowania).

Najgorsze jest to, ze kiedy jest sucho, kontrolka praktycznie nawet nie mignie, tylko kiedy jest mokro to miga. Im wiecej dodaje gazu tym czesciej miga, jak lekko hamuje to gasnie.

Inny mechanik wspominal ze to wina alternatora a wlasciwie jego umiejscowienia, ze woda spod kół leci na alternator, przez co ten czesto pęka i moze gdzies tam ta woda sie dostaje do uzwojeń... Gdzie indziej jednak czytalem ze to ten uchwyt na alternator jest za ciasny i kiedy alternator rdzewieje to peka...

Z uchwytem pewnie wiele sie zrobic nie da ale moze uda sie jakos przykryc ten alternator zeby ta woda spod kół na niego nie pryskała, ktos kiedys tak kombinowal?


Jesli juz bym mial wymieniac alternator, to lepiej kupic orginalny lub wykosztowac sie na jakis porzadnej marki czy moze zakupic zwykly zamiennik skoro i tak ta woda pryska i alternator peka?

Jakis znajomy znajomego wymienia alternatory w punto za 200zl tylko czy to jest cos warte? Gadalem z gosciem, powiedzial ze ma od punciaka 1.2 ale do punto 1.6 moze byc inna obudowa, wiec jesli tak bedzie to moze przelozyc bebechy z obudowy od slabszego punto do tego mojego... tylko czy na takim czyms sie da pojezdzic? ;]
A moze lepiej kupic za 350zl alternator z allegro?

Niedawno wyslalem zapytanie do serwisu alternatory.eu i oto co odpisali:

"Witam,
według katalogu rzeczywiście oba te modele by pasowały.
Mamy na stanie pasujący model. Moglibyśmy Panu go sprzedać za 420 zł brutto (w tym transport), ale czas oczekiwania ok. 1-2 dni robocze.

Co się tyczy pękania obudów wymienionego przez nas alternatora, to z naszego doświadczenia niestety to potwierdzamy. Jest to ogólnie znana wada konstrukcyjna alternatorów do Punciaków. Nie do obejścia. Ale prosiłbym się tym na zapas nie martwić. Obudowy pękają, ale z reguły po kilku latach użytkowania."

hmm tak wiec wiele zrobic sie nie da?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO