|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 12:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Lando |
#535277 Wysłany:
07 Sty 2012, 01:04; Temat postu: Czujnik położenia przepustnicy ? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 04 Sty 2012, Posty: 9
|
Ostatnio w swoim kropku zauważylem świecącą kontrolke (w załączniku). Zapala się ona tylko przy jeździe na benzynie (samochod mam na LPG i tego nie ma). Objaw jest jeden na benzynie jak puszczam pedał gazu obroty spadają samochod zaczyna szarpać na LPGku tego nie ma. Ktoś kiedyś mi powiedział jak byłem na kompie że to czujnik położenia przepustnicy co o tym sądzicie ? I ewentualnie gdzie mozna taki czujnik dostać pytałem po sklepach motoryzacyjnych ale nie posiadają. Mój mechanik powiedział że nie ma co kupować zamienników bo często nie działają poprawnie i że najlepiej jest kupić ze szrotu.
Załączniki: |
Komentarz do pliku: Kontrolka

kontrolka.jpg [ 1.35 KiB | Obejrzany 4094 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
|
|
graczyk |
#674570 Wysłany:
12 Cze 2013, 20:24; Temat postu: Re: Czujnik położenia przepustnicy ? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 05 Mar 2012, Posty: 2280 Pomógł: 5
|
Podłącze się pod temat, aby nie śmiecić.
Po podłączeniu pod kompa wywala mi błąd P0120- " TP Sensor/Switch", objawy: silnik pod czas uruchamiania wskakuje na 1600 obrotów, później spada do 1000 i lekko faluje, pali 1,5 litra mniej paliwa, ale podczas ruszania brak siły.
Dziś udało mi się rozebrać TPS poczyściłem złożyłem i nadal to samo. Jutro spróbuje skasować błąd może mu przejdzie. Pomierzyłem i przy zamkniętej przepustnicy pokazuje 2,2KΩ , w połowie otwarcia dochodzi do 3,8KΩ następnie czym bardziej otwieram tym spada do 2,2KΩ. Gdzieś na innym forum znalazłem informacje oporności, wynika że pomiary się zgadzają. Ale czy ktoś ma gdzieś pewne źródło, ile powinna wynosić oporność? I gdzie idą przewody od TPS to bym sprawdził czy one są na pewno "drożne".
Dodam, że przy próbie kasowania błędu, bez odpalenia silnika pojawiał się on z powrotem natychmiastowo.
_________________ było: http://fiatpunto.com.pl/topic34295.html było: http://fiatpunto.com.pl/topic40031.html jest: http://fiatpunto.com.pl/topic44220.html jest: http://fiatpunto.com.pl/topic52371.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|