|
Obecny czas: 07 Maj 2025, 06:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
piopepe |
#348835 Wysłany:
26 Mar 2010, 14:54; Temat postu: Pisk przy puszczaniu pedału hamulca. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 25
|
Przy puszczaniu pedału hamulca i spuszczaniu ręcznego hamulca słychać krótki pisk. Co to może być? Czy coś trzeba nasmarować WD40? Tylko co?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tomo |
#348845 Wysłany:
26 Mar 2010, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
piopepe |
#349077 Wysłany:
27 Mar 2010, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 25
|
Mam wrażenie, że ten pisk dochodzi z tyłu auta. Może to linka hamulca ręcznego albo coś w środku bębnów hamulcowych?
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#349181 Wysłany:
27 Mar 2010, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
U mnie tez występuje ten pisk ale tylko przy puszczaniu pedału hamulca.. Zamierzam spsikać WD40 wszystkie elementy obok bębnów.. Może trafie na przyczynę pisku..  pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#349183 Wysłany:
27 Mar 2010, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
prawdopodobnie to popiskuje sprężyna ściągająca szczęki hamulcowe,u mnie też tak popiskuje z lekka po puszczaniu hamulca,sam bym tam zajrzał ale nie mogę odkręcić bębnów ( te przeklęte torxy)  .
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#358814 Wysłany:
23 Kwi 2010, 15:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#358906 Wysłany:
23 Kwi 2010, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
d***  ,ostatnio zakupiłem sobie porządne torxy ( klucze),udało mi sie zdjąc bębny ale w zaden sposób nie mogłem sie tam dopatrzeć co tam popiskuje,dorażnie prysnąłem białym smarem na wszystkie ruchome częśći,sprężyny,dżwignie hamulca ręcznego,złozyłem wszystko do kupy i piszczy nadal  ,zaznaczam że zrbiłem to w obydwu kołach,teraz moje podejrzenie padło na linkę ręcznego,ale nie uśmiecha mi sie jej wyciągać i smarować,narazie dałem sobie z tym spokój
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#359012 Wysłany:
24 Kwi 2010, 09:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#359174 Wysłany:
24 Kwi 2010, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
nieee, to popiskuje przy tynych bębnach,a nawet gdzieś w nich,tak myśląc o tym wykluczam linkę hamulca recznego,bo piszczy nawet przy puszczaniu pedału hamulca,więc to musi być związane ze szczękami w bębnach,lub mechanizm rozpierający je, może kiedyś najdzie mnie vena twórcza to rozbiorę to .
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#378155 Wysłany:
02 Lip 2010, 11:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Panowie, ciekaw jestem czy ASO poradzi
sobie z tym piszczeniem? Był już ktoś z Was z
tym problemem u nich? Może wiedzą o co chodzi.
Pozdrawiam [ Dodano: 02 Lip 2010 11:51 ]Tomo napisał(a): Też tak miałem. Przestało piszczeć po ostatnim przeglądzie w ASO. Widocznie coś przesmarowali ale niestety nie wiem co.
A jeśli to nie tajemnica, w który ASO?
Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
Hellboy |
#378187 Wysłany:
02 Lip 2010, 15:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łaziska Górne Rejestracja: 10 Lut 2009, Posty: 49
|
to pewnie wina rozpieraka hamulca miałem takie coś w pandzie mam i teraz trzeba posmarować i będzie ok
_________________ Fiat GP 1.4 8V Estiva Blue&Me 2008
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#378252 Wysłany:
02 Lip 2010, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
no koledzy,znalazłem kilka dni temu przyczynę tego piszczenia a także samemu zaradzić (naprawić),już mnie to wkurzało i wstyd mi było że przy takim aucie coś piszczy,na szczęscie jest już wszystko ok
a więc po zdjęciu bębna zauwazyłem że szczęki hamulcowe są przyparte bezposrednio do tej tylnej obudowy na której są przymocowane cylinderki i szczęki, i w miejscu styku szczęki z tą obudową doszło do zardzewienia i w momencie ruchu szczęk następuje pisk,
należy więc nieco odchylić każdą ze szczęk i w miare możliwości oczyscić to miejsce a następnie nałozyć nieco smaru ( uważać by nie zabrudzić okładzin ciernych),po zdjęciu bębna dotyczy to 4 miejsc czyli po 2 miejsca na kazdą ze szczęk -na dole i górze szczęki
niestety nie zrobiłem zdjęć poglądowych ale tak na szybko mogę zamieścić odręczny rysunek jaki zrobiłem,nie śmiejscie sie tylko
mam nadzieję ze to komuś pomoże,w kazdym razie u mnie ten pisk pojawiał sie zawsze przy puszczaniu pedału hamulca po uprzednim wciśnięciu jak rownież po opuszczaniu dżwigni ręcznego,jeśli u kogoś w GP sa takie objawy to na bank to jest to;
a jeśli ktoś się boi samemu działać to zapraszam do mnie  ,z chęcią pomogę nieodpłatnie  ,no puszka Pepsi moze być 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#378333 Wysłany:
03 Lip 2010, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
Chicane świetny rysunek, to co potrzeba to jest.. Też chcę się za to zabrać a dzięki Twojemu rysunkowi będzie prościej..
Powiedz mi jakiego smaru użyłeś i jak zdjąłeś osłonę bębna? Czy jak się ją zdejmie to nie powyskakują jakieś sprężynki/mechanizmy bo później się okażę że sam nie złoże..? 
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#378438 Wysłany:
03 Lip 2010, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
Sebooo bęben łatwo się ściaga,tylko pamietaj by ręczny nie był ani na trochę zaciągnięty!,nic Ci nie powyskakuje  co do smaru to ja użyłem taki stały coś ala towot, nie może być tam raczej użyty żaden taki psikany bo po prostu spłynie.
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#378756 Wysłany:
05 Lip 2010, 11:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
adchmie napisał(a): .... [ Dodano: 02 Lip 2010 11:51 ]Tomo napisał(a): Też tak miałem. Przestało piszczeć po ostatnim przeglądzie w ASO. Widocznie coś przesmarowali ale niestety nie wiem co. A jeśli to nie tajemnica, w który ASO? Pozdrawiam
PGD Trasa Toruńska. Piszczało przy każdym puszczaniu pedału hamulca ale gdy zaciągałem ręczny to przestawało piszczeć. Nie zgłaszałem tego problemu przy przeglądzie bo zapomniałem - po prostu sami to przesmarowali (widocznie standardowa operacja podczas przeglądu).
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
I_MK |
#457614 Wysłany:
30 Mar 2011, 16:50; Temat postu: |
|
|
Witam.
No ja mialem mniej szczęścia. Panowie z ASO nie maja pojęcia o co chodzi. Jeżdzili autem i jakoś nic nie było słychać a pomysłów co to może byc - brak. Nigdy sie z tym nie spotkali. Postanowili jednak za 100 zrobić czyszczenie hamulców i ... efekt mizerny. 4 wizyty brak reakcji. Koszmar, jak zwykle zreszta. Dzis sam zaglądałem tam, specjalnym siliconem popsikałem i tu i tam ale piszczenie jeszcze pozostalo przy ręcznym. jutro zaglądne jeszcze raz i w omawianych miejscach przesmaruje. [ Dodano: 30 Mar 2011 15:50 ]Własnie skończyłem zabawe z piszczeniem
Przydała sie strzykawka, do której nałozyłem smaru i kawałek osłonki termokurczliwej jako wężyk (by doprowadzic celnie smar). Wyżej opisane są 4 punkty gdzie należy nanieść smar. Rzeczywiście w tych miejscach szczeki maja dobry kontakt z obudową i tam właśnie powstaję opisywany pisk. Odciagając lekko szczęki nałożyłem niewielką ilość smaru. Efekt zaskakujący. Szczęki pracują cichutko, zero pisków. Przy okazji przeczyściłem papierem i odtłuściłem okładziny wraz z bębnami.
Pamiętam z malucha hamulce bębnowe ale tam szczeka nie przylegała tak ściśle do tej obudowy(tarczy).
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#457841 Wysłany:
30 Mar 2011, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
U mnie tez dzisja zaczelo piszczec. Jade w piatek do ASO na wymiane oleju to zglosze to. A wiec kolejna przypadlosc GP?
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
 |
Chicane |
#457987 Wysłany:
31 Mar 2011, 11:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1248 Pomógł: 2
|
I_MK rok temu to samo robiłem,nawet jest to opisane gdzieś 
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
 |
kmarcin76 |
#458384 Wysłany:
01 Kwi 2011, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Bylem z tym dzisiaj w ASO. Najpierw uslyszalem ze to piszczy bo sie szczeki rozpieraja. Pytam wiec czy w nowym aucie takie piszczenie to norma. Odp: Nie ale to juz jest zuzycie elementow ukl.hamulcowego. Pytam: Jakich elementow? Odp: No, szczek, moze sprezyny zardzewialy... Pytam: Zardzewiala sprezyna to zuzyty element? Odp: No tak. Kierownik serwisu nie wiedzial za bardzo co tam piszczy. Mowie mu, ze slyszlame juz o tym problemie i moge mu wskazac miejsca gdzie powstaje pisk. Ehhh, szkoda gadac ile sie musialem nagimnastykowac zeby facetowi przedstawic moj punkt widzenia dot. interpretacji warunkow gwarancyjnych. W koncu to przeczyszcil...ale po kilku godzinach zaczelo dalej piszczec. Nie wiem co on tam czyscil dzisiaj ale jakies 2 tygodnie temu zaplacilem w ASO za czyszczenie wnetrza bebnow w zwiazku z szuraniem hamulcow w czasie hamowania podczas wilgotnej pogody. I co znowu placic za czyszczenie bo tego gwarancja nie obejmuje? Szkoda slow na te polskie ASO.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#458386 Wysłany:
01 Kwi 2011, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
I_MK |
#466132 Wysłany:
23 Kwi 2011, 12:30; Temat postu: |
|
|
Minąl miesiąc i znów to samo i ciagle w tym samym kole. Rozebrałem wyczyściłem i uzyłem samru miedziowego. Brak mi pomysłów jakiego innego. Myślałem o białym ale potrzebuje go niewiele a sprzadawany jest w wielkich butlach... Zobacze teraz. Może ktos zmagał sie tyle razy... może ma jakiś patent jak odseparować te szczęki... lub bez wielkiej inwazji przesmarować linke.
|
|
Góra |
|
 |
Sebooo |
#466203 Wysłany:
23 Kwi 2011, 16:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2559 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#487143 Wysłany:
03 Lip 2011, 09:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
W MKII też to miałem, musiałem idealnie wypucować, pozbyć się rdzy, podkład farba lakier czarny, później bezbarwny, czekałem pół dnia aż stwardnieje-wyschnie, i jest ok  . Druga sprawa, miałem też trochę miekki pedał hamulca, więc odpowietrzyłem cały układ hamulcowy, tak, że wyciekłą cały stary płyn, uzupełniałem non stop nowym Płynem Tutela DOT4 (oryginał-kupiłem w ASO po fajnej cenie).

_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
MARINESKU |
#487553 Wysłany:
04 Lip 2011, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
Panowie fakt że te piski są denerwujące, smarowanie to półśrodek i tak ten problem powróci regularnie, dziś się zastanawiałem jak ten problem rozwiązać i przypomniałem sobie jak jeździłem Fabiszonem, wymieniałem na nowe szczęki hamulcowe i pamiętam że w tych feralnych miejscach szczęki poruszały się po takich plastikowych ślizgach, ja je wymieniałem na nowe, były one zużyte a mocowane na wcisk w otwory na wysokości tych opierających się szczęk do wewnątrz, myślę że trzeba by podłożyć jakieś podkładki plastikowe lub zamocować na krawędzie szczęk w tych punktach, więc ten sam problem miała skoda i tak ten problem rozwiązano, pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w opracowaniu skutecznego patentu.
|
|
Góra |
|
 |
nocny_wyjca |
#678383 Wysłany:
01 Lip 2013, 22:32; Temat postu: Re: Pisk przy puszczaniu pedału hamulca. |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Sie 2008, Posty: 73
|
Witam serdecznie, temat się urwał więc ponawiam, czy komuś udało się na stałe rozwiązać temat piszczenia? U mnie piszczy już parę miesięcy. Grande punto z września 2011r, po dzisiejszej wizycie w carserwis warszawa pan z serwisu 30 min kłócił się ze mną że muszę za to zapłacić, proponował czyszczenie bębnów za 150 zł. Za każdym razem jak muszę pojechać do tych cwaniaków (krętaczy) coś we mnie pęka, a po wizycie tak mnie szlag trafia że bez browara się nie uspokajam. pozdrawiam miłośników marki
_________________ Grande Estiva B&M
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|