You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #666265 Wysłany: 09 Maj 2013, 23:53; 
 Temat postu: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Witam, po dosyć długich poszukiwaniach kupiłem Punto II, rok 2002, przejechane 130tys, silnik 1.2 8V, gaz na sterowniku Stag 200-4 i listwa wtryskowa Valtek czerwona.

Ogólnie dopiero co jestem po zakupie więc przeszłości auta nie potrafię opisać, poprostu jeździła nim kobieta do pracy i tyle co wiem.

Historia zaczyna się następująco, przy oględzinach auta, po przekręceniu stacyjki zapalały się kontrolki no i gasły prawie tak jak powinny, pozostawały zapalone tylko 3: akumulator, olej, no i check engine. Po zapaleniu zimnego jak i ciepłego auta wszystkie te kontrolki gasły i autko normalnie jeździło więc uznałem że może obecność gazu robi taki myk że kontrolka sama po chwili nie gaśnie. Autko wg mnie dobrze pracowało więc zbagatelizowałem sprawę.

Po powrocie do domu, samochód postał ze 3godziny, w międzyczasie zmieniłem koła na letnie no i pojechałem w trasę ok 20km, po jakichś 5 km zapalił mi się check engine, ogólnie nic specjalnego nie zauważyłem, autko jechało jak jechało, nic się nie działo. Zajechałem na stację, zgasiłem silnik, po 5min odpaliłem no ale kontrolka nadal świeci.

Ogólnie auto jeździ, czy prawidłowo przyśpiesza to ciężko powiedzieć bo jeszcze nie znam na tyle tego samochodu ale w zasadzi nic się nie dzieje, jedynie zauważyłem że potrafi lekko zafalować obrotami na postoju oraz gdy ma włączony 2 bieg i nie dodając gazu się jedzie to potrafi poszarpywać, jednak wystarczy dać mu gazu i szarpanie ustaje i auto zaczyna przyśpieszać.

Chciałbym to naprawić jak najtańszym kosztem bo i tak się trochę wykosztowałem na samochód i teraz każda pojedyncza złotówka jest u mnie w cenie.

Kabelek zakupiłem, okazało się że był 1 błąd i dotyczył sondy lambda. Skasowałem go i kontrolka już nie świeci, jednak po chwili pracy silnika znowu wskakuje kolejny błąd o oznaczeniu bodajże P0141 i też dotyczy chyba podgrzewania sondy lambda?

Pytanie brzmi czy jest to poważna usterka?
Czy da się to naprawić bezkosztowo?
Ile może kosztować wymiana tej sondy i czy da się to zrobić samodzielnie?
Czy można z tym bezpiecznie jeździć do czasu aż podreperuję finanse bo krucho u mnie z tym teraz i jakie to może stwarzać problemy?
Czy tam jest 1 taka sonda czy jest ich więcej? Jeśli więcej to która to?

Załączam zrzuty z MES, jeśli to nie kłopot to prosiłbym o przejrzenie czy poza ww. błędem wszystko jest wporządku:


Image Image Image Image Image Image

Na 1 screenie jest zapisany stan kiedy kontrolka jeszcze świeciła, obecnie po skasowaniu również pojawia się błąd z tym że jego opis wskazuje na podgrzewanie sondy i niestety zapomniałem zrobić zrzut ekranu. Opis skopiowany z innego forum kiedy jeszcze tutaj była blokada rejestracji i tam szukałem pomocy ale myślę że to jest bardziej odpowiednie miejsce, a jest długi żeby był pełen opis sytuacji.

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #666266 Wysłany: 09 Maj 2013, 23:54; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Grzałka lambdy. Kiedyś ktoś na forum napisał, iż jest możliwość wymiany samej grzałki. Niestety nie zgłębiałem tematu.
Na pewno sytuację poprawi wymiana całej sondy (tylko na oryginał, bo na zamienniki ludzie narzekają).

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666293 Wysłany: 10 Maj 2013, 10:00; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
wilczur napisał(a):
Ogólnie auto jeździ, czy prawidłowo przyśpiesza to ciężko powiedzieć bo jeszcze nie znam na tyle tego samochodu ale w zasadzi nic się nie dzieje, jedynie zauważyłem że potrafi lekko zafalować obrotami na postoju oraz gdy ma włączony 2 bieg i nie dodając gazu się jedzie to potrafi poszarpywać, jednak wystarczy dać mu gazu i szarpanie ustaje i auto zaczyna przyśpieszać.
Objawy padniętej/uszkodzonej sondy lambda.
wilczur napisał(a):
Chciałbym to naprawić jak najtańszym kosztem
Sposobem na to są samodzielne naprawy.
wilczur napisał(a):
Kabelek zakupiłem
Zadanie domowe odrobione na 6. Pierwszy post, bardzo dobrze opisany problem. Rzadko spotykane na forum...
wilczur napisał(a):
(...) błąd i dotyczył sondy lambda (...) P0141 i też dotyczy chyba podgrzewania sondy lambda?
Tak. Sonda lamda za katalizatorem, ta druga.
wilczur napisał(a):
Pytanie brzmi czy jest to poważna usterka?
I tak i nie. Tak - wzrasta spalanie, stąd falowanie obrotów/brak mocy, bo silnik jest zalewany paliwem, możesz mieć wypadanie zapłonów itp. Nie - gdyż grzałka sondy lambda jest wymagana w zimne dni oraz w zimie, na zimnym silniku, kiedy czujnik nie działa prawidłowo bez podgrzania - http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda W lecie nie jest aż tak to dokuczliwe, gdyż ciepło na zewnątrz robi swoje ;) Możesz tak jeździć do jesieni, chyba że masz już tak uwaloną sondę lambda, że komunikat "check engine" masz za często.
wilczur napisał(a):
Czy da się to naprawić bezkosztowo?
Nie. Tylko wymiana sondy lambda na nową, oryginalną. Nie kupuj zamienników, poszukasz na forum, dowiesz się dlaczego, zaufaj że zamienników sondy lambda się nie kupuje, to ruletka z czujnikami i wydaną kasą.
wilczur napisał(a):
Ile może kosztować wymiana tej sondy i czy da się to zrobić samodzielnie?
Sonda lambda oryginalna BOSCH - http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 06206.html Można wymienić samodzielnie. Wjeżdżasz na kanał i do pracy - topic27425.html Opisana sonda lambda druga, znajduje się za katalizatorem - http://autokacik.pl/showflat.php?Number=277904544
wilczur napisał(a):
Czy można z tym bezpiecznie jeździć do czasu aż podreperuję finanse bo krucho u mnie z tym teraz i jakie to może stwarzać problemy?
Tak jak pisałem powyżej, można jeździć, większe spalanie.
wilczur napisał(a):
Czy tam jest 1 taka sonda czy jest ich więcej? Jeśli więcej to która to?
Są dwie, wpięta w kolektor i za katalizatorem. Twój problem jest z tą drugą, za katalizatorem.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666297 Wysłany: 10 Maj 2013, 10:15; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
mario1978 napisał(a):
Tylko wymiana sondy lambda na nową, oryginalną. Nie kupuj zamienników

dokładnie z zamiennikami jajca czasem wychodzą, wiec lepiej kupić jedną a porządna .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666373 Wysłany: 10 Maj 2013, 18:48; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Jesli da sie jezdzic to wymienie jak tylko bede mogl w najblizszym czasie.

Odnosnie poszarpywania i falowania to podejrzewam gaz, bo po przelaczeniu na benzyne nie zauwazylem tego ale jeszcze dokladnie to zbadam.

Jakie wartosci odczytow powinny miec sondy? Przy tej pierwszej FES pokazuje co chwila inna wartosc wachajaca sie w przedziale 0.2-0.8V, natomiast druga ma stale ok 0.1V i sie nie zmienia, wiec to tez jak dobrze zrozumialem zasade dzialania wskazywaloby na jej uszkodzenie.

Czy warto interesowac sie uzywka z pobliskiego szrotu?

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666376 Wysłany: 10 Maj 2013, 19:13; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
wilczur napisał(a):
Czy warto interesowac sie uzywka z pobliskiego szrotu?


Ja już drugi rok śmigam na używce, bo zamiennik padł po miesiącu ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666459 Wysłany: 11 Maj 2013, 08:10; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
No to jeszcze jedna kwestia, nie wiem którą sondę dostanę, czy pierwszą czy drugą, obydwie te sondy są identyczne i mogę je stosować zamiennie czy też każda musi być na swoim miejscu i nie można wstawiać ich dowolnie?

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666461 Wysłany: 11 Maj 2013, 08:37; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
sonda jest taka sama, wszystko na forum jest wystarczy użyć funkcji szukaj jak nakazuje regulamin


Góra
 Profil  
 
 
 Post #666471 Wysłany: 11 Maj 2013, 09:03; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
wilczur napisał(a):
Odnosnie poszarpywania i falowania to podejrzewam gaz, bo po przelaczeniu na benzyne nie zauwazylem tego ale jeszcze dokladnie to zbadam.
Rozregulowana instalacja LPG?
wilczur napisał(a):
Jakie wartosci odczytow powinny miec sondy?
W zakresie 0-1V. Więcej informacji - http://www.autotechnikaekspert.republik ... .htm#Sonda
wilczur napisał(a):
Przy tej pierwszej FES pokazuje co chwila inna wartosc wachajaca sie w przedziale 0.2-0.8V, natomiast druga ma stale ok 0.1V i sie nie zmienia, wiec to tez jak dobrze zrozumialem zasade dzialania wskazywaloby na jej uszkodzenie.
Dokładnie. Druga ze stałymi wskazaniami jest uszkodzona - topic35709.html
wilczur napisał(a):
Czy warto interesowac sie uzywka z pobliskiego szrotu?
Nie warto. To bardzo ważny czujnik, nie wiesz przecież w jakim stanie technicznym jest. Jak Ci się ponownie "wywali" używka, wrócisz do początku.
wilczur napisał(a):
obydwie te sondy są identyczne i mogę je stosować zamiennie czy też każda musi być na swoim miejscu i nie można wstawiać ich dowolnie?
Możesz założyć czarną opaskę na oczy i wkręcić sobie gdzie chcesz, przód czy tył ;) Obydwie są zamienne miejscami. Dlatego w prosty sposób diagnozuje się sondy lambda, zamienia się miejscami przód - tył. Pierwsza jest regulacyjna, druga to diagnostyczna - http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... dy-lambda/. Jeżeli błędy "przeskoczą", świadczy to o uszkodzeniu sondy lambda.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673749 Wysłany: 09 Cze 2013, 01:49; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Jakie powinny być warunki do wykonania testu grzałki FES'em?
Na wyłączonym silniku niby test przebiega, ale grzałka się nie włącza i nie wyłącza. Z kolei na włączonym silniku pojawia się komunikat, że są niewłaściwe warunki do przeprowadzenia testu.
Niestety w prawym okienku FES'a nie było informacji o jakichś wymaganiach dotyczących tego testu.
Jakieś pomysły?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673833 Wysłany: 09 Cze 2013, 14:02; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
domin45670 napisał(a):
Jakieś pomysły?
Grzałka będzie działać jedynie wtedy, kiedy będzie zimno, wtedy się "aktywuje", grzałka podgrzewa czujnik zanim spaliny nie ogrzeją. Rozwiązanie: wsadzić samochód do chłodni, albo zaczekać do jesieni/zimy kiedy będzie zimno i grzałka będzie już się "aktywować".

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #681135 Wysłany: 17 Lip 2013, 00:53; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: SJZ
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 12
Witam, nie chcę tworzyć nowego postu, ale mam problemik, a nie znalazłem odpowiedzi na forum.
Od jakiegoś czasu przy odpaleniu silnika (ciepły lub zimny), nie gaśnie kontrolka check engine (choć zdarza się, że gaśnie i silnik chodzi jak należy). Silnik wtedy chodzi jak traktor i muszę lekko dodać gazu (do ok. 2tys.) aby zaczął w miarę równo pracować.
Diagnostyka wykazała problem z cewką. Po skasowaniu błędu silnik pojeździł grzecznie 2 dni i znów to samo...
Wymiana cewki, kasowanie błędu i... powtórka z rozrywki.
Co może być pryczyną? Rozregulowana instalacja lpg (lovato)?
A może ktoś z Was "przerabiał" ten problem?
Kable i świece nowe (ngk - różne opinie).
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
"Powiedz mi matko Polsko gdzie
wychowywałaś dzieci swe..." polskapartianarodowa.org
PII 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #681170 Wysłany: 17 Lip 2013, 10:12; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Podmiana kabli i świec na 100% sprawne (to że nowe wcale nie znaczy że sprawne), tak samo cewki i sprawdzenie czy jest poprawa.
A jak dalej problemy to może ECU zawodzi?

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #682597 Wysłany: 25 Lip 2013, 23:04; 
 Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: SJZ
Rejestracja: 13 Sie 2011,
Posty: 12
Witam, podjechałem do fachowców od ECU (ecuteam.pl) i okazało się, że "ecu jest walnięte". Naprawili za... 300zł :roll:
Ale przynajmniej odpala jak trzeba 8)

_________________
"Powiedz mi matko Polsko gdzie
wychowywałaś dzieci swe..." polskapartianarodowa.org
PII 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO