|
Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wilczur |
#666265 Wysłany:
09 Maj 2013, 23:53; Temat postu: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Witam, po dosyć długich poszukiwaniach kupiłem Punto II, rok 2002, przejechane 130tys, silnik 1.2 8V, gaz na sterowniku Stag 200-4 i listwa wtryskowa Valtek czerwona. Ogólnie dopiero co jestem po zakupie więc przeszłości auta nie potrafię opisać, poprostu jeździła nim kobieta do pracy i tyle co wiem. Historia zaczyna się następująco, przy oględzinach auta, po przekręceniu stacyjki zapalały się kontrolki no i gasły prawie tak jak powinny, pozostawały zapalone tylko 3: akumulator, olej, no i check engine. Po zapaleniu zimnego jak i ciepłego auta wszystkie te kontrolki gasły i autko normalnie jeździło więc uznałem że może obecność gazu robi taki myk że kontrolka sama po chwili nie gaśnie. Autko wg mnie dobrze pracowało więc zbagatelizowałem sprawę. Po powrocie do domu, samochód postał ze 3godziny, w międzyczasie zmieniłem koła na letnie no i pojechałem w trasę ok 20km, po jakichś 5 km zapalił mi się check engine, ogólnie nic specjalnego nie zauważyłem, autko jechało jak jechało, nic się nie działo. Zajechałem na stację, zgasiłem silnik, po 5min odpaliłem no ale kontrolka nadal świeci. Ogólnie auto jeździ, czy prawidłowo przyśpiesza to ciężko powiedzieć bo jeszcze nie znam na tyle tego samochodu ale w zasadzi nic się nie dzieje, jedynie zauważyłem że potrafi lekko zafalować obrotami na postoju oraz gdy ma włączony 2 bieg i nie dodając gazu się jedzie to potrafi poszarpywać, jednak wystarczy dać mu gazu i szarpanie ustaje i auto zaczyna przyśpieszać. Chciałbym to naprawić jak najtańszym kosztem bo i tak się trochę wykosztowałem na samochód i teraz każda pojedyncza złotówka jest u mnie w cenie. Kabelek zakupiłem, okazało się że był 1 błąd i dotyczył sondy lambda. Skasowałem go i kontrolka już nie świeci, jednak po chwili pracy silnika znowu wskakuje kolejny błąd o oznaczeniu bodajże P0141 i też dotyczy chyba podgrzewania sondy lambda? Pytanie brzmi czy jest to poważna usterka? Czy da się to naprawić bezkosztowo? Ile może kosztować wymiana tej sondy i czy da się to zrobić samodzielnie? Czy można z tym bezpiecznie jeździć do czasu aż podreperuję finanse bo krucho u mnie z tym teraz i jakie to może stwarzać problemy? Czy tam jest 1 taka sonda czy jest ich więcej? Jeśli więcej to która to? Załączam zrzuty z MES, jeśli to nie kłopot to prosiłbym o przejrzenie czy poza ww. błędem wszystko jest wporządku:  Na 1 screenie jest zapisany stan kiedy kontrolka jeszcze świeciła, obecnie po skasowaniu również pojawia się błąd z tym że jego opis wskazuje na podgrzewanie sondy i niestety zapomniałem zrobić zrzut ekranu. Opis skopiowany z innego forum kiedy jeszcze tutaj była blokada rejestracji i tam szukałem pomocy ale myślę że to jest bardziej odpowiednie miejsce, a jest długi żeby był pełen opis sytuacji.
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#666266 Wysłany:
09 Maj 2013, 23:54; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Grzałka lambdy. Kiedyś ktoś na forum napisał, iż jest możliwość wymiany samej grzałki. Niestety nie zgłębiałem tematu. Na pewno sytuację poprawi wymiana całej sondy (tylko na oryginał, bo na zamienniki ludzie narzekają).
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#666293 Wysłany:
10 Maj 2013, 10:00; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
wilczur napisał(a): Ogólnie auto jeździ, czy prawidłowo przyśpiesza to ciężko powiedzieć bo jeszcze nie znam na tyle tego samochodu ale w zasadzi nic się nie dzieje, jedynie zauważyłem że potrafi lekko zafalować obrotami na postoju oraz gdy ma włączony 2 bieg i nie dodając gazu się jedzie to potrafi poszarpywać, jednak wystarczy dać mu gazu i szarpanie ustaje i auto zaczyna przyśpieszać. Objawy padniętej/uszkodzonej sondy lambda. wilczur napisał(a): Chciałbym to naprawić jak najtańszym kosztem Sposobem na to są samodzielne naprawy. wilczur napisał(a): Kabelek zakupiłem Zadanie domowe odrobione na 6. Pierwszy post, bardzo dobrze opisany problem. Rzadko spotykane na forum... wilczur napisał(a): (...) błąd i dotyczył sondy lambda (...) P0141 i też dotyczy chyba podgrzewania sondy lambda? Tak. Sonda lamda za katalizatorem, ta druga. wilczur napisał(a): Pytanie brzmi czy jest to poważna usterka? I tak i nie. Tak - wzrasta spalanie, stąd falowanie obrotów/brak mocy, bo silnik jest zalewany paliwem, możesz mieć wypadanie zapłonów itp. Nie - gdyż grzałka sondy lambda jest wymagana w zimne dni oraz w zimie, na zimnym silniku, kiedy czujnik nie działa prawidłowo bez podgrzania - http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda W lecie nie jest aż tak to dokuczliwe, gdyż ciepło na zewnątrz robi swoje  Możesz tak jeździć do jesieni, chyba że masz już tak uwaloną sondę lambda, że komunikat "check engine" masz za często. wilczur napisał(a): Czy da się to naprawić bezkosztowo? Nie. Tylko wymiana sondy lambda na nową, oryginalną. Nie kupuj zamienników, poszukasz na forum, dowiesz się dlaczego, zaufaj że zamienników sondy lambda się nie kupuje, to ruletka z czujnikami i wydaną kasą. wilczur napisał(a): Ile może kosztować wymiana tej sondy i czy da się to zrobić samodzielnie? Sonda lambda oryginalna BOSCH - http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 06206.html Można wymienić samodzielnie. Wjeżdżasz na kanał i do pracy - topic27425.html Opisana sonda lambda druga, znajduje się za katalizatorem - http://autokacik.pl/showflat.php?Number=277904544wilczur napisał(a): Czy można z tym bezpiecznie jeździć do czasu aż podreperuję finanse bo krucho u mnie z tym teraz i jakie to może stwarzać problemy? Tak jak pisałem powyżej, można jeździć, większe spalanie. wilczur napisał(a): Czy tam jest 1 taka sonda czy jest ich więcej? Jeśli więcej to która to? Są dwie, wpięta w kolektor i za katalizatorem. Twój problem jest z tą drugą, za katalizatorem.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#666297 Wysłany:
10 Maj 2013, 10:15; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
mario1978 napisał(a): Tylko wymiana sondy lambda na nową, oryginalną. Nie kupuj zamienników dokładnie z zamiennikami jajca czasem wychodzą, wiec lepiej kupić jedną a porządna .
|
|
Góra |
|
 |
wilczur |
#666373 Wysłany:
10 Maj 2013, 18:48; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Jesli da sie jezdzic to wymienie jak tylko bede mogl w najblizszym czasie.
Odnosnie poszarpywania i falowania to podejrzewam gaz, bo po przelaczeniu na benzyne nie zauwazylem tego ale jeszcze dokladnie to zbadam.
Jakie wartosci odczytow powinny miec sondy? Przy tej pierwszej FES pokazuje co chwila inna wartosc wachajaca sie w przedziale 0.2-0.8V, natomiast druga ma stale ok 0.1V i sie nie zmienia, wiec to tez jak dobrze zrozumialem zasade dzialania wskazywaloby na jej uszkodzenie.
Czy warto interesowac sie uzywka z pobliskiego szrotu?
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#666376 Wysłany:
10 Maj 2013, 19:13; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
wilczur |
#666459 Wysłany:
11 Maj 2013, 08:10; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
No to jeszcze jedna kwestia, nie wiem którą sondę dostanę, czy pierwszą czy drugą, obydwie te sondy są identyczne i mogę je stosować zamiennie czy też każda musi być na swoim miejscu i nie można wstawiać ich dowolnie?
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#666461 Wysłany:
11 Maj 2013, 08:37; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
sonda jest taka sama, wszystko na forum jest wystarczy użyć funkcji szukaj jak nakazuje regulamin
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#666471 Wysłany:
11 Maj 2013, 09:03; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
wilczur napisał(a): Odnosnie poszarpywania i falowania to podejrzewam gaz, bo po przelaczeniu na benzyne nie zauwazylem tego ale jeszcze dokladnie to zbadam. Rozregulowana instalacja LPG? wilczur napisał(a): Jakie wartosci odczytow powinny miec sondy? W zakresie 0-1V. Więcej informacji - http://www.autotechnikaekspert.republik ... .htm#Sondawilczur napisał(a): Przy tej pierwszej FES pokazuje co chwila inna wartosc wachajaca sie w przedziale 0.2-0.8V, natomiast druga ma stale ok 0.1V i sie nie zmienia, wiec to tez jak dobrze zrozumialem zasade dzialania wskazywaloby na jej uszkodzenie. Dokładnie. Druga ze stałymi wskazaniami jest uszkodzona - topic35709.htmlwilczur napisał(a): Czy warto interesowac sie uzywka z pobliskiego szrotu? Nie warto. To bardzo ważny czujnik, nie wiesz przecież w jakim stanie technicznym jest. Jak Ci się ponownie "wywali" używka, wrócisz do początku. wilczur napisał(a): obydwie te sondy są identyczne i mogę je stosować zamiennie czy też każda musi być na swoim miejscu i nie można wstawiać ich dowolnie? Możesz założyć czarną opaskę na oczy i wkręcić sobie gdzie chcesz, przód czy tył  Obydwie są zamienne miejscami. Dlatego w prosty sposób diagnozuje się sondy lambda, zamienia się miejscami przód - tył. Pierwsza jest regulacyjna, druga to diagnostyczna - http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... dy-lambda/. Jeżeli błędy "przeskoczą", świadczy to o uszkodzeniu sondy lambda.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#673749 Wysłany:
09 Cze 2013, 01:49; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jakie powinny być warunki do wykonania testu grzałki FES'em? Na wyłączonym silniku niby test przebiega, ale grzałka się nie włącza i nie wyłącza. Z kolei na włączonym silniku pojawia się komunikat, że są niewłaściwe warunki do przeprowadzenia testu. Niestety w prawym okienku FES'a nie było informacji o jakichś wymaganiach dotyczących tego testu. Jakieś pomysły?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#673833 Wysłany:
09 Cze 2013, 14:02; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
domin45670 napisał(a): Jakieś pomysły? Grzałka będzie działać jedynie wtedy, kiedy będzie zimno, wtedy się "aktywuje", grzałka podgrzewa czujnik zanim spaliny nie ogrzeją. Rozwiązanie: wsadzić samochód do chłodni, albo zaczekać do jesieni/zimy kiedy będzie zimno i grzałka będzie już się "aktywować".
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
gabkasr |
#681135 Wysłany:
17 Lip 2013, 00:53; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: SJZ Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 12
|
Witam, nie chcę tworzyć nowego postu, ale mam problemik, a nie znalazłem odpowiedzi na forum. Od jakiegoś czasu przy odpaleniu silnika (ciepły lub zimny), nie gaśnie kontrolka check engine (choć zdarza się, że gaśnie i silnik chodzi jak należy). Silnik wtedy chodzi jak traktor i muszę lekko dodać gazu (do ok. 2tys.) aby zaczął w miarę równo pracować. Diagnostyka wykazała problem z cewką. Po skasowaniu błędu silnik pojeździł grzecznie 2 dni i znów to samo... Wymiana cewki, kasowanie błędu i... powtórka z rozrywki. Co może być pryczyną? Rozregulowana instalacja lpg (lovato)? A może ktoś z Was "przerabiał" ten problem? Kable i świece nowe (ngk - różne opinie). Z góry dziękuję za odpowiedzi.
_________________ "Powiedz mi matko Polsko gdzie
wychowywałaś dzieci swe..." polskapartianarodowa.org
PII 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
wilczur |
#681170 Wysłany:
17 Lip 2013, 10:12; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Podmiana kabli i świec na 100% sprawne (to że nowe wcale nie znaczy że sprawne), tak samo cewki i sprawdzenie czy jest poprawa. A jak dalej problemy to może ECU zawodzi?
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
gabkasr |
#682597 Wysłany:
25 Lip 2013, 23:04; Temat postu: Re: Nowo zakupiony Punto II i check engine |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: SJZ Rejestracja: 13 Sie 2011, Posty: 12
|
Witam, podjechałem do fachowców od ECU (ecuteam.pl) i okazało się, że "ecu jest walnięte". Naprawili za... 300zł Ale przynajmniej odpala jak trzeba 
_________________ "Powiedz mi matko Polsko gdzie
wychowywałaś dzieci swe..." polskapartianarodowa.org
PII 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|