|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dzana |
#53581 Wysłany:
12 Paź 2007, 21:16; Temat postu: zimny silnik zawsze gasnie za pierwszym razem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 393
|
problem taki jak w temacie i juz mnie zaczyna to troche denerwowac. zawsze po nocy no i w dzien jak postoi pare godzin to zawsze po pierwszym zapaleniu gasnie. probowalam go potrzymac chwile na obrotach ale jak puszcze gaz to i tak zgasnie. potem juz nie ma problemu.
nie wiem czy to ma znaczenie (pewnie ma) ale punciak jest zagazowany. centralka jest ustawiona na srodku czyli zawsze odpala na benzynie. probowalam jezdzic na samej benzynie ale efekt przy starcie na zimnym silniku jest taki sam.
_________________ Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kox |
#53600 Wysłany:
12 Paź 2007, 22:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
ja mam to samo,to podobno wina parownika i membrany w nim,poprostu trzeba na benzynie pojezdzic zagrzac silnik i dopiero przełączyć
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Pawelbrz |
#53640 Wysłany:
12 Paź 2007, 23:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Killarney, Irlandia Rejestracja: 09 Lip 2007, Posty: 105
|
kox napisał(a): ja mam to samo,to podobno wina parownika i membrany w nim,poprostu trzeba na benzynie pojezdzic zagrzac silnik i dopiero przełączyć
I takie instalacje LPG sa montowane i sa najdrowsze dla silnikow - przelacza sie na gaz gdy temp. plynu chlodzacego dochodzi chyba do 60-70 st.C
_________________ mk1 SX 1.2 60KM '99 z kierownica po prawej stronie
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#53676 Wysłany:
13 Paź 2007, 08:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
hmmm nie próbowałem rozgrzać do takiej temperatury,moj sie przełacza powyzej 2,5tys obrotów i zawsze gaśnie za 1 na zimnym,ale jak juz kawałek przejade to przełącza sie bez problemów.Musze spróbować przejechać i rozgrzać i wtedy przełączyć
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
dzana |
#53824 Wysłany:
13 Paź 2007, 16:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 393
|
chodzilo mi o to ze gasnie za pierwszym razem na benzynie. w praktyce wyglada to tak ze wracam np. do domu na gazie, gasze silnik wiec automatycznie przelacza sie na benzyne. rano startuje wiec na benzynie ale wlasnie wtedy gasnie, odpalam drugi raz- jest ok, potem ruszam, przy 2500 obrotow jest takie cyk  i juz jade na gazie. wtedy nic sie nie dzieje, na gazie nie gasnie.
_________________ Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.
|
|
Góra |
|
 |
pawelgep |
#63972 Wysłany:
14 Lis 2007, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 1
|
mam ten sam problem z punciakiem 75 sx benzyna gaśnie przy pierwszej próbie odpalenia i zapała natychmiast przy następnej
|
|
Góra |
|
 |
slivka |
#63981 Wysłany:
14 Lis 2007, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
tez mam ten problem.. zastanawiam sie czy to nie jest cos ze ssaniem ? gaz raczej nie wiele ma do tego bo nawet jak gasimy auto na gazie to przez cala noc odparuje.. a wiadomo ze zapala sie na benzynie
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
marek193 |
#66382 Wysłany:
22 Lis 2007, 23:25; Temat postu: Odpala i gaśnie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 22 Lis 2007, Posty: 6
|
Nie mam gazu, a ten problem też znam. Ostatnio zacząłem z tym walczyć (mechanik wymienił filtr paliwa i świece) ale bez rezultatu. Raczej nie ma pomysłu co dalej robić. Zwrócił mi uwagę, ze silnik kręci chwilę dłużej niż inne samochody przy rozruchu, ale czy ma to znaczenie?
_________________ Marek
Punto I 1.2 16V ELX 98'
|
|
Góra |
|
 |
FireAngel |
#66423 Wysłany:
23 Lis 2007, 09:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
dzana napisał(a): chodzilo mi o to ze gasnie za pierwszym razem na benzynie. w praktyce wyglada to tak ze wracam np. do domu na gazie, gasze silnik wiec automatycznie przelacza sie na benzyne. rano startuje wiec na benzynie ale wlasnie wtedy gasnie, odpalam drugi raz- jest ok, potem ruszam, przy 2500 obrotow jest takie cyk :) i juz jade na gazie. wtedy nic sie nie dzieje, na gazie nie gasnie.
Miałem to samo (nie mam tylko LPG).
Za pierwszym odpaleniem gasł, przy następnym odpalał.
Zalałem do baku środek do czyszczenia układu paliwowego "STP" (dostępny w marketach - czarna butelka). Problem się zmniejszył - gasł za pierwszym razem, ale nie codziennie :-)
Problem ustąpił gdy podczas wymiany rozrządu i świec popsikał jakimś preparatem czyszczącym do przepustnicy (jakiś środek stosowany w ASO do tego celu). Po tym zabiegu problem ustąpił całkowicie.
Co do środka czyszczącego to poszukałem w internecie trochę i wychodzi, że jeżeli wlewać do baku taki środek to tylko "STP" lub "Liqui Molly" reszta się nie sprawdza. Ten drugi środek jest nawet lepszy od STP ale trudniej go kupić.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
 |
dzordz1984 |
#66493 Wysłany:
23 Lis 2007, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: biała podlaska Rejestracja: 06 Wrz 2007, Posty: 21
|
mam to samo  ale jakos z tym zyje dopoki nic wiecej sie nie dzieje ... gasnie za pierwszym razem a za drugim cyk i chodzi, jak ciepły pali za raz:)
_________________ punto I 97 1,2 8V 75 KM - czerwona strzała.
wszyscy wiedzą, że tego nie da sie zrobic i wtedy przychodzi ten ktory nie wie i robi to....
|
|
Góra |
|
 |
marek193 |
#68565 Wysłany:
30 Lis 2007, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 22 Lis 2007, Posty: 6
|
FireAngel napisał(a): Problem ustąpił gdy podczas wymiany rozrządu i świec popsikał jakimś preparatem czyszczącym do przepustnicy (jakiś środek stosowany w ASO do tego celu). Po tym zabiegu problem ustąpił całkowicie.
też czyściłem zespół przepustnicy i silnik krokowy - bez rezultatu. Co wiecej byłem w ASO, żeby ten silnik krokowy sprawdzili. Zrobili jakis test i niby dobrze a i tak gaśnie za pierwszym razem.
_________________ Marek
Punto I 1.2 16V ELX 98'
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#68601 Wysłany:
01 Gru 2007, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
W moim przypadku pomogło docieranie zaworów (przy okazji innej roboty) i ich regulacja.
Jednak pasuje przynajmniej raz na 50 tys wyregulować zawory  Przecież większość punciakowiczów nie reguluje ich wcale.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marek193 |
#68604 Wysłany:
01 Gru 2007, 11:11; Temat postu: gaśnie zimny |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 22 Lis 2007, Posty: 6
|
Tezet1956 napisał(a): W moim przypadku pomogło docieranie zaworów (przy okazji innej roboty) i ich regulacja
Silnik 1.2 16V ma hydrauliczną regulację luzu zaworów. Raczej ma to wszystko związek z układem zasilania. Jakis zawór zwrotny przy pompie paliwa? Kiepskie oprogramowanie sterujące biegiem jałowym?
_________________ Marek
Punto I 1.2 16V ELX 98'
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#68606 Wysłany:
01 Gru 2007, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
marek193 napisał(a): Silnik 1.2 16V ma hydrauliczną regulację luzu zaworów. Ja mam 8V, ale mimo regulacji hydraulicznej, na zaworach mogą być nagary z powodu marnej jakości oleju, nie dla tego że kupowaliśmy niemarkowy, ale dlatego, że w handlu są podróbki.
Moja przygoda w UNO miała podstawy w oleju półsyntetyku "Lotos". Co sie działo po przejechaniu ok 3 tys to trudno opisać. Słaby, grające zawory, samozapłony po wyłączeniu kluczyka. Mój dobry mechanik powiedział: "lejesz lotos, to później na nogach latasz"
Zlecił mi wlanie Finy lub Mobil1 i pojeździć. Po 300 km silnik wyzdrowiał, dobry olej nagary zmył i wszystko wróciłó do normy.
Tym co już nie wiedzą dlaczego problem z zapalaniem istnieje proponuję zmierzenie ciśnienia sprężania. Może z powodu nagarów jest za niskie i to wyjaśnia trudny zapłon zimnego silnika.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|