You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #691768 Wysłany: 20 Wrz 2013, 18:56; 
 Temat postu: Rozrusznik nie zawsze kręci, stary i nowy też.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Wrz 2013,
Posty: 3
Witam.
Jeżeli ktoś może pomóc będę bardzo wdzięczny.
Fiat Punto II 00 r, 1.2 8V. Wymieniony wieniec koła zębatego bo stary miał uszkodzone uzębienie na znacznej części obwodu. Rozrusznik nowy "no name". Stary rozrusznik czasami normalnie startował silnik, czasami kręcił się ale gdy trafił na zużyte uzębienie koła zamachowego wył głośno, od czasu do czasu ale bardzo rzadko zdarzało się, że po przekręceniu kluczyka było słychać tylko działanie elektromagnesu na rozruszniku.
Po wymianie rozrusznika przez około 2,5 miesiąca wszystko działało poprawnie. Niestety powrócił problem elektromagnesu. Problem pojawia się często czasami kilkanaście prób pozwala dopiero uruchomić silnik.
Chcę sam poradzić sobie z tym problemem a nie oddawać do warsztatu. Wiem gdzie szukać winowajcy lecz potrzebuję do tego jeszcze kilku informacji.
Przyczyną mojego problemu jest spadek przepływu prądu "na trasie" akumulator - cienki przewód na rozruszniku :) Myślę tak po prowadzonej próbie - jestem pod samochodem, druga osobą próbuje uruchomić silnik, przekręca kluczyk i gdy nic się nie dzieje nadal kluczyk pozostaje w pozycji startu. Wtedy ja dodatkowo podłączam pod cienki przewód na rozruszniku + z zacisku na alternatorze. Rozrusznik włącza się i uruchamia silnik. Próba powtórzona w ten sam sposób kilkakrotnie.
Przy startowaniu "na krótko" problem się powtarza, więc stacyjka powinna być w porządku? Czy brązowy przewód w jednej z kostek stacyjki to dokładnie ten sam co na rozruszniku? Nie ma po drodze żadnych przekaźników? Oprócz tego przewodu w tej samej kostce są: czerwony (cały czas pod napięciem) i pomarańczowy (napięcie po przekręceniu kluczyka w pozycję I).


Góra
 Profil  
 

 
 Post #691893 Wysłany: 21 Wrz 2013, 11:40; 
 Temat postu: Re: Rozrusznik nie zawsze kręci, stary i nowy też.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Z tego co czytałem na forum, jeśli chodzi o problem że prąd nie dochodzi do rozrusznika tkwi najczęściej w grubych kablach już przy samym rozruszniku (plus lub masa). Z kolei objawem tego było by raczej zawieszanie się rozrusznika, kręcił by ledwo ledwo, po dłuższym postoju auto nie odpalało by w ogóle, objaw przypominałby rozłądowany akumulator. U mnie z kolei taki objaw spowodowany był zuzytymi tulejami rozrusznika, przez co wirnik tarł o obudowę rozrusznika.

Mimo wszystko sprawdź właśnie te najgrubsze kable przy rozruszniku, odkręć je, oczyść konektory, podłącz spowrotem. Drugą rzeczą jaką możesz sprawdzić to własnie stan uzębienia na bendiksie i kole wieńcowym, może jest mocno wybrakowane lub zniekształcone i wpływa to negatywnie na pracę rozrusznika.

Podsumowywując to wszystko, wielu forumowiczów zaleca wymiane rozrusznika na ten z GP, jest mocniejszy i mniej podatny na takie pierdoły:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691991 Wysłany: 11 Paź 2013, 19:34; 
 Temat postu: Re: Rozrusznik nie zawsze kręci, stary i nowy też.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 18 Wrz 2013,
Posty: 3
Proponuję przeczytać przed udzieleniem odpowiedzi cały post. Pozdrawiam :)

[ Dodano: 11 Paź 2013 19: ]

Ej no... nikt nie wie?? :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #694894 Wysłany: 12 Paź 2013, 19:33; 
 Temat postu: Re: Rozrusznik nie zawsze kręci, stary i nowy też.
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Ja miałem podobnie w rozruszniku ale T25A :D U mnie winowajcą były styki elektromgnesu przy rozruszniku, rozebrałem, przeczyściłem, zaczęło działać. W tym przypadku problem był w tym że albo pierścień nie stykał 2 styków bo był brudny lub się zawieszał po drodze zanim je zwarł (nie wiem bo przeczyściłem i to i to).

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO