|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maciekgreg |
#692279 Wysłany:
23 Wrz 2013, 18:14; Temat postu: problem z obrotami na zimnym silniku |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Radom Rejestracja: 28 Lut 2011, Posty: 60
|
Witam zaczęło się od wymiany przepustnicy na tą z silnika 1.6 (większa średnica) teraz po uruchomieniu silnika obroty momentalnie idą do 2k(tylko na zimnym silniku) stoją tam równo przez chwile(ok 30s.) po czym spadają do 750-800 i równo się otrzymują, nie ma żadnego falowania, trochę mnie to niepokoi bo idzie zima, gęstszy olej i żeby nic nie przytrzeć.... po wymianie zauważyłem jeszcze jedna zmianę mniej uciążliwą, podczas energicznego przyspieszania na niższych biegach do 3,5k obr. jest jakby zdławiony a powyżej 3.5k czuć wyraźnie ze "lepiej ciągnie", drugi temat jako ciekawostka ale w pierwszym bardzo zależny mi na Waszej opinii... pozdrawiam 
_________________ P1 98r. 1.2 16V, kiedyś 86KM, Pb/ "Jajo smoka" =]
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Piechuxt |
#695808 Wysłany:
17 Paź 2013, 11:46; Temat postu: Re: problem z obrotami na zimnym silniku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Objawy większej przepustnicy. Fakt, troche długo masz te obroty tak wysoko. A co do przyśpieszania-silnik się dusi zbyt dużą ilością powietrza, której fabryczna mapa nie ogarnia. Jeżeli jest u Ciebie listwa z powrotem tak jak w 8V, to widziałem, że chłopaki kręcili lekko śrubką regulatora żeby lekko podnieść ciśnienie na listwie i coś to tam dawało. Aaaaa i jeszcze w temacie obrotów-robiłeś adaptacje krokowca po wymianie przepustnicy? Bo możliwe, że ECU otwiera go dalej na podstawie starych danych, efekt jak podany. A po jakimś czasie komp stara się złapać zadane przez sterownik obroty i zaczyna regulować krokowca....mniejsza, że na ,,ssaniu" zawsze obroty są wyższe. No ale-adaptacja mogła by choć troche obniżyć te obroty po starcie.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
maciekgreg |
#695857 Wysłany:
27 Paź 2013, 21:29; Temat postu: Re: problem z obrotami na zimnym silniku |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Radom Rejestracja: 28 Lut 2011, Posty: 60
|
odnosnie adaptacji po wymianie.. bezposrednio po tym nie robilem, pozniej uklad nie raz rozgrzal sie do wlaczenia wentylatora ale czy to tez zalicza sie do adaptacji? jesli chodzi o listwe to musze poszukac... z tego co juz widzialem to z przeciwnej strony od przepustnicy jest jakis element do ktorego podlaczono przewody ale nie mam pojecia jak sie zwie.. regulacji zadnej tez chyba tam nie bylo...
[ Dodano: 27 Paź 2013 21:29 ]
po wymianie oleju i filtrow wrocilo do normy.... nie wnikam jakim sposobem, najwazniejsze ze ok jest juz ;p
_________________ P1 98r. 1.2 16V, kiedyś 86KM, Pb/ "Jajo smoka" =]
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|