|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
STax |
#288356 Wysłany:
15 Wrz 2009, 09:46; Temat postu: 1.1 16v |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Zainspirował mnie kolega, który do swojego 1.1 przyczepił znaczek 16V
Standardową (w pewnym sensie) metodą tuningu silnika 1.1 jest założenie góry (głowicy, komputera itd) od 1.2 75. Zacząłem się zastanawiać, czy nie dało by się założyć góry od 1.2 16v? (Robić tego nie zamierzam, ale może komuś się przyda).
Pierwsze co widzę to różnica w średnicy cylindra/tłoka. Dla 1.1 jest to 70,0mm a dla wszystkich 1.2 70,8 (ale jednak głowica 75 pasuje do 1.1 więc tu problemu raczej nie ma).
Skok tłoka - dla 1.1 72mm dla 1.2 (wszystkich) 78,9mm (ale analogicznie jak poprzednio, skoro 75 pasuje to to też nie problem).
Większy problem to pojemność komory spalania w głowicy. Dla silników 8v (tak 1.1 jak i 1.2) wynosi ona 23,41cm3 natomiast dla 16v jest to tylko 12,28cm3
Tu widzę poważny problem, bo założenie takiej głowicy zwiększyło by stopień sprężania w stosunku dla seryjnego w 1.1 9,6/1(z drugiej strony mniejszy skok tłoka dałby niższe sprężanie niż 10,2/1 seryjne dla 16v?).
Głowicy 16v nie oglądałem z bliska, więc nie wiem czy otwory itd pasują, ale zakładam że powinny, bo blok silnika jest ten sam...
Oczywiście do tego trzeba założyć komputer od 16v (+ pewnie go wystroić do mniejszej pojemności?), wtryski + kolektor dolotowy (przeróbka na wielopunkt), pompę paliwa itd itp.
I teraz pytanie - czy ktoś wie, czy taka przeróbka jest realna i czy efekt byłby lepszy niż przy zastosowaniu góry od 75? No i dlaczego nie słychać, zeby ktoś takie coś zrobił?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
Ostatnio edytowany przez STax 15 Wrz 2009, 11:38, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#288358 Wysłany:
15 Wrz 2009, 09:48; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
STax |
#288360 Wysłany:
15 Wrz 2009, 09:57; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Thomas: jak zwykle dajesz radę nie mającą najmniejszego związku z tematem Przeczytaj co napisałem. [ Dodano: 15 Wrz 2009 08:51 ]STax napisał(a): Robić tego nie zamierzam, ale może komuś się przyda Żebyś nie musiał szukać o co mi chodzi [ Dodano: 15 Wrz 2009 08:57 ]Thomas napisał(a): wg mnie bezsens robić z tak małego silniczka nie wiadomo co ... wyścigówka jakaś czy jak
Tak BTW - taki silnik warto tuningować np wtedy gdy kto, tak jak kolega Góral_ ściga się w KJS i chce się poprawić miejsce w swojej klasie pojemności
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#288560 Wysłany:
15 Wrz 2009, 20:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
STax napisał(a): Większy problem to pojemność komory spalania w głowicy. Pamiętaj że do obliczania stopnia sprężania bierzesz objętość komory w głowicy + to co zostaje nad tłokiem poniżej głowicy w GMP, inaczej różnice byłyby rzędu 2:1. Ale faktycznie, ktoś napisał że tłoki 16v wrzucone do 8v odprężają = założenie dekla 16v na tłoki 8v może podnieść stopień sprężania do poziomu turbodiesla STax napisał(a): z drugiej strony mniejszy skok tłoka dałby niższe sprężanie niż 10,2/ I tu się możesz mylić. Te 3,5mm różnicy skoku pewnie jest zniwelowane wyższymi tłokami albo dłuższymi korbowodami jeśli blok jest wspólny. STax napisał(a): Oczywiście do tego trzeba założyć komputer od 16v (+ pewnie go wystroić do mniejszej pojemności?), wtryski + kolektor dolotowy (przeróbka na wielopunkt),
Dałoby się wystroić na monowtrysku.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#288662 Wysłany:
16 Wrz 2009, 07:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
misieq79 napisał(a): Dałoby się wystroić na monowtrysku. Hmm, no może, ale jakby się w to bawić, to chyba lepiej już w mpi iść misieq79 napisał(a): I tu się możesz mylić. Te 3,5mm różnicy skoku pewnie jest zniwelowane wyższymi tłokami albo dłuższymi korbowodami jeśli blok jest wspólny.
Tłoki 16v są chyba takie same jak w 8v, bo pojemność skokowa jest ta sama. Chyba, że pojemność głowicy jest mniejsza właśnie przez inną wysokość tłoków?
Zresztą w sumie można by i tłoki przełożyć (chociaż wtedy to juz chyba bardziej opłacalne stało by się faktycznie przełożenie całego 1.2 16v )
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#289429 Wysłany:
17 Wrz 2009, 22:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
STax napisał(a): Chyba, że pojemność głowicy jest mniejsza właśnie przez inną wysokość tłoków?
Sam sobie porównaj - 12 cm3 i 23 cm3. Gdyby w obu przypadkach tłok dochodził "pod korek" to miałbyś przy pojemności cylindra 310cm3 sprężanie odpowiednio 25:1 (!) i 14,4:1.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#292969 Wysłany:
27 Wrz 2009, 13:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Na Seicento.pl jest więcej info o 1,1 16V, da się to zrobić a jak ktoś mówi że nie warto to jest miękka buła Generalnie taki setup to masakryczna wiertara więc jak ktoś lubi wysoko kręcące się NA to super sprawa.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#293025 Wysłany:
27 Wrz 2009, 16:24; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#293054 Wysłany:
27 Wrz 2009, 19:32; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ZoLtaR |
#293058 Wysłany:
27 Wrz 2009, 19:45; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
bez problemu do zrobienia dobre jak ktos ma klase do 1150ccm na przyklad.
_________________ Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#293062 Wysłany:
27 Wrz 2009, 19:49; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
STax |
#293080 Wysłany:
27 Wrz 2009, 20:25; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
ZoLtaR |
#293141 Wysłany:
27 Wrz 2009, 21:37; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
Thomas napisał(a): ZoLtaR napisał(a): bez problemu do zrobienia Smile dobre jak ktos ma klase do 1150ccm na przyklad. akurat ten silnik ma pojemność dokładnie 1108ccm
czytanie ze zrozumieniem się kłania
jop jak w morde strzelił ma 1108
_________________ Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
|
|
Góra |
|
|
Leble99 |
#313734 Wysłany:
02 Gru 2009, 21:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: L3BL3
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 453
|
|
Góra |
|
|
Mareksc |
#702470 Wysłany:
26 Lis 2013, 16:43; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Cze 2012, Posty: 18
|
Da się da się bez problemu do tego można jeszcze turbo wiem wiem po co skoro jest 1.2 1.4 tjet, a to właśnie dlatego żeby zrobić coś innego na seryjnych gratach dostępnych tanio a oto mój przykład 1.1 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=aHN8bl-RU9k
|
|
Góra |
|
|
Edimixer |
#704381 Wysłany:
08 Gru 2013, 22:18; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 1308 Pomógł: 32
|
Ile zyskałbym km po zmianie zaworów, wtrysku na wielopunktowy (oczywiście kompa) i ewentualnie filtra powietrza na ten z 1.2?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#704406 Wysłany:
08 Gru 2013, 23:48; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Milion. Nikt Ci chyba dokładnie tego nie powie, bo każdy silnik jest inny, ma inną moc w serii, można inaczej założyć głowicę (tzn. mniej lub bardziej splanować itp) i tak dalej i tak dalej. Zmiana filtra na ten z 1.2 nic nie da, bo jest praktycznie taki sam. Więcej da zmiana przepustnicy... Teoretycznie można by po takich zmianach optymistycznie liczyć, że będzie coś między 1.2 60 a 1.2 75 imho.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Edimixer |
#704415 Wysłany:
09 Gru 2013, 00:06; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 1308 Pomógł: 32
|
U Ciebie jest 82 km o ile się nie mylę, czyli powinno być jeszcze więcej gdyby "dodać" 8 zaworów. Dużo czasu i pieniędzy by to pochłonęło? Pytam, bo na wiosnę planuję zmianę rozrządu i montaż wspomagania z 1.6.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#704416 Wysłany:
09 Gru 2013, 00:09; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Edimixer napisał(a): U Ciebie jest 82 km o ile się nie mylę, czyli powinno być jeszcze więcej gdyby "dodać" 8 zaworów. Taa, tylko u mnie jest jednak "trochę" więcej części wymienionych. Sama liczba zaworów nie daje sama z siebie mocy. W mk I 1.2 16v ma 86KM i 113Nm, w mk II już tylko 80KM i 114Nm, podczas gdy 1.2 75 ma 73KM i 106Nm czyli niewiele mniej, a przebieg momentu chyba nawet lepszy. Koszt moich modów gdzieś w granicach 500-600zł się zamknął.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Edimixer |
#704419 Wysłany:
09 Gru 2013, 00:16; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 1308 Pomógł: 32
|
Interesuje mnie to co Ty masz, tylko z 16 zaworami.
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#704428 Wysłany:
09 Gru 2013, 00:56; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Edimixer, nie zrobisz tego jak stax, bo inne kolektory trzeba kombinować, inna przepustnica...inne wyniki
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
Edimixer |
#704433 Wysłany:
09 Gru 2013, 01:28; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 1308 Pomógł: 32
|
Tzn. Chcę zmienić te same części co STax. Wiem, że identycznie nie zrobię. Pytam, bo elektryka przestaje mi wystarczać, a przy okazji wymiany rozrządu i uszczelki zaworów, można o tym pomyśleć.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#704526 Wysłany:
09 Gru 2013, 18:24; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Edimixer napisał(a): elektryka przestaje mi wystarczać Jaka elektryka? IMHO 16v to trochę ślepa uliczka, jeśli chodzi o dalsze mody. Łatwiej można coś wykrzesać z 8v. Można kombinować z głowicami od GP 1.2 8v, większymi przepustnicami itp itd, a do 16V mało co pasuje bez przeróbek.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Mareksc |
#704611 Wysłany:
10 Gru 2013, 00:34; Temat postu: Re: 1.1 16v |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Cze 2012, Posty: 18
|
pasuje przepustnica z 1.6 16v, głowica z p1 ma zaletę bo po dwie sprężynki na zawór można użyć ssącego z 1.4 t-jeta, ja trochę modziłem głowice, czyli kanał ssące wydechowe powiększone do uszczelki. Mam głowice z p1 tam wsadziłem nowe sprężynki zaworowe z p2, wałki z p1 seryjne, przepustnice mam z alfy boxera 1.6 gdyż tak krokowiec i czyjnik położenia przepustnicy jak we fiacie jest zamach 3,4 kg, sprzęgło 200mm
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|