|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
octawia.777 |
#704173 Wysłany:
07 Gru 2013, 19:56; Temat postu: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Film |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
Witam na wstępie chciał bym przywitać wszystkich znawców, fachowców, modelatorów forum jak i użytkowników włoskiej motoryzacji. Posiadam Fiata Punto 1.8 16V HGT z 2001r. Problem pojawił się po ponad 7 miesięcznej eksploatacji. Samochód do tych czas dobrze jeździł i nie sprawiał problemu. Pewnego dnia wracałem normalnie z pracy aż, nagle silniki zaczął głośno pracować dymić... Moim zdanie hałas/dźwięk wydobywa się z okolicy pierwszego cylindra czyli ostatni cylinder od osłony rozrządu. Zauważyłem tez czego wcześniej nie było to, że olej wydobywa się z okolicy kolektora wydechowego właśnie przy pierwszym cylindrze, dość mocno cieknie. Samochód odpala chodzi na wolnych i wyższych obrotach, ale przy odpalaniu na początku nie zawsze zaskakuje na wszystkie cylindry po 1s już chodzi na wszystkich (pewnie nadmiar tego oleju jest w komorze spalania) tylko dlaczego?. Pomóżcie doradzie, proszę, która część silnika mogła paść? wariator? panewka? głowica? wałek? ... poniżej wklejam link do zamieszczonego filmiku z paca silnika. We wtorek pojadę do warsztatu, ale do tego czasu osiwieje zanim się czegoś nie dowiem http://www.youtube.com/watch?v=tfX-fYQ1 ... e=youtu.be
|
|
Góra |
|
 |
|
|
PawełG |
#704183 Wysłany:
07 Gru 2013, 20:20; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Albo uszczelka pod głowicą mocno poleciała, tak że aż wywala olej z kanału smarowania na zewnątrz albo pierścienie, to tak na pierwszy rzut oka/ucha. Stuka u ciebie czwarty cylinder, cylindry liczy się zaczynając od rozrządu-tam jest pierwszy. Przed wszelakimi działaniami polecałbym zdjąć pokrywę zaworów, zobaczyć czy wszystko ok, zakręcić ręcznie (kluczem) silnikiem i zobaczyć czy rozrząd działa ok.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
octawia.777 |
#704188 Wysłany:
08 Gru 2013, 21:24; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
Nie jestem mechanikiem, ale coś tam kumam jak widać po oznaczeniach cylindrach nie do końca wszystko  , dodam, że płyn nie ubywa, nie grzeje się, kontrolka od oleju nie świeci. Istnieje szansa na wytarty wałek rozrządu? czyli albo szklanka, albo głowica i uszelka głowicy? [ Dodano: 08 Gru 2013, 20:24 ]Czy jeszcze jakaś osoba się wypowie na ten temat?
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#704399 Wysłany:
08 Gru 2013, 23:34; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
octawia.777 napisał(a): Nie jestem mechanikiem, ale coś tam kumam Czy jeszcze jakaś osoba się wypowie na ten temat? Też nie jestem mechanikiem, ale odgłos pracy silnika na filmiku kojarzy mi się z panewkami 
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
jackyskom |
#704413 Wysłany:
09 Gru 2013, 00:12; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013, Posty: 55 Pomógł: 1
|
Zacznij od porzadnego wymycia i wytarcia silnika.Moze wtedy znajdziesz wlasciwy trop.Jesli nie zlokalizujesz skad leje to demontaz.Powodzenia. [ Dodano: 09 Gru 2013 00: ]A co do tego klekotania.... BogdanK napisał(a): odgłos pracy silnika na filmiku kojarzy mi się z panewkami  Zgadzam sie z Kolega.Tez stawiam na panewki.
_________________ Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana
|
|
Góra |
|
 |
octawia.777 |
#704535 Wysłany:
09 Gru 2013, 19:23; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
dzięki za odp, wydaje mi się, że z uszczelki spod głowict, albo z samego kolektora wydechowegi
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#704540 Wysłany:
09 Gru 2013, 19:51; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
BogdanK napisał(a): octawia.777 napisał(a): Nie jestem mechanikiem, ale coś tam kumam Czy jeszcze jakaś osoba się wypowie na ten temat? Też nie jestem mechanikiem, ale odgłos pracy silnika na filmiku kojarzy mi się z panewkami  też po tym dzwięku sugerował bym panewki ALE !!! skoro mówisz że kontrolka ciśnienia oleju nie świeci to znaczy że to nie one a z głowicą te stuki mają raczej mało wspólnego za głośno napier....a
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
buczek21 |
#704559 Wysłany:
09 Gru 2013, 21:08; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 11 Lis 2008, Posty: 123 Pomógł: 4
|
Kilka moich pomysłów.. -klekot jak strzelony wariator  dla nie pierwsze co się rzuciło na ucho. -ten dym albo jak już ktoś pisał uszczelka pod głowicą,wypalona uszczelka kolektora,albo sam kolektor pęknięty. Najszybciej jak to wsadź łapę na zimnym silniku i poprostu zobacz skąd ucieka..jak widzę to olejem też pluje także ręką wymacasz skąd tak wali. Uszczelkę mogło wypalić między kanałami gdzie płynie ciecz chłodząca.Tak że cieczy nie ubywa, na biało nie dymi,a i tak ciśnienie spieprza bokiem.Jak chcesz się upewnić zrób pomiar ciśnienia sprężania..Jak na wszystkich będziesz miał po równo a na 4 spadek..To ściągaj czapkę..i wymień przy okazji wariator.
|
|
Góra |
|
 |
octawia.777 |
#704764 Wysłany:
10 Gru 2013, 23:05; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
Sprawa wygląda tak byłem u 2 mechaników, jeden powiedział, że silnik do wymiany,drugi, że wałki wraz z wariatorem usiadły, ale to nie tłumaczy w żadnym stopniu moich objawów. *Jak chcesz coś zrobić pożadnie zrób to sam. Olej ubywa w niesamowitej ilości pali tyle oleju, że w samochodzie jest aż siwo  . Nie skłamał bym jak bym powiedział 10km 1l oleju. Samochód odpala normalnie. Kontrolka oleju się nie pali, błędu żadnego nie ma. płyn chłodzący czysty, bez gazów, auto równo trzyma temperaturę, olej przy kolektorze wydechowym nie tyle że wycieka, ale tryska, widzę jak po prze gazowaniu jest wszystko oblane. Moje pytanie co powoduje tak ogromny ubytek oleju, jaka część jest za to odpowiedzialna?
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#704769 Wysłany:
10 Gru 2013, 23:14; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
octawia.777 napisał(a): Olej ubywa w niesamowitej ilości pali tyle oleju, że w samochodzie jest aż siwo  . Nie skłamał bym jak bym powiedział 10km 1l oleju. Samochód odpala normalnie. Kontrolka oleju się nie paliO to mógł "zadbać" poprzedni właściciel auta (może coś z nią pokombinował przed sprzedażą samochodu).
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
octawia.777 |
#704771 Wysłany:
10 Gru 2013, 23:21; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
nawet jeśli, nie odpowiada to na moje pytanie. Wiem, że nic nie kombinował, ja jeździłem tym autem i byłem wstanie stwierdzić, że jak na 1000km ubyło 0,5l to to naprawdę wszystko było.
|
|
Góra |
|
 |
buczek21 |
#704859 Wysłany:
11 Gru 2013, 14:27; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 11 Lis 2008, Posty: 123 Pomógł: 4
|
Jak wpieprza olej to wyjścia są dwa: -pierścienie, albo -uszczelniacze zaworowe, jedno i drugie do stwierdzenia tylko po rozebraniu silnika,a bardziej scignięciu głowicy.
|
|
Góra |
|
 |
octawia.777 |
#704945 Wysłany:
11 Gru 2013, 22:41; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
jeszcze jedno pytanie jak odkece korek wlewu oleju to mocno dmucha i tryska olejem. ma to coś wspólnego z całością?
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#704967 Wysłany:
12 Gru 2013, 00:09; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
octawia.777 napisał(a): jeszcze jedno pytanie jak odkece korek wlewu oleju to mocno dmucha i tryska olejem. ma to coś wspólnego z całością? takie żeczy dzieją sie wtedy gdy silnik ma przedmuch na cylindrze (czytaj pęknięte pierścienie ,pęknięta tuleja,zużyty silnik,pęknięty tłok , brak części tłoka) ale to zależy jak mocno dmucha i pyrska olejem  bo np. polonezy wywalały litrami olej w takiej sytuacji a serwis mówił że zużycie silnika jest w normie  taka anegdota z autopsji 
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
octawia.777 |
#705046 Wysłany:
12 Gru 2013, 11:16; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013, Posty: 7
|
Byłem u kolejnego pseudo fachowca i, olej który tryska wydobywa się centralnie z kolektora wydechowego nie spod uszczelki tyko z wydechu na 4 cylindrze, mechanik twierdzi, że głowica, zawory uległy awarii i dlatego jest hałas, ale nie gwarantuje, rozbierze okaże się, że pierścienie i mam rozebrany silnik szczególnie, że za 1200zł mogę kupić sprawny silnik. Co robić?
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#705071 Wysłany:
12 Gru 2013, 14:15; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Myślę, że bardziej opłaca się wymiana silnika na sprawny (używany), niż remont obecnego.
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
HaGieT |
#705083 Wysłany:
12 Gru 2013, 16:52; Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 22 Maj 2013, Posty: 47
|
znajdź sprawny silnik do HGT w DOBRYM stanie... kupi drugi i będzie musiał zapewne też kilka rzeczy robić. Swój to swój, wiadomo przynajmniej na czym siedzi
_________________ Fiat Punto 1.8 HGT 2002r.
Pomiar 0-100 km/h | czas 1/4 mili | v-max
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|