|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 01:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lennyx |
#71826 Wysłany:
13 Gru 2007, 09:39; Temat postu: Zwiększone obroty rankiem - kończące się servo? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Wrz 2007, Posty: 22
|
Witam
Mam taki oto problem, rano jak wsiadam do kropka i naciskam pedał hamulca bez zapalenia silnika, jest strasznie twardy, praktycznie nie ma skoku, dawniej dopiero za 2 lub 3 naciśnięciem robił się twardy. Jest tak tylko rano, po nocy. Po zapaleniu silnika, są zwiększone obroty na ssaniu, tak około 2000-2100, po czym spadają do 1400-1500 i tak pozostają przez chwilę dopóki go nie przegazuje i sie nie zagrzeje. Potem jest OK, około 850-900.
Jeszcze jeden objaw jak go zapale świeżo rano to przy tych zwiększonych obrotach jak naciśnę kilka razy pedał hamulca to widzę jak mi sie zwiększają obroty w takt naciśnieć tak o 100-200 obr. Jak pochodzi tak z minutę to pomimo naciśnieć hamulca już takich objawów nie ma, obroty się nie zwiększają.
Co to może być jak uważacie? Kończące sie serwo lub jakaś nieszczelność na wężu od podciśnienia, podkreślam że jest tak tylko rano na zimnym silniku.
Proszę o rady.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Patryk80 |
#71847 Wysłany:
13 Gru 2007, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
juz to gdzies bylo ... jak naciskasz pedal hamulca zmienia sie sklad mieszanki i obroty wzrastaja . CHodzi o podcisnienie w ukladzie dolotowym . A jesli chodzi o twardy pedal - moze czas zmienic plyn hamulcowy ...
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
 |
lennyx |
#71862 Wysłany:
13 Gru 2007, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Wrz 2007, Posty: 22
|
Patryk80 napisał(a): juz to gdzies bylo ... jak naciskasz pedal hamulca zmienia sie sklad mieszanki i obroty wzrastaja . CHodzi o podcisnienie w ukladzie dolotowym . A jesli chodzi o twardy pedal - moze czas zmienic plyn hamulcowy ...
W sumie nie zmieniałem płynu hamulcowego ze 2, 3 lata, muszę go wymienić.
Ale to ma jakieś znaczenie do twardości pedału rankiem?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#71915 Wysłany:
13 Gru 2007, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Przy wejściu przewodu podciśnienia do serwa jest coś, co może być zaworkiem zwrotnym. Może on przepuszcza powietrze spowrotem do przepustnicy i zakłóca skład mieszanki.
Wymontuj przewód i obejrzyj.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lutek |
#71958 Wysłany:
13 Gru 2007, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
to ze po jakims czasie masz wode w plynie hamulcowym a woda ma najwieksza objetosc przy temp 4stopni wiec masz ciut wiecej plynu tak na oko
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#71962 Wysłany:
13 Gru 2007, 21:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ma twardy pedał, bo nie ma w serwie podciśnienia. Powietrze weszło na skutek jakiejś nieszczelności.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
lennyx |
#72143 Wysłany:
14 Gru 2007, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Wrz 2007, Posty: 22
|
Tezet1956 napisał(a): Przy wejściu przewodu podciśnienia do serwa jest coś, co może być zaworkiem zwrotnym. Może on przepuszcza powietrze spowrotem do przepustnicy i zakłóca skład mieszanki.
Wymontuj przewód i obejrzyj. A czy ten zaworek zwrotny można jakoś wymienić, czy trzeba wymienić całe servo (pompę hamulcową)? [ Dodano: 14 Gru 2007 14:02 ]Tezet1956 napisał(a): Ma twardy pedał, bo nie ma w serwie podciśnienia. Powietrze weszło na skutek jakiejś nieszczelności.
No przypomniałem sobie że ściągany był kolektor ssący, bo miałem niedawno ściąganą głowicę. Czy to mogło mieć wpływ na to że coś się przestawiło? Na kolektorze ssącym obok czujnika temp wody, jest wyjście na podciśnienie do serwa, taki grubszy przewód, ale tez jest na kolektorze odgałęzienie metalowe, z którego właśnie biegnie przewód do serwa (ten grubszy), a drugi taki cieniutki biegnie pod tą plastikową puszkę tam gdzie jest podłączona sonda lambda, do czego jest ten cienki wężyk?
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#72232 Wysłany:
14 Gru 2007, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
lennyx napisał(a): drugi taki cieniutki biegnie pod tą plastikową puszkę tam gdzie jest podłączona sonda lambda, do czego jest ten cienki wężyk? To jest wężyk do czujnika ciśnienia rzeczywistego. Ten czujnik informuje komputer o podciśnieniu w kolektorze ssącym. ężyk tez powinien być szczelny i nie pęknięty.
Ten drugi grubszy wchodzi do serwa przez grube kolanko. To kolanko jest wciśnięte przez gumową uszczelkę do serwa. Wydaje mi się, że w tym kolanku może być jakiś zaworek zwrotny. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu serwa, ale jak musialem wyciągnąć to kolanko to do środka serwa zostało zassane powietrze, czyli coś w tym miejscu trzymało to powietrze, bo w tym czasie w kolektorze podciśnienia nie było.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
lennyx |
#72977 Wysłany:
18 Gru 2007, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Wrz 2007, Posty: 22
|
Tezet1956 napisał(a): lennyx napisał(a): Ten drugi grubszy wchodzi do serwa przez grube kolanko. To kolanko jest wciśnięte przez gumową uszczelkę do serwa. Wydaje mi się, że w tym kolanku może być jakiś zaworek zwrotny. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu serwa, ale jak musialem wyciągnąć to kolanko to do środka serwa zostało zassane powietrze, czyli coś w tym miejscu trzymało to powietrze, bo w tym czasie w kolektorze podciśnienia nie było.
To widzę ze rozbierałeś kiedyś serwo, czyli mam przypuszczać że też miałeś problem z podciśnieniem w serwie i zmieniałeś to kolanko, czy to kolanko można kupić osobno i jakoś wymienić, czy w ogóle należy upatrywać problemu w tym kolanku i na co należy zwrócić uwagę przy wymianie.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#72986 Wysłany:
18 Gru 2007, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Demontowałem silnik i musiałem odłączyć ten przewód od serwa. Właśnie wyciągając go usłyszłem zasysane powietrze do wnetrza serwa, czyli ten przewód trzymał pociśnienie. Nic więcej nie mogę powiedzieć, bo nie wiem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|