|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kox |
#555029 Wysłany:
03 Mar 2012, 18:04; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
olej jak olej, jeśli spełnia specyfikacje dla silnika to nawet może się Biedronka-Oil nazywać. Co do jakości wykonania filtrów filtrona się nie wypowiadam Filtr oleju pewnie do 1.2 kosztuje 18zł? A Mann lub Bosch koło 25?
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
|
|
piasek_71 |
#555041 Wysłany:
03 Mar 2012, 18:31; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna Rejestracja: 06 Gru 2010, Posty: 567 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#555152 Wysłany:
03 Mar 2012, 22:33; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
kox napisał(a): A Mann lub Bosch koło 25 Co jak co , ale tutaj za markę się płaci, bo filtr sam w sobie- kosmicznej technologi nie zawiera Kilkanaście Filtronów już zużyłem i nigdy problemów nie było.
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
piasek_71 |
#556133 Wysłany:
06 Mar 2012, 17:08; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna Rejestracja: 06 Gru 2010, Posty: 567 Pomógł: 3
|
No więc olej wymieniony na Castrola Edge pozwolili mi stać przy autku w czasie wymiany
_________________ GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...
|
|
Góra |
|
|
yacek _b |
#556406 Wysłany:
07 Mar 2012, 08:32; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
yacub |
#560330 Wysłany:
17 Mar 2012, 19:18; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 107
|
hehe u mnie po 1,5 roku od nowosci nastał czas na pierwszą wymiane oleju przebieg 8k koszt oleju 103 zł za 3 litry selenia K 5W40 PE, koszt wymiany 32 zł a filtr oleju kupiłem WF Sędziszów za 19 zł. Filtr powietrza Filtron 28 zł - filtra kabinowego jeszcze nie wymieniłęm
_________________ GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS
|
|
Góra |
|
|
yacek _b |
#560338 Wysłany:
17 Mar 2012, 19:56; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
yacub napisał(a): koszt oleju 103 zł za 3 litry selenia K 5W40 PE pierońsko tanio dostałeś olej , literek za 34 zeta KPE nawet na allegro za tę cenę to rzadkość
_________________ Punto Evo Estiva Blue&Me (był ) Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest )
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#720678 Wysłany:
10 Mar 2014, 23:22; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Witam, a ja od kilku tygodni mam Grande Punto 1.4 8v (2008r, 53tyś km). Poprzedni właściciel nie do końca wie jaki olej mu wlali na przeglądzie. Po dacie filtra (13 06) widzę, że nie kłamał raczej z tym, że olej wymieniał w sierpniu 2013, a i od tego czasu przejechane było kilka tyś km, więc na razie jeszcze chyba wymieniać oleju nie ma sensu. Niestety chciałbym go trochę dolać... no i co tu teraz zrobić? jakiego dolać? dolać czy jednak wymienić?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#720685 Wysłany:
10 Mar 2014, 23:33; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
PrzemekN napisał(a): Niestety chciałbym go trochę dolać... no i co tu teraz zrobić? jakiego dolać? dolać czy jednak wymienić? Koszt niewielki a spokój bezcenny. Olej lej 5w40 , możesz również tak jak ja 0w40 (będzie miał lżej zimą). ps. Nie patrz na normę C3 bo to się ma nijak do naszego silnika. Proponuję zrobić wcześniej płukankę.
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
misiek292 |
#720742 Wysłany:
11 Mar 2014, 10:51; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 11 Maj 2012, Posty: 7
|
PrzemekN wątpię żeby przy takim przebiegu był inny olej niż syntetyk. Zmieniaj olej i filtry, będziesz mieć spokój. Teraz w selgrosie masz olej shell 5l za 102zł. Wystarczy ci go na 2 wymiany. Ja ostatnio w swoim aucie mam filtry sedziszów i nic się z nimi nie dzieje. Wszystko chodzi ok
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#720767 Wysłany:
11 Mar 2014, 15:35; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
Dowiedziałem się od właściciela, że jest wlany Elf 5W40. Nie wiem dokładnie jakie szczegółowe oznaczenie niemniej widzę, że w tych olejach Elf raczej nie ma klasy C3. Czy to naprawdę nie ma znaczenia? Czytałem, że to ogólnie klasa dla silników diesla z filtrem cząstek stałych - niemniej nie wiem czemu Fiat taki olej podaje w dokumentacji jako wymagany/zalecany. Jeśli nie ma to znaczenia, to póki w razie potrzeby doleję podobnego oleju, a potem wymienię na ten sam. Chyba, że macie jakieś złe doświadczenia z Elf i lepiej coś innego? [ Dodano: 11 Mar 2014 14:35 ]rufus295 napisał(a): PrzemekN napisał(a): Niestety chciałbym go trochę dolać... no i co tu teraz zrobić? jakiego dolać? dolać czy jednak wymienić? Koszt niewielki a spokój bezcenny. Olej lej 5w40 , możesz również tak jak ja 0w40 (będzie miał lżej zimą). ps. Nie patrz na normę C3 bo to się ma nijak do naszego silnika. Proponuję zrobić wcześniej płukankę. Po co to płukanie? niektórzy odradzają. Nigdy w żadnym aucie tego nie robiłem - więc pytam.
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#720772 Wysłany:
11 Mar 2014, 16:23; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
PrzemekN napisał(a): Po co to płukanie? niektórzy odradzają. Nigdy w żadnym aucie tego nie robiłem - więc pytam.
Usuwa nagar, wszelkie złogi z silnika. Nie wierz tym co nigdy tego nie robili. Ja zawsze to stosuje i silnik nie wybuch . Co do olejów, staraj się szukać olejów syntetycznych a nie HC-hydrokrakowanych. Masz Millersa, Amsoila, Motula, Fuscha, Neste, Liqui Moly i jeszcze parę innych, które raczej nie są podrabiane(póki co ) ps. Wejdź na OCP, tam jest temat odnośnie olei na kilkaset stron, mądrze mówią i potrafią doradzić
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#720774 Wysłany:
11 Mar 2014, 16:53; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
rufus295 napisał(a): PrzemekN napisał(a): Po co to płukanie? niektórzy odradzają. Nigdy w żadnym aucie tego nie robiłem - więc pytam.
Usuwa nagar, wszelkie złogi z silnika. Nie wierz tym co nigdy tego nie robili. Ja zawsze to stosuje i silnik nie wybuch . Co do olejów, staraj się szukać olejów syntetycznych a nie HC-hydrokrakowanych. Masz Millersa, Amsoila, Motula, Fuscha, Neste, Liqui Moly i jeszcze parę innych, które raczej nie są podrabiane(póki co ) ps. Wejdź na OCP, tam jest temat odnośnie olei na kilkaset stron, mądrze mówią i potrafią doradzić I co Ci to dało? To ze nie wybuchł? Ja nigdy nie stosowałem i też silnik nie wybuchł, był czyściutki w środku nawet przy przebiegu 180 000km (wtedy ostatni raz zaglądałem do środka przed sprzedażą), zużycie oleju praktycznie zerowe. Cała tajemnica polega na wymianie oleju co 10-15 tys km. Do silnika Multiair bym bał się coś takiego wlać - tam może aktywator wyzionąć ducha Tyle ode mnie w temacie olejów.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#720776 Wysłany:
11 Mar 2014, 17:34; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
ipIV napisał(a): I co Ci to dało? To ze nie wybuchł? Ja nigdy nie stosowałem i też silnik nie wybuchł, był czyściutki w środku nawet przy przebiegu 180 000km (wtedy ostatni raz zaglądałem do środka przed sprzedażą), zużycie oleju praktycznie zerowe. Cała tajemnica polega na wymianie oleju co 10-15 tys km. Hmm, no to można tak samo pogadać w temacie detalingu auta. Po co stosować glinke, cleaner, politure i dopiero na to wosk, jak Heniek zza płotu wosk z biedronki położy i tak samo się świeci Nie neguje że te silniki są proste i cudów nie wymagają, ale jeżeli mogę mieć coś lepszego za te same pieniądze, to nie kupie Selenii tylko Milersa. Odnośnie płukanek, słyszałeś żeby coś się stało po dobrej płukance w tym silniku, czy tylko tak sądzisz?
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#720798 Wysłany:
11 Mar 2014, 20:24; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
rufus295 napisał(a): Odnośnie płukanek, słyszałeś żeby coś się stało po dobrej płukance w tym silniku, czy tylko tak sądzisz? W MA wystarczy olej nie-C3 lub inny niż 5W40 zalać W instrukcji nawet tym straszą A tutaj nie wiadomo co wlewasz i jak to wpływa na właściwości smarne oleju podczas płukania. Gdyby nie wpływało negatywnie na wł oleju to by lali to do do każdego oleju Dużo bezpieczniej częściej olej zmienić, niż jakiegoś ludwika wlewać do oleju nawet na 5 min. W silniku w którym odpowiednio często olej się zmienia to nie ma żadnego syfu. No chyba że ktoś instrukcyjnie co 30 tys zmienia to wtedy jest efekt jakby ktoś czarną farbę do oleju dolał. rufus295 napisał(a): Hmm, no to można tak samo pogadać w temacie detalingu auta. Po co stosować glinke, cleaner, politure i dopiero na to wosk, jak Heniek zza płotu wosk z biedronki położy i tak samo się świeci Nie prawda ze się świeci tak samo i jest trwałe tak samo
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#720800 Wysłany:
11 Mar 2014, 20:30; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
ipIV napisał(a): Gdyby nie wpływało negatywnie na wł oleju to by lali to do do każdego oleju 90% płukanek wlewa się na 15% przed spuszczeniem oleju ipIV napisał(a): Dużo bezpieczniej częściej olej zmienić, niż jakiegoś ludwika wlewać do oleju nawet na 5 min. Ja zmieniam co 10k i stosuję płukankę+ dobry olej ipIV napisał(a): No chyba że ktoś instrukcyjnie co 30 tys zmienia to wtedy jest efekt jakby ktoś czarną farbę do oleju dolał. i wyobraź sobie że po płukance wylatuje właśnie smoła...
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#720811 Wysłany:
11 Mar 2014, 21:32; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
rufus295 napisał(a): dobry olej To czy jest dobry czy nie to użytkownik jest w stanie zauważyć co najwyżej zużycie oleju. Właściwości smarnych nie zobaczysz, nie odczujesz. Chyba ze eksploatujesz przez 200-300 tys km 2 takie same samochody to może jakas różnica w zuzyciu el. bedzie. rufus295 napisał(a): 90% płukanek wlewa się na 15% przed spuszczeniem oleju
Bo jakby przejechać z tym 1000 km to silnik zatarty Nigdy nie stosowałem i nie zamierzam stosować Zwykłe 1,2 czy 1,4 przeżyje wszystko - taka jest prawda
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#720822 Wysłany:
11 Mar 2014, 22:07; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
ipIV napisał(a): To czy jest dobry czy nie to użytkownik jest w stanie zauważyć co najwyżej zużycie oleju. Właściwości smarnych nie zobaczysz, nie odczujesz Są karty charakterystyki produktu i one co nieco mówią. A jeżeli nie ma znaczenia co lejemy to na 15w40 też silnika nie zajedziemy przez 300kkm... ipIV napisał(a): Bo jakby przejechać z tym 1000 km to silnik zatarty Zgadza się, ale na opakowaniu jest instrukcja obsługi. Płynu do naczyń nie pijemy, tylko myjemy nim naczynia-płukanki nie lejemy jako dodatek do paliwa.....
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#720825 Wysłany:
11 Mar 2014, 22:33; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
rufus295 napisał(a): PrzemekN napisał(a): Niestety chciałbym go trochę dolać... no i co tu teraz zrobić? jakiego dolać? dolać czy jednak wymienić? Koszt niewielki a spokój bezcenny. Olej lej 5w40 , możesz również tak jak ja 0w40 (będzie miał lżej zimą). ps. Nie patrz na normę C3 bo to się ma nijak do naszego silnika. Proponuję zrobić wcześniej płukankę. Co ciekawe teraz gdy przejrzałem swoją instrukcję - tam nic nie pisze o C3! jest mowa o A3 w silnikach benzynowych. Może w nowszych instrukcjach zaczęli pisać o C3?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#720856 Wysłany:
12 Mar 2014, 00:16; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
rufus295 napisał(a): Są karty charakterystyki produktu i one co nieco mówią. Weź kartę motula C3 5w40, seleni C3 5w40, castrola 5w40 c3, biedronka-oil 5w40 c3. Który jest dobry a który zły i na podstawie jakiego parametru wnioskujesz? PrzemekN napisał(a): A jeżeli nie ma znaczenia co lejemy to na 15w40 też silnika nie zajedziemy przez 300kkm... Tutaj będzie już widać różnicę z zużyciu Zajechać nie zajedziemy. Tzn no Multiair by 100km na takim nie przejechał ale to inna bajka rufus295 napisał(a): Zgadza się, ale na opakowaniu jest instrukcja obsługi. No i przez te 15 minut silnik przechodzi katusze. Zużycie plus XX XXXkm zapewne
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#720865 Wysłany:
12 Mar 2014, 08:14; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
ipIV napisał(a): i na podstawie jakiego parametru wnioskujesz? Pierwsze z brzegu-TBN, temp. płynięcia, pompowalność. baza olejowa... ipIV napisał(a): No i przez te 15 minut silnik przechodzi katusze. To tak jak ja u dentysty.. ipIV napisał(a): Zużycie plus XX XXXkm zapewne czy ja wiem..
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#721458 Wysłany:
16 Mar 2014, 20:46; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
rufus295 napisał(a): Pierwsze z brzegu-TBN, temp. płynięcia, pompowalność. baza olejowa... Ale konkrety Bo ciągle odpowiadasz a nic z tego w zasadzie nie wynika Jeśli ten parametr ma wartość <, =, > to olej jest "dobry" czy "zły" i dlaczego tak jest, na co wpływa dany parametr. Jeśli np. liczba zasadowa będzie większa od ...... to co się będzie dziać, jeśli mniejsza to co Bez tego jest to tzw. lanie wody.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#721461 Wysłany:
16 Mar 2014, 20:49; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
ipIV napisał(a): Jeśli ten parametr ma wartość <, =, > to olej jest "dobry" czy "zły" i dlaczego tak jest Bez tego jest to tzw. lanie wody. No jeżeli nie widzisz różnicy między bazą olejową mineralną i 100%PAO , to ja nie widzę różnicy pomiędzy Polonezem i Bentleyem. Zdolność do pracy w wyższych temperaturach, wolniejsze starzenie...A temperatura pompowalności dla olejów o tej samej klasie SAE też nic nie znaczy?
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#721473 Wysłany:
16 Mar 2014, 21:48; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Różnica jest ale nie można powiedzieć do jasnej niepodległej dobry/zły. Ja się pytam o granicę konkretną dobry/zły a nie że jeden jest ciut lepszy od drugiego. Złe to jest napięcie 500V dla żarówki na 230V. Natomiast nie można powiedzieć że jest złe napięcie 225V czy 240V dla tej samej zarówki, ponieważ dopuszczalny zakres napięcia dla sieci 230V wynosi +/-10% i żarówka musi być do tego dostosowana 225 Jest lepsze pod względem trwałości żarówki, ale gorsze pod względem emitowanego strumienia świetlnego i na odwrót Nie można powiedzieć o oleju spełniającym wymagania C3 że jest zły do silnika wymagającego takiego oleju. Inny niz C3 nie nadaje się do silnika np. multiair i jest do tego silnika zły. Ale Selenia C3 czy Lotos C3 tak samo dobrze się nadają do tego. Co najwyżej można stwierdzić że jeden pod jakimś względem jest nieco lepszy od drugiego a i tak nie ma to większego znaczenia. rufus295 napisał(a): to ja nie widzę różnicy pomiędzy Polonezem i Bentleyem Jedno i drugie przewiezie tyłek bez uszczerbku na zdrowiu dla tego tyłka Porównanie nie trafione.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
rufus295 |
#721477 Wysłany:
16 Mar 2014, 22:07; Temat postu: Re: Pierwsza wymiana oleju w GP |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
rufus295 napisał(a): ale jeżeli mogę mieć coś lepszego za te same pieniądze, to nie kupie Selenii tylko Milersa. ipIV napisał(a): Różnica jest ale nie można powiedzieć do jasnej niepodległej dobry/zły. No właśnie, czy powiedziałem że jest zły?. Lubię mądrze wydawać swoją kasę . ipIV napisał(a): Jedno i drugie przewiezie tyłek bez uszczerbku na zdrowiu dla tego tyłka Porównanie nie trafione. Chyba że trafi się jakaś nieprzewidziana przygoda, to może byś dostrzegł różnicę
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|