|
Obecny czas: 09 Maj 2025, 05:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lakikwap |
#722302 Wysłany:
22 Mar 2014, 21:15; Temat postu: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Witam Was. Nie mamy chyba takiego tematu a to chyba dość "łatwa" i częsta modyfikacja TB. Od jakiegoś czasu szukam fajnego dolotu iii niestety nie ma prostego wyboru.. tzn. teoretycznie jest fajny dolot BMC CDA, na który byłem zdecydowany ale naczytałem się na zagranicznych forach sporo negatywnych opinii. Więc szukam dalej czegoś sensownego. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenie i radę w co najlepiej pójść.. Podsumowując moim zdaniem są 4 najlepsze opcje. 1. BMC CDA; CARBON DYNAMIC AIRBOX - ACCDASP-44.  Plusy: -Wydaje się być to najlepsza opcja, -profi firma, -ładny i porządny wygląd, widać że to dolot z prawdziwego zdarzenia a nie goły stożek. -odizolowany od temp. zewnętrznej, -cichy, -ładny dolot zimnego powietrza od dołu, -bezpieczny na wpływ środowiska (deszcz,syf) Minusy: - jeden aczkolwiek dość mocny, na włoskich forach sporo go testowali i wszystkie testy wypadły źle, wyniki na hamowni marne, teoretycznie bardziej skonstruowany pod silniki wolnossące niż doładowane. Natomiast.. włosi są jacy są, oni chyba nie stroili auta po podłączeniu dolotu, w ogóle ich dyskusja jest dość lekko mówiąc "chaotyczna" 2. Dolot powietrza FORGE FMIND011   Plusy: -Tutaj mamy bardzo fajną rzecz jak rura do końca turbo, BMC (wyżej opisany) ma tylko tube a plastikowa rura zostaje seryjna. Słyszałem że, nowa wyspawana, sporo ta część może dać - Ładnie odgrodzony od wysokiej temp. silnika i skierowany pod lampę gdzie dmucha powietrze. (tam są chyba jakieś kierownice powietrza dla rury z dolotu SS) -Dolot jak dolot  powinno być więcej powietrza. Minusy: - iii tu ciekawostka, FORGE pisze żeby nie stosować go do Abartha zwykłego i ss.. tylko do GP T-jet. Kurcze przecież to ten sam silnik?? Oco im może chodzić? Na angielskich forach są w nim zakochani i bardzo często go zakładają do AGP i SS, wszystkim wszystko pasuje. - dość glośny i może być uciążliwy 3. Stożek K&N  Plus: - Więcej powietrza Minusy - Niczym nie odgrodzony od gorąca - Siada na oryginalną rurkę i jest dość wysoko w komorze silnika - Czytałem że niekoniecznie taki goły stożek to dobra opcja, nawet w tb 3.1 tutaj jest jeszcze możliwość stożka z obudową, taki paten że kupujemy puszkę K&N w miejsce seryjnej w której jest stożek.. ale jakoś wydaje mi się że to pdoobna sprawa jak z wkładką zwykłą ?   4. Upgrade zwykłej puszki z AGP z wkładką BMC co wersji SS... czyli tak naprawdę dokupienie rurki z SS i poprowadzenie jej z dołu pod lampą zamiast tej żałosnej seryjnej z łapakiem z przodu. Zapraszam do dyskusji 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Limet |
#722318 Wysłany:
22 Mar 2014, 21:38; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
Powiem tak , swego czasu odrobine czytałem i kombinowałem na temat dolotu w wolnossącym focusie 2.0 i najlepsza alternatywa mimo wszystko okazał się dolot od focusa st . w Moim odczuciu tutaj tez najlepiej zaprojektowany i wyliczony będzie dolot od ss . Nie kombinował bym totalnie z buczącym stożkiem
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722351 Wysłany:
22 Mar 2014, 23:50; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Limet, wiem wiem ze wazne jest to jak zaprojektowany jest dolot, czytalem ze nawet wyjecie takiej przedluzki w filtrze co zawsze mamy moze sie negatywnie odbic. Natomiast w silniku doladywanym to mocno inna sprawa. W silnkach vaga 2.0 tfsi spokojnie 30km samym dolotem ugrywamy..
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#722355 Wysłany:
23 Mar 2014, 00:00; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#722359 Wysłany:
23 Mar 2014, 00:09; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
Dolot do SS został zmieniony z powofów konstrukcyjnych - standowy się nie mieścił koło turbo. Co nie zmienia faktu że dolot zaprojektowano przez kretyna... A inna sprawa że puszka starczy z nadmiarem - są inne bardziej restrykcyjne miejsca 
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722363 Wysłany:
23 Mar 2014, 01:25; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Limet napisał(a): lakikwap, Zgadzam się ale mysle ze inżynierowie z abartha zmieniając dolot do wersji SS poprawili to jednak lepiej niż k&n i inni bo skupiali się dłużej na jednym konkretnym pojeździe . Takie moje odczucie ale mogę się mylic Hymm no niby tak, ale mieli też na głowie całe auto i dość mocno ograniczony budżet z księgowym nad głową  a taki K&N robi tylko to i mają gdzieś koszta. Ciekawym podjesciem też jest brak przepływomierza  chociaż podobno to i może lepiej. srbenda napisał(a): Dolot do SS został zmieniony z powofów konstrukcyjnych - standowy się nie mieścił koło turbo. Co nie zmienia faktu że dolot zaprojektowano przez kretyna...A inna sprawa że puszka starczy z nadmiarem - są inne bardziej restrykcyjne miejsca Hymm to pisz pisz śmiało co byś proponował  napewno trzeba go zmienić bo jest fatalny, mój tuner uśmiechną sie tylko jak to zobaczył i też naciskał na tą plastikową rure do turbo.
|
|
Góra |
|
 |
Limet |
#722364 Wysłany:
23 Mar 2014, 01:32; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Cesarz Bendzina |
 |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E Rejestracja: 05 Kwi 2007, Posty: 2418 Pomógł: 3
|
Niby tak ale nie bez powodu wycisnęli 180 kuca z ss wiec chyba postawili jednak na optymalizacje osiągów a co do k&n to ja słyszałem ze ta optymalizacja wg nich nie jest najciekawsza gdzieś o ile dobrze pamiętam czytałem ze powodowała nawet spadek mocy w zakresie użytecznym a rosło tylko w peeku wiec bez sensu
_________________

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722365 Wysłany:
23 Mar 2014, 01:46; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Limet napisał(a): Niby tak ale nie bez powodu wycisnęli 180 kuca z ss wiec chyba postawili jednak na optymalizacje osiągów Przy sprężarce jaka jest w SS to 180km nie jest hitem  Limet napisał(a): a co do k&n to ja słyszałem ze ta optymalizacja wg nich nie jest najciekawsza gdzieś o ile dobrze pamiętam czytałem ze powodowała nawet spadek mocy w zakresie użytecznym a rosło tylko w peeku wiec bez sensu Aano właśnie, taka mocna niewiadoma. W tych .. vagach to wszystko przetestowane, sporo gratów do wyboru, a tutaj trzeba próbować. Co do tego że w piku strzał, to prawda, tylko że to pewnie bez strojenia, koniecznie przy grzebaniu w dolocie u nas trzeba robić program bo nie ma przepływki i komp/turbo może ześwirować. Ja od tunera dostałem zakaz dłubania, tzn. koniecznie odrazu na poprawki programu.
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#722371 Wysłany:
23 Mar 2014, 07:56; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
lakikwap napisał(a): Hymm to pisz pisz śmiało co byś proponował. Rura puszka-turbo. Następnie kolektor dolotowy (plenum). Ale, ile będziesz robił? 250KM? 
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722404 Wysłany:
23 Mar 2014, 12:05; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
srbenda napisał(a): Rura puszka-turbo. Następnie kolektor dolotowy (plenum). Chyba tą rure to tylko do wyspawania dać. srbenda napisał(a): Ale, ile będziesz robił? 250KM? Ile wyjdzie tyle wyjdzie. Poprostu bede montował ic, i chciałem odrazu zrobić dolot zeby raz a porządnie korekte softu zrobić i juz nic nie dłubać. Mam cichą nadzieje na 190.
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#722589 Wysłany:
24 Mar 2014, 13:18; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
lakikwap napisał(a): srbenda napisał(a): Rura puszka-turbo. Następnie kolektor dolotowy (plenum). Chyba tą rure to tylko do wyspawania dać. srbenda napisał(a): Ale, ile będziesz robił? 250KM? Ile wyjdzie tyle wyjdzie. Poprostu bede montował ic, i chciałem odrazu zrobić dolot zeby raz a porządnie korekte softu zrobić i juz nic nie dłubać. Mam cichą nadzieje na 190. Jak chcesz 190km jedziesz do unitronica na strojenie  Zostaw ori puszkę z wkładką i będzie. Na pomiary możesz zdjąc pokrywę 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722638 Wysłany:
24 Mar 2014, 20:22; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
DeviLL napisał(a): Jak chcesz 190km jedziesz do unitronica na strojenie Zostaw ori puszkę z wkładką i będzie. Na pomiary możesz zdjąc pokrywę Ja wiem ze seryjna jest wystarczająca, wydech też, program też.. wszystko jest, ale nie oto chodzi  Ciekawi mnie czy wogóle coś da ta inna rurka (od ss)  chociaż powinna bo ta seryjna jest lekko mówiąc średnia Zastanawia mnie też patent z wyjęciem zwężki w puszcze filtra, po cooś tam jest, czy na grzej nie wyjdzie takie samowolne dłubanie..
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#722640 Wysłany:
24 Mar 2014, 20:38; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
Rura z esseesse daje ciut fajniejszy dźwięk (więcej syczenia) i i nie jest nagrzewana przez turbo, tak jak fabryczna. Chociaż, pod reflektorem nie ma zbyt dobrego dostępu powietrza, a żadne ukierowanie nie hest przewidziane. Aha, APE ma jeszcze inaczej poprowadzony dolot do puszki, mimo że turbo jak w AGP SS. Czemu, nie wiem. Swoją drogą, o jakiej zwężce mówisz? Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722650 Wysłany:
24 Mar 2014, 21:22; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
srbenda napisał(a): Rura z esseesse daje ciut fajniejszy dźwięk (więcej syczenia) i i nie jest nagrzewana przez turbo, tak jak fabryczna. Chociaż, pod reflektorem nie ma zbyt dobrego dostępu powietrza, a żadne ukierowanie nie hest przewidziane. Dźwięk to tam mało interesuje mnie, ale jeśli rzeczywiście nie jest nagrzewana przez turbo i do tego będzie trochę szersza (jest? bo ta z łapakiem to cieniutka bardzo) to powinno coś dać przy strojeniu bo bez to raczej nic, tym bardziej ze u mnie po programie sam komp sie nie dostosuje. Co do dostępnu powietrza to kurcze myślałem że jest tam jakieś doprowadzenie jeśli do SS ładowali taki.. aaa może coś podłubać samemu? Wiem że obok zaraz są kratki wlotu do chłodnicy, tylko ze dostęp blokują takie łapaki powietrza na chłodnicę. Czy głupoty pisze i jak ma być więcej powietrza (bo przy strojeniu poprzednim go brakowało) to iść w dolot jak z Forga? srbenda napisał(a): Aha, APE ma jeszcze inaczej poprowadzony dolot do puszki, mimo że turbo jak w AGP SS. Czemu, nie wiem. serio? Kurcze byłem pewny ze tak samo, a może lepiej kupić rure z APE?? Wiesz dokładnie czym się różnią ? srbenda napisał(a): Swoją drogą, o jakiej zwężce mówisz? http://www.youtube.com/watch?v=91y92q9a46E w 1:00 widać. Dzięki za dyskusję.
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#722733 Wysłany:
25 Mar 2014, 10:23; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
Chybą pójde i rozkręce, ale jestem na 90% pewien że u mnie nie ma tej zwężki Rura w APE jest trochę dłuższa i inaczej poprowadzona - oglądałem u kolegów pod maską. Noe uważam że jest lepsza niż w SS, a ni też gorsza.
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#722760 Wysłany:
25 Mar 2014, 13:43; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Oj laki laki , nie czaisz zupełnie ,że w turbo aucie stożek/dolot przed wlotem do turbiny nie ma aż takiego wpływu na temperaturę powietrza (gdyby miało unitronic nie robiłby korekty po tempie zassanej ). Tutaj jedynie liczy się jak największy przepływ vel brak restrykcji przed turbem. Schłodzić powietrze musi kozak FMIC , bo tak małe turbo i tak mocno nagrzeje (pomijamy wysokie tempy w lecie). Tak więc szukaj dolotu który będzie mieć jak największą pojemność (stożka na wejście turbo nie wsadzić - to najlepsze by było) . Doloty seryjne są liczone optymalnie by także bez nadciśnienia silnik fajnie pracował. Wolnossaki wykorzystują efekty falowe poprzez zwężki venturiego (dolot/wydech - lepsze przepłukiwanie mieszanki). Natomiast w turbo trzeba by dać większą rurke od turba do odgrodzonego pudełeczka z filtrem o większej powierzchni/przepuście , który tez ma duży wlot najlepiej z nadkola (ale tak by syf nie leciał). Podsumowując jeśli dolot SS jest nawet odrobinę większy to warto go zapodać. A z opcji wymienionych w 1 poście każda powinna poprawić ilość zasysanego powietrza. BMC fajnie wygląda - jak bardzo chcesz coś zapodać to te doloty jak pamiętam są sprawdzone. Po za tym carbooooooooon 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722953 Wysłany:
26 Mar 2014, 01:04; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
DeviLL, ja wiem wiem oco Ci chodzi i się w pełni zgadzam. DeviLL napisał(a): BMC fajnie wygląda - jak bardzo chcesz coś zapodać to te doloty jak pamiętam są sprawdzone. Po za tym carbooooooooon Karbon jest git  ale naprawdę strasznie psioczą na niego. DOBRA przez WAS zrobie tylko to dojście z ss..  Tylko spróbuje zrobić na tą rurkę jakiś nadmuch czy coś skądś żeby miało więcej powietrza pod tą lampą. Wydaje mi się, że lepszą opcją jest ten dolot z forga, ale znów stożek jest strasznie głośny i niewiem czy do końca sensowny przy tak małej turbince. Jak bym szedł grubo czyli garrett, dp bez kata to i stożek by był i strzały z wydechu..  A tak to spokojnie. Może kiedyś jak agp się ostanie i bedzie tylko do zabawy.. to bedzie zabawa na maksa. Póki co kase przeznaczę na zawiechę i się przejadę gdzieś wykorzystać tą moc  Aha i jeszcze jako ciekawostka.. Taki śmieszny dzwięk wydaje stożek- http://www.youtube.com/watch?v=Xyo54e4XNaoA tutaj wkładka i też tak??- http://www.youtube.com/watch?v=dbnF0z-MkpM
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#722963 Wysłany:
26 Mar 2014, 07:18; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
APE ma taki dźwięk, AGP nie. Jeździłem Leonem Cupra z Forge Twincharger. A idź Pan... Wkurza to syczenie/pierdzenie już po chwili... Na całe szczęście, zasuwała konkretnie (300+ KM, gwint KW v3, takie tam) 
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#722972 Wysłany:
26 Mar 2014, 10:24; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Ale agp chyba tez ze stozkiem tak cwierczy. Dokladnie w cuprze ten podwojny dolot swiszczy bardzo dziwnie i wkurzajaco. Tez jezdzilem, w koncu ludzie wkladaja apr i takie tam. Kurcze w cuprze te 360km i prawie 500nm miazdzy. Chyba najlepszy wybor kasa/jakosc/osiagi.
|
|
Góra |
|
 |
srbenda |
#722973 Wysłany:
26 Mar 2014, 10:30; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 770 Pomógł: 3
|
Nie, APE ma MultiAir i brak tradycyjnej przepustnicy. Dźwięk z dolotu też jest przez to inny.
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#722983 Wysłany:
26 Mar 2014, 12:08; Temat postu: Re: Dolot powietrza AGP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Nom APE nawet na ori filtrze tak będzie brzęczeć , nie wiem czy to nawet nie zaworek DV nie napierdziela. Na moim filmiku z wydechem słychać wkładkę k&n przy ruszaniu na początku ten typowy warkot , a później jak zasyczało. Skołuj większe dojście do puszki z wkładką , zapodaj dobry FMIC i będzie więcej mocy. Na pomiar skołuj butlę CO2 psikaj na FMIC by zmroziło do -80 i będzie 200km 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|