|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Yoka |
#72636 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:11; Temat postu: Termostat |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
No i nie długo musiałem czekać aby coś wyskoczyło.
Dzisiaj znowu (po rocznej przerwie) zauważyłem, że mi się samochód nie chce zagrzać. Rok temu miałem podobny kłopot. GP sie nie dogrzewało. Temperatura cieczy chłodzącej potrafiła w czasie jazdy spaść do 1/4 skali wskaźnika.....i wcale nie chciała sie podnieść w trakcie dalszej jazdy. Dzisiaj po roku zauwazyłem rzecz podobną samochód nie chciał trzymać temperatury w cieczy w czasie jazdy. Z ledwością się dogrzał (silnik na 3,5 - 4 tyś obr/min musiałem krecić) a jak już się dogrzał to .... temperatura spadła do 3/8 na skali i nie chciała sie podnieść. Dopiero jak silnik podkreciłem na 3,5 tyś obrotów to wskazówka zaczęła z oporami wędrówkę do góry.
Na moje oko to termostat. W zeszłym roku jak sprawdzałem nagrzewanie sie rurek w komorze silnikowej to wyraźnie rurka do chłodnicy grzała się równomiernie z rurka małego obiegu cieczy chłodzacej. Pojechałem do ASO z tym wtedy ...no i jak ręką odjął....termostat działał poprawnie wszystko było oki ASO stwierdziło ze czepiam się. Całą zeszłą zime był spokój. Teraz wszystko powróciło. Znowu kłopoty z grzaniem.
Jest jednak mała róznica pomiedzy zeszłą zima a tą. Wtedy nie miałem instalacji LPG a teraz ją mam. Wiadomo, że rurek przybyło w układzie chłodzenia i silnik musi jeszcze ogrzać instalacje LPG. Tylko moim zdaniem nie jest akurat winna instalacja LPG. Nie dalej jak 2 tyg. temu kiedy temp. schodziła do -6 st C samochód sie dogrzewał znakomicie. Dzisiaj jest -3 st C i ...ma trudnosci z utrzymaniem temperatury.
Mam pytanie....zwłaszcza do posiadaczy 1.4 8V - zaobserwowaliście coś u siebie podobnego??? A ci co mają zagazowane GP mieli podobny problem??
Na dowód swojej wypowiedzi załączam małą etiudę filmową Trwa niecałe 5 minut. Mozna zobaczyć na niej cyferblat mojego kropasa w czasie jezdy ...zdjecia słabowyraźne ale widać jak wskazówka temp. cofa się kiedy obroty spadną silnika do 2,5 tyś ...kiedy sa w przedziale 3-3,5 powoli sie podnosi. Od czasu do czasu kadrem obejmuje panel sterowania nawiewu chąc pokazać jak jest ustawione ogrzewanie wnętrza pojazdu.
Jutro zgłaszam to do ASO...mam nadzieje ze mają sieć ..bo chce im wyświetlić tą małą moja etiudę
http://www.youtube.com/watch?v=O1TeIiM6CYQ
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
|
|
golab |
#72640 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:17; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Morąg Rejestracja: 11 Lip 2006, Posty: 1997
|
Nie no, mój zawsze wskazuje po środku skali.
_________________ Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły!
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72642 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:19; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#72644 Wysłany:
16 Gru 2007, 23:23; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Przy normalnej pracy termostatu rurka z małego obiegu szybciej sie nagrzewa niz ta do chłodnicy. I owszem ta do chłodnicy robi sie letnia ale z duzym duzym opóźnieniem
Sprawdzić beda musiali czemu samochód mój sie nie dogrzewa .... nie zawsze sie to dzieje .....od czasu do czasu
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
daras |
#72698 Wysłany:
17 Gru 2007, 08:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Może czujnik temperatury w chłodnicy jest walnięty?
Ile stopni było na zewnątrz?
ASO ma examiner - podpinają i widzą czasy otwarcia termostatu i temperaturę płynu i oleju.
Po co gdybać, lepiej do nich podjechać.
U mnie temperatura silnika potrafi spaść o pół działki (z nominalnej), kiedy silnik chwilę pracuje na wolnych obrotach, a temp. na zewnątrz jest ok. -3 st. albo zimniej.
Ale żeby ci nie zaśmiecać wątku to opiszę to w oddzielnym.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72713 Wysłany:
17 Gru 2007, 09:38; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#72725 Wysłany:
17 Gru 2007, 10:37; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
daras na zewnątrz było -3 st C.
Owszem przy normalnym działaniu systemu chłodzenia potrafi temperatura spaść o 1/8 podziałki wskaźnika ale w 3-4 sekundy podnosi sie do połowy. Tutaj mamy sytuację kiedy w czasie jazdy (a nie postoju) kiedy silnik cały czas pracuje na 2-3 tyś obr/minute (a nie jest wysprzęglony i auto nie toczy się na wolnych obrotach) silnik sie schładza o 1/8 wskazania na skali i utrzymuje taką temp.
[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 9:37 am ] dodam tylko, że jak układ chłodzenia działa oki to przy -5 st C nie wystepuja takie problemy
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#72728 Wysłany:
17 Gru 2007, 10:41; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#72732 Wysłany:
17 Gru 2007, 11:09; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Thomas to zalezy od predkości obrotowej silnika (? z tego co zauważyłem?) obroty 2-3 tyś temperatura spada pow 3 - 3,5 tyś temperatura w normie
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
daras |
#72740 Wysłany:
17 Gru 2007, 12:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
W trasie masz lepsze chłodzenie. Szybciej jedziesz = więcej zimnego powietrza wychładza silnik. Szczególnie teraz.
Examiner prawdę ci powinien powiedzieć.
Może faktycznie masz walnięty termostat. Byłoby najprościej.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#72750 Wysłany:
17 Gru 2007, 13:55; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
daras owszem..ale termostat powinien szybko reagować na takie chłodzenie zmianą tryby pracy. Wydaje mi sie ze wczesniej dobrze pracowała teraz coś sie z nim zaczyna dziać. Ale jade dzisiaj do ASO rozmówić sie z nimi
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
daras |
#72751 Wysłany:
17 Gru 2007, 14:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Termostat u ciebie pewnie nie zamyka się do końca i cały czas płyn krąży w dużym obiegu. Stąd jest problem w ustaleniu nominalnej temperatury pracy.
Wskazówka w położeniu środkowym oznacza temperaturę silnika w zakresie 80-105 stopni.
Czyli u ciebie jest ewidentnie nie dogrzany.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#72805 Wysłany:
17 Gru 2007, 18:30; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
...oczywiście jak wracałem z pracy to jak ręką odjął. I tak jednak jade do ASO ...mam dowód rzeczowy przestepstwa w postaci filmików
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
daras |
#73370 Wysłany:
20 Gru 2007, 12:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Byłeś w ASO? Jaka diagnoza?
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#73417 Wysłany:
20 Gru 2007, 18:38; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#73426 Wysłany:
20 Gru 2007, 19:39; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#73498 Wysłany:
20 Gru 2007, 23:19; Temat postu: |
|
|
Yoka sprzedaj tego grandasa i kup coś innego. Nie widziałem jeszcze nikogo, kto miałby tyle cyrków z samochodem. Twoje grande zachowuje się jak 10letni szrot. Co chwila się coś sypie, a jak się nie sypie to ktoś ci je rozpier... Widocznie ty i kropas nie jesteście dla siebie stworzeni. Ja w 2 moich grandasach nie miałem nawet 1/10 tych kłopotów co ty.
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#73526 Wysłany:
21 Gru 2007, 07:28; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
daras |
#73565 Wysłany:
21 Gru 2007, 11:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Yoka napisał(a): ASO zadecydował wymienić mi termostat
I powinno być dobrze. Przynajmniej przez jakiś czas ;-)
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#73655 Wysłany:
21 Gru 2007, 17:21; Temat postu: |
|
|
Yoka jakby grande mi się tak odpłacało jak tobie to na pewno bym w najbliższym czasie kupił coś innego. Na szczęście moje grandasy śmigają właśnie jak japończyki (szczególnie czerwony )
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#73682 Wysłany:
21 Gru 2007, 19:08; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Juz po odbiorze...niebo a ziemia Teraz ładnie się silnik zagrzewa w środeczku sauna jest przy -5 st C A wskazówka nie lata sobie to tu to tam tylko ładnie sie na środeczku skali zatrzymuje
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#73723 Wysłany:
21 Gru 2007, 22:11; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11767 Pomógł: 13
|
Czyli nie takie ASO złe, jak je malują ?
_________________
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#73730 Wysłany:
21 Gru 2007, 22:42; Temat postu: |
|
|
bbanditoss napisał(a): Czyli nie takie ASO złe, jak je malują ?
Ciekawe czy będziemy jeździć do ASO po gwarancji, czy przestawimy się na panów mietków ;-)
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#73749 Wysłany:
21 Gru 2007, 23:44; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Grzegorz1976 napisał(a): Ciekawe czy będziemy jeździć do ASO po gwarancji, czy przestawimy się na panów mietków
Najlepiej kupić narzędzia i samemu robić
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#73766 Wysłany:
22 Gru 2007, 00:28; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
ipIV napisał(a): Najlepiej kupić narzędzia i samemu robić
Przypomnieć Ci wentylator chłodnicy
Yoka fajnie, że zrobione, to teraz masz cieplutko
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|