|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kazaa |
#733941 Wysłany:
17 Cze 2014, 12:54; Temat postu: Otwarcie/ zamknięcie zaworu EGR 1.9 120 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Panowie, prośba o porównanie jak ktoś logował swojego. Silnik typowy, egr swoje już przejechał, proszę o opinię czy prawidło się zachowuje: Czas Obroty silnika Zamknięcie zaworu overboost Otwarcie zaworu EGR Sterowanie EGR s obr/min % % 0 1441 74,28 4 WYŁ. 2,01 1394 74,44 4 WYŁ. 4,07 1352 74,65 4 WYŁ. 6,12 1290 74,96 43,5 WŁ. 8,17 1280 74,32 4 WYŁ. 10,22 1400 73,3 4 WYŁ. 12,27 1552 69,73 4 WYŁ. 14,31 1737 59,49 4 WYŁ. 16,37 1988 46,49 4 WYŁ. 18,43 2249 46,68 4 WYŁ. 20,48 2450 44,19 4 WYŁ. 22,52 2636 42,36 4 WYŁ. 24,56 2799 42,93 4 WYŁ. 26,6 2963 43,69 4 WYŁ. 28,63 3123 42,31 4 WYŁ. 30,68 3289 40,01 4 WYŁ. 32,73 3456 39,93 4 WYŁ. 34,78 3608 47,59 4 WYŁ. 36,83 3744 48,65 4 WYŁ. 38,88 3886 47,6 4 WYŁ. Najważniejsze pytanie, bo dawno nie bawiłem się z egr i zapomniałem już ;-) czy podczas pełnego obciążenia (but w podłogę z samego dołu) nie powinien zawór zamknąć się 90 parę % ? Tym bardziej analogicznie otwarcie jego jest w 4%, więc logicznie powinien być zamknięty w 96% :devfaj ? Tym bardziej, że sterowanie gdy jest wyłączone, to króciec od EGR się chowa i powinien zamknąć zawór  dobrze pamiętam ? Jeżeli jedzie auto spokojnie i sterowanie zaworu jest włączone: Obroty silnika Zamknięcie zaworu overboost Otwarcie zaworu EGR Sterowanie EGR TAG 2382 63,54 40,94 WŁ. 2306 63,62 43,4 WŁ. 2248 64,17 46,2 WŁ. 2232 64,84 43,73 WŁ. 2178 65,04 44,78 WŁ. 2143 63,56 41,67 WŁ. 2143 65,2 45,94 WŁ. 2139 64,17 47,39 WŁ. Tutaj działa git, otwiera się i analogicznie swój udział % się zamyka. Prośba o sprawdzenie ze swoimi logami lub jak ktoś ma większe doświadczenie poradzenie, czy faktycznie dobrze myślę, że nie zamyka się do końca zawór podczas pełnego obciążenia.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fullxda |
#734150 Wysłany:
19 Cze 2014, 11:17; Temat postu: Re: Otwarcie/ zamknięcie zaworu EGR 1.9 120 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
akurat w silniku jaki mam 1.3 90km zawor przy przyspieszniu musi się zamykac to samo masz pewnie w silniku 1.9 zasada jest taka ze zawor otwiera sie tylko do pewnych wartości i w określonych warunkach np.jazda ze stala predkoscia bez obciazenia nagłym wcisnieciem gazu ; wolne obroty ; itp... przy przyspieszaniu i dodawaniu gazu zawór powinien sie zawsze domykac gdy tak sie nie dzieje to do czystego powietrza dochodzi powrot spalin i sie dlawi ,dusi bo nie ma odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej w fesie przy zamknietym zaworze ma byc wartosc 2% dla silnika 1.3 to jest zamkniety na 100% ja go programowo mam wyłączony ,kolektor ssący wyczyszczony bylo z pół kila mazi sadzy oraz na wszelki wypadek dałem jeszcze zaślępke bez otworów między egr a kolektorem i samochod pieknie śmiga
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|