You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 00:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #732648 Wysłany: 05 Cze 2014, 08:42; 
 Temat postu: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Maj 2014,
Posty: 9
Witam.
Zamontowałem klimatyzację w swoim GP, wszystko ładnie pasuje, kilka tematów przeczytałem na temat montażu klimatyzacji w Punto II, wydaje mi się że w GP powinno być podobnie (elektrycznie).
Tylko mam jeden a właściwie dwa problemy (wiadomo klima na pewno nie miała prawa ruszyć od kopa). Zacznijmy od tego że w ogóle się nie załącza (brak zasilania kompresora), obstawiam czujnik ciśnienia w klimatyzacji (jakieś inne propozycje?) Klima na pewno szczelna i czynnik jest.
Drugi dość poważny i nurtujący mnie problem to to że jak chciałem ją załączyć "na siłę" i załączyłem przekaźnik kompresora spalił mi się bezpiecznik. Więc pomierzyłem multimetrem zawór sterowania kompresora a tam zwarcie. Znajdzie się ktoś kto mógłby i miałby możliwość zmierzenia rezystancji zaworu zanim zamówię nowy? Nowy kosztuje 200 zł to tak trochę nie mało...

Pozdrawiam Marcin

_________________
La la la kropki dwa:
- 1.4 8V 77Km z podtlenkiem LPG z dołożoną klimą
- 1.9 Jtd 120Km --> no dmucha troszkę więcej 162Km 356Nm :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #732658 Wysłany: 05 Cze 2014, 10:13; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 23 Wrz 2011,
Posty: 212
Pomógł: 11
kicer napisał(a):
Zamontowałem klimatyzację w swoim GP,


Szczerze gratuluję! 8)

kicer napisał(a):
Znajdzie się ktoś kto mógłby i miałby możliwość zmierzenia rezystancji zaworu zanim zamówię nowy?


Mogę zmierzyć tylko pokaż które to i gdzie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #732676 Wysłany: 12 Cze 2014, 20:40; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Maj 2014,
Posty: 9
Do kompresora ida dwa przewody i potrzebuje zmierzyc rezystancje po odlaczeniu wtyczki od kompresora. (Pomiar zaworu w kompresorze, nie wtyczki) Nie wiem jak to jest w 1.4 16v ale u mnie kompresor jest pod samym podszybiem i tam jest tez wtyczka. Za przewodami czynnika chlodzacego.

[ Dodano: 12 Cze 2014, 20:40 ]

Witam.
No to inaczej. Czy mógł bym kogoś (kto ma oczywiście klimę w 1.4 8V) poprosić o nr części sterownika silnika albo nr nadwozia abym mógł sprawdzić czy czeka mnie wymiana sterownika? Bo zawór niestety obstawiam że jest spalony....

Pozdrawiam MArcin

_________________
La la la kropki dwa:
- 1.4 8V 77Km z podtlenkiem LPG z dołożoną klimą
- 1.9 Jtd 120Km --> no dmucha troszkę więcej 162Km 356Nm :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #734705 Wysłany: 23 Cze 2014, 17:23; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Udało się koledze uruchomić klimę? Może kolega opisałby jakiś manual jak montować klimę, bo też mi to chodzi po głowie, ale firmy chcą za to bardzo dużo kasy.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #734888 Wysłany: 24 Cze 2014, 23:05; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Maj 2014,
Posty: 9
Chwilowo mam problem z ogarnięciem kompa. Czekam na multiecuscana którego zamówiłem. Podejrzewam że jak przekoduje bodycompa to wszystko powinno zacząć działać (takie informacje dostałem od pracownika aso fiata).
Jak wszystko ogarnę to na pewno umieszczę informację i jakiegoś okrojonego manuala bo takiego czegoś brak na internecie w pl języku.

Pzdr Marcin

_________________
La la la kropki dwa:
- 1.4 8V 77Km z podtlenkiem LPG z dołożoną klimą
- 1.9 Jtd 120Km --> no dmucha troszkę więcej 162Km 356Nm :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #734902 Wysłany: 25 Cze 2014, 00:20; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew
Rejestracja: 24 Lut 2008,
Posty: 1248
Pomógł: 2
to czekamy ,napisz tez o kosztach

_________________
LOST YOU SOMEWHERE
było:
fiat 126p ( razy dwa )
fiat Seicento
fiat Grande Punto
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport
jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736822 Wysłany: 15 Lip 2014, 00:44; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Maj 2014,
Posty: 9
Witam
A więc tak klima działa!!!
Problemów ile napotkałem po drodze od cholery. Ale mam już wszystko ogarnięte (no prawie zostało kilka problemów z bodycomp - ale to później)
Pierwsze o czym wspomnę to to że szczerze powiedziawszy to wiele się naszukałem po internecie informacji na temat montażu klimy, czego brak. Wielu ludzi pytałem o to czy się da, co trzeba zrobić aby to w ogóle chciało hulać. I szczerze mówiąc ani w necie ani po serwisach informacji nie uzyskałem. Rozmawiałem z mistrzami elektrykami serwisów Fiata z okolic i nikt nie potrafi mi powiedzieć czy to będzie działać. Coś tam błądzili we mgle i mówili że sterownik silnika może nie obsługiwać klimy, że bodycomp również ale nikt na 100% nie był w stanie mi powiedzieć co wymienić. Przeszukiwanie epera w sprawie tego czy dany sterownik podoła klimatyzacji również spełzły na niczym. Od szanownych kolegów też informacji o zamontowanych sterownikach nie uzyskałem a szkoda.

Koszty jakie poniosłem to:
-kompletny układ klimatyzacji 900zl -szkoda że przysłali mi dziurawą chłodnicę...
-nowa chłodnica klimy - 200zł
-śrubki, nakrętki, węże, obejmy, pasek klinowy i inne - ok 100zł
-zestaw do odpalania samochodu z samochodu z klimą (bodycomp, ster. silnika, kluczyk) - 400zł
-drugi kompresor bo w poprzednim spaliłem zawór sterowania - 250zł
-wtyczka kompresora 30zł

Teraz po kolei, wiadomo jest wiele elementów które należy wymienić podczas montażu klimatyzacji:
- Zacząlem od bebechów wewnątrz auta czyli parownik z czym wiąże się wymiana całego zestawu ogrzewania/klimatyzacji.
Po demontażu deski rozdzielczej niestety trzeba jeszcze odsunąć belkę wzmacniającą nadwozie bo nie da się wyciągnąć zespołu. Wymiana samego wnętrza jest prosta wystarczy spuścić płyn chłodniczy i odpiąć dwa przewody na szybko złączkach które znajdują się za silnikiem. Potem kilka śrubek wewnątrz i zestaw jest na zewnątrz. Zdjęcia jakieś mam i zdjęcie schematu też ale niestety nie wiem jak je tu wrzucić.
Bo kabelkologia w schematu, co ciekawe wszystkie przewody potrzebne do podłączenia panelu klimatyzacji wyciągnięte były do wtyczki która znajdowała się obok sterownika poduszek, wystarczyły piny i ok 20 cm przewodów i panel gotowy i wnętrze też.
- Potem zamontowałem chłodnicę (która potem okazała się dziurawa) demontaż zderzaka chłodnica klik klak w zatrzaski i gotowe, miejsce jest przygotowane.
- Przewody od klimy właściwe poukładały się same więc to też żaden problem
- A teraz najlepsze, kompresor i nowy alternator, do tego tematu podchodziłem 3 razy (trzy razy demontowałem i zakładałem stary alternator) za pierwszym razem okazało się że musze przesunąć podtlenek LPG, potem okazało się że kupiłem złe śruby, a za trzecim już jakoś poszło. A o co chodzi ze śrubami? Otóż makaroniarze wymyślili że śruby i nakrętki trzymające łapę nie będą miały normalnego skoku jak każda śruba metryczna a będą to śruby 8 i 10 x 1,25. Koszt we fiacie 140 zł po rabacie, pytam dlaczego za trzy śruby i trzy nakrętki aż tyle, dostałem odpowiedz bo musi pan kupić 5 szt tego, 5 szt tego, 10 tego i 10 tego. Sztuka każdej ze śrub/nakrętek kosztowala od 5 do chyba 13 zł więc by nie było tragedii ale nie przy takiej ilości. Ale pan był na tyle uprzejmy ze podał mi długości śrub i mogłem takie kupić w sklepie metalowym po klika sztuk na zapas za co zapłaciłem 22 zł.
- Potem wiązka do kompresora i czujnika ciśnienia zamontowana wg schematu którego nie wiem jak tu wkleić. Ogólnie to dwa kabelki ze skrzynki elektrycznej pod maską i cztery kabelki ze sterownika silnika (łatwizna)
- Napełnienie klimy, no wszystko fajnie ale klima nie rusza a że mi się spieszyło z pracy do domu więc już nie grzebałem nic i poleciałem do domu. W domu zaczałem kombinować aż w końcu wpadłem na genialny pomysł zobaczę czy działa "na silę" (załączyłem przekaźnik od kompresora) co się póżniej okazało kosztowało mnie dodatkowe 250 zł, klimatyzacja była pusta (gaz uciekł podczas powrotu do domu) i uszkodziłem w ten sposób zawór sterowania kompresorem.
- Ale szukałem dalej problemu nie załączania nawet przekaźnika kompresora. Czujnik ciśnienia czynnika działa, a sterownik silnika jak milczy tak milczy, więc poniesiony myślą kolejnego pracownika fiata stwierdziłem że może kodowanie sterownika więc zamówiłem sobie legalną wersję multiecuscan z bajerami wtyczkami itp. - Niestety nie pomogło.
- Więc postanowiłem że jak za włączenie klimy (oprócz przycisku i czujnika klimy) odpowiada body i sterownik silnika zakupiłem sobie zestaw za okazyjne 400 zł co się okazuje nie było taką za wielką promocją, zamontowałem to i wymieniłem zawór w kompresorze. Właczam silnik, włączam klimę a tu d*** nie działa (myślę od razu co ja powiem zonie jak jej powiem że to dalej nie działa a tyle pieniędzy wyrzucone) okazało się, chyba z tego podniecenia że dmuchawy nie wlączylem :D. Jakiż wielki był mój uśmiech jak usłyszałem jak włącza się wentylator chłodnicy a z kratek nawiewów czuję przyjemny chlodek w ten ciepły lipcowy dzień. Ehh..

A teraz o co chodzi mi z bodycomp? Otóż dostałem wersję z auta angielskiego, mam problem z kodowaniem proxi i jak otwieram drzwi lewe na zestawie wyswietla się informacja że otwarte są prawe. Poza tym nie mogę zakodować światel przeciwmgielnych. Ale klima działa :D

Koszt całkowity jaki bym poniósł gdyby chłodnica była sprawna, kompresora bym nie zepsół to by było ok 1500 zł więc chyba kwota nie tak straszna jak się zrobi to samemu. Mi sam montaż nie licząc trzy razy wyciąganego alternatora zajął ok 4 wieczory po ok 4-5 h.

_________________
La la la kropki dwa:
- 1.4 8V 77Km z podtlenkiem LPG z dołożoną klimą
- 1.9 Jtd 120Km --> no dmucha troszkę więcej 162Km 356Nm :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #737006 Wysłany: 16 Lip 2014, 20:16; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew
Rejestracja: 24 Lut 2008,
Posty: 1248
Pomógł: 2
szacun za takie umiejętności :) , to teraz pytanie- od kiedy zaczynasz montaż klimy ? i ile bierzesz za całą robotę? :) - pytam poważnie :)

_________________
LOST YOU SOMEWHERE
było:
fiat 126p ( razy dwa )
fiat Seicento
fiat Grande Punto
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport
jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge


Góra
 Profil  
 
 
 Post #737017 Wysłany: 16 Lip 2014, 21:27; 
 Temat postu: Re: Klimatyzacja - montaż - kilka problemów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Maj 2014,
Posty: 9
Myślę że wszystko do indywidualnego dogadania się. Ewentualnie jestem w stanie pomóc w montażu i wspomóc wiedzą (chociaż mysle że już więcej się powiedzieć nie da). Generalnie jest to bardzo proste poprzekręcanie kilku śrubek, tylko najgorsze było to żeby znaleźć dlaczego to nie działa. Teraz to już właściwie pryszcz.

pozdrawiam Marcin

A jeszcze jedno do zestawu klimatyzacji dostałem jeszcze wentylator z obudową i dziś zauważyłem że z rezystorem. Tak więc jeszcze czekają mnie przeboje z podłączeniem pierwszego biegu wentylatora chłodnicy.

_________________
La la la kropki dwa:
- 1.4 8V 77Km z podtlenkiem LPG z dołożoną klimą
- 1.9 Jtd 120Km --> no dmucha troszkę więcej 162Km 356Nm :D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO