|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 16:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dangol |
#62532 Wysłany:
10 Lis 2007, 20:39; Temat postu: niska temperatura silnika |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Kwi 2007, Posty: 23
|
Samochód kopci białym dymem.Najpierw mechanik stwierdził że do wymiany jest uszczelka pod głowicą - zapłaciłem za wymianę 450 zł i auto jak kopciło tak kopci. Później mechanik stwierdził że uszczelka była na pewno do wymiany i powiedział, że trzeba jeszcze wymienić termostat bo za niska temperatura silnika (1/4 skali). wymieniłem termostat - kolejne 60zł a auto kopci dalej,(wskazówka dalej na 1/4 skali) i nie jest to spowodowane niską temperaturą otoczenia bo inne auta tak nie kopcą. Co może być przyczyną jestem już załamany 510zł poszło się j.... . a auto jak kopciło tak kopci. Co sądzicie o cenach - czy mechanik mnie naciągnął ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pawel_p1 |
#62611 Wysłany:
11 Lis 2007, 01:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lublin Rejestracja: 04 Sie 2007, Posty: 256
|
co do temp silnika to u mnie 1/4 skali to normalna temp pracy mam wymieniony termostat bo stary sie zawiesił. mechanik powinien sprawdzic czy termostat puszcza płyn odrazu na duzy obieg i wtedy ocenic prace termoststu a nie po temp na skali. a co do ceny wymiany uszczelki to jesli ze wszystkimi uszczelkami które sie powinno i warto wymienic to raczej normalna. nie wiem jaki masz silnik i przebieg ale moze wato by zrobic analize spalin i sprawdzic luz na zaworach
_________________ punto 1.2 75 ELX 214000km subaru legacy outback AWD 2,5B
**ZAPRASZAM ** topic2522.html **ZAPRASZAM**
|
|
Góra |
|
 |
marcinwrc2 |
#62631 Wysłany:
11 Lis 2007, 09:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Ja mam 1/4 skali i kopci na bialo  Kopci bo taka jest tem zewnetrza i wilgotnosc powietrza.W tamtym roku tez mi kopcił i sie tym nie przejmuje bo tak ma byc,jak go przegone na trasie to juz nie kopci.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#62639 Wysłany:
11 Lis 2007, 09:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
no właśnie ja też sie zaczałem stresować białym dymkiem  ale później na skrzyżowaniu przyuważyłem że inne też tak mają.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
dangol |
#62660 Wysłany:
11 Lis 2007, 11:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Kwi 2007, Posty: 23
|
Jeżeli kopcił by białym dymem tak jak innym to bym się tym nie przejmował, a mój kopci tak,że stojący za mną na światłach nic nie widzi. A najlepsze jest to, że jak auto jest zimne to nie kopci w ogóle dopiero jak osiągnie 1/4 skali zaczyna kopcić.
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#73778 Wysłany:
22 Gru 2007, 01:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Ja mam za to inny problem,bo u mnie to raczej sie szybko nagrzewa...czesto dochodzi do polowy,a przecierz mamy zime i mrozy  moze to byc spowodowane tym,ze mialem wymieniane pierscienie,no i wogole remont silnika  tak sobie to tlumacze,ze dociera sie silnik i stad ta temp. ale nie wiem 
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1151 |
#73805 Wysłany:
22 Gru 2007, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
u mnie tez auto kopci jak lokomotywa i to dobre kilka lat, nie przejmuje sie tym,a co do plynu chlodzacego temp. jest tez na 1/4 skali a jak jest bardzo zimno to czasem nawet mniej pokazuje

_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73806 Wysłany:
22 Gru 2007, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Auto nie kopci tylko wydziela się para wodna, skutkiem spalania. Jest to normalne.
Jak ktoś ma podejrzenia co do spalania to tylko analizator spalin coś powie.
marjan1985 napisał(a): Ja mam za to inny problem,bo u mnie to raczej sie szybko nagrzewa... Przecież to dobrze. Chyba, że na okragło chodzi wentylator chłodnicy, wtedy jest coś nie tak.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#73831 Wysłany:
22 Gru 2007, 14:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
teraz moze i dobrze,ale co bedzie jak przyjdzie lato... 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#73848 Wysłany:
22 Gru 2007, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
marjan1985 jak przyjdzie lato to termostat będzie się całkowicie otwierać
Poza tym to temp powinna na ok 90 stopni się trzymać.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#73850 Wysłany:
22 Gru 2007, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
A jak u Was wygląda sprawa wlotu ciepłego powietrza do wnętrza samochodu? U mnie jest ono ciepłe, ale nie aż tak abym jechał bez kurtki. Powiedziałbym, że jest ono umiarkowanie ciepłe.
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#73853 Wysłany:
22 Gru 2007, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Nie jest za cieplo,ale przecierz to nie nowe auta  ostatnio odpowietrzylem sobie uklad i nie narzekam  nie wiem tylko w jakim miejscu jest wskazowka temp. kiedy silnik ma 90st  w kazdym badz razie kiedy dochodzi do polowy zaczyna sie krecic wiatraczek 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#73858 Wysłany:
22 Gru 2007, 16:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
marjan1985 to teraz w zimie włańcza Ci się wentylator?? Oj coś niedobrego się z nim dzieje  Jak włączy Ci się wentylator to zobacz czy przewody przy chłodnicy są ciepłe, a wręcz gorace być powinny. Jeśli są zimne to termostat czeka na wymiane...
pawkaj to są samochdziki z małymi silniczkami więc nie licz że będziesz miał się z czego grzać  Jesli silnik nagrzeje się i z kanałów powietrza leci dość ciepłe powietrze to wszystko jest ok 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#73862 Wysłany:
22 Gru 2007, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Jeździłem wcześniej 20letnim peugeotem 309 i tam dopiero dawało z pieca. Jak widzisz wielkość silnika w tym wypadku nie ma nic do tego. Ale dzięki.
P.s
Wentylator mnie też się załącza, ale jak stoję.
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
AMG |
#73951 Wysłany:
22 Gru 2007, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cieszyn - Sosnowiec Rejestracja: 26 Lip 2007, Posty: 100
|
dokładnie - wielkość silnika nie ma znaczenia. W Tico bardziej grzało niż w obecnym.
_________________ yyy...Lancia Y 1.2 8V 6WAY
|
|
Góra |
|
 |
Grzegorz1151 |
#73971 Wysłany:
22 Gru 2007, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
u mnie tez nie grzeje ogrzewanie za bardzo , idzie cieple powietrze ale to nie jest to... jak jest ponizej zera to nie jest w aucie za cieplo. Ale zauwazylem ,ze duzo aut ma taki problem bo czesto widze jak chlodnice sa przykryte jakims kartonem, nie raz to widzialem 
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#73978 Wysłany:
22 Gru 2007, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Grzegorz1151 napisał(a): Ale zauwazylem ,ze duzo aut ma taki problem bo czesto widze jak chlodnice sa przykryte jakims kartonem,
Moim zdaniem bezsens jak auto ma sprawny termostat 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#73982 Wysłany:
22 Gru 2007, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
A ja mam takie pytanko ciutkę bez znaczenia. Powiedzcie mi czy jak otworzycie tą skrytkę na bezpieczniki w schowku to dmucha Wam tam powietrze? Bo mi dmucha i to dosyć mocno i nie wiem czy to tak ma byc czy po ostatnich moich dokonaniach tak się stało.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#73995 Wysłany:
22 Gru 2007, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Chłopaki punto grzeje jak trzeba, ja mogę spokojnie w koszuli podróżować. Oczywiście nawiew wymuszony przynajmniej na 2 biegu. Przy minus 5 stopni chwilami jest za gorąco. Myslę, że obok wadliwych termostatów większość z was ma źle odpowietrzoną nagrzewnicę. Jeśli silnik ma 90 stopni, to temperatura powietrza z nagrzewnicy też będzie podobna, chyba że dopływ płynu do nagrzewnicy jest ograniczony przez powietrze.
Ostatnio dużo nad tym siedziałem i odkryłem dodatkową rzecz. Podgrzewanie przepustnicy. Jak sie okazało nie do końca działało, bo powietrze tam dalej było. Taka to głupia konstrukcja.
Odpowietrzyc też trzeba tę okolicę, a wtedy nagrzewnica ożywa.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#74014 Wysłany:
23 Gru 2007, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
a ten termostat to jest to przy chlodnicy czy jeszcze gdzies sie znajduje  bo kilku mechanikow mowilo mi kilka roznych miejsc polozenia 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#74016 Wysłany:
23 Gru 2007, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
marjan1985 a jaki masz silnik?? Jak masz 1.1 lub 1.2 to termostat znajduje się z lewej strony w bloku przy górnym przewodzie co do chłodnicy wychodzi.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#74017 Wysłany:
23 Gru 2007, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Wygląda tak:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_475b252d935937144.jpg
Znajduje się w głowicy silnika od strony aku pod cewkami zapłonowymi
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_475b25bce67c24132.jpg
Idzie do niego gruby wąż z chłodnicy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
marjan1985 |
#74029 Wysłany:
23 Gru 2007, 01:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Ja mam silnik 1,2 75km...
Myslalem,ze jest to takie male niebieskie,co siedzi w silniku i chlodnicy,bo tak mi mowilo paru "mechanikow"
Widze na allegro,ze cena przystepna...tylko jak bym to wymienial moze mi poleciec plyn,no nie  poza tym jak moge sprawdzic czy faktycznie bylby do wymiany  nie chce byc rozrzutny 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74041 Wysłany:
23 Gru 2007, 09:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Po odpaleniu zimnego silnika chwytaj na przemian dwa węże, ten gruby od chłodnicy do termostatu i nieco niżej cieńszy będący w obiegu wewnętrznym. Ten cieńki powinien być już mocno gorący zanim zacznie się ocieplać ten gruby.
Tak jest przy działajacym termostacie. To potwierdza szczelność i działanie termostatu. Jest jeszcze jeden parametr do określenia - dokładna teperatura początku otwarcia, ale to już raczej można stwierdzić gotując w garnku na kuchence cały termostat i mierząc temperaturę.
Przy wadliwym termostacie węże będą się rozgrzewać równocześnie.
Co do płynu to fiat zaleca paraflu, ja mam petrygo. Jaki by płyn nie był, to musi byś do chłodnic aluminiowych. Kiedyś miałem dużo droższy dynagel i mam wrażenie, że petrygo lepiej krąży po układzie.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
pawkaj |
#74067 Wysłany:
23 Gru 2007, 11:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Tezet1956 czyli mamy zapowietrzone nagrzewnice? Mojego kumpla brat jeździ brawką i on miał zapowietrzoną nagrzewnicę. Obaj myśleli, że to termostat, ale po wymianie okazało się, że jest to zapowietrzona nagrzewnica.
Powiedz czy łatwo się tam dostać i którą rurkę odkręcić. Może przejmujemy się na zapas? U mnie po kilkunastu minutach jest na tyle ciepło abym mógł zdjąć kurtkę (przy temeraturze do +2 na dworze).[/b]
_________________ Punto I 1.2 75KM SX HSD MPI 94'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|