|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 01:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krzysiek9110 |
#739230 Wysłany:
05 Sie 2014, 16:03; Temat postu: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014, Posty: 6
|
Witajcie:) jestem nowym posiadaczem punto 1 1.2 jak i nowym forumowiczem. Punciak został zakupiony od starszego Pana wszystko gra i chula aleee.... Poprzeni właściciel miał samochód 7 lat i jeździł nim nie za dużo(ok.30 tys.) i tylko po mieście ja rozumiem że syfu wody się nazbieralo w tłumiku i będzie troche kopci. Po mieście zagrzeje się zrobie parenaście kilometrów i łagodnie i ostro i nie kopci a wyjade na trase przy spokojnej jeździe nic a w momencie redukcji i przyspieszenia zaczyna kopcić lecz gdy wróce do normalnej spokojnej jazdy jak polski kodeks mówi jeszcze chwilke i już jest okej. Zastanawiam się więc czy to jest dalej wypalany ten cały syf? Dodam że olej troszke bierze ale zauważyłem że się poci pod klawiaturą więc może przez to? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#739240 Wysłany:
05 Sie 2014, 18:11; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#739299 Wysłany:
06 Sie 2014, 08:29; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Szybko znikający białawy dymek - para wodna - zupełnie normalne gdy jest chłodno Biały dym - płyn chłodniczy -> uszczelka pod głowicą (UPG) do wymiany Niebieski\siwy dym - olej Czarny dym - zbyt duża dawka paliwa lub przez przypadek kupiłeś Dieselka  Uszczelniacze zaworowe w głowicy albo pierścienie tłoków. Chyba poza tym wiele możliwości palenia oleju nie ma. Uszczelniacze warto oddać do zrobienia jak się nigdy takich rzeczy nie dotykało - płytki regulacyjne do luzów zaworowych są upierdliwe w wyjmowaniu. Przy okazji robisz kompletny rozrząd i regulację zaworów . Pierścienie tłoków to już grubsza sprawa, bo może się to wiązać z nowym szlifem cylindrów - sporo pieniążków to wymaga. Podjedź do mechanika na sprawdzenie kompresji. Wtedy będziesz wiedział.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek9110 |
#739341 Wysłany:
06 Sie 2014, 15:52; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014, Posty: 6
|
właśnie się chciałem pytać to jeśli sprawdze komprescje to będzie wiadomo tak że albo zawory albo pierścienie? Z chłodnicy nie ubywa nie widać i nie czuć w nim oleju a korek też czyściutki od oleju
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#739343 Wysłany:
06 Sie 2014, 15:58; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Kompresja nie jest w 100% odpowiedzią, bo jak np zawór się nie domyka, to też będzie mniejsza (tak kiedyś u siebie miałem) a na branie oleju to wpływu nie ma. Podobnie przy przepalonej UPG kompresja może wyjść mniejsza.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#739711 Wysłany:
09 Sie 2014, 22:50; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
W tych silnikach przy małych przebiegach warto wymienić uszczelniacze trzonków zaworów. Wystarczy to zrobić bez ściągania głowicy. U mnie palił 0.4 l oleju na tysiąc km, a teraz pali niecałe 0.1 l na tysiąc. Kosz wymiany 12 zł.;
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek9110 |
#740279 Wysłany:
14 Sie 2014, 10:53; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014, Posty: 6
|
Odkryłem wyciek (pokrywa zaworów) zreobiłem ponad 150 km i już przestał dymić i na wyższych i na niższych obrotach. Teraz kolejne pytanie gdybym wymieniał te uszczelniacze to muszę w całości rozkręcić zawory tak i rozumiem to się na popychaczach wymienia? Może macie jakieś zdjęcia jak to wygląda.
|
|
Góra |
|
 |
Turboptys922 |
#740373 Wysłany:
15 Sie 2014, 09:28; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014, Posty: 69
|
Wymienia sie na trzonku zaworu. Trzeba ściągnąc talerz i sprężyne z zaworu. Tylko uważaj bo jak nie ściagasz głowicy to zawór może ci wpaść do cylindra.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek9110 |
#740386 Wysłany:
15 Sie 2014, 11:39; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014, Posty: 6
|
To ja sobie na początek wymienie tą uszczelkę a jeśli nie pomoże to będę się bawił. Jest sens piłować te uchwyty od śrub na pokrywie? Gdzieś na forum to znalazłem.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#741005 Wysłany:
20 Sie 2014, 22:57; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Masz mój manual wymiany uszczelniaczy trzonków zaworow.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek9110 |
#741783 Wysłany:
29 Sie 2014, 13:49; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014, Posty: 6
|
Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą sylikonu było nawalone po całym tym rowku co uszczelka w niego wchodzi wyczyściłem poskręcałem i narazie aby bagnet oglądam. Zrobiłem już ponad 500km i nie ma ubytku. Niebieski dym również zniknął chyba się przepaliło wszystko:) Teraz mi się tak dziwnie dławi raz na jakiś czas obroty podchodzą ale nie przyspiesza dopiero po chwili idzie normalnie podobny objaw do ślizgającego się sprzęgła tylko że sprzęgło jest okej, wyjechałem na prostą wbiłem go na 5 przy jakichś 40 może 50/h i wcisnąłem w podłoge i szedł bez zająknięcia. I jeszcze na trasie ostatnio mi tak dziwnie 2 razy szarpnąl jakby się paliwo kończyło. Tak się zastanawiam czy to nie będzie wina filtra paliwa co sądzicie?
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#741789 Wysłany:
29 Sie 2014, 16:10; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
krzysiek9110 napisał(a): wbiłem go na 5 przy jakichś 40 może 50/h i wcisnąłem w podłoge i szedł bez zająknięcia. 
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek9110 |
#741848 Wysłany:
30 Sie 2014, 00:01; Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014, Posty: 6
|
Coz to za szydera? Zly sposobl? Faktem jest ze w fotel tak wciskalo ze na tylnej kanapie prawie wyladowalem;)
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|