|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marcin18dm |
#743090 Wysłany:
12 Wrz 2014, 04:24; Temat postu: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
Witajcie.Jestem słaby w elektryce wiec nie wiem co i jak . Do elektryka nie chce oddawac bo za granicą kupe kasy trzeba . Powiedzcie mi Prosze od podstaw ,Chciałbym sprawdzic całą elektryke w moim puncie I Sx 75 98 , jak ustawic urządzenie do pomiaru ? jak sprawdzic prąd czy ucieka i nieucieka? jak zmierzyc wszystko czy gra ? jakie są prawidłowe parametry ? chciałbym wszystkie co do jednego sprawdzic .Dziekuje ..Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
szamot666 |
#743101 Wysłany:
12 Wrz 2014, 10:06; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Jeśli chciałbyś dokładnie diagnozować elektrykę musiałbyś najpierw powiedzieć czy coś jest w niej nie tak, bo w zasadzie jeśli nie ma problemów to po co diagnozować?
Jeśli chodzi o absolutne podstawy to możesz samodzielnie przy pomocy najprostszego miernika zdiagnozować napięcie ładowania i wartość upływu prądu.
W przypadku napięcia ładowania sprawa jest prosta. Uruchamiasz silnik i mierzysz na klemach akumulatora napięcie miernikiem. Powinno ono wynosić w granicach 12,8V – 14,4V bez względu na ilość odbiorników. Napięcie warto także zmierzyć na wyjściu z alternatora – jeśli jest inne (wyższe) niż na klemach to możesz mieć zaśniedziałe kable na których tracisz prąd.
Upływ prądu wymaga zazwyczaj odłączenia akumulatora od samochodu (chyba że dasz radę jednocześnie zdjąć klemę i zamknąć natychmiast obwód miernikiem). Procedura jest następująca: zdejmujesz jedną z klem z akumulatora, następnie tym samym miernikiem, ale przestawionym w tryb amperomierza (!) i tym miernikiem zamykasz obwód między akumulatorem i odłączonym od niego kablem. Miernik ustawiasz na możliwie mały zakres (np. do 200 mA). Wartość prawidłowa tego pomiaru to od 0,01A do 0,04A. Zaraz po podłączeniu miernika wartość może być wyższa (np. 0,3A) dlatego musisz odczekać kilkanaście sekund aż wartość się ustabilizuje.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#743102 Wysłany:
12 Wrz 2014, 10:06; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Jeśli chciałbyś dokładnie diagnozować elektrykę musiałbyś najpierw powiedzieć czy coś jest w niej nie tak, bo w zasadzie jeśli nie ma problemów to po co diagnozować?
Jeśli chodzi o absolutne podstawy to możesz samodzielnie przy pomocy najprostszego miernika zdiagnozować napięcie ładowania i wartość upływu prądu.
W przypadku napięcia ładowania sprawa jest prosta. Uruchamiasz silnik i mierzysz na klemach akumulatora napięcie miernikiem. Powinno ono wynosić w granicach 12,8V – 14,4V bez względu na ilość odbiorników. Napięcie warto także zmierzyć na wyjściu z alternatora – jeśli jest inne (wyższe) niż na klemach to możesz mieć zaśniedziałe kable na których tracisz prąd.
Upływ prądu wymaga zazwyczaj odłączenia akumulatora od samochodu (chyba że dasz radę jednocześnie zdjąć klemę i zamknąć natychmiast obwód miernikiem). Procedura jest następująca: zdejmujesz jedną z klem z akumulatora, następnie tym samym miernikiem, ale przestawionym w tryb amperomierza (!) i tym miernikiem zamykasz obwód między akumulatorem i odłączonym od niego kablem. Miernik ustawiasz na możliwie mały zakres (np. do 200 mA). Wartość prawidłowa tego pomiaru to od 0,01A do 0,04A. Zaraz po podłączeniu miernika wartość może być wyższa (np. 0,3A) dlatego musisz odczekać kilkanaście sekund aż wartość się ustabilizuje.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
marcin18dm |
#743221 Wysłany:
13 Wrz 2014, 08:05; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
A Więc.. Zdążyłem pokonac próbe sprawdzenia ładowania akumulatora ,wynosi ono 14,2 V ,alternator jest nowy ,wymieniany w tamtym miesiącu ... Powiedz mi jak sprawdzic to co napisałes --- ,,Napięcie warto także zmierzyć na wyjściu z alternatora,,. Przed zimą chciałbym zrobic te klemy ,warto bo zima nadchodzi ,odsnieżyc
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#743440 Wysłany:
14 Wrz 2014, 23:03; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Tzn jeśli ładowanie masz 14,2V to na pewno nigdzie nic Ci nie ucieka więc nie musisz sprawdzać różnicy napięcia na alternatorze i akumulatorze bo na pewno jest znikoma - pewnie ktoś kto wymieniał alternator oczyścił jego przewody:)
A jak upływ? Bo jeśli on jest za duży to i ładowanie dobre nic nie da...
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
marcin18dm |
#743455 Wysłany:
15 Wrz 2014, 03:54; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
Altek sam wymieniałem, przewodów nie zmieniałem ani nie czysciłem hehe,Jesli tak mówisz to mam spokojną głowę,a o jaki upływ ci chodzi? Ile ma ? 65 to jest
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#743468 Wysłany:
15 Wrz 2014, 10:29; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Pytam o upływ prądu na postoju wyrażony w amperach:) to ostatnia rzecz jaką musisz sprawdzić:)
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
marcin18dm |
#743480 Wysłany:
15 Wrz 2014, 14:34; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
Tego nie wiem ,ale jesli mnie poprowadzisz jak to sprawdzic to Bedę wiedział hhihi
|
|
Góra |
|
|
Turboptys922 |
#743524 Wysłany:
15 Wrz 2014, 21:12; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014, Posty: 69
|
Odłączasz jedną kleme. Miernik ustawiasz na ampery i podłączasz koncówki miernika do klemy i bieguna aku. Zacznij od najwiekszego amperażu i zmniejszaj jak nie bedzie wskazywał dokładnie.
|
|
Góra |
|
|
marcin18dm |
#743547 Wysłany:
16 Wrz 2014, 03:48; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
No ok,a czerwony kabelek mam do bieguna czy do zacisku? Plusowa klema może byc?.Sorry za takie pytania ale ja to naprawde do elektryki sie nie nadaje a musze to sprawdzic:D
|
|
Góra |
|
|
Turboptys922 |
#743577 Wysłany:
16 Wrz 2014, 16:41; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014, Posty: 69
|
czerwony czy czarny nie ma znaczenia bo to ampery. Jak mierzysz napięcie i podłaczysz odwrotnie to pokazuje na minusie wtedy ale też nie trzeba sie tym martwić. Lepiej minus bo nie bedzie iskrzenia.
|
|
Góra |
|
|
marcin18dm |
#743585 Wysłany:
16 Wrz 2014, 17:38; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
Dobra:D A Podasz mi parametry wstepnie jakie mam w tym mierniku ustawic ,no i jakie powinny liczby pokazywac jesli poprawnie wszystko gra
|
|
Góra |
|
|
Turboptys922 |
#743588 Wysłany:
16 Wrz 2014, 18:18; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014, Posty: 69
|
Zacznij od największej wartości i zmniejszaj aż coś wskaze. Tak jak kolega wyżej napisał powinno być koło 0,04 A ale na początku pokaże ci koło 3 więc chwilę odczekaj żeby wynik był poprawny.
|
|
Góra |
|
|
marcin18dm |
#743635 Wysłany:
17 Wrz 2014, 03:52; Temat postu: Re: Układ elektryczny .. |
|
|
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013, Posty: 248 Pomógł: 1
|
Dobra:D tak zrobie Nienawidze elektrryki hihi ale cóz trzeba dbac o kropka
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|