|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 06:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bumar1 |
#747312 Wysłany:
17 Paź 2014, 16:53; Temat postu: GP/2007/1.4 -77Km -luźna dźwignia zmiany biegów, włączona "2 |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: GRUDZIĄDZ Rejestracja: 29 Lip 2008, Posty: 130
|
Witam, sprawa bardzo, bardzo pilna. Otóż dziś rano ruszyłem moim GP. Jedynka, dwójka i....i trójki już nie mogłem wrzucić. Lewarek zmiany biegów luźny. Wykonuje tylko luźne ruchu w przód i tył. Na bok już nie chce. Zdjąłem osłonę górną lewarka ale niestety tam nic nie widać. Zaglądałem od spodu. Jest tam chyba ta cała maszyneria (wybierak) przykręcona na 4 śruby "13". Moje pytanie do fachowców i praktyków. Czy po odkręceniu całości dojdę jakoś do mechanizmu zmiany biegów ? Czy leżąc pod autem będę mógł go rozebrać i ewentualnie naprawić. Czego się spodziewać po otwarciu wybiraka i jak go otworzyć ? Bardzo proszę o szybką pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kobra |
#747343 Wysłany:
17 Paź 2014, 21:54; Temat postu: Re: GP/2007/1.4 -77Km -luźna dźwignia zmiany biegów, włączon |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014, Posty: 84 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
 |
bumar1 |
#747353 Wysłany:
17 Paź 2014, 22:27; Temat postu: Re: GP/2007/1.4 -77Km -luźna dźwignia zmiany biegów, włączon |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: GRUDZIĄDZ Rejestracja: 29 Lip 2008, Posty: 130
|
Witam, Przede wszystkim serdeczne dzięki za zainteresowanie moim problemem. Nikt oprócz Ciebie się nie odezwał. A nie wierzę, żeby nikt nie rozbierał tego mechanizmu. Szkoda, że nikt nie chce pomóc. Jeśli chodzi o linki na skrzyni to są i nie wyczepiły się. Ręką mogę zmieniać biegi na wybierakach. Lewarek jednak jest luźny. Przy poruszaniu nim dźwignie na skrzyni się nie ruszają. Ewidentnie "poszło" coś w mechanizmie zmiany biegów od strony podwozia. Nie wiem czy mogę się dostać do dołu tego mechanizmu od spodu auta. Nie wiem jak go otworzyć (zdjąć ta plastikową osłonę) . Nie wiem też czy po jej zdjęciu co tam zastanę. Udało mi się odkręcić od dołu 4 śruby od tego mechanizmu ale wówczas opada on w całości z lewarkiem. A ja chyba muszę dostać się do jego wnętrza. Może jednak ktoś to rozbierał i naprawiał. Jeszcze raz proszę o jakąś pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#747355 Wysłany:
17 Paź 2014, 22:41; Temat postu: Re: GP/2007/1.4 -77Km -luźna dźwignia zmiany biegów, włączon |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Na skrzyni biegów , na jej tyle masz mechanizm wybierania biegów. Niech ktoś rusza lewarkiem a ty patrz na zachowanie tego mechanizmu. Ja czuje urwaną linke wbijania biegu. Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
kobra |
#747374 Wysłany:
18 Paź 2014, 08:55; Temat postu: Re: GP/2007/1.4 -77Km -luźna dźwignia zmiany biegów, włączon |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014, Posty: 84 Pomógł: 4
|
Od dołu tego korpusu powinna być taka pokrywka. Jak ją ściągniesz to zobaczysz cały mechanizm od wewnątrz .Może być może być pęknięta taka spinka ,albo poszły linki . Zobaczysz jak zdemontujesz. Tu masz rysunek poglądowy z rozpiską i nr części Zaznacz i skopiuj cały link https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/częśći/212/21/3/1/4C/0/0/0/CMBBM/GSX/napedy-zewnetrzne-skrzyni-biegw Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
 |
bumar1 |
#747397 Wysłany:
20 Paź 2014, 20:25; Temat postu: Re: GP/2007/1.4 -77Km -luźna dźwignia zmiany biegów, włączon |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: GRUDZIĄDZ Rejestracja: 29 Lip 2008, Posty: 130
|
Witam ponownie, Serdeczne podziękowania za pomoc. kolega Piechuxt i Kolega Kobra, Wasza diagnoza była trafiona w 100 %. Otworzyłem mechanizm zmiany biegów od doły i tak jak podpowiedzianym rysunku znalazłem to czego potrzebowałem. Pękła linka zmiany biegów od przesuwu przód/tył lewarka.Trochę się narobiłem z jej wymontowaniem (miałem do dyspozycji garaż bez kanału więc autko tylko na lewarku z przodu). Ale wszystko się udało. Linka wyjęta, nowa zamówiona za 80 zł. Będę montował po jej odebraniu czyli w poniedziałek. Jeszcze raz serdeczne dzięki za okazaną pomoc. Pozdrawiam
[ Dodano: 20 Paź 2014 20:25 ]
Witam, jestem po wymianie linki zmiany biegów. Kupiłem nowy zamiennik za 80 zł i założyłem sam w garażu bez kanału, tylko na lewarku. Jest trochę niekomfortowo ale się da. Nowa linka różni się od starej tym, że ma no końcach pancerza metalowe zbrojenia a stara miała plastikowe. W związku z tym był mały problem z zakotwiczeniem pancerza z dwóch stron ale się udało. Najbardziej kłopotliwe okazało się założenie dwóch zasuwek na te metalowe zakończenia pancerza. W starym typie (plastikowym lekko sprężynującym) po prostu zakończenia wskakiwały i same się blokowały. Nie trzeba było zakłądać tych zasuwek. Z uwagi na trudny dostęp jest to trochę uciążliwe. Jeszcze raz dziękuję Kolegom za okazaną pomoc i pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|