|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
KUKA1 |
#751840 Wysłany:
23 Lis 2014, 10:50; Temat postu: błąd P0352 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Lis 2014, Posty: 16
|
Witam Ostatnio stałem się posiadaczem Punto II Niestety, trapią go dwa błędy - P0352 i P0170. Chciałbym się pierw uporać z błędem P0352 - "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" Z tego co wyczytałem możliwe przyczyny, to uszkodzona cewka lub uszkodzony komputer. W jaki sposób mogę zdiagnozować uszkodzoną cewkę ? Czy mogę np przepiąć cewkę pierwszą w miejsce drugiej, a drugą w miejsce pierwszej i obserwować błędy diagnostyczne ? Załącznik:
cew_mk1_jatza_1.jpg [ 120.02 KiB | Obejrzany 7176 razy ]
|
|
Góra |
|
|
|
|
PawełG |
#751849 Wysłany:
23 Lis 2014, 12:09; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Najpierw pomierz miernikiem oporności uzwojeń cewek i porównaj je z danymi z serwisówki. Potem możesz zamienić miejscami cewki i wszystkie przewody i obserwować, czy wystąpi taki sam błąd, czy wystąpi błąd dla obwodu A.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
KUKA1 |
#752327 Wysłany:
26 Lis 2014, 17:36; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Lis 2014, Posty: 16
|
ok, próbując zamienić miejscami cewki zorientowałem się, że ta od strony szyby została w jakiś sposób zalana olejem. Przeczyściłem dokładnie styki zasilania z oleju i wydaje się, że już jest ok Dłuższe testy przeprowadzę jutro. Zgasł check engine na benzynie i silnik pracuje stabilniej na jałowym. Już się przestraszyłem, że to komputer/centralka wtrysków Edit: rezystancja uzwojenia pierwotnego wynosiła bliżej 1,0-1,1 ohm w obydwóch.
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#752330 Wysłany:
26 Lis 2014, 17:45; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Najczęściej odchyłki w uzwojeniu wtórnym cewki powodują jej niestabilną pracę lub uszkodzenie.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
KUKA1 |
#754188 Wysłany:
10 Gru 2014, 22:33; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Lis 2014, Posty: 16
|
Czy odłączając pojedynczo kabelki pokazane na obrazku mogę sprawdzić, czy auto pali na wszystkie cylindry ? (kontrolując cały czas obroty silnika)
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#754192 Wysłany:
10 Gru 2014, 23:16; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Pracy na 3 cylindry nie zauważysz na obrotomierzu
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
KUKA1 |
#754213 Wysłany:
11 Gru 2014, 01:16; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Lis 2014, Posty: 16
|
ok dzięki, a jak mogę sprawdzić czy wszystkie cylindry chodzą ?
|
|
Góra |
|
|
reven13 |
#755134 Wysłany:
18 Gru 2014, 05:21; Temat postu: Re: błąd P0352 |
|
|
Puntomaniak |
Imię: reven
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grzechynia Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 74
|
podepnę się pod temat, mój komputer pokazuje również kilka błędów, między innymi sonda za katalizatorem i wtryskiwacz 4, te błędy tylko w wilgotne dni się pojawiają jak pada dłużej deszcz. Natomiast od jakiś 3 miesięcy borykam się z błędem P0352. Cewki zamieniałem miejscami, zmieniłem na nową, kable zmieniłem na nowe, świece nowe i kontrolka świeci dalej stale, skasuje i po odpaleniu się pojawia, sam błąd by mnie nie denerwował gdyby nie sytuacja która występuje z błędem, chociaż nie zawsze, jak było kilka dni mrozów, problemu nie było, natomiast niekiedy po 6 razy na dzień jak odpalam auto, wskakują obroty normalnie, cały silnik pracuje i nagle słychać jakby go coś zduszało, trzęsie się i obroty spadają o połowę, efekt jakby pracowała połowa silnika i od razu skok i już normalnie idzie, całość trwa może z 45sekund, Niekiedy jednak zdarzy się że po odpaleniu zbije go do połowy a potem zgaśnie cały. Jak myślicie, co by mogło to powodować?
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|