You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 02 Cze 2025, 14:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #756026 Wysłany: 26 Gru 2014, 15:29; 
 Temat postu: Błędy B1035 i U0426
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Ehh, kolejna jazda z elektryką, po ostatnim zgaśnięciu silnika. Wczoraj, gdy wracałem podczas śnieżycy do domu, nagle zgasły przednie światła przeciwmgielne i zapaliła się kontrolka Code, która nie zgasła do czasu wyłączenia zapłonu. Silnik pracował normalnie. Światła przeciwmgielne dały się ponownie włączyć.
Dziś podpiąłem Kropka do MES i co wyszło:
1. Błąd B1035 - centralka BCM uszkodzona - obecny.
2. U0426 - MiniCryptU0019 - sporadyczny

Przeszukałem już "internety", co do U0426 polecają obejrzeć skrzynkę bezpieczników w komorze silnika (czy nie ma wilgoci), jednak co do B1035 nie ma konkretnych informacji. Może ktoś z Was spotkał się już z taką sytuacją?
Jak się nic nie działo, tak teraz ostatnio zbyt dużo tego.

[ Dodano: 26 Gru 2014 14:29 ]

Obejrzałem przewody w komorze silnika. Znalazłem urwany przewód masowy od klemy akumulatora do skrzyni biegów, wkręcony obok wysprzęglika. Może to bruździ, po wymianie się okaże. Drugi, od skrzyni do belki, jest cały.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 

 
 Post #756028 Wysłany: 26 Gru 2014, 15:33; 
 Temat postu: Re: Błędy B1035 i U0426
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Wrz 2011,
Posty: 180
Pomógł: 11
Kody EOBD u Fiata
Na pierwszym miejscu jest litera jest to P, B,C lub U Odnoszą się one do: B = nadwozie C = podwozie P = napęd U = sieć Pierwsza cyfra po literze to typ kodu: 0 = Generyczne 1 = Charakterystyczne dla producenta Kolejne dwie (czyli druga i trzecia) cyfra to: Podsystemy 1 = Pomiar powietrza i paliwa 2 = Pomiar paliwa i powietrza 3 = System zapłonu oraz przerwy zapłonu 4 = Pomocnicza kontrola emisji 5 = Kontrola prędkości pojazdu oraz kontrola jałowa 6 = Obwód wyjściowy komputera 7 = Kontrola skrzyni biegów 8 = Kontrola skrzyni biegów Czwarta cyfra identyfikuje specyficzną usterkę systemu.
Wg mnie błąd B1035 to problem z przekaźnikiem świateł. Co do tego drugiego błędu to nie wiem .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #756029 Wysłany: 30 Gru 2014, 02:05; 
 Temat postu: Re: Błędy B1035 i U0426
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Drugi błąd jest związany z FIAT Code, czyli immo. Wiązki do głównej skrzynki wyglądają ok. Wszystko na to wskazuje, że powodem błędów jest brak bezpośredniego podłączenia masy od silnika do klemy (-) akumulatora, prąd przechodzi "obejściami" poprzez inne punkty masowe, podłączone znacznie cieńszymi przewodami. Wniosek: są dwa przewody masowe, z których jeden pośrednio łączy nadwozie poprzez kadłub skrzyni.

[ Dodano: 26 Gru 2014 16:12 ]

Jednak to nie przewód masowy. Okazuje się, że ASO zostawiło kikut starego przewodu i wkręciło taśmę miedzianą. Oryginalny masowy ma jedno ucho pośrodku, do przykręcenia do belki i drugie do przykręcenia do skrzyni przy wysprzęgliku (u mnie zerwało się za uchem od belki). Wstawili protezę od belki do kadłuba skrzyni biegów - taśma miedziana.
Czyli nadal nic nie wiem.

[ Dodano: 26 Gru 2014 20:51 ]

Grzebania ciąg dalszy. Napięcie akumulatora 11.6V, min. napięcie ładowania pod obciążeniem 12,5V, czyli lipa. Jutro jeszcze dokładnie sprawdzę przewód masowy od aku do belki. Jeśli przy uchy będzie ok, to alternator robi papa :(

[ Dodano: 30 Gru 2014 01:05 ]

Alternator wyjęty, szczotki słabiutkie. Jednak jest jeszcze coś, obudowa pęknięta w dwóch miejscach, dokładnie w "łapach" z uchwytami do przykręcenia.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO