|
Obecny czas: 16 Maj 2024, 19:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
marek_sz |
#762737 Wysłany:
11 Lut 2015, 00:32; Temat postu: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013, Posty: 84 Pomógł: 2
|
Słuchajcie koledzy, taka sprawa. Wszędzie czytam, czy to na forach, czy w książce "Sam naprawiam Fiat Punto 2", że mój silnik (1.2 8V 60KM) ma zawory z popychaczami mechanicznymi i co jakiś czas należy sprawdzić ich luz. Więc przy okazji jakiejś naprawy poprosiłem mechanika, żeby zajrzał pod dekiel, sprawdził luzy i ewentualnie wyregulował. Przyjeżdżam po odbiór auta i mechanik mówi, że tam są zawory hydrauliczne i nie ma co regulować. Uszczelka pod deklem była zmieniona, więc tam zajrzał. Więc jak to jest? Może są 2 typy zaworów w tym silniku? Ma ktoś 1.2 8V z hydraulicznymi zaworami?
|
|
Góra |
|
|
|
|
fishbone20 |
#762739 Wysłany:
11 Lut 2015, 01:00; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień Rejestracja: 20 Mar 2012, Posty: 2595 Pomógł: 16
|
|
Góra |
|
|
marek_sz |
#762774 Wysłany:
11 Lut 2015, 10:51; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013, Posty: 84 Pomógł: 2
|
Chyba masz rację przejadę się do innego mechanika.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#762780 Wysłany:
11 Lut 2015, 11:01; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
marek_sz, kup sobie szczelinomierz i sam sobie sprawdż. Sprawdzenie jest bardzo proste
|
|
Góra |
|
|
fishbone20 |
#763059 Wysłany:
13 Lut 2015, 00:15; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień Rejestracja: 20 Mar 2012, Posty: 2595 Pomógł: 16
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#763269 Wysłany:
14 Lut 2015, 13:40; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
fishbone20, szklanke? Chyba płytke raczej, co pieniężnym problemem nie jest, ot gorzej z wyjęciem.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
HIPER |
#764208 Wysłany:
20 Lut 2015, 10:37; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sie 2007, Posty: 91
|
tam nie ma żadnego hydraulicznego rozwiązania. na krzywkach wałka rozrządu oparte są tzw "pastylki" pod którymi są "szklanki" regulacja luzu zaworowego polega na dobraniu odpowiedniej grubości "pastylki"
_________________ Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...
|
|
Góra |
|
|
marek_sz |
#765314 Wysłany:
28 Lut 2015, 17:11; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013, Posty: 84 Pomógł: 2
|
Czytałem w różnych źródłach i nie mam już wątpliwości, że zawory w moim silniku są mechaniczne. Podejrzewam, że mechanik zajrzał, nie miał tych "pastylek" do regulacji i wolał mi naściemniać, że mam hydrauliczne.
Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Wiadomo, że zbyt duży luz zaworowy nie jest jeszcze takim dużym problemem. Natomiast zbyt mały luz, gdy zawory pracują zbyt ciasno, może doprowadzić do uszkodzenia zaworów i głowicy silnika. Czy przy takim rozwiązaniu, jakie ma silnik 1.2 8v istnieje możliwość, że zawory zamiast złapać większy luz, zaczną pracować zbyt ciasno?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#765326 Wysłany:
28 Lut 2015, 18:47; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#765397 Wysłany:
01 Mar 2015, 00:11; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Płytki zaworowe to nie mydło. U siebie po 120 000 wymieniłem tylko 2 płytki. Pozostałe były w normie. Żaden nie miał mniejszego luzu.
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#765450 Wysłany:
01 Mar 2015, 17:41; Temat postu: Re: 1.2 8v zawory mechaniczne czy hydrauliczne? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
W razie ekstremalnego zużycia gniazd zaworowych, wyciągnięcia się uszkodzonego materiałowo/termicznie zaworu, luz może sie zmniejszać, zamiast zwiększać. Na szczęście w Fire nie zrobiono ich z papieru, i raczej trudno doprowadzić do takiego zaniedbania
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|