Konrado_1 napisał(a):
Czy trzeba wymieniać cały siłownik, czy tylko tę nieszczęsną harmonijkę?
Harmonijka jest tylko osłonką chroniącą przed kurzem/brudem. W środku jest tłoczek który przesuwa się gdy wyciskasz sprzęgło.
W miejscu zaznaczonym na zielono

pod gumowym kapturkiem jest odpowietrznik (widzę, że siłownik jeszcze oryginalny więc będzie tam miejsce na klucz imbusowy) i to na razie możesz zrobić bezkosztowo. Poprosić kogoś, żeby wycisnął sprzęgło, Ty odpowietrzysz i praca sprzęgła powinna wrócić do normy.
W środku siłownika jest gumowy oring który z czasem zaczyna puszczać płyn. Trafiła mi się taka usterka. Pedał będzie coraz niżej i w końcu nie wysprzęglisz. Mi się to zdarzyło w piątkowym korku

ledwo dotarłem na parking.
Niby można próbować dobierać oring ale często gładź cylindra jest już porysowana/zużyta i nie bardzo idzie to poskładać.
Nowy siłownik to jeśli mnie pamięć nie myli - koszt ok 200zł.
Wymiana bardzo prosta, potrzebna tylko druga osoba do odpowietrzenia
Załącznik:
fotografia.jpg [ 143.15 KiB | Obejrzany 2074 razy ]
Autor postu otrzymał pochwałę