|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
woxala12 |
#769219 Wysłany:
27 Mar 2015, 12:16; Temat postu: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015, Posty: 6
|
Witam. Mam problem z tylnym światłem postojowym w moim Fiacie Punto 1. Żarówka jest dobra na 100 %, a nie świeci. W prawym postojowe tylne działa. Czy możecie podpowiedzieć jak sprawdzić miernikiem czy prąd dochodzi do styków w przewodzie zasilającym tylne lampy oraz jak sprawdzić styki w miejscu gdzie wkłada się żarówkę od postojowego. Dlaczego pytam. Bo jeśli nie dochodzi napięcie tzn. że jest to jakaś grubsza sprawa i muszę udać się do elektryka. Ewentualnie podpowiedżcie co mogę jeszcze we własnym zakresie sprawdzić. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dafit |
#769220 Wysłany:
27 Mar 2015, 12:18; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 27 Cze 2013, Posty: 738 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
 |
woxala12 |
#769221 Wysłany:
27 Mar 2015, 12:26; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015, Posty: 6
|
Już próbowałem i nic
[ Dodano: 27 Mar 2015, 11:26 ]
Szybciej będzie zrobić najpierw pomiar napięcia na stykach, tylko nie wiem jak ten miernik podłączyć. Czy minus na masę i resztę to już z normalnie tzn. czerwonym jechać po stykach.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#769266 Wysłany:
27 Mar 2015, 19:33; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli chcesz zmierzyć miernikiem uniwersalnym napięcie w gnieździe żarówki, to ustawiasz go na selektorze wyboru zakresu pomiarowego na pozycję 20V DC ( lub V DC dla automatu), przewody pomiarowe wkładasz do gniazdek miernika, czerwony do gniazdka V a czarny do COM. Bateria musi być sprawna, a przewody pomiarowe nie mogą mieć przerwy. Po włączeniu obwodu oświetlenia końcówkę pomiarową czerwoną przykładasz do blaszki stykowej, do której w normalnych warunkach dotyka „stopka” żarówki ( tej głębiej) a drugą końcówką pomiarową czarną dotykasz do zewnętrznej blaszki stykowej, do której dotyka żarówka swoim „ bokiem”. Jeśli pojawi się na wyświetlaczu miernika napięcie akumulatora, trzeba poszukać nieprawidłowości w wyprofilowaniu blaszek stykowych, pamiętając, że wyginanie blaszek wykonujemy, gdy zasilanie oświetlenia jest wyłączone ( chodzi o to by nie zrobić zwarcia). Jeśli napięcia nie będzie, lub będzie ono bardzo niskie, trzeba oczyścić wtyczkę zasilającą lampę tylną i spróbować zmierzyć napięcie ponownie. Czasem wtyczka jest wewnątrz silnie zabrudzona, lub zakurzona, po jej wyczyszczeniu można ją potraktować preparatem poprawiającym „kontakt” połączeń elektrycznych. Blaszki stykowe żarówki można również delikatnie przetrzeć. [ Dodano: 27 Mar 2015 18:33 ]Przy okazji rzuć okiem na bezpiecznik F2 znajdujący się w skrzynce bezpiecznikowej obok kolumny kierowniczej (ostatni po prawej drugi rząd) mający wartość 10A. Bezpiecznik mógł zadziałać, gdy przepaliła się „stara” żarówka. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
karasek38 |
#769270 Wysłany:
27 Mar 2015, 19:47; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg Rejestracja: 29 Wrz 2012, Posty: 1004 Pomógł: 4
|
AndyPol napisał(a): Przy okazji rzuć okiem na bezpiecznik F2 znajdujący się w skrzynce bezpiecznikowej obok kolumny kierowniczej (ostatni po prawej drugi rząd) mający wartość 10A. Bezpiecznik mógł zadziałać, gdy przepaliła się „stara” żarówka.  Wtedy nie świeciłaby także prawa przednia żarówka. W PI są one puszczone przez bezpieczniki "na krzyż", czyli LP+PT oraz PP+LT 
_________________
 "Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej." Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#769271 Wysłany:
27 Mar 2015, 20:11; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
O niedziałającym oświetleniu przednim nic Kolega woxala12 nie wspomina, podałem lokalizację bezpiecznika, by w razie zwarcia przy próbie zmierzenia napięcia na blaszkach stykowych żarówki, łatwo było go wymienić i odnaleźć. Jak również sprawdzić sam bezpiecznik, gdyż podczas naprawy różnie to bywa. Obwód ten zabezpieczony bezpiecznikiem F2 zasila również światło pozycyjne przednie prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej prawe, oświetlenie radia, zestawu wskaźników, lampkę kontrolną świateł pozycyjnych, oświetlenie konsoli itd. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
woxala12 |
#769466 Wysłany:
29 Mar 2015, 14:53; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015, Posty: 6
|
AndyPol napisał(a): O niedziałającym oświetleniu przednim nic Kolega woxala12 nie wspomina, podałem lokalizację bezpiecznika, by w razie zwarcia przy próbie zmierzenia napięcia na blaszkach stykowych żarówki, łatwo było go wymienić i odnaleźć. Jak również sprawdzić sam bezpiecznik, gdyż podczas naprawy różnie to bywa. Obwód ten zabezpieczony bezpiecznikiem F2 zasila również światło pozycyjne przednie prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej prawe, oświetlenie radia, zestawu wskaźników, lampkę kontrolną świateł pozycyjnych, oświetlenie konsoli itd.  Przednie oswietlenie jest. Jutro wezmę się za sprawdzanie styków. Jeśli uda mnie sie naprawic, podzielę się spostzreżeniami. Za wszystkie porady dziękuje. pozdrawiam. [ Dodano: 29 Mar 2015, 13:06 ]AndyPol napisał(a): O niedziałającym oświetleniu przednim nic Kolega woxala12 nie wspomina, podałem lokalizację bezpiecznika, by w razie zwarcia przy próbie zmierzenia napięcia na blaszkach stykowych żarówki, łatwo było go wymienić i odnaleźć. Jak również sprawdzić sam bezpiecznik, gdyż podczas naprawy różnie to bywa. Obwód ten zabezpieczony bezpiecznikiem F2 zasila również światło pozycyjne przednie prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej prawe, oświetlenie radia, zestawu wskaźników, lampkę kontrolną świateł pozycyjnych, oświetlenie konsoli itd.  Witam kolegę. Faktycznie nie sprawdziłem przedniego prawego oświetlenia od postojowego. Też nie działa. Czyli może to byc bezpiecznik, który to jest odpowiedzialny za te światła. [ Dodano: 29 Mar 2015, 13:53 ]AndyPol napisał(a): Jeśli chcesz zmierzyć miernikiem uniwersalnym napięcie w gnieździe żarówki, to ustawiasz go na selektorze wyboru zakresu pomiarowego na pozycję 20V DC ( lub V DC dla automatu), przewody pomiarowe wkładasz do gniazdek miernika, czerwony do gniazdka V a czarny do COM. Bateria musi być sprawna, a przewody pomiarowe nie mogą mieć przerwy. Po włączeniu obwodu oświetlenia końcówkę pomiarową czerwoną przykładasz do blaszki stykowej, do której w normalnych warunkach dotyka „stopka” żarówki ( tej głębiej) a drugą końcówką pomiarową czarną dotykasz do zewnętrznej blaszki stykowej, do której dotyka żarówka swoim „ bokiem”. Jeśli pojawi się na wyświetlaczu miernika napięcie akumulatora, trzeba poszukać nieprawidłowości w wyprofilowaniu blaszek stykowych, pamiętając, że wyginanie blaszek wykonujemy, gdy zasilanie oświetlenia jest wyłączone ( chodzi o to by nie zrobić zwarcia). Jeśli napięcia nie będzie, lub będzie ono bardzo niskie, trzeba oczyścić wtyczkę zasilającą lampę tylną i spróbować zmierzyć napięcie ponownie. Czasem wtyczka jest wewnątrz silnie zabrudzona, lub zakurzona, po jej wyczyszczeniu można ją potraktować preparatem poprawiającym „kontakt” połączeń elektrycznych. Blaszki stykowe żarówki można również delikatnie przetrzeć. [ Dodano: 27 Mar 2015 18:33 ]Przy okazji rzuć okiem na bezpiecznik F2 znajdujący się w skrzynce bezpiecznikowej obok kolumny kierowniczej (ostatni po prawej drugi rząd) mający wartość 10A. Bezpiecznik mógł zadziałać, gdy przepaliła się „stara” żarówka.  Mam do Ciebie pytanie jeszcze jedne. Jakie powinno być napięcie na stykach obudowy gdzie znajdują się żarówki ?
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#769587 Wysłany:
29 Mar 2015, 17:17; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Napięcie na blaszkach stykowych żarówki, to napięcie akumulatora. Możesz zmierzyć wartość na klemach- zaciskach akumulatora i przy sprawnej instalacji i bezpieczniku na blaszkach stykowych Będziesz miał podobne ( może nieznacznie niższe napięcie). Przy naładowanym akumulatorze może to być napięcie np. 12,6V DC podobne powinieneś zmierzyć na blaszkach stykowych żarówki.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
woxala12 |
#769588 Wysłany:
29 Mar 2015, 17:36; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015, Posty: 6
|
AndyPol napisał(a): Napięcie na blaszkach stykowych żarówki, to napięcie akumulatora. Możesz zmierzyć wartość na klemach- zaciskach akumulatora i przy sprawnej instalacji i bezpieczniku na blaszkach stykowych Będziesz miał podobne ( może nieznacznie niższe napięcie). Przy naładowanym akumulatorze może to być napięcie np. 12,6V DC podobne powinieneś zmierzyć na blaszkach stykowych żarówki. Zrobiłem pomiar na kostce łaczącej z kloszem styków. Czarny przewód przyłozyłem do styku czarnego przewodu gdzie jest przyłączony czarny kabelek czyli jako masa a czerwonym po kolejnych stykach. Tak więc tylko od postojowego nie dochodzi napięcie a potem jechałem też jechałem po stykach tak jak opisałeś na blaszkach stykowych i tez nie dochodzi napięcie. Pozostałe światła przednie tylne w różnych konfiguracjach są tylko tylnego postojowego niema. Nie wiem co dalej mam począć.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#769589 Wysłany:
29 Mar 2015, 17:41; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Skoro nie Masz tego oświetlenia na przedniej i tylnej lampie, to być może wina leży w przepalonym bezpieczniku F2. Sprawdzałeś go, czy się nie przepalił?
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
woxala12 |
#769591 Wysłany:
29 Mar 2015, 17:55; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015, Posty: 6
|
AndyPol napisał(a): Skoro nie Masz tego oświetlenia na przedniej i tylnej lampie, to być może wina leży w przepalonym bezpieczniku F2. Sprawdzałeś go, czy się nie przepalił? Na przedniej jak pisałem jest wyżej, bo faktycznie wcześniej bezpiecznik był przepalony z powodu może gdzież na chwilę zrobiłem zwarcie podczas pomiarów. Ale teraz tam jest okey. Proszę o jeszcze jakies rady jak dalej postępować.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#769593 Wysłany:
29 Mar 2015, 17:59; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Na samej kostce lampy na przewodzie czarnym Będziesz miał „masę”, natomiast na przewodzie żółto –czarnym będzie „plus” do żarówki świateł pozycyjnych. Kostka musi być czysta, a styk pewny. Można rzucić okiem, czy przewody nie są gdzieś przełamane. Prawdopodobnie przed kostką, jeśli na niej nie ma napięcia.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
woxala12 |
#769600 Wysłany:
29 Mar 2015, 18:58; Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015, Posty: 6
|
AndyPol napisał(a): Na samej kostce lampy na przewodzie czarnym Będziesz miał „masę”, natomiast na przewodzie żółto –czarnym będzie „plus” do żarówki świateł pozycyjnych. Kostka musi być czysta, a styk pewny. Można rzucić okiem, czy przewody nie są gdzieś przełamane. Prawdopodobnie przed kostką, jeśli na niej nie ma napięcia. Jutro dalej będę próbował rozwiązać problem stosując Twoje porady. Na dziś dziękuje i pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|