|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
drake |
#785860 Wysłany:
08 Paź 2015, 10:36; Temat postu: Nierówna siła hamowania - tarcze tył |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 30 Sie 2015, Posty: 14
|
Witam forumowiczów,
posiadam GP 1.9 MULTIJET 130KM, na przeglądzie wyszła mi cienka siła hamowania w prawym tylnym kole (tarcza), i na ręcznym, i na nożnym - ubytek 30% na nożnym i 50% na ręcznym. Klocek ma może 10.000, jest gruby, tarcza również. Zewnętrzna strona tarczy jest nierówno starta, tj. bliżej osi (od prowadnic jest ładna i błyszcząca), w stronę nadkola robi się chropowata. Robiłem regenerację tłoczka (stan bdb.) wraz ze smarowaniem prowadnic, uszczelnieniem tłoka, smarowaniem tłoka, wyciągnięciem klocków, wyczyszczeniem blaszek, przesmarowaniem blaszek, spenetrowaniem połączenia ręcznego przy hamulcu - ogólnie komplet tego co mogłem zrobić, na końcu porządnie odpowietrzyłem (5-6 razy aż sikało idealnym strumieniem), i... d*** - ręczny dalej nie blokuje tylnego prawego koła, gdzie lewe blokuje się jak burza na suchym asfalcie przy 60 km/h już na 5 ząbku. W prawym tylnym kole trochę długo bawiliśmy się tłoczkiem bo nie chciał wejść do końca, ale w końcu wszedł. Wciskając kleszczami kręciliśmy w prawo aż wszedł do końca, teraz moje pytanie - skoro zamknęliśmy ładnie hamulec (była jeszcze odrobina luza pomiędzy szczęką a tłoczkiem), wszystko się zgrało, to co u licha może być jeszcze nie tak? Z rozpędu tak samo zregenerowałem lewy tylny zacisk (notabene był w gorszym stanie ale hamował idealnie co mnie zdziwiło) i po regeneracji też hamuje jak burza.
Prowadnice wydawały mi się idealnie proste, nie mam pojęcia co może być jeszcze nie tak, bo przecież regulacja ręcznego raczej nic nie da... Tarcza dalej "brudna" od zewnątrz, a auto jak nie stawało dęba, tak nie staje.
Proszę o pomoc - może mam rozebrać tłoczek jeszcze raz i wsadzić, ale co to da? Klocki zamienić miejscami? Klocki i tarcze boscha z tyłu... Czy tłoczek trzeba wkręcać "do końca na maksa", czy istnieje jakaś procedura kalibracji? Bo trochę dziknę.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DeviLL |
#785878 Wysłany:
08 Paź 2015, 14:39; Temat postu: Re: Nierówna siła hamowania - tarcze tył |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Po zakupie auta zrobiłem hamulce , kolega stwierdził ,że tarcz tylnych nie trzeba , zmienił klocki i na wiosnę wyszła słaba siła plus nie równa. Po założeniu nowych tarcz wszystko było elegancko 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|