|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 22:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Luc_ST |
#382113 Wysłany:
20 Lip 2010, 23:20; Temat postu: Gaśnie na wolnych obrotach i przy gwałtownym wciskaniu gazu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 10
|
Witam serdecznie
Od wczoraj poświęciłem wiele godzin na lekture naszego forum i nie tylko, w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, a objawy są dość ciekawe. Wczoraj późnym wieczorem zacząłem także sprawdzać niektóre rzeczy, ale o tym dalej.
Od kilku dni moje Punto dziwnie się zachowuje, objawy zaczęły się w czwartek - może częściowo spowodowane upałami... Przez kilka dni silnik gasł na niskich obrotach, w momencie wrzucenia na luz i hamowaniu czy wysprzęglenia, stojąc na światłach/w korku musiałem lekko gazować. Przed wczoraj sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej. Po nocy miałem problemy z odpaleniem, pompka paliwa ruszyła, rozrusznik prawidłowo zadziałał, ale silnik nie mógł załapać. Co ciekawe, tego samego dnia, późnym popołudniem, nagrzany przez słońce samochód odpalił bez problemu, za to zauważyłem nowe problemy... Kiedy lekko wciskałem pedał gazu, obroty rosły, kiedy wciskałem gwałtownie - silnik dusił się i praktycznie gasł, gdyby nie szybkie zdjęcie nogi z pedału gazu. Oczywiście podczas jazdy nadal pozostał problem gaśnięcia przy niskich obrotach. Dodatkową ciekawostką jest fakt, że wzrosło dość znacznie zużycie paliwa.
Póki co wykonałem następujące czynności: sprawdziłem silniczek krokowy, przeczyściłem przepustnice, sprawdziłem czujnik położenia wału, zrobiłem oględziny przewodów. W planie na jutro - po lekturze różnych tekstów - mam sprawdzić miernikiem czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temp. silnika.
W marcu/kwietniu zmieniane były m.in. świece, olej z filtrem i filtr powietrza.
Co jeszcze proponujecie sprawdzić?
Może jakieś propozycje diagnozy?
Punto II, 1.2 8V, 2001, 148000km, benzyna
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam
Łukasz
|
|
Góra |
|
|
|
|
wojtass18 |
#382116 Wysłany:
20 Lip 2010, 23:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jak Ci wzrosło spalanie możę warto było by sprawdzić sondę ?
|
|
Góra |
|
|
Krzysztof K. |
#382249 Wysłany:
21 Lip 2010, 17:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 30
|
Podobne objawy miałem niedawno, tylko że u mnie problemem była instalacja LPG. Otóż u mnie w wyniku nieprawidłowej pracy instalacji LPG, rozjeżdżała się mapa wtrysków (jakoś tak to się nazywa ).
Odłącz na noc (lub na minimum 2 godziny, tak gdzieś czytałem) akumulator, wtedy komputer wróci do ustawień fabrycznych, może to pomoże. Jak nie pomoże, to zostaje jeszcze diagnostyka komputerowa.
_________________ Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.
|
|
Góra |
|
|
Luc_ST |
#382494 Wysłany:
02 Sie 2010, 23:34; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 10
|
Krzysztof K. napisał(a): [...] zostaje jeszcze diagnostyka komputerowa.
Jutro właśnie udaję się na diagnostykę. Wczoraj wieczorem razem ze szwagrem mechanikiem robiliśmy różne "doświadczenia" z czujnikami. Problemy powoduje czujnik temp. płynu chłodzącego LUB map sensor. Z tym pierwszym sytuacja jest podejrzana - wykazuje spadek rezystancji ze wzrostem temperatury, ale wskazania omomierze nie są odpowiednie do tych, jakie można znaleźć w sieci, nie wiem jaki jest próg tolerancji, ale wykazywał +/- wartość 2kOmy mniej niż powinien w danej temperaturze - przypomnę, że wg danych, które można wyszperać w różnych miejscach, rezystancje bliską 0 powinien mieć przy rozgrzaniu do około 60°C, przy temp. ok. 20°C powinien pokazywać około 5kOm - pokazywał trochę więcej niż 3. Na drodze przeprowadzonych prób podejrzany jest także map sensor, choć nie wykluczone, że to właśnie czujnik temp. powoduje te problemy. Wczoraj doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie jednak zrobić diagnostykę.
Dam znać, jak już sprawa będzie ostatecznie rozwiązana. [ Dodano: 02 Sie 2010 23:34 ]W zeszłym tygodniu byłem na diagnostyce, nie wykazała żadnych większych nieprawidłowości, prócz tego, że jeden czujnik (temperatura płynu chłodzącego) rzeczywiście nie do końca dobrze wskazuje, ale podobno mieści się to w granicach błędu. Aby całkowicie wykluczyć elektronikę, została nawet w tym samym punkcie podmieniona na czas testów centralka.
W ostatnią sobotę udałem się do ASO. Tam także dokonano diagnostyki, ale osoba testująca szybko zaczęła podejrzewać pompkę paliwa - i tu sprawa się kończy. Pompka, której dni nastały końca, nie potrafiła wytworzyć ciśnienia nawet 1bara. Dziś wymieniłem samą pompkę, wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam
Łukasz
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#385001 Wysłany:
03 Sie 2010, 00:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
No to chyba poświęciłeś się dla mnie- zaczyna mi Punto gasnąć na wolnych obrotach, póki co nic ponadto. Prawdopodobnie będę miał to samo, a już krokowca podejrzewałem i kable WN:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
BlackHand |
#474744 Wysłany:
18 Maj 2011, 09:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
Panowie mam podobny problem tylko że w Mk1. Przy zimnym silniku mam problem z odpaleniem. Jak się rozgrzeje jest ok. W czasie normalnej jazdy przy zmianie biegów obroty gwałtownie spadają na dół. Przy ostrym prze gazowaniu dławi się i przy dojeżdżaniu na światła przy wciskaniu sprzęgła spada na bardzo niskie obroty i szarpie czasami gaśnie.
Stawiam na filtr paliwa albo także pompę.
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#474806 Wysłany:
18 Maj 2011, 15:55; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
BlackHand Dokładnie takie objawy miałem jak mi cewka się kończyła. Sprawdź świece, kable i właśnie cewki.
Pompa paliwa też możliwa, ale zacznij od tych rzeczy.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
BlackHand |
#474815 Wysłany:
18 Maj 2011, 16:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
Kable nówki może mają z 4 dni świecie wymienione miesiąc temu. Zostały cewki. A filtr paliwa jakby był brudny to powinno też spaść ciśnienie paliwa tak mi się wydaje. Nie wiem kiedy był wymieniany ale wydaje mi się że albo raz albo wcale.
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#474822 Wysłany:
18 Maj 2011, 16:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
|
BlackHand |
#475160 Wysłany:
19 Maj 2011, 22:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
No i chyba filtr pójdzie do wymiany w pierwszej kolejności.
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
|
BolekPunto |
#475166 Wysłany:
19 Maj 2011, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
U mnie tak było jak czujnik położenia przepustnicy wysiadł
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
|
BlackHand |
#475187 Wysłany:
19 Maj 2011, 23:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#475257 Wysłany:
20 Maj 2011, 12:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Taki temat przerabiałem jakiś czas temu no i wyszło na to, że mapy wtrysków się skasowały. Co ciekawe miało to miejsce kiedy wziąłem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Wtedy odłączyłem akumulator na kilkanaście minut no i się zaczęło. Po przejechaniu ponad 200km objawy przeszły. Przy czym, od tamtej pory nie pozostawiam samochodu bez źródła zasilania na dłużej niż 15 minut. Ja głupi wymieniałem, świece, kable, sondę lambda, przepustnicę a samo przeszło. ;p
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
BlackHand |
#475258 Wysłany:
20 Maj 2011, 12:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
Kufell powiem Ci że ja wcale nie odłączałem akumulatora no chyba że samoczynnie by się skasowały. Na bank wymienię ten filtr bo poprzedni właściciel nie wymieniał w tym aucie praktycznie nic. A wymiana filtra paliwa powinna odbywać się o 30 tys.
_________________ Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....
post378080.html#378080
Fiat Punto II Sporting Jest !
topic37761.html
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#475271 Wysłany:
20 Maj 2011, 13:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
BlackHand |
#475274 Wysłany:
20 Maj 2011, 14:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 10 Maj 2010, Posty: 776 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
pawi81 |
#545078 Wysłany:
06 Lut 2012, 09:28; Temat postu: Re: Gaśnie na wolnych obrotach i przy gwałtownym wciskaniu g |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
Luc_ST napisał(a): Witam serdecznie Od wczoraj poświęciłem wiele godzin na lekture naszego forum i nie tylko, w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, a objawy są dość ciekawe. Wczoraj późnym wieczorem zacząłem także sprawdzać niektóre rzeczy, ale o tym dalej. Od kilku dni moje Punto dziwnie się zachowuje, objawy zaczęły się w czwartek - może częściowo spowodowane upałami... Przez kilka dni silnik gasł na niskich obrotach, w momencie wrzucenia na luz i hamowaniu czy wysprzęglenia, stojąc na światłach/w korku musiałem lekko gazować. Przed wczoraj sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej. Po nocy miałem problemy z odpaleniem, pompka paliwa ruszyła, rozrusznik prawidłowo zadziałał, ale silnik nie mógł załapać. Co ciekawe, tego samego dnia, późnym popołudniem, nagrzany przez słońce samochód odpalił bez problemu, za to zauważyłem nowe problemy... Kiedy lekko wciskałem pedał gazu, obroty rosły, kiedy wciskałem gwałtownie - silnik dusił się i praktycznie gasł, gdyby nie szybkie zdjęcie nogi z pedału gazu. Oczywiście podczas jazdy nadal pozostał problem gaśnięcia przy niskich obrotach. Dodatkową ciekawostką jest fakt, że wzrosło dość znacznie zużycie paliwa. Póki co wykonałem następujące czynności: sprawdziłem silniczek krokowy, przeczyściłem przepustnice, sprawdziłem czujnik położenia wału, zrobiłem oględziny przewodów. W planie na jutro - po lekturze różnych tekstów - mam sprawdzić miernikiem czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temp. silnika. W marcu/kwietniu zmieniane były m.in. świece, olej z filtrem i filtr powietrza. Co jeszcze proponujecie sprawdzić? Może jakieś propozycje diagnozy? Punto II, 1.2 8V, 2001, 148000km, benzyna Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki Pozdrawiam Łukasz Ja mam to samo, ale jak wciskam gaz do dechy to normalnie wchodzi na obroty. Minimalnie sie na starcie przycina ale idzie. Oczywiscie sprawdzajac na luzie. Na postoju po rozgrzaniu mi gasnie. Jak jest silnik zimny to na wolnych obrotach nie gasnie! Tylko po rozgrzaniu.
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#545091 Wysłany:
06 Lut 2012, 09:58; Temat postu: Re: Gaśnie na wolnych obrotach i przy gwałtownym wciskaniu g |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
cewki, czujnik położenia wału do sprawdzenia
|
|
Góra |
|
|
yeeezooo |
#549747 Wysłany:
17 Lut 2012, 14:31; Temat postu: Re: Gaśnie na wolnych obrotach i przy gwałtownym wciskaniu g |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Lut 2012, Posty: 1
|
pawi81 napisał(a): Ja mam to samo, ale jak wciskam gaz do dechy to normalnie wchodzi na obroty. Minimalnie sie na starcie przycina ale idzie. Oczywiscie sprawdzajac na luzie. Na postoju po rozgrzaniu mi gasnie. Jak jest silnik zimny to na wolnych obrotach nie gasnie! Tylko po rozgrzaniu. Mam dokładnie to samo, jak zimny to ok tylko przy ruszaniu potrafi lekko przyciąć jakby mocy nie miał, potem ok, wchodzi na obroty ok ale jak się rozgrzeje to gaśnie, odpala ale trzeba dłużej pochechłać. Podpinam się pod temat jak ktoś coś ustali to niech pisze, bo jestem chory jak mam jechać do mechanika i słuchać tych teorii i wymieniać wszystko po kolei i oczywiście to co wymienione mimo braku poprawy i tak by trzeba wymienić .
|
|
Góra |
|
|
Zyguś |
#679530 Wysłany:
07 Lip 2013, 19:58; Temat postu: Re: Gaśnie na wolnych obrotach i przy gwałtownym wciskaniu g |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Przemek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Oświęcim :) Rejestracja: 06 Sie 2011, Posty: 1757 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
bany222 |
#786127 Wysłany:
13 Paź 2015, 08:41; Temat postu: Re: Gaśnie na wolnych obrotach i przy gwałtownym wciskaniu g |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 27 Kwi 2015, Posty: 3
|
mam podobnie Punto II - 1.2 60 problem jest tylko na LPG, na benzynie działa ładnie. gdy sie nagrzeje to przy skrzyżowaniu jak wysprzęgle obroty spadają i gaśnie ( czasem przed skrzyżowaniem przełączam na benzynę). próbowałem regulować gaz - czasem to pomada jak zwiększę dawkę na reduktorze ale ostatni to nic nie daje - może to być czasem oznaka padającego reduktora (lovatto)???
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|