|
Obecny czas: 29 Kwi 2025, 09:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gorbash |
#471168 Wysłany:
06 Maj 2011, 22:31; Temat postu: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
Juz pisalem wczesniej ale nikt jakos weny chyba nie mial...Mianowicie chodzi mi o to jak sie "podciaga" hamulec reczny w GP?...z tego co wiem to na pewno trzeba to zrobic w srodku,po sciagnieciu oslony tunelu,tylko nie wiem co mam krecic:)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kox |
#471211 Wysłany:
07 Maj 2011, 06:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4b4e2c6887d834450.jpg (foto pierona)
na foto po zdjęciu tunelu widzisz 2 linki przymocowane do uchwytu który z kolei jest połączony z lewarkiem. Jeśli mnie pamięć wzrokowa nie myli musisz dokręcić tą śrube którą widać dokładnie między linkami
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#471228 Wysłany:
07 Maj 2011, 09:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Przyjedź to zrobimy
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#471687 Wysłany:
08 Maj 2011, 17:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
Hamulec podciagniety...Zgadza sie-regulujesz przez krecenia ta srubka,a dla potomnosci klucz 10 plaski:)
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#474737 Wysłany:
18 Maj 2011, 08:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Też muszę podciągnąć. Jak tam się dostać , gdy jest podłokietnik. Proszę o instrukcję po kolei. Dzięki.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#474741 Wysłany:
18 Maj 2011, 09:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
zdejmujesz zaślepke podłokietnika i tam są 3 śruby z tego co pamiętam na kluczyk 10tke, odkręcasz i podnosisz podłokietnik do góry, później zgodnie z instrukcja pierona ( dot budowy podłokietnika) podrywasz tunel środkowy do góry i ukazuje ci się to co na zdjęciu w poprzednim poście
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#474742 Wysłany:
18 Maj 2011, 09:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
Bahama70 sluchaj podlokietnik wyciagasz-troszke sily uzyc musisz i ladnie wyjdzie....Wyciagasz podlokietnik albo jak nie chcesz to tylko go przesuwasz na bok i masz tam to co na zdjeciu wyzej...to srubke w srodku krecisz 7 bodajze w prawo-zreszta sam zobaczysz w ktora,bo albo sie podciaga albo opuszcza...
|
|
Góra |
|
 |
rafal-pl |
#474758 Wysłany:
18 Maj 2011, 10:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#474760 Wysłany:
18 Maj 2011, 10:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Dzięki fachury !
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#474925 Wysłany:
18 Maj 2011, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
kliknij pomógł 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#475010 Wysłany:
19 Maj 2011, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Chętnie, ale nie mam tutaj przycisku pomógł ? dlaczego ?
Więc tak:
1. Zdejmujemy klapkę z elektryczną regulacją lędźwiową.
2. Pod spodem 3 nakrętki 10-tki, najlepiej mieć elastyczną przedłużkę.
3. Unosimy podłokietnik do góry.
4. Unosimy ręczny na max i ciągniemy do góry jego obudowę, która wyskoczy z zaczepów, uwaga żeby nie połamać, szczególnie tej chropowatej wnęki pod ręcznym !
5. Nie zdejmujemy całkowicie tej obudowy, tylko podnosimy i mamy dostęp do regulacji, tutaj też przyda się przedłużka elastyczna jeśli oczywiście mamy podłokietnik, bo jego metalowe rusztowanie trochę zasłania.
6 Nie przejmujemy się jesli mamy mocno podciągnięty ręczny, bowiem wyreguluje nam to samoregulator ( chyba, że nie wtedy trzeba rozbierać bębny)
7. Kolejność jest taka: Luzyjemy śrubę ręcznego dosyć znacznie i zaczynamy pompować hamulcem nożnym (tak porządnie z minutkę, dwie), wtedy samoregulatory powinny się "cofnąć". Dopiero po tej operacji podciągamy śrubę na ręcznym do uzyskania satysfakcjonującego efektu.
8. U mnie działa teraz świetnie.
Powodzenia.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#475013 Wysłany:
19 Maj 2011, 10:56; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Bahama70 napisał(a): Chętnie, ale nie mam tutaj przycisku pomógł ? dlaczego ?
Bo nie jesteś założycielem tematu 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
orgazmorajder |
#484573 Wysłany:
25 Cze 2011, 11:36; Temat postu: a jak podciągnięty i nadal jedzie >>> |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Czarnków / wielkopolskie Rejestracja: 20 Cze 2011, Posty: 278
|
punto 1 95 ed-s 3d podciągnołem linke na max i jedzie dalej z górki.
Z przodu sa klocki hamulcowe a z tyłu jest cos co się zużywa i co musze wymienić.
Prosze o wyrozumiałośc jestem piekarzem a nie mechanikiem 
|
|
Góra |
|
 |
igor1906 |
#492475 Wysłany:
22 Lip 2011, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Igor
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 299 Pomógł: 1
|
witam, a co zrobic jezeli naciagnalem reczny tak ze idzie max do 5-6 zabka, ale chwyta tylko prawe kolo, lewe nic. przy tej srubie regulacji widac ze ten samoregulator jest przekrzywiony. klocki wymienione tydzien temu... fakt, byl problem z wcisnieciem tloczka w lewym kole (bo od niego zaczynalem), troche tam kombinowalismy az wkoncu zalatwilem maszynke i poszlo dobrze. mozliwe jest to ze zostal w jakis sposob uszkodzony podczas proby wcisniecia? co teraz? rozbierac znowu i wykrecic calkiem tloczek? czy jest to mozliwe ze lewe tylne kolo w jakis sposob sei zapowietrzylo?
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#492480 Wysłany:
22 Lip 2011, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
a w jaki sposob wciskałes tloczek? bo jak ja to z ojcem robilem to trzeba go było wkrecac a nie wciskac, prawy w jedna strone a lewy w drugą
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
igor1906 |
#492531 Wysłany:
22 Lip 2011, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Igor
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 299 Pomógł: 1
|
najpierw probowalem wciskac tak jak z przodu, na przeciwwage ale nie szlo. przypomnialem sobie ze z tylu sa wkrecane, wiec probowalem wkrecac. ale w miare wkrecania wychodzil on coraz dalej... probowalem troche zmniejszyc cisnienie, i odkrecilem odpowietrznik troche (z zalazona rurka wiec sie raczej nie zapowietrzyl bo nic nie cofalo) ale tez lipa. za rada sasiada mechanika (zeby jednoczesnie dociskac i wkrecac) najpierw dociskalem na przeciwwage i wkrecalem a pozniej poprosilem go o pomoc, to zaczal walic mlotkiem po tloczku a ja krecilem. ale nie szlo nic dlatego zalatwilem maszynke i poszlo bez problemu. moze po prostu linka sie gdzies zblokowala? niepokoi mnie to troche, bo zaraz po kupnie samochodu reczny byl zyleta, a teraz po tej wymianie klockow z tylu jest jednym slowem lipa.. chyba czekaja mnei odwiedziny w serwisie..
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#492537 Wysłany:
22 Lip 2011, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
igor1906 napisał(a): to zaczal walic mlotkiem po tloczku
poradź mu niech sie w łeb pier... następnym razem, tuman pewnie żuki i nysy naprawia. Bez komentarza
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#492556 Wysłany:
23 Lip 2011, 08:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
nie nawidzę takich komentarzy. Do każdego samochodu trzeba podchodzić z rozumem, a nie z młotkiem. Pamiętam jak w seicento facet wybijał mi młotkiem końcówkę drążka. Szlak mnie trafił. Zapytałem o ściągacz? On się uśmiechnął, że nie ma czasu na pierdoły. Serwis ASO Fiata.
|
|
Góra |
|
 |
igor1906 |
#494837 Wysłany:
02 Sie 2011, 14:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Igor
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 299 Pomógł: 1
|
awaria usunieta, uszkodzony byl tloczek, caly zacisk zanioslem do regeneracji i bangla. do tego regulacja tych zapadek od linki i reczny nowka sztuka, wkurza tylko brak mozliwosci wylaczenia esp 
|
|
Góra |
|
 |
Qbuch |
#585444 Wysłany:
30 Maj 2012, 13:05; Temat postu: Re: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jakub
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin, Kołobrzeg, Czaplinek Rejestracja: 25 Maj 2012, Posty: 156 Pomógł: 1
|
Zrobione... a już chciałem do kanału schodzić, żeby podciągnąć  . Dzięki.
_________________ Punto Grande 2.1 V8 - brzmi dużo lepiej - oto mój demon przyśpieszenia: topic35982.html
|
|
Góra |
|
 |
rafal-and-anusiak |
#649945 Wysłany:
06 Mar 2013, 16:50; Temat postu: Re: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wyszków Rejestracja: 06 Sty 2013, Posty: 103
|
Dobra panowie, a jak zdemontować tunel środkowy, aby się tam dostać? Nie widzę żadnych śrubek, a zejść gdy ciągnę do góry nie chce  Mam wersje, gdzie mam po prostu wgłębienie np. na chusteczki higieniczne, mniej więcej takiej wielkości. Nie mam podłokietnika ani nic innego. Ma ktoś sposób na to?
|
|
Góra |
|
 |
gorbash |
#650156 Wysłany:
07 Mar 2013, 15:26; Temat postu: Re: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML Rejestracja: 18 Wrz 2009, Posty: 734 Pomógł: 1
|
tunel srodkowy  siadasz z tylu i ladnie go podciagasz-jest na zaczepach,powinien zejsc,troche sily tylko uzyj 
|
|
Góra |
|
 |
rafal-and-anusiak |
#650157 Wysłany:
07 Mar 2013, 15:29; Temat postu: Re: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wyszków Rejestracja: 06 Sty 2013, Posty: 103
|
Ale powiedz mi czy za całość czy za sam ten wkład?
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#756607 Wysłany:
31 Gru 2014, 08:57; Temat postu: Re: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
Panowie,a co zrobić kiedy ręczny nie zawsze się zaciąga? Mianowicie kiedy go ciągnęła do góry, to mam wrażenie jakby nie zaskakiwał za ząbki,tylko szedł lekko, tylko o nie "opierając"? Niekiedy złapie za 1 razem, kolejnym muszę nim powachlować niczym wpadnie na żabęk.
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
rio9grande |
#789413 Wysłany:
27 Lis 2015, 14:25; Temat postu: Re: Hamulec reczny-regulacja |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck Rejestracja: 16 Paź 2015, Posty: 32
|
u mnie w GP tez sobie wyregulowałem ręczny, łapie prawidłowo, już od 2-3 ząbka jest opór na kołach, a na 5-6 ząbku trzyma mocno, że nie da rady już z dużą siłą obrócić koła. łapie równo na oba tylne koła, tylko też zauważyłem, że ten metalowy element przy dźwigni hamulca ręcznego do którego przymocowane są linki jest mocno przekrzywiony. Wiem, że linka lewa i prawa ma ciut różną długość, ale u mnie są linki z tego co widziałem jeszcze fabryczne więc wątpię żeby ktoś się pomylił z długością. Tylko z tego co mi się wydaje ten element powinien być w miarę prostopadle, a tu jest całkowicie przekrzywiony jakby jedna linka była za długa z 2cm.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|