|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 04:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
NooB852 |
#791939 Wysłany:
31 Gru 2015, 10:43; Temat postu: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Gru 2015, Posty: 7
|
Witam Forum To mój pierwszy post tutaj Posiadam Punto 1.2 8v rocznik 2002 przebieg niecałe 150kkm W zeszłym roku poszła uszczelka pod głowicą, silnik sie przegrzał. wymieniona została wtedy uszczelka, rozrząd chłodnica itd. jednak silnik pali olej od tego czasu, a kompresja na jednym z cylindrów wynosi około 6 ostatnio jest coraz gorzej, oleju pali coraz więcej (benzyny też  ), a mocy coraz mniej. Rozważam wymianę silnika, pytanie na jaki? 1.2 8v będzie na pewno najprostszym rozwiązaniem, wystarczy kupić wtedy sam słupek? na co wtedy zwrócić uwagę? 1.2 16v wydaje się kuszące, pytanie co będe wtedy musiał wymienić? kupić kompletny silnik, wymienić kompa? sprzęgło? a co z innymi silnikami 1.4 albo JTD?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
krzychux750f |
#791949 Wysłany:
31 Gru 2015, 13:07; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica Rejestracja: 19 Cze 2013, Posty: 287 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#791964 Wysłany:
31 Gru 2015, 15:29; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
NooB852, Mechanicznie nie ma najmniejszego problemu żeby wrzucić 16V-podmieniasz słupek z kolektorami i działa, ew. trzeba jeszcze zwrócić uwage na łape silnika przy głowicy....ale chyba była taka sama. Do tego wiadomo, kupujesz kompa od 16V, zdejmujesz immo....i tutaj nie pamiętam, czy trzeba też przekładać body komputer z 16V żeby wszystko działało i była komunikacja, czy wystarczy zrobić osiowanie CAN (proxy alignment) i będzie git. No i oczywiście wiązka silnika do skontrolowania co do wyprowadzenia pinów...łatwiej by było kupić gotową wiązke silnika z 16V i tylko przełożyć-ale wtedy i tak przydałoby się dla pewności sprawdzić wyprowadzenia pinów wchodzących do body kompa. Także robota taka prosto/nie prosta, trzeba troche sie przygotować teoretycznie do tej roboty, a potem to już z górki 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NooB852 |
#791979 Wysłany:
31 Gru 2015, 19:22; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Gru 2015, Posty: 7
|
Napisałem do Cinsoftu, może oni sie podejmą jeżeli nie zaśpiewają za dużo  Mam książkę "sam naprawiam fiat punto" (czy jakoś tak  ) to tam spróbuje znaleźć coś na temat tej łapy oraz wiązek Czyli na pewno potrzebny mi jest słupek + kolektor wydechowy + dolotowy, on będzie pewnie z przepustnicą i wtryskami? No i komputer, taki? http://allegro.pl/komputer-fiat-punto-1 ... 08035.htmlNie ogarniam troche co z tym immobilizerem, musze go usunąć? przełożyć coś ze swojego kompa do tego od 16v? Mam znajomego którego ojciec ma warsztat, może damy rade zrobić to sami 
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#791980 Wysłany:
31 Gru 2015, 19:43; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
NooB852 napisał(a): Napisałem do Cinsoftu, może oni sie podejmą jeżeli nie zaśpiewają za dużo
Nie oni, tylko on, i Cinek jest dobry....więc nie jest tani :3 I jak nie wiesz o co kaman z immo, to możesz mieć problem nadrobić całą wiedze żeby to ogarnąć.....  Prostszy ,,SWAP", bez wielkich zmian, to wstawienie słupka z 1.2 8V GP 65km. Różnice mocy odczujesz, a do zmiany masz: najlepiej kompletny słupek z GP 1.2 8V łapa silnika z punto II FL 1.2 8V na trzy śruby.....wprowadzili je dosyć późno, jakos koło 2005, wczesniejsze FLki miały wąski pasek rozrządu i łape taką samą jak 1.2 8V z PII. no i trzeba przesunąć koło pasowe na wale rozrządu( te na które zakłada się pasek napędu altka i klimy) o 15 stopni....w którąś tam, nie pamiętam xd Albo przełożyć koło zębate wału ze swojego starego 1.2 8V, jak dobrze kojarze to tam cała róznica rozbijała się o umiejscowienie klinu i śrub mocujących i cały rozrząd jest przesunięty względem punktu zapłonu o jeden ząbek....kiedyś temat miałem w małym paluszku, a teraz dziura w głowie :v Najlepiej to mieć silnik pod nosem, dwa te koła zebate i sobie obejrzeć o co kaman....no chyba że mi pamięć wróci, ew przejrzyj mój temat, gdzieś tam chyba rozkminiałem nad tym przesuwaniem zapłonu, bo wstawiałem głowice z GP 1.4 8V. Obsłuży to seryjna wiązka, seryjny komp, a zawsze będziesz miał młodszy silnik, troche żwawszy.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NooB852 |
#791984 Wysłany:
31 Gru 2015, 20:24; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Gru 2015, Posty: 7
|
O kurcze, nawet nie pomyślałem o takiej możliwości  Do kompletnego silnika z GP wystarczyłoby tylko zmienić łapę? świetna sprawa, przy okazji można zamontować klimatyzację bo z tego co zerknąłem na ogłoszenia to te silniki ze sprężarkami klimy sprzedają czasami
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#791989 Wysłany:
31 Gru 2015, 20:30; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Łapa+załatwienie ustawienia koła pasowego. A klima to wiesz....sama sprężaka to raptem 200zł gdzieś, dolicz jeszcze inną chłodnice, skraplacze ,rury, nagrzewnice, blablabla...i koszty sie robią takie same, co byś miał dołożyć do tego co masz....no chyba że Ci brakuje tylko motywacji, to kupno silnika ze sprężarą może mieć sens 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NooB852 |
#791993 Wysłany:
31 Gru 2015, 21:00; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Gru 2015, Posty: 7
|
Powiem Ci że to Genialny pomysł z tym silnikiem z GP rozumiem że te kombinacje z kołem pasowym są potrzebne do przestawienia zapłonu itd. żeby zadziałało na starym komputerze? znalazłem kompletny silnik z 2012r i przebiegiem 20tyś za 2200zł prawie jak nowy  Faktycznie sama sprężarka to drobiazg  EDIT: Budżet na inwestycje wyniesie około 3tyś złotych ten silnik za 2200 to najdroższy na Allegro 
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#791998 Wysłany:
31 Gru 2015, 21:36; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
NooB852, z 2012 r będzie silnik 1.2 69KM ze zmienną fazą rozrządu. Szczerze? Lepiej unikać, nie dość że masz nieaktywną zmiane fazy która kij wie jak ustawia się względem zwykłego wałka, to do tego łapa silnika Ci nie podpasuje z FL-bardzo szerokie koło zebate wałka rozrządu, i trzeba szlifować i ciąć łape. Szukaj dla spokoju 1.2 65KM A kombinacja z kołem jest właśnie po to żeby stary komp dobrze zapłonem strzelał 
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NooB852 |
#792016 Wysłany:
01 Sty 2016, 16:10; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Gru 2015, Posty: 7
|
Poszukałem oznaczeń silników w punciakach I z tego co znalazłem to wynika że mam teraz 188 A4.000A szukać powinienem 65 konnego o oznaczeniu 199 A4.000 ? Czy silnik o tym oznaczeniu, będzie pasował z każdego modelu? Mam tu na myśli Pande, 500, Forda Ka i GP EDIT: Co do tej łapy, chodzi o taką? http://allegro.pl/lapa-mocowanie-silnik ... 73042.html
|
|
Góra |
|
 |
Piechuxt |
#792032 Wysłany:
01 Sty 2016, 20:41; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Tak, to ta łapa. Tylko potrzebować będziesz jeszcze jej górnej części z mocowaniem do karoserii  Silnik będzie pasował z każdego modelu.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
 |
NooB852 |
#792446 Wysłany:
05 Sty 2016, 12:16; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Go!
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Gru 2015, Posty: 7
|
Napisałem do kilku warsztatów, nikt sie nie podejmie  Cinek napisał że lepiej wsadzić seryjny i kupić punciaka z JTD, i wtedy działać  Teraz sie zastanawiam czy wymieniać silnik czy może lepiej będzie zrobić remont? głowice mam na pewno dobrą bo było to sprawdzane na 90% przyczyną braku kompresji są pierścienie na jednym z cylindrów w Mikołowie za silnik (słupek) ze 140tyś przebiegu razem z wymianą zaśpiewali 1700zł, chyba za drogo co nie?
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#792462 Wysłany:
05 Sty 2016, 14:48; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
NooB852 napisał(a): w Mikołowie za silnik (słupek) ze 140tyś przebiegu razem z wymianą zaśpiewali 1700zł, chyba za drogo co nie? robocizna kosztuje niestety
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
wilczur |
#792537 Wysłany:
05 Sty 2016, 22:08; Temat postu: Re: Zajechany 1.2 8v wymiana czy swap? |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Wg mnie najmniej pracy i najrozsądniej wymienić na taki jak miałeś. Robisz tylko przekładkę słupka i po sprawie. Zmiana na coś innego-mocniejszego oczywiście fajna sprawa ale więcej pracy i problemów które wyjdą podczas swapa, o wyższych kosztach nawet chyba nie muszę wspominać. Masz jakieś auto zastępcze? Pomyśl może byłbyś w stanie samodzielnie te pierścienie wymienić (Z kimś kto robił już jakiś silnik nie koniecznie w punto ale ogólnie). Zasada działania wszędzie taka sama a 8v to prosta konstrukcja. Wtedy odpada Ci koszt silnika, wiesz w jakim jest stanie (nowego wzrokiem nie prześwietlisz) a koszt robocizny pewnie i w 0,7l da się zamknąć przy dobrych wiatrach..  Ludzie to poskładali to i człowiek to naprawi.. a czy będzie to mechanik czy Ty, to wg mnie mała różnica. Doświadczenia oczywiście nie ma co porównywać ale warto i taką opcję rozważyć bo jest godna rozważenia. Ogarnij tylko jakie uszczelki, klucze, płyny itd są potrzebne żeby nie zostać w ciemnej.. jak czegoś w połowie roboty zbraknie. W najgorszym razie wymienisz silnik jak coś spartolisz albo będzie taki złom że nie warto będzie składać spowrotem.
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|