You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 21 Kwi 2018, 19:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275408 Wysłany: 28 Lip 2009, 15:24; 
 Temat postu: FIAT Punto 85 16V SX/ELX/ Sporting 1,2i 16V (1997-1999)
Offline
Ojciec założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ 176 B9.000 (FIRE 1.2 MPI 16V)
Średnica cylindra 70,8 mm
Skok tłoka 78,86 mm
Pojemność skokowa 1242 cm3
Stopień sprężania 10,2
Moc maksymalna 63 kW (86 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6000 obr/min
Moment maksymalny 113 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4500 obr/min

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na trzech łożyskach każdy, wałek rozrządu zaworów wydechowych napędzany paskiem zębatym z napinaczem mechanicznym, wałek rozrządu zaworów ssących napędzany za pomocą przekładni zębatej od wałka rozrządu zaworów wydechowych, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,45 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 2° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 42° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 26° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 6° po ZZ
Wznios krzywek wałka rozrządu
- zaworów ssących 8 mm
- zaworów wydechowych 7,5 mm
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów wydechowych i pompy cieczy chłodzącej
- naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- sprawdzanie naciągu / co 60 000 km
- wymiana paska / co 120 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy wbudowany w chłodnicę (wersje bez klimatyzacji) lub osobny (wersje z klimatyzacją), wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 81...85°C
- temperatura pełnego otwarcia 103°C
- skok zaworu 9,5 mm
Wentylator / elektryczny, o jednej prędkości (wersje bez klimatyzacji) lub o dwóch prędkościach (wersje z klimatyzacją) sterowany termowyłącznikiem umieszczonym po lewej stronie chłodnicy
- temperatura włączenia
- wersje bez klimatyzacji 90...94°C
- wersje z klimatyzacją
pierwsza prędkość 90...94°C
druga prędkość 95...99°C
- temperatura wyłączenia
- wersje bez klimatyzacji 85...89°C
- wersje z klimatyzacją
pierwsza prędkość 85...89°C
druga prędkość 90...94°C
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika
wyrównawczego 98 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 100°C)
- na biegu jałowym 0,07 MPa
- przy 4000 obr/nin 0,4 MPa
Filtr oleju / wymienny

Układ zasilania / wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Weber-Marelli IAW 18F5Z, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- wtryskiwacze (cztery),
- filtr powietrza,
- obudowę przepustnicy.
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / o rezystancji (przy 20°C) 17,5...23,5 W
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, Walbro Marval MSS 071
- napięcie znamionowe 12 V
- wydatek (pod ciśnieniem 300 ± 20 kPa) 90 l/h
Filtr paliwa / Weber FI-03, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, FIAT, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata
Regulator ciśnienia paliwa / przeponowy, umieszczony przy kolektorze wtryskiwaczy, Weber RPM 40
Ciśnienie paliwa (na biegu jałowym) 250 ± 5 kPa
Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (w przewodzie ssącym każdego z czterech cylindrów) i zasilane za pomocą kolektora wtryskiwaczy, Weber IWP 045
Rezystancja wtryskiwacza 13,7...15,2 W
Obudowa przepustnicy powietrza / umieszczona na kolektorze ssącym, Weber 40 SX F1

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber-Marelli IAW 18F5Z, zawierający:
- moduł wzmocnienia zapłonu,
- dwie specjalne cewki zapłonowe,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece zapłonowe.
Moduł wzmocnienia zapłonu / wbudowany w elektroniczne urządzenie sterujące
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu
Kolejność pracy 1-3-4-2
Cewki zapłonowe / dwie, specjalne, z dwoma końcówkami wysokiego napięcia każda (cylindry 1-4 oraz 2-3), Magneti-Marelli BAE 800 AK
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,495...0,605 W
- rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 kW
Świece zapłonowe / FIAT RA4HCC lub NGK OCPR75, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata
Odstęp elektrod 0,8...1,0 mm

System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Weber-Marelli IAW 18F5Z, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
- wyłącznik bezwładnościowy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego,
- sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem,
- przekaźnik podwójny (pompy paliwa i główny),
- przekaźnik klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją),
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną (w zestawie wskaźników).
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony przy siedzeniu kierowcy z lewej strony (pod wykładziną podłogi), łączący obwód elektryczny zasilania pompy paliwa z masą w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h
Przekaźnik pompy paliwa / umieszczony w przedziale silnika, NDRS 240 103
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony przy kole pasowym na przednim końcu wału, współpracujący z kołem nadajnika impulsów, Bosch 0281 002 102
- rezystancja czujnika 575...750 W
- odstęp czoła czujnika od koła zębatego (nieregulowany) 0,5...1,5 mm
Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, PF 2C
Rezystancja czujnika położenia przepustnicy / mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego
- między stykami „14” oraz „16” 1,44 kW
- między stykami „16” oraz „30” podczas poruszania
przepustnicą 0,96...1,44 kW
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, WTS 05/01
Rezystancja (mierzona między stykami „13” i „16” złącza wielostykowego urządzenia sterującego)
- przy 20°C 3,54...3,95 kW
- przy 50°C 1,011...1,149 kW
- przy 90°C 0,252...0,298 kW
Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego / dwufunkcyjny, umieszczony na kolektorze ssącym, TPR-F03
- rezystancja kontrolna przy 20°C 3,6 kW
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy obudowie przepustnicy powietrza, Marelli B20
- prędkość obrotowa biegu jałowego 860 ± 50 obr/min
Sonda lambda / ogrzewana elektrycznie, Bosch LSH 24N
- rezystancja kontrolna uzwojenia ogrzewania
przy 20°C (styki „3” i „4” złącza 4-stykowego) 4,5 ± 0,5 W
- temperatura początku działania 250°C
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, umieszczone w przedziale silnika z prawej strony, Weber-Marelli IAW 18F5Z, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego 860 ± 50 obr/min
(brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego)
Zawartość maksymalna CO 0,35%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO)
Zawartość minimalna CO2 13%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO2)
Zawartość maksymalna CH 90 ppm
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CH)
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym 8 ± 3° przed ZZ
(brak możliwości ręcznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu)


Podwozie

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego
Typ Valeo 190 CPB 4000
Średnica tarczy
- zewnętrzna 190 mm
- wewnętrzna 134 mm
Skok całkowity pedału 140±5 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ C514
Przełożenia
- wersje SX/ELX
- I bieg 3,909
- II bieg 2,157
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,897
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,733
- wersja Sporting
- I bieg 3,909
- II bieg 2,157
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,897
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 4,072

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół

Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, w wersji ze wspomaganiem z zaworem rozdzielczym i siłownikiem hydraulicznym integralnym
Liczba obrotów koła kierownicy
- układ bez wspomagania 4,4
- układ ze wspomaganiem 2,9
Skok zębatki 137 mm
Promień skrętu 4,85 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego
- układ bez wspomagania 33°14¢
- układ ze wspomaganiem 33°24¢
- wewnętrznego
- układ bez wspomagania 39°24¢
- układ ze wspomaganiem 39°
Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, Denso, napędzana od wału korbowego paskiem wieloklinowym
Ciśnienie wspomagania
- koła ustawione do jazdy prosto 0,35 MPa
- koła maksymalnie skręcone maks. 8,5 MPa
Pasek wieloklinowy
- naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- sprawdzanie naciągu / co 30 000 km lub co 2 lata

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 19 mm
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane)
- wersje SX/ELX -0°25¢ ± 30¢
- wersja Sporting -0°50¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)
- układ kierowniczy mechaniczny 1°30¢ ± 30¢
- układ kierowniczy ze wspomaganiem 2°50¢ ± 30¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej osi tylnej i połączonych stabilizatorem poprzecznym prętowym, na sprężynach stożkowych opartych na czółnach osi rurowej i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach gazowych teleskopowych dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana)
- wersje SX/ELX 1 ± 2 mm
- wersja Sporting 2,2 ± 2 mm
- pochylenie koła (nieregulowane)
- wersje SX/ELX -0°25¢ ± 30¢
- wersja Sporting -0°35¢ ± 30¢
Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie standardowe lub dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym, Bendix (bez układu ABS) albo Bendix lub Girling (z układem ABS)
Średnica zewnętrzna tarczy
- bez układu ABS 240 mm
- z układem ABS 257 mm
Grubość tarczy
- nominalna
- bez układu ABS 10,8...11,1 mm
- z układem ABS 11,8...12,1 mm
- minimalna po obróbce
- bez układu ABS 9,55 mm
- z układem ABS 10,55 mm
- minimalna dopuszczalna
- bez układu ABS 9,2 mm
- z układem ABS 10,2 mm
Nakładki cierne
- bez układu ABS / Bendix F 0940 GG
- z układem ABS / BA 3245 FF
Minimalna dopuszczalna grubość nakładek ciernych / określona zaświeceniem się lampki kontrolnej na tablicy wskaźników lub zanikiem rowka w środku materiału ciernego nakładki
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix
Średnica robocza bębna
- nominalna 180...180,25 mm
- maksymalna po obróbce 180,85 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Okładziny cierne / Bendix DON 8210 FF
Minimalna dopuszczalna grubość okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 20,65 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Girling
Średnica tłoków 20,65 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący ABS / Bosch 2SH, zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym, cztery elektrozawory, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół, dwa korektory siły hamowania hamulców tylnych oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników)
Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne
Odstęp czoła czujnika (nieregulowany)
- dla koła przedniego 0,645...1,305 mm
- dla koła tylnego 0,06...1 mm

Koła i ogumienie
Obręcze
- wersje SX/ELX / 5 J 14, koło zapasowe 4.0 B 14
- wersja Sporting / 5,5 J 14, koło zapasowe 4.0 B 14
Ogumienie
- wersje SX/ELX / 165/65 R 14 lub 175/60 R 14, koło zapasowe 135/80 B 14
- wersja Sporting / 185/55 R 14, koło zapasowe 135/80 B 14
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie częściowe
- przód 0,20 MPa
- tył 0,19 MPa
- obciążenie całkowite
- przód 0,22 MPa
- tył 0,22 MPa
- koło zapasowe 0,28 MPa


WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 40 A×h/200 A (samochody bez klimatyzacji) lub 12 V 50 A×h/250 A (samochody z klimatyzacją), minus na masie

Alternator / Magneti-Marelli A115I - 14 V/65 A (samochody bez klimatyzacji) lub Magneti-Marelli A115I - 14 V/85 A (samochody z klimatyzacją)
Pasek wieloklinowy
- ugięcie / mierzone za pomocą specjalnego przyrządu FIAT wynosi 360...450 N (pasek nowy) lub 230...300 N (pasek używany)
- sprawdzanie naciągu / co 30 000 km lub co 2 lata

Rozrusznik / Magneti-Marelli E80E-12V-0,9kW

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 8 ´ (12 V, 10 A), 2 ´
´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)
- w centralce wyposażenia dodatkowego z prawej strony tablicy rozdzielczej / 3 ´
´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A), zapasowe 2 ´ (12 V, 30 A)

Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W


Momenty dokręcania
- śrub głowicy (części dolnej)
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- 3. etap dokręcić o 90°
- obudowy wałków rozrządu (części górnej głowicy) 15 N×m
- pokryw łożysk korbowych 41 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 40 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- śrub koła zamachowego 44 N×m
- koła zębatego wału korbowego
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- koła zębatego wałka rozrządu zaworów wydechowych 120 N×m
- kół zębatych mocowanych z tyłu wałków rozrządu 120 N×m
- koła pasowego wału korbowego 22 N×m
- napinacza paska zębatego 25 N×m
- kolektora ssącego 15 N×m
- kolektora wydechowego 27 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 32 N×m
- świec zapłonowych 27 N×m
- śrub kół 85 N×m

Masy
- własna
- wersje SX/ELX
nadwozie 3-drzwiowe 900 kg
nadwozie 5-drzwiowe 915 kg
- wersja Sporting (nadwozie 3-drzwiowe) 910 kg
- całkowita
- wersje SX/ELX
nadwozie 3-drzwiowe 1390 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1405 kg
- wersja Sporting (nadwozie 3-drzwiowe) 1400 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 47 dm3
- układ smarowania 3,1 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 4,5 dm3
- skrzynka przekładniowa 2,4 dm3
- układ hamulcowy
- bez ABS 0,4 dm3
- z ABS 0,5 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 0,7 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95
Olej silnikowy / wg API SG, CCMC G4, SAE 15W 40, wymiana co 15 000 km lub co 1,5 roku (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, MIL-L2105, SAE 75W, sprawdzanie poziomu co 45 000 km lub co 3 lata, wymiana co 120 000 km
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej przekładniowy do skrzynek automatycznych typu Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)

Zużycie paliwa
Według normy ECE 80/1268
- wersje SX/ELX
- przy 90 km/h 5,1 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,9 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 7,9 dm3/100 km
- wersja Sporting
- przy 90 km/h 5,4 dm3/100 km
- przy 120 km/h 7,2 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 8,2 dm3/100 km
Według normy ECE 93/116
- wersje SX/ELX
- jazda miejska 9,3 dm3/100 km
- jazda pozamiejska 5,2 dm3/100 km
- zużycie średnie 6,7 dm3/100 km
- wersja Sporting
- jazda miejska 9,7 dm3/100 km
- jazda pozamiejska 5,5 dm3/100 km
- zużycie średnie 7,0 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 177 km/h

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #800122 Wysłany: 13 Mar 2016, 12:12; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto 85 16V SX/ELX/ Sporting 1,2i 16V (1997-1999)
Offline
Forumowicz

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 09 Sty 2016,
Posty: 2
Podziękował! :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO