|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 10:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
papieju |
#807586 Wysłany:
20 Cze 2016, 11:41; Temat postu: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016, Posty: 294 Pomógł: 14
|
Witam. Wygląda to tak: odpalam bez gazu, łapie 1100 obrotów, kilka sekund i obroty spadają, gaśnie. Kręcę, po chwili załapuje ale ewidentnie nie wszystkie cylindry pracują, muszę pompować gazem, załapuje i puszcza niebieską chmurę. Jak go chwilę potrzymam na obrotach to już potem jest OK. Jazda jest bezproblemowa, moc ma - o ile 60km to jakaś moc, nie kopci już, oleju nie ubywa w jakiś drastyczny sposób - dolewam jakieś 2-3 setki na 3-4 tys km, ale połowę z tego wywala bo silnik koncertowo zarzygany olejem, zwłaszcza spod dekla - dalej nie wiem bo jest wszędzie mokro i brudno. Dzieje się tak jak postoi dłużej, po nocy na przykład. Bo po 3-4 godzinach pali normalnie. Uszczelniacze leżą? Pierścienie? Nie robiłem jeszcze pomiarów ciśnienia ani próby olejowej, ale - nie znam silnika, Fiat to nie moja bajka - używam go okazjonalnie - auto należy do kobiety bez prawa jazdy i miało do tej pory kilku kierowców. Teraz zostałem na placu boju ja i chciałbym ten problem rozwiązać. Czy możliwe że olej dostaje się na świece razem z powietrzem, odmą albo jakimś kanałem? Od czego zacząć podstawowe sprawdzenie? Auto docelowo doprowadzę do ładu, w tym wycieki z silnika, ale od czegoś trzeba zacząć. Chociaż spodziewam się konieczności zdjęcia głowicy, regeneracji jej i wymiany pierścieni - bez szlifu, na nominalne. Ostatecznie auto ma 139tys km, więc bez przesady z tym zużyciem - chyba że Fiaty tak mają. Auto z gazem sekwencyjnym BRC, odpalanie zawsze na benzynie.
|
|
Góra |
|
|
|
|
marek_sz |
#807593 Wysłany:
20 Cze 2016, 14:19; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013, Posty: 84 Pomógł: 2
|
Zanim rozbierzesz silnik sprawdź zaplon. Proponował bym w pierwszej kolejności wymienić przewody a jeśli to nie pomoże to wymienić również świece i sprawdzić cewki. Odmę warto przeczyscic przy okazji. Niesprawny zapłon mógł ją zamaślić.
|
|
Góra |
|
|
LrPrl |
#807595 Wysłany:
20 Cze 2016, 15:00; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntoświr |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 15 Mar 2015, Posty: 646 Pomógł: 6
|
Ja przy ~160 tysiach miałem wymieniane pierścienie, ale to z powodu nadmiernego zużycia oleju. Zużycie na poziomie poniżej 100ml/1000km jest dobre, mi spalał 500 do 600ml na 1000 Jeżeli cieknie Ci z pod pokrywy zaworów, to problem znany a tutaj rozwiązanie: topic1718.htmlOgólnie jeżeli poradzisz sobie z tym problemem, daj znać jak. Bo mam dosyć podobny problem ale mniej zaawansowany - po dłuższym postoju po odpaleniu silnik nierówno chodzi, przy dodaniu gazu się dławi, trzeba poczekać 3-4 sekundy i wraca do normy. Ja u siebie obstawiam układ wtryskowy (świece 4.000km temu wymieniane), dlatego mam zamiar wrzucić STP do benzyny, może coś zdziała ;p (obstawiam albo wtryski albo cofające się paliwo).
|
|
Góra |
|
|
papieju |
#807599 Wysłany:
20 Cze 2016, 15:52; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016, Posty: 294 Pomógł: 14
|
Przejrzałem nieco forum w wolnej chwili, sprawdzę też pompkę paliwa czy nie jest brudna lub uszkodzona. Odmę przeczyszczę, sprawdzę przewody chociaż problemy są też w upały jak jest mega sucho więc raczej nie to - ogólnie to zastanawia mnie ta niebieska chmura. Kopci jak mój Wartburg z 1972 roku przy przegazowaniu, ale tylko na starcie. Potem malina, daje się jechać spokojnie 130, czasem 140 i nic się nie dzieje. Ale oczywiście, tropy sprawdzę
|
|
Góra |
|
|
marek_sz |
#807637 Wysłany:
21 Cze 2016, 00:06; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013, Posty: 84 Pomógł: 2
|
Jeśli tak bardzo kopci na niebiesko to sprawdź jeszcze czy nie ubywa Ci płynu z chłodnicy. Niebieski dym to także objaw spalania płynu chłodniczego w cylindrach a to z kolei oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Być może przepuszcza na zimnym silniku, a po rozgrzaniu kiedy metal rozszerzy się i robi się ciaśniej uszczelka daje radę jeszcze uszczelnić.
|
|
Góra |
|
|
3000 |
#807644 Wysłany:
21 Cze 2016, 08:26; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka Rejestracja: 29 Maj 2013, Posty: 301 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
marek_sz |
#807649 Wysłany:
21 Cze 2016, 11:53; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013, Posty: 84 Pomógł: 2
|
Tak, tylko spalany olej generuje biały dym
|
|
Góra |
|
|
papieju |
#807655 Wysłany:
08 Lip 2016, 09:59; Temat postu: Re: 1.2 8v 60km - zimny gaśnie, nierówno pracuje i kopci |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 20 Cze 2016, Posty: 294 Pomógł: 14
|
marek_sz napisał(a): Tak, tylko spalany olej generuje biały dym Oj, nie do końca - poza tym śmierdzi ewidentnie palonym olejem [ Dodano: 30 Cze 2016, 12:27 ]Więc tak - głębsza analiza zapachu spalin (organoleptyczna ) wykazuje że może to być jednak problem z paliwem jako taki. Niestety, demontaż pompy paliwa okazał się niemożliwy, nie dałem rady ruszyć pierścienia. Jutro postaram się u mechanika poluzować, może on da radę. Na pewno do wymiany świece, z tego co się dowiedziałem to mogą mieć już 40-50 tys nalatane lekką rączką. Sprawdzę stan pompki, filterka paliwa i ogólnie co tam siedzi, dam nowe świece i zobaczymy. Bo coraz większy problem jest w uruchomieniu gada... [ Dodano: 08 Lip 2016, 09:59 ]Wymiana świec chyba pomogła, dziś rano rozruch był bez problemów, nie gasł. Do wymiany pójdą też przewody WN bo mi się nie podobają, ale na chwilę obecną jest dobrze
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|