|
Obecny czas: 06 Maj 2025, 07:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
szwagier80 |
#740607 Wysłany:
17 Sie 2014, 13:00; Temat postu: problem z rozruchem auta |
|
 |
Forumowicz |
Imię: tom
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Sie 2014, Posty: 2
|
witam serdecznie mam mały problem i proszę o pomoc. wczoraj zona pojechała do pracy wszystko było ok z autem po pracy auto już nie odpaliło. problem wygląda tak po przekręceniu kluczyka wszystko działa normalnie jak zawsze natomiast chcąc uruchomić silnik wszystko gaśnie i cisza, wziąłem akumulator do ładowania ale akumulator pełny po włożeniu go spowrotem znów to samo czyli wszystko gaśnie chcąc uruchomić silnik, czy to rozrusznik czy cos innego proszę o pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
NiebieskiSX |
#740618 Wysłany:
17 Sie 2014, 14:50; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH Rejestracja: 16 Cze 2012, Posty: 2299 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Snak5 |
#740623 Wysłany:
17 Sie 2014, 15:44; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Sławek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 04 Lut 2014, Posty: 75 Pomógł: 2
|
Zgadzam się z przedmówca, przerabiałem to w seicento 1.1
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#740626 Wysłany:
17 Sie 2014, 16:37; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Ja to przerabiałem w swoim GP. Przyczyną był rozrusznik, a dokładniej bendix. Blokował mi się co jakiś czas i dodatkowo zimą gdy był zimny silnik było słychać zgrzyt po odpaleniu. Wymieniłem bendix i problem zniknął, jak rozbierzesz rozrusznik warto też przyjrzeć się szczotkom bo objaw ich zużycia jest również taki jak opisujesz, u mnie były dobre stąd szukałem winnego dolej aż po konsultacji w ASO dowiedziałem się, że przyczyną jest bendix i należy go wymienić, koszt części to 100zł i moja robota.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
szwagier80 |
#740629 Wysłany:
17 Sie 2014, 16:52; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Forumowicz |
Imię: tom
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Sie 2014, Posty: 2
|
właśnie bylem sprawdzić auto jeszcze raz i jest jeszcze gorzej teraz wszystkie kontrolki mrugają wskazówki nie chcą się ruszyc i słuchac takie dziwne trrrrrrrr pisze blokada paliwa jestem w szoku a zona wystraszona jak diabli czy to rozrusznik czy cos poważniejszego?
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#740669 Wysłany:
17 Sie 2014, 22:36; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Takie trrr i przeróżne komunikaty łącznie z awarią airbaga występują gdy jest słaby akumulator. Jak stwierdziłeś,że jest naładowany akumulator? (najlepiej sprawdzić go areometrem) Dla mnie masz akumulator rozładowany. Objawy uszkodzenia rozrusznika nie powodują żadnych komunikatów.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
alkochohlik |
#740675 Wysłany:
17 Sie 2014, 23:41; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Sie 2014, Posty: 52
|
jesli auto jezdziło normalnie a pozniej nagle takie coś to albo padnięta cela w aku - po podłączeniu multimetru wskaże ładne 12 v albo i wiecej a po przekreceniu kluczyka i podaniu większego poboru prądu nagle spada do np 2-3v (temat przerabiany w gp i w seju) czyli akumulator wymiana, ew coś pobiera prad i go rozładowuje na postoju
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#741722 Wysłany:
28 Sie 2014, 18:58; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
alkochohlik napisał(a): po podłączeniu multimetru wskaże ładne 12 v albo i wiecej a po przekreceniu kluczyka i podaniu większego poboru prądu nagle spada do np 2-3v Ostatnio u ojca w GP było podobnie, na postoju ponad 13v a przy próbie odpalenia spadało do 5-6v. Wymiana akumulatora pomogła. Też podejrzewaliśmy padniętą cele w akumulatorze. [ Dodano: 28 Sie 2014 18:58 ]To się stało dosłownie w jednej chwili. Podjechał na parking przed centrum handlowe i już tam został 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
Poe |
#820866 Wysłany:
16 Mar 2017, 08:49; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 16 Mar 2017, Posty: 5
|
Cześć! I jednocześnie miło mi pojawić się na tym forum  Od kilku dni jestem właścicielem Evo 2010/1.4 105KM z systemem S&S, kupowany w komisie. Oczywiście, jak to po komisie, co chwile coś wychodzi, co trzeba naprawić, poprawić itp. Jednak dziś rano, chcąc pojechać do pracy - niemiłe zaskoczenie. Samochód odpalić, ni chu chu, nie chce. Tak to wygląda w praktyce: https://www.youtube.com/watch?v=Rg7ndjZht3YJeśli przytrzymam kluczyk, chcąc odpalić, to cały czas "klika", wskazówki drgają, ale nic się więcej nie dzieje. Akumulator stwierdził, że nie zakumpluje się z nowym właścicielem? Ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy akumulator z baterią do S&S (z tego, co widzę, jest to aku Magneti Marelli, chyba oryginalny) można podładować/odpalić na kable tak, jak tradycyjny akumulator? Dzięki i pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#820893 Wysłany:
16 Mar 2017, 20:38; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Po pierwsze primo sprawdź przewód masowy pomiędzy nadwoziem, a skrzynią biegów, stanowiący przedłużenie grubego przewodu dołączonego do klemy ujemnej akumulatora. Szarpnij nim mocno. Jak urwiesz to znaczy, że znalazłeś usterkę. Do naprawy zastosuj giętką plecionkę masową i będziesz miał problem z głowy na długi czas. Jeśli nie urwiesz tego kabla to po drugie primo postaraj się o nowy akumulator, ale przed tym sprawdź jeszcze po trzecie primo napięcie ładowania akumulatora. Jak będzie stabilne około 14V (pod obciążeniem i bez niego) to znaczy, że ładowanie jest ok. i wymiana aku powinna załatwić sprawę. Jeśli napięcie spada znacznie poniżej 14V podczas pracy silnika pod wpływem włączenia świateł i ogrzewania tylnej szyby, tudzież klimatyzacji, będzie trzeba dobrać się do alternatora, a później w razie potrzeby wymienić akumulator.
|
|
Góra |
|
 |
Poe |
#820965 Wysłany:
18 Mar 2017, 18:57; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 16 Mar 2017, Posty: 5
|
Na razie stanęło na tym, że uruchomiłem mojego Punciaka z kabli, zrobiłem nim kilkanaście kilometrów, żeby go nieco naładować. Od tamtego momentu odpala raczej normalnie, choć S&S nie załącza się, co raczej wskazuje na akumulator. Podpiąłem go na kilka godzin na niski prąd pod prostownik dzisiaj.
Na razie nie mam dostępu do miernika żadnego, żeby sprawdzić napięcie ładowania, postaram się to sprawdzić po weekendzie.
Jednak najbardziej podejrzewam akumulator. Samochód jest z 2010 roku, akumulator wygląda na nigdy nieruszany, po zakupie Punciaka system S&S działał dziwnie, tzn. albo nie działał (tak, wiem, wpływ ma też temp silnika, klima, etc.), albo zachowywał się tak, że gasił, po czym natychmiast po zgaśnięciu odpalał ponownie silnik.
Byle przetrwać z tym akumulatorem jeszcze najbliższy miesiąc - dwa, bo na obecną chwilę trzeba opłacić OC, wymienić rozrząd, olej... a z tego, co się orientowałem, pasujący aku z S&S to minimum 450zł + wymiana, co nie uśmiecha mi się teraz...
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#820981 Wysłany:
19 Mar 2017, 09:51; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
A ja proponuje wyłączyć system S&S, zastosować dobry akumulator (ja polecam centrę, żywotne, jest możliwość dolania wody destylowanej do cel) i jeździć bezproblemowo. Akumulatory do S&S od standardowych różnią się z tego co mi wiadomo tylko większą wytrzymałością na mocne rozładowania i częste duże pobory prądu (rozruch). O żadnej baterii nie słyszałem.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
Poe |
#820987 Wysłany:
19 Mar 2017, 18:32; Temat postu: Re: problem z rozruchem auta |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 16 Mar 2017, Posty: 5
|
Z tego, co orientowałem się tutaj na forum, wyłączenie systemu S&S wcale nie jest takie proste, nie sprowadza się do wyłączenia na przycisku, tylko wymaga zabawy z kabelkami, na czym nie znam się i nie mam potrzeby kombinować. Sam system S&S bardzo mi odpowiada, skoro jest wbudowany, chętnie go będę miał, po prostu. Co nie zmienia faktu, że wczoraj wykonał się dziwny "manewr", tzn. zaraz po odpaleniu silnika, dosłownie po dwóch - trzech sekundach samochód zgasł, wyświetlił się komunikat, że s&s jest niedostępny i tyle. Przekręciłem ponownie kluczyk, odpalił już bez problemów. [ Dodano: 19 Mar 2017, 17:32 ]Sorki, że post pod postem, ale już kilka godzin minęło  Odpiąłem przed chwilą prostownik. Zdobyłem miernik. Na wyłączonym silniku wskazuje 13,30V, po włączeniu ponad 14 i nie spada przy obciążeniu typu klima + nawiew + grzanie szyby + otwarcie okna. Więc alternator sprawny na szczęście. Zatem niech aku jeszcze pociągnie, za jakiś czas się go zmieni. Dzięki za pomoc 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|